De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten van alle aparatuur

    Hallo,
    Ik heb problemen met mijn geluidsinstallatie.
    Ik weet niet precies hoe ik dat moet aansluiten om het geluid ook goed uit de versterker en luidsprekers te krijgen.


    Mijn installatie bestaat uit:
    Sony blueray speler type BDP S490/s590
    Sony Bravia TV KDL40W3000
    Receiver AVR-1905/785
    Digitale recorder iHDR 5050C


    Nu heb ik verschillende optical kabels aangesloten doch het geluid is niet goed.
    Als ik bv een beeld dvd afspeel is het geluid op de tv oerend hard en moet ik dit temperen.
    Als ik geluid van de tv op mijn luidsprekers wil hebben dan moet ik de versterker heel ver opendraaien.


    Graag hulp.
    Op welke instellingen in de divers apparatuur moet ik letten?


    Dank
    Hub Steins

  2. #2

    Standaard

    Zo te zien en lezen op internet is je apparatuur niet het nieuwste maar dat moet geen probleem zijn .
    Aangezien er op je versterker geen HDMI zit kan je beter de Humax 5050c en de Bluray speler direct met HDMI op de tv aansluiten.
    En dan alletwee door middel van optical op de versterker aansluiten.
    Nu zie ik dat er een optical voor een cd speler is die kan je gebruiken voor de Bluray en een optical voor een md speler (op de IN niet de out) daar kan je de Humax 5050 opzetten.
    Het is een beetje omslachtig omdat allemaal correct te regelen met een afstandsbediening maar je moet het geluid van de tv dus helemaal dempen.
    En als je dan gewoon zenders wil kijken met geluid via de boxen dan zet je de versterker op MD en wil je bluray kijken dan zet je hem op CD.
    En je tv zet je bijvoorbeeld op HDMI 1 voor bluray of HDMI 2 om tv kanalen te bekijken
    Het beste zou zijn om een Universele afstandsbediening te gebruiken.
    Dan kan je met een druk op een knop alles aanzetten wat je nodig hebt voor bijvoorbeeld blu ray films te kijken.

    Ik hoop dat dit je een beetje opweg helpt

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Hub.

    Het verhaal van madonnafreak zal je een heel eind op weg helpen.

    Verder is het afhankelijk van de TV en de receiver hoe goed het werkt en zou je kunnen kijken naar de instellingen. Zo kun je volgens de gebruiksaanwijzing van de receiver, de digitale ingangen toewijzen aan de bronnen die jij wilt gebruiken. Je kunt dus bvb de ene optische ingang toewijzen aan de bron "TV/DBS" en de andere aan "DVD/VDP".

    Wanneer het beeld niet (meer) synchroon is met het geluid, kun je in het menu van de TV kijken of daar 'kunstmatige beeldverbeteraars' aktief zijn. Dit zijn mogelijkheden -zoals het "DRC" en de ruisdonderdrukking- die dienen om het beeld mooier en scherper te maken, maar vaak voor vertraging zorgen in de verwerking van het beeld en in sommige gevallen voor andere artefacten. Als deze aktief zijn kun je die het beste uitschakelen. Als dat niet helpt, hebben de speler en de decoder daar misschien nog een oplossing voor.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-04-2014 om 12:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •