De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mijn mini thuis bioscoopje

    Hallo allemaal.

    Ben momenteel volop bezig met de inrichting van een klein thuis bioscoopje.
    De apparatuur is nog niet geplaatst maar we zijn volop bezig met de inrichting ervan .
    De afmetingen van de kamer is +- 4 meter lang op 3m20 breed en 250 hoog.

    Momenteel is het volgende al gebeurd:
    - Kamer is geverfd in bruin-tinten. Donker bruin voor de plafond en de voorste muur. Lichtere bruin tinten voor de rest van de muren.
    - Er ligt een donker grijze vloer. Momenteel heb 2 hoogpolige donkere tapijten aangeschaft voor daar op de vloer te leggen en zo een heel groot gedeelte van het vloer oppervlakte af te dekken.
    - Meubel in elkaar geschroefd wat achteraan de kamer wordt geplaatst. Hierin komt de versterker, de blu-ray speler en bovenop het meubel de projector te staan.
    - Volledig verduisterend gordijn wat past bij de kleuren van de kamer past staat momenteel in bestelling om op maat te maken en dat hoop ik binnen een kleine 2 weken te hebben.

    De apparatuur die in het kamertje gebruikt gaat worden:
    - Projector: Epson EH-TW7200
    - Projectiedoek: Een spanscherm. Projector HomeScreen Deluxe met High Contrast Cinema Vision doek. De afmetingen van het scherm zijn 2m55 op 1m51. Zichtbaar oppervlak is 2m40 op 1m35.
    - Receiver: Marantz SR7008
    - Blu-ray speler: Samsung BD-E6100
    - Front speakers: B&W 684
    - Center: B&W HTM62
    - Rears: B&W 685
    - Sub: B&W ASW610
    - Subdude (Ampdude) voor de sub op te zetten.
    - Devin Mon pad voor de center op te zetten zodat ik die kan isoleren van het meubel en kan richten op de luisterplek.

    Omdat ik men huidige kabels niet kan meer verhuizen ga ik de komende weken op zoek naar de nodige kabels om alles te kunnen aansluiten. En dan kan ik stilletjes beginnen met het verhuizen van al men apparatuur naar de nieuwe locatie en eindelijk aansluiten en in gebruik nemen van mijn projector. Hij staat al in een week in de doos naar mij te staren .
    Laatst aangepast door bart22 : 23-03-2014 om 17:58

  2. #2

    Standaard

    Spanned,
    Ben benieuwd naar de foto s.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad jamiev, spannend.... het ziet er veelbelovend uit en ik ben ook benieuwd naar de plaatjes
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    picca's... Ben net als de heren hierboven ook benieuwd..
    In je verhaal te lezen gaat het zeker mooi worden...

  5. #5

    Standaard

    Het is te hopen. De Komende 2 weken volop bezig met te verhuizen en de opbouw van die kamer. Als alles er staat volgen er nog enkele foto's

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ha Bart, eens een bekendere naam op dvd.nl hier waarvan we zijn kijk- en luisterplekje gaan mogen bewonderen

    Ben héél benieuwd. Heb je de Marantz en B&W reeds in gebruik gehad op de vorige plaats ? Vraag me een beetje af of die Marantz niet serieus zijn best moet doen om de B&W aan te sturen. De B&W staan bekend dat ze niet zo gemakkelijk aan te sturen zijn, en dus wel wat power lusten van een versterker.

    Alles bij elkaar wel héél mooi materiaal. Dat wordt zeker en vast genieten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ha Bart, eens een bekendere naam op dvd.nl hier waarvan we zijn kijk- en luisterplekje gaan mogen bewonderen

    Ben héél benieuwd. Heb je de Marantz en B&W reeds in gebruik gehad op de vorige plaats ? Vraag me een beetje af of die Marantz niet serieus zijn best moet doen om de B&W aan te sturen. De B&W staan bekend dat ze niet zo gemakkelijk aan te sturen zijn, en dus wel wat power lusten van een versterker.

    Alles bij elkaar wel héél mooi materiaal. Dat wordt zeker en vast genieten.
    Bedankt .

    Ik heb de Marantz SR7008 nu een dikke twee weken in gebruik. Voordien had ik altijd de Marantz SR5003 in combinatie met deze luidsprekers. Persoonlijk vind ik de combinatie van Marantz en B&W ontzettend goed en warm klinken. De nieuwe versterker heeft ook een pak meer vermogen aan boord dan mijn oude: 9x125watt aan 8Ohm to.o.v. 7 x 90watt aan 8 Ohm. Ik was altijd al ontzettend tevreden met de oude versterker maar je merkt toch duidelijk dat de nieuwe nog een stuk gemakkelijker de luidsprekers kan aansturen en precies nog wat extra dynamiek aan het geluidsbeeld kan toevoegen. Ik ben er allesinds heel tevreden van .

  8. #8

    Standaard

    Met wat vertraging zijn hier een 2-tal foto's van mijn thuis bioscoopje. (Foto's zijn gemaakt met de gsm dus kwalitatief niet super). Je kan op de foto's klikken om ze te vergroten.

    De achterkant van de kamer (n het meubel staan de projector, de versterker en de Blu-ray speler. Links en rechts achteraan staan de surround speakers. De zetel heeft plaats voor 4 personen):
    20140726_124035.jpg


    En de voorkant (Hier heb je het scherm, de twee front speakers, de subwoofer die op een subdude staat en de front speaker op het meubel die d.m.v. monitor isolatie op de luisterpositie is gericht.) :
    20140726_124141.jpg

    Ik ben zelf zeer tevreden van de kwaliteit van de projector en het scherm. Eens je aan't kijken bent op zo'n groot scherm is de filmbeleving thuis totaal anders.

    Ondertussen heb ik ook nog 4 extra 3D brillen gekocht zodat er met 5 personen tegelijk naar een 3D filmpje kan gekeken worden.
    Laatst aangepast door bart22 : 26-07-2014 om 12:58

  9. #9

    Standaard

    Dank voor de update, plaatjes zeggen zoveel meer dan praatjes

    Ik ben zelf zeer tevreden van de kwaliteit van de projector en het scherm. Eens je aan't kijken bent op zo'n groot scherm is de filmbeleving thuis totaal anders.
    Geloof je helemaal, mijn eigen beamer heeft er momenteel een dikke 2650 lampuren opzitten en geloof me, die uurtjes zijn voorbij gevlogen, had ik gewoon al
    veel eerder mee moeten beginnen, maar zag zoveel haken en ogen, maar tegenwoordig is het allemaal veel betaalbaarder en makkelijker geworden, met een
    klein beetje kennis kun je bijna onder alle omstandigheden wel heerlijk groot kijken.

    De zetel, een brede bank, kan het door de mindere kwaliteit van het plaatje niet goed zien..... is deze van stof of van leer en hoe vind je hem zitten?
    Zit zelf ook op de bank en mag graag lekker onderuit met de voeten op een kussen op de tafel een film of serie bekijken...... met een lekker koud tje erbij.

    Heel veel plezier toegewenst
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    De zetel, een brede bank, kan het door de mindere kwaliteit van het plaatje niet goed zien..... is deze van stof of van leer en hoe vind je hem zitten?
    Zit zelf ook op de bank en mag graag lekker onderuit met de voeten op een kussen op de tafel een film of serie bekijken...... met een lekker koud tje erbij.

    Heel veel plezier toegewenst
    Is van een soort kunst leder. Ik vind het hem zelf vrij goed zitten. Maar hij is wel redelijk hard. Er zijn wel malse kussens voorzien voor als iemand graag wat malser zit .
    Ik lig vaak onderuitgezakt op die zetel met men voeten op de dikke mat. Ik vind dat best comfortabel zitten zo .

    Merci! Dat zal er zeker niet aan mankeren! Ik was volop bezig met men kijk achterstand weg te werken maar er zijn de laatste maanden zoveel films die ik nu ook opnieuw wil zien. Ik ben alleszins zeer tevreden van mijn upgrade en kan het elke filmliefhebber (die de ruimte ervoor heeft) het absoluut aanraden.

  11. #11

    Standaard

    Netjes hoor.
    Inderdaad projecteren is gewoon mooi.
    Doe het zelf al jaren en begint nooit te vervelen.
    Mooie ruimte.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #12

    Standaard

    Even een vraagje aan de andere eigenaren van projectoren:

    Om de hoeveel lampuren hercallibreren jullie je projector? Of doen jullie dat nooit?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Even een vraagje aan de andere eigenaren van projectoren:

    Om de hoeveel lampuren hercallibreren jullie je projector? Of doen jullie dat nooit?
    Mmm, weinig andere eigenaren zeker

    Mijn eerste lamp ging over de 4000 uur en mijn 2e lamp heeft er nu ruim 1500 uur
    opzitten en het enige dat ik ooit eens gedaan heb is er een tikkeltje meer kleur
    bij gegeven, heb namelijk mijn kleur erg laag staan, houd niet van zuurstokken
    kleuren die je bij de meeste ziet.

    Heb een DLP projector met een redelijke hoeveelheid lichtopbrengst, kan gelukkig
    ook wat zien bij een kamer die niet helemaal verduisterd is, de fanatiekelingen
    hebben er een neerbuigende term voor, maar die heb ik in gedacht ook voor die
    zogenaamde superprojectoren waar je in het duister naar moet kijken, anders zie je
    niets..... Oh.... ze hebben wel geweldige zwartwaardes.... nou geweldig

    Een projector/beamer koop je dus een beetje op maat en naar de omstandigheden
    waarin je hem gaat gebruiken, zo'n zwartkijker voor donkere ruimtes schijn je wel
    een beetje te moeten afstellen.... anders houd je geen beeld meer over

    Met mijn eigen beamer geen last, die wordt natuurlijk ook wel iets minder met de
    lichtopbrengst, maar dat heb je amper in de gaten, pas als je er weer een verse
    lamp in hebt zitten heb je zoiets van.... nou nou, effe de zonnebril pakken

    Heel verhaal om te zeggen dat ik zelf dus niks bijstel of afregel, heb er geen
    behoefte aan. Niemand zal zeggen dat je iets moet doen, maar je mag natuurlijk
    zoveel als je maar wilt hercallibreren, als je daar zelf de apparatuur voor hebt...
    ja wie houd je dan tegen.

    Zolang je zelf tevreden bent over het beeld is er in mijn denkwijze helemaal
    niets aan de hand
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 31-01-2016 om 23:36
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Bedankt voor de informatie!

    Ja voorlopig merk ik niet veel kwaliteitsverlies ten gevolge van eventuele slijtage van de lamp.
    Misschien dat ik binnenkort eens een beetje ga hercalibreren om te kijken of het toch niet een beetje verschil uitmaakt (door geleidelijke slijtage aan de lamp valt het me misschien niet altijd onmiddellijk op dat er toch verschil opzit t.o.v. de oorspronkelijke calibratie).
    De huidige instellingen zijn toch bewaard dus normaal kan ik met een gerust gemoed een beetje spelen met de instellingen en moest het dan tegenvallen kan ik altijd terugkeren naar hoe het was .

  15. #15

    Standaard

    Ik heb een appartement gekocht en ga binnenkort verhuizen. Mijn set-up zou dus ook mee gaan verhuizen.
    Nu ga ik het waarschijnlijk niet meer in een aparte kamer inrichten maar in de living. Iemand een idee op welke manier ik best een spanscherm zou kunnen verbergen als het niet in gebruik is?

  16. #16
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Na film los halen en dan in de kast leggen..... Nee.. Geintje..

    Je zou zoiets kunnen fabriceren..

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •