De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem Marantz SR 5003

    Hallo allemaal,

    Iemand een idee wat het volgende probleem zou kunnen zijn?

    Sinds vanmorgen wilt mijn receiver niet meer opstarten. Gisterenavond werkte die nog perfect. Ik hoor nog wel precies een klik als ik op de knop druk maar er gaat niets meer aan op de versterker.
    De versterker is nu bijna 5 jaar oud en ik denk dat die toch wel zeker meer als 10 000 uren heeft gespeeld.
    Ik ga hem dinsdag binnenbrengen om te kijken of het nog te herstellen is maar als iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom.

    Alvast bedankt voor de informatie.

  2. #2

    Standaard

    Heb je de stekker van de receiver er al uit gehad (gereset)
    Als je alle aansluitingen van de receiver los haalt speakers hdmi eventueel andere,dus alleen stroom eraan als hij dan nog uitgaat is de receiver niet goed.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arno.p Bekijk bericht
    Heb je de stekker van de receiver er al uit gehad (gereset)
    Als je alle aansluitingen van de receiver los haalt speakers hdmi eventueel andere,dus alleen stroom eraan als hij dan nog uitgaat is de receiver niet goed.
    Ja. De receiver volledig losgekoppeld met enkel de stroomkabel erin in een ander stopcontact doet ook niets. Morgen binnenbrengen en indien het enkel de voeding of een andere kleine herstelling is die laten uitvoeren. Indien het een dure herstelling wordt gaat het een nieuwe versterker worden. Voor een versterker van bijna 5 jaar oud ga ik geen dure herstelling niet meer doen denk ik. Zou wel jammer zijn want was wel heel tevreden van de versterker. Zeker in combinatie met mijn B&W speakers.

  4. #4

    Standaard

    Ondertussen bleek de herstelling toch al snel tussen de 150 en 300 euro te gaan kosten. Ik heb dan ook gekozen om een nieuwe versterker te kopen. Het is de Marantz SR7008 geworden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Ondertussen bleek de herstelling toch al snel tussen de 150 en 300 euro te gaan kosten. Ik heb dan ook gekozen om een nieuwe versterker te kopen. Het is de Marantz SR7008 geworden.
    En nu blijkt dat de nieuwe versterker een defect heeft aan de "surround right" uitgang. Morgen een dagje verlof dus ik weet al wat doen

  6. #6

    Standaard

    Sinds vandaag mijn nieuwe versterker in bezit. (de Marantz sr7008). Nu heb ik nog een vraagje:
    Ik heb al eens snel de Audessey set up gedaan maar heb het idee dat het volumen van mijn centerspeaker zo stil staat in verhouding met de rest? Ik ga binnenkort verhuizen en dan komt het geheel in een aparte kamer te staan en gebeurd er een uitgebreide setup maar als iemand al tips heeft waar het eventueel aan zou kunnen liggen dat de center speaker stiller klinkt dan zou dat altijd handig zijn?

  7. #7

    Standaard

    Je kunt bij Marantz het volume per kanaal apart regelen (in het on-screen menu). Daar zou je de Centerspeaker een DB of anderhalf harder kunnen zetten.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je kunt bij Marantz het volume per kanaal apart regelen (in het on-screen menu). Daar zou je de Centerspeaker een DB of anderhalf harder kunnen zetten.
    Bedankt voor de tip. Ik had vandaag al wat verder zitten speuren in de configuratie en had het vermogen van de center speaker enkele db verhoogt en dit geeft inderdaad een beter volume wat overeenstemt met de overige kanalen.

  9. #9

    Standaard

    Het is en blijft natuurlijk een pest dat reparatie van een dergelijk toestel al bijna zoveel kost als een nieuw toestel. We krijgen het verwijt slaven van de wegwerpmaatschappij te zijn, maar de fabrikanten werken dat IMHO zelf in de hand. Alleszins succes met je nieuwe versterker.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is en blijft natuurlijk een pest dat reparatie van een dergelijk toestel al bijna zoveel kost als een nieuw toestel. We krijgen het verwijt slaven van de wegwerpmaatschappij te zijn, maar de fabrikanten werken dat IMHO zelf in de hand. Alleszins succes met je nieuwe versterker.
    Bedankt! Ja het is inderdaad jammer dat een herstelling (buiten garantie) tegenwoordig zo duur is. Ik moet wel zeggen dat de nieuwe Marantz fantastisch klinkt (Ook al is hij voorlopig maar redelijk snel ingesteld). Eind deze week mag ik normaal gezien mijn projector en scherm gaan ophalen. En dan kunnen we de komende twee weken beginnen aan de opbouw van een (kleine) dedicated home theater.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •