De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd: Aanschaf projector + scherm

    Ik ben momenteel aan het overwegen om een kamer om te bouwen tot een private home theater.
    De versterker + luidsprekers heb ik reeds in bezit maar ben me nu aan het oriënteren naar een projector + bijbehorend scherm.
    Ik ben sowieso nog van plan om naar enkele demo's te gaan kijken maar zou toch ook al graag advies in willen winnen hierover.

    Mijn budget voor (enkel) de projector is +-1500 euro. Zijn er in dit segment projectoren die jullie al kunnen aanraden zodat ik daar zeker kan naar gaan kijken? (Het doel is voor het merendeel 2D content maar 3D content kunnen afspelen is zeker een plus)
    Nog wat informatie over de ruimte: De vloer van de ruimte wordt volledig bedekt met een dik donker tapijt. De muren en (waarschijnlijk ook) het plafond worden in donkere tinten geverfd. Er is in de ruimte 1 venster aanwezig waarvoor een dik donker gordijn komt te hangen zodat de ruimte volledig duister zou moeten kunnen zijn.

    I.v.m. het scherm: Het is de bedoeling dat het een vast span scherm wordt. Zijn er bepaalde factoren waar ik op moet letten? Ik denk eraan een schermgrootte te nemen van 100 a 110 inch. (Mijn kijkafstand van het scherm is een kleine 4 meter)

    Alvast bedankt voor de informatie!

  2. #2

    Standaard

    Na een uitgebreide demo zonet een nieuwe projector besteld.
    De keuze is gevallen op een Epson EH-TW7200. Het beeld zag er tijdens de demonstraties schitterend uit.

  3. #3

    Standaard

    Dat zal idd een schitterend plaatje geven, gefeliciteerd met de aankoop!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat zal idd een schitterend plaatje geven, gefeliciteerd met de aankoop!!
    Bedankt . Nu nog een passend scherm zoeken. Het wordt sowieso een spanscherm. Ik heb al enkele types gezien dus waarschijnlijk een van de komende dagen de knoop hierover ook doorhakken en ook een scherm .
    Als die kamer dan geverfd is en is een dikke mat gevonden voor de vloer te bedekken kan er gestart worden met de opbouw van de kamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •