De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Jodorowsky's Dune [niet gemaakte versie van Dune]

    Afgelopen week kwam ik er achter dat er een docu bestaat over een verfilming van Dune (Frank Herbert) die echter nimmer is verfilmd. Het gaat over Jodorowsky's Dune: http://www.imdb.com/title/tt1935156/

    Trailer: http://www.sonyclassics.com/jodorowskysdune/

    Had mij een fantastische film geleken (artwork is amazing!).

    Weet iemand of deze ook in Nederland zal draaien (film festival of iets dergelijks)? Hij is sinds 2013 in geselecteerde bioscopen te zien in de VS en is de laatste tijd alleen maar populaider geworden. Kan ook nergens on-demand vinden.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  2. #2

    Standaard

    Een nieuwe verfilming van Dune door Jodorowsky lijkt me geweldig! Ik wist niet dat hij daar plannen voor had. Deze docu zou ik ook graag eens zien.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Een nieuwe verfilming van Dune door Jodorowsky lijkt me geweldig! Ik wist niet dat hij daar plannen voor had.
    Even voor de duidelijkheid: Het gaat om een mislukt project van bijna 40 jaar geleden, dus er is op het moment geen sprake van een nieuwe verfilming door Jodorowski. De kans dat hij zich daar alsnog mee gaat bezighouden is zo goed als nihil. De beste man is al 85 jaar oud en is als het op regisseren aankomt niet bijzonder productief; Z'n laatste film kwam vorig jaar uit, z'n voorlaatste in 1990(!) Het lijkt me uitgesloten dat hij zich nog eens aan zo'n groot en ambitieus project gaat wagen -laat staan dat Hollywood hem een mega-budget toevertrouwd.
    Er circuleren wel al jaren plannen om de Dune-reeks opnieuw onder handen te nemen, maar op het moment lijken die in de ijskas te zijn gezet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    Het gaat inderdaad over een oud project ver voor de Dune-verfilming uit de jaren 80 en zelfs voor Star wars. Een nieuwe verfilming van Dune lijkt mij ook wel wat. Heb gisteren voor de nostalgie weer eens naar de Dune pc-spellen gekeken en ben weer van plan de boeken te lezen en de mini-series te zien. Nu alleen die docu nog.

    Het idee van Jodorowsky zou wel aangepast kunnen worden en aan iemand anders worden toevertrouwd. Het ligt er alleen aan wie nu de rechten heeft op een verfilming en geld natuurlijk.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid: Het gaat om een mislukt project van bijna 40 jaar geleden, dus er is op het moment geen sprake van een nieuwe verfilming door Jodorowski. De kans dat hij zich daar alsnog mee gaat bezighouden is zo goed als nihil. De beste man is al 85 jaar oud en is als het op regisseren aankomt niet bijzonder productief; Z'n laatste film kwam vorig jaar uit, z'n voorlaatste in 1990(!) Het lijkt me uitgesloten dat hij zich nog eens aan zo'n groot en ambitieus project gaat wagen -laat staan dat Hollywood hem een mega-budget toevertrouwd.
    Er circuleren wel al jaren plannen om de Dune-reeks opnieuw onder handen te nemen, maar op het moment lijken die in de ijskas te zijn gezet.
    Oh jammer, dat valt dan weer tegen. Maar ik ben evengoed benieuwd naar de docu.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Misschien brengt deze documentaire de juiste mensen wel weer op het goede spoor, want ik geloof dat er op het moment geen beweging zit in de plannen voor een nieuwe filmversie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Weet iemand of deze ook in Nederland zal draaien (film festival of iets dergelijks)?
    Waarschijnlijk wist je het al wel, maar hij is komende woensdag te zien op Imagine in combinatie met de David Lynch-film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Misschien brengt deze documentaire de juiste mensen wel weer op het goede spoor, want ik geloof dat er op het moment geen beweging zit in de plannen voor een nieuwe filmversie.
    Zou mooi zijn. Een ander legendarisch nooit gemaakt project, de Stanley Kubrick-film over het leven van Napoleon Bonaparte, wordt nu ook bewerkt tot een HBO-serie.

  8. #8

    Standaard

    De docu komt op BR uit in the States: http://www.amazon.com/Jodorowskys-Du...dp/B00J5LXMTG/

    Vooralsnog is 25 dollars (Regio A) te duur, maar tot die tijd zijn er andere wegen (die ik heb bewandeld en ik moet zeggen het was een zeer goede docu!).

    Ik las ook dat Jodorowsky plannen heeft om het storyboard-boek uit te geven (http://blogs.indiewire.com/theplayli...ished-20140321), maar dat zulks tot nu toe niet gelukt is mede door de weduwe van Moebius (de tekenaar van de storyboards) die moeilijk doet. Wie weet komt het boek er toch en hopelijk tegen een schappelijke prijs ($75-100).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •