Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Veel HD DVD's Warner Home inmiddels onleesbaar!

    Gisteravond wilde ik weer eens een HD DVD-tje bekijken.
    Dit keer was het de beurt aan Bullit, de klassieker met Steve McQueen, een titel van Warner Home.

    Tot mijn grote verbazing kwam ik niet verder dan een minuut of vier voordat de speler vastliep.
    Dit terwijl het schijfje uit een gesealde verpakking kwam.
    Toch nog even geprobeerd om misschien wat onzichtbare aanslag weg te poetsen maar helaas zonder resultaat.

    Pakte daarna een willekeurige andere nieuwe en ook nog gesealde uit de kast: The Prestige, ook een titel van Warner.
    En deze werd zelfs helemaal niet gelezen. Op het display van de speler bleeft "loading" staan en er was geen beweging meer in te krijgen.
    Moest de speler uitzetten door de standby ingedrukt te houden.

    Ok twee keer kan nog toeval zijn. Nog een test: Swordfish wederom van Warner.
    Deze vertoonde dezelfde problemen als the Prestige, ook hier bleef de speler in de "loading" fase hangen.

    Toen maar eens een titel van Universal: Van Helsing.
    Deze liep vlot en vlekkeloos door en daar was gewoon door de hele film heen te skippen naar de volgende scenes.

    Misschien ligt het dan toch aan de speler (Een Onkyo DV-HD805, een kloon van de XE1 van Toshiba)?

    Heb daarom dezelfde titels geprobeerd in een Toshiba Ep35 en tot mijn grote verbazing gaf dit exact maar dan ook exact dezelfde resultaten!!!

    Nu had ik in het verleden ook al problemen met Forbidden Planet (sci-fi classic met Leslie Nielsen).
    Ook een titel van Warner, deze liep halvewege de film muurvast omdat waarschijnlijk de tweede laag niet aangesproken kon worden.

    Alle genoemde titels komen overigens vanover heel de wereld, dus dit was helaas geen lokaal productieprobleem.
    Ook de opslag heeft er niets mee te maken, ze staan gewoon op een rookloze hobbykamer, altijd uit de zon, niet naast een verwarming etc. etc.

    Had eigenlijk gehoopt dat het aan mijn speler zou liggen maar ik moet nu helaas concluderen dat waarschijnlijk het grootste gedeelte
    van mijn Warner Home HD DVD collectie onleesbaar is geworden.

    Ben dan ook zeer benieuwd naar de ervaringen van mede HD DVD liefhebbers.

    Hoor het "graag".

  2. #2

    Standaard

    Ik met BD's wel eens het probleem gehad dat BD25 niet meer werkten en BD50 wel, misschien is het zoiets en ligt het wel aan de zelfde soort spelers. Ik zou zeggen Google eens wat.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Het handige van een forum als dit is nu juist dat je een probleem als dit gewoon in het Nederlands kan aankaarten...

    En nee zie niet in waarom dit nu nog een probleem zou moeten zijn met de spelers.
    Het leuke is overigens dat alle geproduceerde HD DVD spelers gebruik maakten van dezelfde drive van Toshiba.
    Alleen de XBox add on had een sata versie.
    Dus dergelijke (fysieke) leesproblemen zou je op elke speler mogen verwachten.

    Het ligt in mijn optiek echt aan de gebruikte materialen bij de productie van de schijfjes.
    Hetzelfde idee dus als het bekende laserrot bij Laserdiscs.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben een beetje ongeduldig met dit soort dingen, dus daarom zou ik Google gebruiken zeg maar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Hmm...opvallend probleem, ik ga het de komende tijd ook eens uittesten met mn HDDVD's.

  6. #6

    Standaard

    Even zoeken op Goole leert al snel dat dit een bekend probleem is.
    (oa: http://forum.lddb.com/viewtopic.php?f=19&t=840 )

    Ik heb het bij alle dragers al voor gehad, Laserdisc, DVD, en ook al bij Blu- ray, dat er na verloop van tijd problemen ontstaan.
    Zo is mijn Australische BD van Face Off op geen speler meer af te spelen, zowel op verschillende stand alone spelers als op de PS3, en vreemd genoeg is er aan de disc niets te zien.
    Daarnaast al vaker problemen gehad met BD's met fabrikage fouten die al meteen na aankoop niet willen afspelen met al het gezeik van inruil acties van fabrikanten en winkels ten gevolg


    het is voor vele misschien vloekken in de kerk maar voor mij mag streaming echt wel de toekomst hebben.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7

    Standaard

    Ja ok, ho maar, ik heb t door "Google is your friend"...

    Maar vond t wel de moeite waard om dit ook even onder Nederlandse aandacht te brengen.
    Blijkbaar speelt dit al heel wat langer, er zijn idd legio voorbeelden te vinden!
    Hele trieste zaak, zeker omdat er zo even snel te zien ook zo goed als niets aan gedaan wordt/werd.

    Dit kan toch niet zomaar?
    Dat zoiets een keer gebeurt is tot daaraantoe, zou ook niet moeten mogen, maar als dit gaat gelden voor een hele collectie??

  8. #8

    Standaard

    Inmiddels 2 getest (The Island en Blood Diamond) en inderdaad, beide spelen niet de film af. Vreemd genoeg kun je wel het menu zichtbaar maken en iets selecteren. Binnenkort alle warners even aflopen.

    Dat verklaart meteen waarom ik Purple Rain niet meer kon afspelen; ik dacht toen dat het een incidenteel probleem was.

    Een zoektocht op internet leert dat we niet de enigen zijn.....

  9. #9

    Standaard

    Ik heb nu al mijn Warner titels getest en er zijn nog 2 bijgekomen: Music & Lyrics en Superman. Verder spelen ze allemaal prima af.
    Aangezien ik gelezen heb dat het er ook een probleem kan zijn met de overgang naar de volgende laag, heb ik niet alleen gekeken naar het begin maar ook steeds een scène van het eind gepakt.
    Toch 5 van zo'n 40 titels..... best veel.

    In de VS heeft Warner al verschillende mensen geholpen door de schijfjes te vervangen door blu-rays, maar buiten de VS zijn ze een stuk minder behulpzaam.

    Ik moet er even over nadenken wat ik ermee doe...

  10. #10

    Standaard

    Als je de lijst bekijkt die Frenkel hierboven aanhaalt dan heb je eigenlijk nog wel redelijk geluk.
    Tot dusver tenminste, wie weet hoe ze er later dit jaar aan toe zijn...
    Zal een dezer dagen ook nog wat meer titels gaan testen.

    Kan je trouwens misschien ook aangeven waar jouw examplaren vandaan kwamen?
    Mogelijk zit daar een patroon in...

    Die van mij tot dusver:
    Bullit DE
    Forbidden Planet US
    The Prestige NL
    Swordfish NL

  11. #11

    Standaard

    Ik ben ook al gaan kijken en van de drie titels (Blood Dismond, Million Dollar Baby en The. Departed) doet zlleen de eerste het niet. Ik heb nog een stuk of 10/15 titels liggen (die ik niet op BD heb) dus zal ik ook eens gaan testen. Valt me bij Blood Diamond op dat er naast de gouden laag (want volgens mij de oorspronkelijke laag is) nu een soort van zilveren zweem er in de plaats van komt. Misschien lost het gouden op ofzo?
    vwb dit topic: misschien interessant om een lijst aan te maken met titels met het aantal goed en niet goed? Misschien kunnen we die in de toekomst eens voorleggen aan Warner Nederland.

  12. #12

    Standaard

    Kunnen jullie misschien ook eens proberen de schijfjes in te lezen in een speler in de PC? Mogelijk is er namelijk niets mis met de schijfjes maar heeft een software update van de stand alone spelers roet in het eten gegooid. Ik kan namelijk de 4 HD-DVD's welke ik heb nog steeds afspelen zonder problemen op de PC (zelfs rippen wat betekend dat elke bit gelezen kan worden).

    Heb het zelf ook wel ooit gehad met blu-ray's die niet willen werken, van The Event werken nog steeds 2 schijfjes niet (heb nochtans twee exemplaren). En The Unthinkable van A-Film werkte pas na het derde exemplaar van Bol.


    Edit: Ok die software update is misschien niet relevant want ik neem aan dat er voor HD-DVD spelers geen software updates worden uitgebracht .
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  13. #13

    Standaard

    @rvvrnr1 en Rogier: het ligt niet aan bepaalde titels, het lijkt random. Mijn Forbidden Planet US speelt bijvoorbeeld gewoon af (en bij rvvnr1 niet), net als mijn Swordfish.
    Maar goed, hier mijn lijstje:
    Music & Lyrics UK
    Superman US
    The Island DE
    Blood Diamond UK
    Purple Rain UK

    In dit topic staan ook diverse titels die bij de één wel werken en bij de ander niet. Het is gokken.....je zult ze echt moeten uitproberen.

    Ik heb trouwens in verhouding nog wel redelijk geluk geloof ik, er zijn er bij waarvan bijna niets het meer doet.


    @timofp: ik heb een blu-ray speler in mijn PC zitten; die pakt geen HD-DVD's . En een software update heb ik in al die tijd niet meer gedaan; het ligt echt aan de schijfjes.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht


    @timofp: ik heb een blu-ray speler in mijn PC zitten; die pakt geen HD-DVD's . En een software update heb ik in al die tijd niet meer gedaan; het ligt echt aan de schijfjes.
    Je moet toch eens kijken of het niet gewoon lukt, mijn twee blu-ray drives slikken namelijk wel gewoon HD DVD's, (dus het zijn eigenlijk combo drives)
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  15. #15

    Standaard

    HD DVD spelers zitten al jaren op maximaal firmware versie vier. Daar hebben alle titels onder gewerkt. Het is echt een fysieke aantasting van een of meerdere lagen van de schijfjes zelf.

  16. #16

    Standaard

    Vandaag weer 16 titels gecontroleerd en daarvan doen The Last Samurai (NL), V for Vendetta (US) en Training Day (US) het niet. Vooral de laatste is erg jammer, want die heeft itt de Bluray versie een lossless TrueHD audiotrack. Morgen mn Oceans Trilogie (NL) maar eens checken. Als die het niet doet ga ik toch eens bij Warner NL aan de bel trekken, want die wil ik dan wel vergoed hebben...

  17. #17

    Standaard

    Bizar dit, hoop dat dit niet zo snel met de blu-rays gaat gebeuren...

  18. #18

    Standaard

    Ik snap het niet goed. Ik heb nooit problemen gehad met dvd destijds, mijn oudste aankoop van dvd is 2001, de oudste schijf in mijn collectie (releasedate is 1998) en geen enkel probleem met afspelen van die schijfjes.
    En je vermeld dat vooral Warners schijfjes er last van hebben. De ondersteuning van HD schijfjes was toch al gestopt sinds vorig jaar, nee?
    Volgens mij ligt dit echt niet aan de schijfjes zelf.
    Ik hoop idd dat de blu-ray's dit effect niet gaan overnemen.
    Of het is puur toeval dat die schijfjes niet meer werken of men wilt ons echt streaming door de mond duwen...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik snap het niet goed....
    Volgens mij ligt dit echt niet aan de schijfjes zelf.
    ....Of het is puur toeval dat die schijfjes niet meer werken...
    Nee helaas niet. Het is echt een wereldwijd probleem met HD DVDs van Warner.
    En sommigen schijnen ook problemen te hebben met HD DVDs van andere maatschappijen.
    Dit ligt voor de volle 100% aan de fabricagewijze van deze discs.
    Door de gebruikte materialen en/of manier van samenstellen van de discs waren ze gedoemd maar een zeer kort leven te hebben.

  20. #20

    Standaard

    Toch wel geschrokken na het lezen van deze berichten en vanmiddag even een aantal schijfjes van
    die ... Warner opgezet, heb er in de gauwigheid 22 van gevonden en de helft getest.

    Kon me weer eens lekker ergeren aan de speler...... en 1 schijfje.

    Eén schijfje wilde tot nu toe niet gelezen worden, na een eeuwigheid gaf de speler het op
    en meldde dat het geen DVD was en hij het schijfje niet af kon spelen.

    De rest zal ik binnenkort even testen, ben benieuwd wat voor actie we gaan ondernemen,
    want dit neem ik niet, je mag van een geperste schijf verwachten dat hij toch minimaal zo'n 25 jaar
    goed zal blijven?

    Warner, dat was ook de maatschappij die het HD DVD gebeuren de nek omdraaide door er
    als eerste de rug naar te keren... waren ze toen al op de hoogte van de korte levensduur en
    slechte kwaliteit van de materialen?

    Houd jullie even op de hoogte van het testverloop.

    Wil best aan een gezamelijke actie, om eea vergoed/vervangen te krijgen, meedoen, zijn
    er al mensen die hier over hebben nagedacht en daar wat ideeën over hebben
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Heb als laatste mijn Ocean's Trilogy getest en die zijn dus nog wel goed. Dus van de 22 doen het 4 er niet dus op zich een redelijke score. Wat me voral moeilijk lijkt is dat het bij mij voornamelijk om veel US titels gaat en dan is het volgens mij wel een beetje moeilijk om deze als BD te krijgen als je in de EU woont....

  22. #22

    Standaard

    Ik heb er ook een aantal zal deze ook eens testen.....sommige zitten nog in het seal

  23. #23

    Standaard

    Heb onlangs een HD DVD / Blu-Ray combodrive voor de pc op de kop weten te tikken (voor maar liefst 15 euro! )
    Ga daar volgend weekend een x-aantal van mijn overige Warners mee testen.
    Heb geen zin om mijn nog goede huiskamerspeler daarmee te belasten, lijkt me toch niet echt bevorderlijk.

    Rogier: Heb je ook de moeite genomen om hoofdstukken aan het einde van de film, en dus in 9 v.d. 10 gevallen op de 2e laag, te testen?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht

    Rogier: Heb je ook de moeite genomen om hoofdstukken aan het einde van de film, en dus in 9 v.d. 10 gevallen op de 2e laag, te testen?
    ja, ik heb alle titels doorgeskipt tot het einde. Degenen die het niet meer doen vallen echter wel stil in het begin van de film.

  25. #25

    Standaard

    Het heeft even wat langer geduurd dan verwacht maar ik heb nu al mijn Warner titels getest.
    Dit waren er in totaal 81 en daarvan kan ik er nu iets minder dan de helft weggooien: 36 stuks!

    Ik heb ze getest in die LG combo drive i.c.m. Arcofts TotalMedia Theatre 6.
    De wijze van testen was eerst maar eens kijken of ze nog gelezen wilde worden en dan vervolgens
    doorskippen naar willekeurige plekken op de schijf. Het mooie van testen op een pc is dan dat je
    daarvoor met de muis in de tijdbalk kunt klikken om echte willekeurige plekken aan te wijzen.

    Bij de schijven die nog gelezen konden worden waren beide lagen nog goed te benaderen.
    Alleen bij The Last Samurai leek de speler door wat knarsende geluiden er wat meer moeite mee te hebben.

    Dit zijn de resultaten:

    Leesproblemen na doorskippen:
    Bullit DE
    Forbidden Planet US
    300 NL (2 exemplaren)
    Ocean's Thirteen DE (uit seal)
    A Clockwork Orange disc 1 UK (uit seal)
    Harry Potter and the Order of the Phoenix disc 1 NL
    Batman Begins NL
    Blood Diamond NL
    Mutiny on the Bounty US (uit seal)
    Superman II The Richard Donner Cut US (uit seal)

    Helemaal niet meer leesbaar:
    The Prestige NL
    Swordfish NL
    Casablanca US
    The Reaping NL
    Ocean's Eleven DE (uit seal)
    Ocean's Twelve DE (uit seal)
    Beowulf AUS (uit seal)
    Shining DE (uit seal)
    The Island DE (uit seal)
    Troy NL (uit seal)
    Rio Bravo UK (uit seal)
    Getaway DE
    Flags of Our Fathers US
    Letters from Iwo Jima US
    Superman Returns NL
    V for Vendetta NL
    The Departed NL
    Scooby-Doo DE (uit seal)
    The Phantom of the Opera US (uit seal)
    Alexander Revisited The Final Cut disc 1 US (uit seal)
    Blade Runner Workprint 5-disc complete collection disc 5 (uit seal)
    Purple Rain UK
    Charlie and the Chocalte Factory UK
    That's Entertainment I US (uit seal)
    That's Entertainment II US (uit seal)

    Zoals te zien dus ook heel wat titels die nog gewoon geheel nieuw waren.

    Het viel me overigens op dat bij een aantal titels met witte covers, zoals Bullit en the Reaping, er nu een roze gloed zichtbaar was op de cover.
    De achterkant van die covers was zoals te verwachten nog erger verkleurd.
    Mogelijk dat deze hoesjes dus ook invloed hebben (gehad) op de discs...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •