De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Welke kabels nemen

  1. #1

    Standaard Welke kabels nemen

    Beste,

    Ik ben momenteel volop bezig met de laatste hand te leggen aan mijn home theater ruimte. Nu ga ik ook nog mijn kabels vervangen en zie ondertussen door de bomen het bos niet meer .
    Heeft er iemand tips over welke kabels ik het best zou nemen? Ik wil geen overdreven bedragen betalen hiervoor maar wil ook niet achteraf tot de conclusie komen dat de gekozen kabels eigenlijk waardeloos waren.

    - Als HDMI kabels tussen de Blu-ray speler en de versterker (1 meter) en tussen de versterker en de projector (+-1.5 meter) dacht ik aan de Hifisupply HDMI carbon 1.4 High Speed Ethernet. Als ik hier lees: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107899.0 krijgt deze kabel toch een goede review en de kabel op zich is ook niet al te duur 34.95 euro voor 1 meter en 39.95 euro voor 1.5 meter. Ik denk dat ik dan prijs/kwaliteit niet erg verkeerd kan zitten of zie ik dat verkeerd?

    - Voor de luidspreker kabels en subwooferkabel ben ik er momenteel totaal niet uit. Ik heb al heel wat artikels zitten lezen maar weet nog altijd niet wat te kiezen. Ik weet ook niet of ik zou moeten kiezen voor een 2.5mm² danwel een 4 mm² dikke kabel. Of misschien nog iets heel anders? En op welke manier zou ik deze het beste aansluiten? Momenteel (bij men oude kabels) gebruik ik banaan pluggen aan de versterker en bare wire aan de speakers. Zou ik dat opnieuw zo doen of zouden jullie dat anders aansluiten? Indien ik dat opnieuw zo zou doen heeft er iemand misschien tips voor welke pluggen te nemen. Ook hier is de prijs/kwaliteit weer belangrijk. Ik wil geen fortuinen betalen aan pluggen .

    -En wat voor de subwoofer? Deze kabel zou +- 6 meter lang moeten worden.

    (Als het iets zou uitmaken: de apparatuur waartussen deze kabels komt te liggen is een Maranz SR7008 gecombineerd met B&W684 als Front, B&W685 als rears, B&W HTM62 als center en B&W ASW610 als sub)

    Alvast bedankt voor de tips en informatie.
    Laatst aangepast door bart22 : 20-03-2014 om 10:05

  2. #2

    Standaard

    Speaker kabel.... mmmm, koper is koper en ook al plak je er een dure merknaam op het blijft koper,
    naast koper heb je ook nog zilveren kabels of een combinatie met zilver en koper, als je het geld er
    voor over hebt kun je in die prijsklasse gaan shoppen, goedkoop is anders.

    Speaker kabel zou ik zelf niet te dun nemen en ik denk dat je met 4mm2 een kabeltje hebt met wat
    reserve als er toch eens grote vermogens doorheen moeten en de afstand wat langer wordt, duur
    hoeft het niet te zijn als je het spul van de rol koopt. Heb zelf mijn speaker kabel dacht ik besteld bij
    alle kabels.... was voor een weggeefprijsje dacht ik toen, je krijgt het er tegenwoordig niet meer voor.

    Voordeel per meter kopen is dat je geen rol van 100 meter of zo hoeft te kopen, maar gewoon het benodigde
    aantal meters besteld, kwestie van even ruim bemeten, beter iets te lang dan te kort.

    http://www.112kabels.nl/luidspreker-...per-meter.html

    Bovenstaand is een voorbeeld, maar je kan met wat googlen volgens mij nog wel goedkoper terecht,
    bedenk dat OFC wel OFC blijft, ongeacht het merk dat erop staat, het enige verschil kan zijn de
    soepelheid van de kern, aantal draadjes erin en de afwerking en kwaliteit van de mantel.
    Voor de prijs hoef je het niet te laten, mooi koper voor weinig van de rol is wat ik zelf heb genomen
    en het voldoet uitstekent

    Pluggen.... mmmmmm, vind het zelf zoiets als n..k.n met een rubber, maar als je je er veiliger bij
    voelt moet je het doen, zelf doe ik het zonder Denk dat het fijn is met pluggen als de kabels er
    veelvuldig uit en weer in moeten, dan zijn pluggen wel gemakkelijk, maar als de setup blijft staan
    zoals hij is en de kabels kunnen blijven zitten het weinig nut heeft, overigens staan netjes aangebrachte
    pluggen die er ook nog eens lekker uitzien wel mooi.... het nut ervan is dan wel een ander verhaal.

    Op het gebied van HDMI kabels ga ik bij jou niets roepen, je lijkt een "believer" te zijn, je betaald veel
    meer dan ik er ooit voor over heb en ooit zal hebben, maar dat is jouw feestje Wil tevens niemand
    voor het hoofd stoten, het kan veel goedkoper en de werking zal niet minder zijn, het kan ook veel
    duurder en de werking zal niet beter zijn, maar het zit wel allemaal tussen de oortjes

    Subkabel..... daar zou ik wel de nodige aandacht en een goede kwaliteit voor nemen, ook al hoeft
    de kabel dan enkel een beperkt signaal door te voeren, het is wel van belang dat het signaal goed
    aankomt bij de versterker van de sub, het is en blijft een analoog signaal.
    Heb zelf ervaren dat een goede kabel je sub kan maken of breken, kreeg gelukkig een zeer goede
    kabel geleverd bij de sub(sub gekocht bij een hifispeciaalzaak) deze was wat lang en had een
    kortere gekocht..... maar die kortere was een drama, de sub leek plots wel zo'n plastic ploppertje
    van zo'n alles in 1x weggooigeval. Ook met wat andere kabels bleek de bijgeleverde kabel ondanks
    zijn grote lengte toch wel een toppertje, is een mooie lange soepele wat dikkere tulpkabel met vergulde
    pluggen. Aan het merk kan ik je niet helpen, de kabel is nu zo'n 15 jaar oud en op de connector staat
    enkel Gold RCA Connector, kabel is donkerblauw maar er staat verder geen merk op, kwam toch echt
    wel van de betere hifiwinkel.

    Hoop dat ik je wat heb kunnen helpen met mijn verhaal, de moraal.... ach die mag je zelf invullen, maar
    het belangrijkste van wat ik je heb willen vertellen is dat je aandacht voor je subkabel beloond kan worden,
    geloof me, mijn sub is een geweldenaar en dat is hij niet met een doorsnee kabeltje, echt zelf geprobeerd,
    overigens moet je daarbij niet vergeten dat een sub moeilijk is in te passen in het geheel, maar als je
    dat met veel geduld is gelukt, dan zal je begrijpen wat ik bedoel, het zijn niet enkel de kabels die het
    doen, een sukkel kan zelfs met de mooiste kabels toch nog een armzalig geluidsbeeld weten neer te ztten
    als hij niet in staat is zijn setup goed/mooi af te regelen

    Je kan voor veel geld troep kopen en voor weinig geld mooi spullen kopen, het is een kwestie van verstand
    van zaken hebben...... gebruik je gevoel en verstand en als je niet gehaast bent, dan zul je voor heel redelijke
    bedragen de mooiste spullen kunnen kopen.

    Sterkte en ik ben benieuwd naar het eindresultaat, hoop je setup met plaatjes te mogen aantreffen in Mijn Thuisbioscoop,
    daar staat de mijne ook:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...woord-en-beeld

    Hoop dat je een paar mooie kabeltjes vind en dat ik je een beetje op de goede weg heb kunnen helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    - Als HDMI kabels tussen de Blu-ray speler en de versterker (1 meter) en tussen de versterker en de projector (+-1.5 meter) dacht ik aan de Hifisupply HDMI carbon 1.4 High Speed Ethernet. Als ik hier lees: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107899.0 krijgt deze kabel toch een goede review en de kabel op zich is ook niet al te duur 34.95 euro voor 1 meter en 39.95 euro voor 1.5 meter. Ik denk dat ik dan prijs/kwaliteit niet erg verkeerd kan zitten of zie ik dat verkeerd?
    Hier is in het verleden al veel over gezegd. Zeker op korte afstanden maak het geen fluit uit.
    Bij de action kosten ze €2,99 en werken ze net zo goed.

    Lees anders eens dit topic

  4. #4

    Standaard

    Beiden alvast bedankt voor de tips.

    Ik ben ook aan het denken om voor de speakerkabel 4mm² te nemen van de rol.

    I.v.m die pluggen: Ik ga bare wire alles aansluiten. In principe verhuist mijn installatie toch niet zo vaak van plek. En rechtstreeks contact is toch nog altijd beter als nog een extra element er tussen te steken.

    I.v.m die HDMI. Ik ben op zich niet echt een believer en wil geen fortuinen betalen voor een kabel maar heb al zoveel verschillende meningen gelezen dat ik totaal niet meer wist wat ik nu het beste zou nemen. Volgens sommigen maakt het op korte afstand voor beeld totaal niet uit maar zou het het in het geluidsbeeld een beetje kunnen schelen? Ik weet ook niet of dat waar is of niet. Momenteel heb ik mijn huidige set hdmi kabels van +- 10-15 euro voor een meter of 2. Ik dacht een iets betere afgeschermde kabel te nemen omdat ik nu ga projecteren. En eventueel dat de connectoren iets beter zijn afgewerkt. Daarmee dat ik dacht aan een kabel van +-35 - 40 euro/stuk. Daar ga ik nog eens over nadenken. Heb nog een kleine 2 weken de tijd voordat ik de apparatuur ga installeren in de nieuwe kamer .

    I.v.m. de subkabel. Ieman ervaring met de Audioquest Blacklab? Ik dacht eraan om die eventueel te nemen. Deze kabel gaat +- 8 meter lang worden en mag dus best degelijk zijn.

    Ik zal dus zeker aandacht proberen te schenken aan de subkabel en voor de HDMI kabel eventueel iets goedkopers nemen .

    En als alles afgewerkt is zal ik ook een topic starten in mijn Home Theater .

    Nogmaals bedankt voor jullie tijd en tips!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Beiden alvast bedankt voor de tips.

    Ik ben ook aan het denken om voor de speakerkabel 4mm² te nemen van de rol.

    I.v.m die pluggen: Ik ga bare wire alles aansluiten. In principe verhuist mijn installatie toch niet zo vaak van plek. En rechtstreeks contact is toch nog altijd beter als nog een extra element er tussen te steken.

    I.v.m die HDMI. Ik ben op zich niet echt een believer en wil geen fortuinen betalen voor een kabel maar heb al zoveel verschillende meningen gelezen dat ik totaal niet meer wist wat ik nu het beste zou nemen. Volgens sommigen maakt het op korte afstand voor beeld totaal niet uit maar zou het het in het geluidsbeeld een beetje kunnen schelen? Ik weet ook niet of dat waar is of niet. Momenteel heb ik mijn huidige set hdmi kabels van +- 10-15 euro voor een meter of 2. Ik dacht een iets betere afgeschermde kabel te nemen omdat ik nu ga projecteren. En eventueel dat de connectoren iets beter zijn afgewerkt. Daarmee dat ik dacht aan een kabel van +-35 - 40 euro/stuk. Daar ga ik nog eens over nadenken. Heb nog een kleine 2 weken de tijd voordat ik de apparatuur ga installeren in de nieuwe kamer .

    I.v.m. de subkabel. Ieman ervaring met de Audioquest Blacklab? Ik dacht eraan om die eventueel te nemen. Deze kabel gaat +- 8 meter lang worden en mag dus best degelijk zijn.

    Ik zal dus zeker aandacht proberen te schenken aan de subkabel en voor de HDMI kabel eventueel iets goedkopers nemen .

    En als alles afgewerkt is zal ik ook een topic starten in mijn Home Theater .

    Nogmaals bedankt voor jullie tijd en tips!
    De HDMI kabel naar mijn Beamer is 10meter lang en functioneert storingsvrij en kostte me nog geen 20 euro, weet het niet zeker meer, was iets van 14 of 16 euro, iemand die gaat lopen bazelen dat een duurdere kabel beter beeld zal geven loopt uit zijn nek te lekken, de kabel werkt of hij werkt niet. (ze mogen zeggen wat ze willen, maar ook een kabel 1000 euro gaat het echt niet zichtbaar beter doen)
    Ik heb vrienden die het niet met mij eens zijn, maar daar lig ik niet wakker van, even goede vrienden, ik mijn goedkope kabel zij hun dure kabel en wij zijn allemaal even gelukkig, ik misschien nog wel gelukkiger
    Ook audiotechnisch is het signaal digitaal en als de kabel geschikt is voor Highspeed en ethernet, dan mag je verwachten dat hij goed zal functioneren en echt niet minder of meer dan een duurdere of goedkopere kabel, er zijn al zoveel discussies over geweest dat ik mij er echt niet druk over zal maken wat de fanaten er van vinden, als je blij bent met een goedkope kabel dan neem je die en als je blij bent met een dure kabel, dan neem je een dure, voor de werking maakt het echt niets uit, het is al zo vaak getest en vergeleken en ze doen niet voor elkaar onder was toch wel altijd de conclusie. Je moet enkel wel een beetje stevig in je schoenen staan en je niet laten overdonderen door de dure jongens als je een goedkope HDMI kabel neemt

    Kan je niet helpen met dat merk voor de subkabel, heb er geen ervaring mee. Dacht aan zoiets als voorbeeld, is bedoeld om een sub mee aan te sluiten:

    http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/...essioneel.html

    Bedankt voor het bezoeken van mijn Thuisbioscoop Topic, ik, en zeer waarschijnlijk veel meer liefhebbers, zijn benieuwd naar je plaatjes, ik zeker weten en helemaal benieuwd hoe je alles zelf ervaart.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    De subwooferkabel is de Audioquest Black Lab geworden met een lengte van 8 meter. Deze kabel staat nu in bestelling.
    Voor de luidsprekerkabel is het degelijke kabel van de rol geworden met een dikte van 2.5 mm². Was nog een cadeautje van men ouders
    Laatst aangepast door bart22 : 25-03-2014 om 19:27

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En de HDMI kabels ?
    Daar heb ik voor een gulden middenweg gekozen en Audioquest Pearl kabels genomen. Hoogst waarschijnlijk scheelt het totaal niets in kwaliteit maar heb het eerder voor mijn gemoedsrust gedaan .

    Nogmaals bedankt voor jullie advies!

  9. #9

    Standaard

    Je moet zeker iets kopen waar je je lekker bij voelt, anders kan het blijven knagen....dat gevoel ken ik .

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Daar heb ik voor een gulden middenweg gekozen en Audioquest Pearl kabels genomen. Hoogst waarschijnlijk scheelt het totaal niets in kwaliteit maar heb het eerder voor mijn gemoedsrust gedaan .

    Nogmaals bedankt voor jullie advies!
    Dus toch wel een beetje een believer

    Wat rogue toch ook al zegt, je moet jezelf er lekker bij voelen, dat is het belangrijkste en het gaat tenslotte niet om halszaken.

    Benieuwd naar je plaatjes, hoop dat je er ook een paar gemaakt hebt in de opbouwfase, altijd leuk om te zien hoe iemand
    iets opbouwt en ook leuk om belangstellenden over de streep te trekken, ben zelf ook lang afstandelijk geweest ten opzichte
    van het beameren, maar door een aantal bezoeken toch over de streep getrokken toen bleek dat het in allerlei omstandigheden
    toch wel mogelijk is zonder alles op zijn kop te zetten of zwaar te moeten verduisteren.

    Veel plezier met inregelen en aansluiten.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dus toch wel een beetje een believer

    Wat rogue toch ook al zegt, je moet jezelf er lekker bij voelen, dat is het belangrijkste en het gaat tenslotte niet om halszaken.

    Benieuwd naar je plaatjes, hoop dat je er ook een paar gemaakt hebt in de opbouwfase, altijd leuk om te zien hoe iemand
    iets opbouwt en ook leuk om belangstellenden over de streep te trekken, ben zelf ook lang afstandelijk geweest ten opzichte
    van het beameren, maar door een aantal bezoeken toch over de streep getrokken toen bleek dat het in allerlei omstandigheden
    toch wel mogelijk is zonder alles op zijn kop te zetten of zwaar te moeten verduisteren.

    Veel plezier met inregelen en aansluiten.
    Jammer genoeg heb ik momenteel nog geen foto's gemaakt omdat ik terwijl ook nog volop bezig ben met het verhuizen + inrichten van mijn nieuwe woning. En ik heb er in deze drukke periode eigenlijk ook niet bij stilgestaan om enkele foto's te nemen . Qua apparatuur en bekabeling is er momenteel wel nog niet al te veel gebeurd in die kamer. Enkel het schilderen, het monteren en plaatsen van het scherm, het in elkaar plaatsen van meubels en voorlopig leggen van het tapijt is gebeurd. De rest is voor eind volgende week denk ik. Nadat de gordijnen geplaatst zijn komt ook de apparatuur en bekabeling in de kamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •