De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard probleem Pioneer VSX-D2011

    Beste film en geluid liefhebbers,

    Ik heb wat lopen zoeken op het forum, maar volgens mij heeft nog niemand mijn probleem gehad.
    Afgelopen week is mijn receiver een paar keer uitgevallen, na een paar minuten ging deze vanzelf weer aan.
    Gisteren viel hij weer uit, en na 30 minuten wachten en "harde reset" (stekker uit stopcontact) kreeg ik em 2 minuten aan, om vervolgens weer uit te vallen.
    Bij uitval rammelen de relais een paar keer en dimt het scherm naar zwart.
    Het enige wat dan nog brand is de oranje led van MCACC.
    Elco's hebben geen zichtbare defecten, hoofdlijnen van de voeding heb ik doorgesoldeerd.
    Mijn eerste ingeving is een defect in de voeding.
    Iemand bekend met een soortgelijk probleem?

    Met vriendelijke groeten,
    Peter

  2. #2

    Standaard

    Misschien een overbodige opmerking, maar heb je al je speakeraansluitingen en de speakerkabels gecontroleerd?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Speakeraansluitingen heb ik gecontroleerd, kabels doorgemeten allen 2 k-ohm (Bose acoustimass 15)
    Probleem zit er ook in zonder dat er iets aangesloten is.

  4. #4

    Standaard

    Welkom op dit forum Peter.

    De Bose Acoustimass 15 is geen gewone set, maar een aktieve set met 'high-level' ingangen. Dit soort ingangen hebben een hoge weerstand en gedragen zich anders dan luidsprekers waardoor een receiver deze ziet als een "vreemde" belasting. in veel gevallen moet je er daarom (ook) gewone luidsprekers aansluiten om er voor te zorgen dat de eindtrappen op de juiste manier belast worden.

    Het zou kunnen dat de beveiligingen hiedoor niet goed kunnen funtioneren en de receiver daardoor defekt is gegaan.

    Een tip voor de volgende keer is dus om (alleen) luidsprekers aan te sluiten op uitgangen die bedoeld zijn voor luidsprekers en dus niet (alleen) toestellen met een 'high-level' ingang.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    de receiver wordt op dit moment nagekeken door mijn collega, is van oorsprong audio en tv reparateur. De acoustimass wordt verkocht en er komen 501's voor in de plaats. Groter vind het opperhoofd niet goed.....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter80 Bekijk bericht
    het opperhoofd niet goed.....
    Opperhoofd kent ook alleen maar het merk Bose zeker......
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    De 501 zijn wel hele oude modellen. Het is de vraag of deze technisch nog in goed staat zijn.

    Anders heeft Bose ook nog andere luidsprekers die wat meer op normale lijken zoals deze. Daarmee kun je misschien wel een mooiere opstelling maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •