De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe HD Smart tv kopen

    Hoi,

    Nooit gedacht dat ik ooit advies wilde hebben bij het aanschaffen van een nieuwe televisie.
    Maar tegenwoordig is er zo ontzettend veel wat ze wel en niet kunnen.

    Enig onderzoek en consumentenadvies (lees vrienden) kom ik met deze tv:
    http://www.tvstore.nl/product/308596...ue46f8000.html

    In de winkel gezien. Erg mooi beeld en genoeg opties.

    Wat wil ik:
    - opnemen op een usb disk (dan kan de Cisco ontvanger van Ziggo weg)
    - Connectie maken met mijn Synology Nas voor afspelen muziek/series.films en fotos kijken
    - Netflix
    - Spotify
    - Daar ik graag actiefilms kijk liefst hoge verversingssnelheid / hoge hrtz

    Mijn receiver waar hij op aangesloten wordt is de Marantz SR6004.

    Mijn vraag is makkelijker gesteld dan beantwoord:
    - Is dit een knappe/goeie tv?
    - Wat is/ goede concurrerende toestellen?

    Indien ik tekort info heb gegeven hoor ik het graag. Hoop dat jullie mij kunnen informeren.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf sinds een half jaar de Samsung UE55F8000 en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Geweldig beeld (echter alleen in de Standard of Movie-modus, dus handen af van Dynamic of Natural!), maar wel zolang je er recht voor zit, want de kijkhoeken zijn bedroevend en dus niet echt geschikt voor hoekopstellingen. Maar dat is ook zo ongeveer het enige minpunt dat ik kan noemen. Contrast en zwartwaarden zijn buitengewoon goed en de kleuren in de Standard- en Movie-modus komen zeer natuurlijk over. Scherpte is fenomenaal, mits je deze niet te hoog instelt, want anders krijg je lelijke artefacten.Weergave van snelle bewegingen vind ik voor een LED/LCD erg goed. Wel heb ik Motion Plus op Smooth staan. Bij die instelling heb je pans zonder schokken, hoewel de Standard-instelling van Motion Plus ook al goed voldoet. Slechts incidenteel zie je nog een kleine hapering. Alleen bij extreem snelle beeldwisselingen heeft Motion Plus af en toe moeite om het allemaal bij te benen. Maar, als ik bij het kijken van een Blu-ray Motion Plus helemaal uit zet, dan is het beeld af en toe erg schokkerig, en dat stoort mij dan.
    3D is - voor zover je dat interesseert - op deze TV om van te kwijlen. Zo waanzinnig mooi!

    Ik gebruik de Samsung niet om TV te kijken (mijn vriendin vindt 55 inch te groot daarvoor en ik kan haar niet helemaal ongelijk geven). Alle SMART-functies en dingen als Netflix, Spotify en koppelingen met mediaspelers gebruik ik niet omdat die mij helemaal niet kunnen boeien en bovendien verre van vlekkeloos schijnen te werken. En als ik wil internetten dan gebruik ik wel mijn iMac of iPad. Dat gaat veel gemakkelijker. Ik heb deze TV puur voor de fantastische beeldkwaliteit gekozen en gebruik deze dus uitsluitend voor het bekijken van films op (gekochte) Blu-rays en DVD's. En vanwege het fraaie design natuurlijk!

    Binnen het LED-segment zou ik niet zo gauw een alternatief weten, al schijnen de duurdere modellen van Panasonic (TX-47WT60 en TX-47DT60) ook erg goed te zijn. Deze hebben wel een betere kijkhoek dan de Samsung omdat ze IPS-panels gebruiken, maar iets minder goede zwartwaarden.
    En kijk evt. ook naar de plasma-reeks van Panasonic (de GT of ST-serie), alleen heb je deze niet in 46 inch (alleen 42, 50, 55 enz.).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel voor je uitgebreide informatie/mening.

    Morgen ga ik naar de winkel en zal dit en andere zaken die ik nog graag wil weten beantwoord zien te krijgen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je wilt kunnen opnemen zal je wel dubbele tuners nodig hebben om te kijken terwijl je wat anders opneemt. Bij UPC kan dit overigens sowieso niet, dus weet niet hoe dat in de toekomst gaat? Overname en alles!

    Eigenlijk moet je ook even aangeven wat je budget is en hopelijk dat anderen ook nog even hun mening geven... Nooit overhaast doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als je wilt kunnen opnemen zal je wel dubbele tuners nodig hebben om te kijken terwijl je wat anders opneemt. Bij UPC kan dit overigens sowieso niet, dus weet niet hoe dat in de toekomst gaat? Overname en alles!
    Kan toch met 2 CI+ kaarten en modules(geen box mogelijk dan) en anders kun je iig de FTA kanalen opnemen volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan moet je nog twee tuners hebben, anders kan je alleen opnemen wat je kijkt. Of ze fta of gecodeerd zijn maakt niet veel uit. Of je bij ziggo wel kan opnemen zou ik dan ook wel zeker willen weten. UPC laat geheel geen externe opname toe. De DVR hebben altijd meerdere tuners. De Horizon zelfs 6, maar daar zijn enkele voor timeshift, previews en vorige en volgende zenders cachen. Daar kan ik wel 4 dingen tegelijk opnemen - of praktischer - laten overlappen.

    Daarnaast heb je geen ondemand en interactieve functies. Voordeel is dat de DVB software niet van Ziggo of UPC is en dat is een grote pré...

    Ik heb zelf beide op een scherm.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-02-2014 om 21:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Met CI+ module en kaart kun je toch gewoon extern opnemen bij UPC, of begrijp ik je definitie van extern opnemen verkeerd?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee dat lukt niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nee dat lukt niet.
    Maar op chelloo zijn er echt leden die opnemen met een externe decoder/HDD van Pana met CI+.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Bij Ziggo kan dat wel heb ik gezien, mits je een usb harddisk aan je televisie hangt (hoop toch wel dat alle goede van Ziggo wordt overgenomen en alles van UPC laten varen ).
    Maar hoe het exact zit met alleen opnemen met wat je kijkt weet ik niet. Dan heeft het voor mij geen functie. Heel soms (heb je met kinderen) neem je 2 kanalen op en kijkt een 3e. Maar nu met NetFLix (ik ben zeer positief hieover) kom je zeker voor kinderen al een heel eind.

    Mijn budget is 1800 euro max, dus moet wel een knappe televisie voor kunnen komen lijkt mij.

    Sinds gisteren wel een kleine discussie gehad of het nu echt nodig is om de tv te vervangen. De huidige is gewoon nog goed. Ik wil alleen een betere die toch weer beter zijn met meer functies. Maar prioriteit is stukje lager komen te staan )-:
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #11

    Standaard

    Als het niet perse nodig is je scherm te vervangen zou ik toch wachten tot de 4K schermen een beetje betaalbaar zijn.
    Ik heb ook even de gedachten gehad voor een nieuw toestel maar ik kijk toch mooi een tijd af.

  12. #12

    Standaard

    Daar heb je een punt. Maar ik zit er iets meer dan 3 meter vanaf (als ik verder wil heb ik een probleem met de buren ).
    Wat ik begreep is er geen UHD tv met een maat van 40-46 inch.

    Of heb ik het mis?

    Net met afstoffen kwam ik wel wat putten in het scherm tegen (welke kennelijk niet opvallen als de tv aanstaat).
    Ga straks toch eens informeren bij de plaatselijke Expert.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    4k-schermen zijn leuk, maar aanbod gaat de eerste jaren een probleem worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    4k-schermen zijn leuk, maar aanbod gaat de eerste jaren een probleem worden.
    Ergens begin 2016 zou ik wel een leuke willen kopen voor een bedrag van 1800 Euro,of is dat niet haalbaar ?

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk het waarschijnlijk wel, omdat het niet direct een nieuwe techniek is, maar voortbordurend of eerder uitbreiding van een huidige standaard, namelijk LED. Maar het voorgaande kan nog steeds roet in het eten gooien. Er moet een nieuwer of groter medium komen om 4k op te slaan. Maar wellicht hebben we het dan ook niet meer over een draagbaar medium. Want wie gaat nu zijn collectie wederom vervangen. Voordat televisie uitzendingen in 4k gaan uitzenden zijn we weer een aardig stuk verder.

    Anders wordt het als het om 4k-OLED gaat. Deze techniek is nog steeds erg duur om te fabriceren, maar voor mij de enige reden om mijn - meer dan adequate - plasmascherm te vervangen. En dan vooral om OLED en niet zo zeer 4k. OLED is steeds op een laag pitje gezet door de ontwikkeling van LCD en later OLED. Ik ben een beetje bang dat de geschiedenis zich weer gaat herhalen en OLED een elite product zal blijven. Terwijl vandaag in de mediamarkt toch weer pijnlijk duidelijk werd dat een merk als LG met zijn OLED echt een enorme klasse beter is dan de duurste LED en zelfs mijn Panasonic. Echter nu een overpriced OLED kopen met kinderziektes is ook geen goed plan. Maar ja, dat maakt dat nu een nieuwe tv kopen - met de huidige onduidelijke ontwikkelingen - , volgend jaar geen slim idee bleek. Aan de anderen kant, zo blijf je aan de gang. Heb je nu een tv nodig, dan moet je daar niet over nadenken. Is het niet direct noodzaak, dan moet je zeker zijn van wat je wil. Het enige voordeel van (Panasonic) plasma is dat je nu een referentiescherm kan kopen voor een relatief goedkope prijs. Ondanks dat ze geen nieuwe modellen maken is de service nog steeds goed, maar ook daar geld dat er nog genoeg issues kunnen onstaan.

    Tja, en als je thuis een nieuw scherm moet verantwoorden zit je daar niet op te wachten. En wat betreft smarttv. Daar moet je ook niet al teveel van voorstellen. Best leuk, maar een gadget wat anderen apparaten veelal beter doen...

    Al met al een demotiverend betoog...

    @peptalk. Ik ben het nog even aan het nalezen (beetje druk vandaag), maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Echter moet wel meerdere tuners hebben wil het functioneel zijn. Dat zal een settopbox altijd beter doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    @peptalk. Ik ben het nog even aan het nalezen (beetje druk vandaag), maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Echter moet wel meerdere tuners hebben wil het functioneel zijn. Dat zal een settopbox altijd beter doen.
    Bij gelijktijdig een andere zender kijken is dat idd nodig, maar opnemen werkt iig wel, kan het ook bij mij op een SD card. HDD moet wel extern van stroom voorzien worden als je hem aan de TV hangt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik sluit me voor het advies even aan bij Claudio, vooral het smartTV gedeelte. Ik heb het ook op mijn TV maar gebruik het eigenlijk nooit, voor FB, youtube etc etc gebruik ik toch liever de PC of desnoods tablet dan de TV. Emailen ook. Het lijkt allemaal zo leuk maar je moet je zelf serieus afvragen of je het gaat gebruiken. Zo niet kun je beter een relatief eenvoudige TV (plasma?) aanschaffen en van het geld wat je over hebt lekker uit eten gaan om zo de TV toch enigzins te verantwoorden .
    Als je huidige TV nog niet aan vervanging toe is zou ik het ook nog niet doen, er wordt nog steeds volop ontwikkeld op dat gebied, zoals Claudio ook al zegt.

    En Peptalk, heb even getest hier (heb een HDD aan de TV hangen met 1 tuner maar die kan alleen opnemen wat je op dat moment kijkt. Dus of 2 tuners in de TV of een insteekkaart en een externe tuner (settopbox) dan kan het wel.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties. Bij Ziggo kan dat wel heb ik gezien, mits je een usb harddisk aan je televisie hangt (hoop toch wel dat alle goede van Ziggo wordt overgenomen en alles van UPC laten varen ).
    Maar hoe het exact zit met alleen opnemen met wat je kijkt weet ik niet. Dan heeft het voor mij geen functie. Heel soms (heb je met kinderen) neem je 2 kanalen op en kijkt een 3e. Maar nu met NetFLix (ik ben zeer positief hieover) kom je zeker voor kinderen al een heel eind.

    Mijn budget is 1800 euro max, dus moet wel een knappe televisie voor kunnen komen lijkt mij.

    Sinds gisteren wel een kleine discussie gehad of het nu echt nodig is om de tv te vervangen. De huidige is gewoon nog goed. Ik wil alleen een betere die toch weer beter zijn met meer functies. Maar prioriteit is stukje lager komen te staan )-:
    Vraag: wat is je huidige TV en hoe oud is deze? Ik heb vorig jaar mijn TV 'vervangen' hoewel die ook nog goed was (en nog steeds is). Dat was een HD Ready plasma van 37 inch uit 2007.

    Ik (en niet mijn vriendin) wou om drie redenen een andere TV:
    1. Groter beeld, met name voor films kijken op Blu-ray. Voor gewone TV-uitzendingen vond ik dat niet echt noodzakelijk.
    2. Full HD. Hoewel de 37 inch plasma in de meeste gevallen al een prachtig beeld bij Blu-ray liet zien, had ik het gevoel dat het toch nog beter kon.
    3. 3D

    Ik ben mij een half jaar aan het oriënteren geweest en na veel wikken en wegen (LED, plasma, Panasonic, Samsung, Sony) uiteindelijk dus op de Samsung UE55F8000 uitgekomen, terwijl ik altijd een fervente plasma-liefhebber was (en nog steeds ben).
    Binnen mijn budget (max. 2500 euro) was dat in mijn ogen de beste keuze op dat moment. Natuurlijk had ik ook een veel goedkoper model kunnen kiezen, met minder toeters en bellen, maar bij Samsung kom je voor de beste panels nu eenmaal bij hun topmodellen uit.

    Zoals gezegd gebruik ik de Samsung in mijn 'thuisbioscoop' voor het kijken naar films op Dvd en Blu-ray en de plasma in de woonkamer nog steeds voor gewone TV-uitzendingen.
    Wel merk ik dat SD-materiaal er op mijn HD Ready plasma een stuk fraaier uitziet dan op mijn Full HD LED. Dat komt door de hogere resolutie en schermgrootte van de Samsung in combinatie met de kijkafstand. Ik ben benieuwd hoe SD-materiaal er op een UHD-scherm uitziet. Ik wil het eigenlijk niet weten, maar ik vrees het ergste.

    Alle SMART-functies die op mijn TV zitten gebruik ik niet. Ik vind ze zelf volstrekt nutteloos, net als het gebruik van een mediaspeler. Ik ben nog lekker ouderwets met Blu-ray speler en AV-versterker en gewoon bekabeling (dus niets draadloos). Alles werkt perfect en ik heb gelukkig geen van de problemen die je op alle fora leest van mensen die hun mediaspeler op hele ingewikkelde manieren proberen te verbinden met hun TV.

    In de korte tijd dat ik ook nog mijn HD-decoder (Humax 5050C) aan de Samsung had hangen, kon ik probleemloos 1 uitzending opnemen, terwijl ik een andere uitzending keek. Komt ook omdat de Humax 2 ingebouwde tuners heeft. Niks geen gedoe met een externe harde schijf via USB. Beter een decoder met ingebouwde harde schijf dan een CI-kaart met externe USB-hard disk.

    Voor die SMART-functies zou ik persoonlijk dus geen nieuwe TV gaan kopen.

    Van de nieuwe ontwikkelingen had ik mijn hoop gevestigd op OLED, maar het lijkt erop dat de grote electronicafabrikanten nu eerder hun kaarten op Ultra HD (4K) gaan zetten. Ik begrijp dat niet, want UHD voegt nauwelijks iets toe en is maar voor een zeer beperkte groep interessant. Je moet minstens een scherm van 84 inch of groter hebben om überhaupt het verschil met HD te kunnen zien en dan nog moet je er niet verder dan twee meter vanaf gaan zitten. Maar ja, dat dacht ik ook toen Full HD op de markt kwam. Daarvan zeiden ze ook dat dat pas vanaf 46 inch zinvol zou zijn en toch hebben ze uit commerciële overwegingen ook Full HD-toestellen van 32 en 40 inch uitgebracht. Het enige voordeel van UHD zou kunnen zijn dat je 3D-materiaal zonder speciale bril zou kunnen bekijken. Maar voorbeelden heb ik daarvan nog niet gezien.


    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 16-02-2014 om 18:50
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •