De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips BDP koppelen met Harman Kardon AVR138 receiver

    Beste Forumleden,

    Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van de Harmon Kardon AVR138 receiver. Nu heb ik een probleem dat het geluid niet werkt als ik een DVD afspeel in mijn Philips Blu-Ray speler. (De DVD speler van harmon kardon heb ik niet aangesloten) Momenteel heb ik de volgende aansluitingen

    TV met hdmi naar KPN box
    KPN Box met optische kabel naar receiver
    DVD speler met HDMI naar TV
    DVD speler met optische kabel naar receiver

    Via de KPN box werkt het geluid via de receiver. Echter werkt het geluid niet als ik een DVD via de Blu-ray afspeel.

    Sluit ik iets verkeerd aan? Ik hoor het graag. Ben een beetje een leek wat betreffende aansluiten van geluidsapparatuur.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum R1KK3H.

    Het geluid van de BD-speler zal weergegeven worden als je naast de juiste bron ook de juiste signaal-ingang gekozen hebt. Dit doe je door op de toets "Digital Audio Mode" te drukken, daarna de juiste aansluiting te kiezen en daarna op "OK". Dit kun je ook vinden onder "Instellingen per gebruikte ingang" van de (bijgeleverde) gebruiksaanwijzing.

    Als dit niet werkt, kan het zijn dat er een probleem met de kabel of de aansluiting is zoals een los zittende connector of dat de glasvezel gebroken is. Daarvoor zal je dus aan de achterkant van de receiver en de speler moeten kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi Gerco,

    Ik heb onderstaande geprobeerd maar helaas biedt dit geen uitkomst. Ik heb op de optische aansluiting 1 de kpn box dan is er geluid. Nu heb ik deze op optisch 2 aangesloten dan heeft de kpn box geen geluid. Zelfde geld voor 3.
    Dus toen dacht ik als ik dan de Blu-ray op 1 optisch aansluit dan zou het moeten werken en inderdaad dan doet de blu-ray het wel. Op opt 2 en 3 kan hij het digitale signaal niet vinden, hij valt terug op analoog.

    Zouden beide optische aansluitingen defect zijn? of zou dit met een instelling op de receiver te maken hebben?

    Zijn er nog andere manieren hoe aansluiten mogelijk is? 6ch kabel naar de dvd ofzo?
    Laatst aangepast door R1KK3H : 24-01-2014 om 09:03

  4. #4

    Standaard

    Inmiddels is het probleem verholpen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •