De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeld Plasma wordt slechter

    Wij hebben een plasma-tv (Panasonic TH-42PV700) uit 2007.

    Tot op heden een geweldige tv maar de laatste weken gaat de kwaliteit van het beeld achteruit. Contouren zijn niet scherp meer (lijkt erop alsof lijnen die normaal scherp en strak waren nu met een kartelmes geknipt zijn). Lichtgekleurde vlakken laten een soort blokjes zien. Als je op 5-6 meter afstand zit dan gaat het nog wel maar als je dichterbij komt dan is het niet meer op aan te zien.

    Heeft iemand enig idee wat dit is? Is ons scherm aan het einde van de levensduur?

    Ter info: het komt ook voor als we een DVD kijken of via Netflix een film kijken. Het lijkt dus niet aan het tv-signaal te liggen.

  2. #2

    Standaard

    Wij hebben in de woonkamer ook een Panasonic plasma uit 2007, de TH-37PV70, en daarvan ziet het beeld er nog steeds erg goed uit. Totaal geen klachten. Zou er iets met de bekabeling aan de hand kunnen zijn? Zorg er altijd wel voor dat je goede kwaliteit kabels gebruikt, zowel Coax als HDMI. Misschien dat je de TV even bij de buren kunt aansluiten?

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Ik kan 'm even boven aansluiten. Daar hebben we ook een HD-ontvanger staan.

    Maar ik vrees dat het in de TV zit want we hebben dit probleem ook als we bijv. de laptop op de TV aansluiten, dus buiten de HD ontvanger en/of Home Cinema om.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is wel bekend dat de Panasonic-schermen aan zwartwaarden inleveren na verloop van tijd, maar dit is wel een vreemd fenomeen. Ik neem aan dat er niks per abuis aan de instellingen is veranderd? Er geen apparaten zijn toegevoegd? Dat hij nog steeds met dezelfde resolutie weergeeft? De tv recentelijk meer geluid maakt? Je het bij alle weergaven hebt?

    Zo ja, dan vrees ik een defect. Ik zou dingen eerst gaan uitsluiten. Dus alles los en één voor één testen op verschillende inputs bepalen of het consequent is. Je zou als het hardnekkig blijft een fabrieksreset kunnen uitvoeren. Als het een defect blijkt, rest maar één oplossing vrees ik. Shoppen!

    Toch, een 'klein' instelling foutje is zo gemaakt, hoe 'obvious' die vaak ook is!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ik heb 2 maanden geleden wel een mediaspeler aangesloten (loopt via mijn Onkyo TX-NR609). Deze heb ik nu even afgekoppeld en dat heeft helaas niet geholpen. Morgen de rest maar even afkoppelen.

    Ik heb 2 foto's gemaakt waarop te zien is wat er aan de hand is.



    Laatst aangepast door caroden : 01-03-2014 om 20:18

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lijkt een beetje op een interlaced/progressive probleem.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Oke . Ik heb geen idee wat dat precies inhoudt. Hoe is dat op te lossen? Is dat een probleem met software of hardware?

  8. #8

    Standaard

    We starten trouwens net een Netflix film en nu blijkt het toch niet op te treden. Dus wellicht heeft het iets met de tuner te maken? Of de HD ontvanger?

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In onze woordenlijst - onderop bij onze homepage - kun je meer lezen over wat interlaced en progressief is. Het lijkt nu of een interlaced beeld (waar de even en oneven lijnen om en om worden weergegeven) nu progressief (alle beeldlijnen tegelijk) worden weergegeven. Dit geeft een soortgelijk effect. Zoek in je Onkyo eens naar een source through instelling (dus geen upscaling van je signaal).

    Hoe is alles aangesloten? Alles via HDMI door de Onkyo? Hoe kijk je Netflix?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Okeej, ik ga me even inlezen.

    Alles is inderdaad met HDMI via de Onkyo aangesloten. Zal morgen even de instellingen checken van de Onkyo (als ik dat nu doe dan krijg ik mot met mij lieftallige echtgenote

    Netflix kijken we via de mediaspeler die ook met HDMI via de Onkyo verbonden is.

    Wordt vervolgd!

  11. #11

    Standaard

    @Claudio Santulli: ik heb de Onkyo instellingen op 'through' gezet. Helaas zonder resultaat.

    Bedankt voor de hulp!
    Laatst aangepast door caroden : 02-03-2014 om 17:31

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •