De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard MTV Movie Awards 2014

    Hunger Games scoort bij MTV Movie Awards

    Het tweede deel van The Hunger Games is de grote winnaar van de MTV Movie Awards geworden. De film ging onder meer aan de haal met de prijzen voor beste film, beste acteur en beste actrice. Josh Hutcherson doeg de prijs voor beste film op aan acteur Philip Seymour Hoffman, die in de films de rol speelt van verzetsheld Plutarch Heavensbee. Hoffman overleed begin februari aan een overdosis drugs. "Hij zou dit supercool hebben gevonden", aldus Hutcherson. "Phil, waar je ook bent, deze is ook voor jou."

    De MTV Movie Awards staan bekend om hun aparte categorieën. Zo ging de awards voor beste gevecht naar de strijd die Orlando Bloom en Evangeline Lilly met een paar Orcs voeren in The Hobbit: The Desolation of Smaug. Mila Kunis kreeg de prijs voor beste slechterik voor haar rol als Theodora, Wicked Witch of the West in Oz The Great and Powerful.

    Beste kus
    De prijs voor beste kus ging naar de triozoen van Jennifer Aniston, Emma Roberts en Will Poulter in de komedie We’re the Millers, het beeldje voor beste transformatie was voor Jared Leto en zijn rol in Dallas Buyers Club. Tot beste komiek werd Jonah Hill uitgeroepen, die in The Wolf of Wall Street een frauduleuze beurshandelaar speelt. Deze film kreeg ook de prijs voor beste #WTF moment, want die ging naar de drugstrip die het karakter van Leonardo DiCaprio heeft. Channing Tatum en Mark Wahlberg kregen allebei een oeuvreprijs uitgereikt.





    Bron


    Wat vinden jullie van de uitslagen?

  2. #2

    Standaard

    Die laatste zin erg belachelijk, een oeuvreprijs voor hun .

    Het zijn leuke acteurs misschien, maar een oeuvreprijs zie ik meer bij een acteur die al pakweg 30 jaar speelt ofzo,of met een flinke status ala Robert de Niro, Al Pacino, Clint Eastwood, dan bij dit soort acteurs .

    Maar goed, dit is meer gericht op Jeugd, en die kijken daar niet naar.

    Zo zie ik het tenminste.

  3. #3

    Standaard

    Wat ik zo jammer vind van de MTV movie awards dat het in het begin leuk en origineel was, als een soort van knipoogje naar de oscars. ik vond de korte filmpjes die ze altijd maakten, met een soort van parodie op de box office films van het voorgaande jaar waren leuk en goed.
    Dan had je tussen de uitreikingen de optredens van popsterren, echt in de MTV stijl. Maar volgens mij na een jaar of 2 ,3 werd het allemaal 1 totaal gescript geheel. De categorieen waarin prijzen vielen kwamen er als bosjes bij: zag gisteravond nog op tv: best shirt less performance , waar gaat dit over !!!?????

    Zelfs de sterren die in het begin een acceptance speech deden, die waren leuk en gewaagd, en volgens mij niet volgens een script, Jim Carrey heeft een paar keer een heel leuke speech gegeven.
    Nu hebben ze zelfs ook al de 1 minuut delay in de uitzending zitten, want oh wee, iemand zou eens potverdomme op live tv zeggen, dit kan dus echt niet. Volgens mij is nu alles van A tot Z in een script geschreven en mag hier absoluut niet van af geweken worden.
    Dit vind ik heel jammer, zoals ik al zei, in het begin had het iets leuks en enigzins nieuw en gewaagd, jammer dat ze dit scherpe randje eraf hebben gehaald

  4. #4

    Standaard

    Nu, het is nooit anders geweest hoor, Xenomorph. Het is van begin af aan helemaal gescript geweest. Vroeger werd het zelfs op voorhand vastgelegd en totaal verknipt uitgezonden enkele dagen later, nog erger. Want zelfs de monologen en muzikale optredens gebeurden in real life gewoon allemaal na elkaar. En de 'onnozele' categorieën zaten er van begin af aan vrij snel bij (Most Desirable Male), net om de luchtigheid te benadrukken. Ze komen, gaan en keren soms terug. Wat de inhoud van een categorie betreft, het blijft MTV. Die hebben altijd al op een tienerpubliek gemikt en in dat opzicht lijkt zo'n toevoeging vrij logisch. 't Komt in ieder geval niet als een verrassing. 'Best Kiss' is wat dat betreft niet veel beter. Zouden de mannen klagen mocht Jessica Alba plots de Hot Summer Performance winnen? I wonder.

    Jim Carrey, de recordhouder van de MTV Movie Awards, heeft inderdaad enkele zeer leuke speeches op z'n naam. Maar opnieuw, buiten wat improvisatie hier en daar waren die ook grotendeels voorbereid. Net zoals de "surprise-face", want bij de MTV MA weten genomineerden op voorhand of ze al dan niet gewonnen hebben. Dat is na al die jaren wel heel duidelijk geworden bij enkele acceptance-speeches en de mensen die toevallig al dan niet aanwezig zijn. Het zijn altijd degene die gewonnen hebben, zelden zie je gezichten aanwezig die niets winnen. Tenzij ze iets presenteren of een promo-praatje komen doen. De delay is er overigens altijd al geweest, ook in het prille begin.

    Verder las ik elders de teleurstelling, verwijzend naar de namen die vandaag de dag genomineerd worden of zelfs winnen. Neem nu bv. Channing Tatum. Nuja, vele 'ouderen' zullen in de jaren 90 ook met de ogen zitten rollen hebben toen iemand als Will Smith prijzen in ontvangst mocht nemen of talloze keren genomineerd werden. Vonden wij dat destijds ook niet 'cool'? Toen was het ook indrukwekkend toen zo iemand aanwezig was, ik merk dat de jongeren van vandaag nog weinig hebben met die man. De speech van Mark Wahlberg vond ik wat dat betreft nog 't meest treffend. It's funny, cause it's true. Enkele uitzonderingen daar gelaten. En die Award was ook van begin af aan nogal ... tjah ... "Jason Voorhees", "Jackie Chan", ... 90s-winnaars.

    Het is en blijven popcorn-awards. En bovenal een populariteitswedstrijd. En terwijl ik in mijn tienerjaren soms wel eens bedenkingen had bij welke popcorngedrochten 'Best Movie' nominaties binnen haalden, zag ik dit jaar vooral respectabele titels. 't "Vroeger was het beter"-gevoel heb ik nu toch niet echt. 't Is gewoon nog steeds hetzelfde, alleen schuiven de generaties op.
    Laatst aangepast door Esteban : 15-04-2014 om 10:38

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •