De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Samsung Plasma

  1. #1

    Standaard Samsung Plasma

    Samsung komt toch met nieuwe plasma modellen dit jaar:

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...a-tvs-samsung/

  2. #2

    Standaard

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...-tv-voor-2014/

    Ik ga het in de gaten houden, en als Samsung definitief gaat stoppen dan koop ik nog snel een nieuwe dit jaar.

  3. #3

    Standaard

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...ie-plasma-tvs/

    Twee nieuwe plasma modellen, maar vreemd genoeg geen full-hd, maar hd-ready.
    Zeer opmerkelijk dit.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En nog een hele ouwe (lees: oubollige) hdready resolutie???
    Doe het dan maar niet lijkt me zo. Dat is echt totaal zinloos en een verspilling van tijd en moeite...
    Wie koopt er nu een televisie met een resolutie uit het jaar 2000!?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Dit was eigenlijk voor 1 april gepland denk ik...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Maar die F8500 en F5500 zijn ook niet meer te krijgen.

    Dus nu is LG nog de enige met Plasma en full HD?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Maar die F8500 en F5500 zijn ook niet meer te krijgen.

    Dus nu is LG nog de enige met Plasma en full HD?
    Bij platte tv, is de Samsung PS64F8500 nog verkrijgbaar, dit is volgens hun site een plasma met Full HD:
    http://www.plattetv.nl/info/samsung-...acturers_id=18

    verder hebben ze ook nog de Samsung PS51F8500 , ook een plasma met full HD
    http://www.plattetv.nl/info/samsung-...acturers_id=18

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat plasma end of life is zat er wel aan te komen. Het leefde immers bij gebrek aan beter. Nu echter de toekomst leert dat gebrek aan beter nog wel een paar jaar kan duren, maakt het dat je nu toch wel flink achter de oren krabt. Juist nu zou je dan verwachten dat men toch nog enkele high end-plasmaschermen op de markt brengt. Dat maakt voor mij deze keus des te vreemder. Of ze willen hun overige producten daarmee niet in kwaad daglicht zetten. Maar dat is even kolderiek als vergezocht.

    Ongetwijfeld zullen bepaalde schermen nog wel op voorraad zijn bij enkele leveranciers, maar ze worden dus niet meer geproduceerd. Waarom die dan niet en deze wel? Zou ik het dan toch wat verder moeten zoeken...

    Ik heb net mij VT even flink gepamperd. Een paar veren in zijn .... gestoken. "Dat je het nog maar minimaal een aantal jaar trekt gab, want voor mij ben je de beste. Nee maak je niet druk. Geen spiegeltjes aan de wand. De schurk OLED is vooralsnog verslagen", sluit ik sarcastisch!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat plasma end of life is zat er wel aan te komen. Het leefde immers bij gebrek aan beter. Nu echter de toekomst leert dat gebrek aan beter nog wel een paar jaar kan duren, maakt het dat je nu toch wel flink achter de oren krabt. Juist nu zou je dan verwachten dat men toch nog enkele high end-plasmaschermen op de markt brengt. Dat maakt voor mij deze keus des te vreemder. Of ze willen hun overige producten daarmee niet in kwaad daglicht zetten. Maar dat is even kolderiek als vergezocht.

    Ongetwijfeld zullen bepaalde schermen nog wel op voorraad zijn bij enkele leveranciers, maar ze worden dus niet meer geproduceerd. Waarom die dan niet en deze wel? Zou ik het dan toch wat verder moeten zoeken...

    Ik heb net mij VT even flink gepamperd. Een paar veren in zijn .... gestoken. "Dat je het nog maar minimaal een aantal jaar trekt gab, want voor mij ben je de beste. Nee maak je niet druk. Geen spiegeltjes aan de wand. De schurk OLED is vooralsnog verslagen", sluit ik sarcastisch!
    ....ingangen.... denk ik je wil hem toch geen pijn doen

    Ja.... vind het ook heel vreemd, er zijn toch nog genoeg liefhebbers voor het aangename beeld dat
    een plasma ten toon spreid, daar kunnen op 1 of andere manier de LED schermen niet tegenop,
    en dan maakt het niet uit of ze Full HD of 4K zijn, al heb ik al wel eens een 4K scherm van niet
    mijn vriend Sony gezien dat pretendeerde een plasma achtig beeld neer te kunnen zetten..... aldus
    ook de verkoper, een compliment dus naar Plasmaschermen.

    Grote mond Oled hebben ze toch wel ernstig problemen mee om voor een knappe prijs te kunnen
    maken, vooral van de jappen valt het me tegen, ernstig gezichtsverlies in mijn ogen en ook nog eens
    als eerste gestopt met plasma...... shame on them.

    Denk dat daarom de TV verkoop met de WK toch een beste tegenvaller was...... niet iets echt
    spectaculairs en al helemaal niet iets dat dan ook nog eens prijsgunstig is, een 4K TV heeft
    nog weinig zin en laten we eerlijk zijn als je in de winkel rondloopt, dan zie je weinig verschil
    tussen het beeld van een Full HD en een 4K...... net zoiets als toen tussen HD ready en Full HD.

    Ons volkje kwakt echt niet zomaar een 84inch TV op het kastje om toch verschil tussen beide
    formaten te kunnen zien, want laten we eerlijk zijn, alleen de echt grote formaten zijn met 4K gediend.

    Ben zo blij met m'n projector, wacht het allemaal wel even af....... maar denk niet dat er binnenkort
    iets op de markt komt dat mij er weg van kan trekken.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    En nu definitief, Samsung stopt eind dit jaar met plasma:

    http://tweakers.net/nieuws/97015/sam...mapanelen.html

    Dan is LG de enige die nog plasma maakt. Ik kan nu twee dingen doen:
    - wachten tot mijn samsung plasma het begeeft en dan pas druk maken wat te kopen
    - of toch nog een panasonic GT60 op de kop tikken nu er nog voorraad is. Eigenlijk geen budget voor nieuwe tv. En stel er gaat iets kapot, dan zijn er geen onderdelen meer...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    En nu definitief, Samsung stopt eind dit jaar met plasma:

    http://tweakers.net/nieuws/97015/sam...mapanelen.html

    Dan is LG de enige die nog plasma maakt. Ik kan nu twee dingen doen:
    - wachten tot mijn samsung plasma het begeeft en dan pas druk maken wat te kopen
    - of toch nog een panasonic GT60 op de kop tikken nu er nog voorraad is. Eigenlijk geen budget voor nieuwe tv. En stel er gaat iets kapot, dan zijn er geen onderdelen meer...
    Ik meen te weten dat fabrikanten verplicht zijn om minimaal nog 10 jaar onderdelen te houden/te leveren van hun producten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het grootste probleem is eerder dat je bij Panasonic een scherm hebt wat kamp met een van de vele issues die eventueel - misschien - zouden kunnen optreden. Je krijgt soms een beetje het idee dat het een loterij is qua issues. Of zoals Forrest het zo mooi wist te zeggen; "You never know what you gonna get". Uiteraard zullen er veel meer schermen zijn waar issues totaal niet voorkomen waar je verder nooit wat van hoort. Maar toch, je raakt eenmaal gewend aan een bepaalde kwaliteit. Voorheen was je de koning te rijk als je scherm zomaar en zonder veel gedoe werd omgeruild voor een ander of zelfs nieuwer type. Nu is dat lastig en je geld terug krijgen om een ander scherm te kopen is tegenwoordig niet heel eenvoudig en veelal een stap terug. Want de laatste Pana's zijn qua kwaliteit nog immer juweeltjes. Gelukkig doet mijn huidige VT60 het uitstekend en wordt extensief gebruikt, maar wat als hij stuk zou gaan..?

    Desondanks, als het beste beeld nu je ding is en zelfs de essentie, dan heb je simpelweg niet zoveel keus. Als ik van plan was om nu of volgend jaar een scherm te kopen dan wist ik het wel. Het is inderdaad 'nu kan het nog kan'! Ben uiteraard wel benieuwd wat de revolutionaire nieuwe techniek van Panasonic doet en of het echt een grote stap voorwaarts is, maar ik waag het te betwijfelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Jammer maar zat er wel aan te komen.
    Ben blij met mijn eigen samsung plasma en zal er nog wel jaren blijven hangen.
    Tegenwoordig wordt niet meer gekeken naar de beeldkwaliteit maar hebben ze liever een mooi design.
    Hierbij worden smoesjes als stroomverbruik vaak opgegeven om over te stappen op een led tv.
    Door deze mierenhoop van mensen die zich hebben laten beinvloeden en de massa achter na te lopen omdat ze zelf niet sterk genoeg in de schoenen staan om voor de betere beeldweergave te gaan is het einde van plasma geweest.
    Dit hebben we ten tijde van vhs en betamax ook al gehad, enz enz.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •