De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard marantz in combinatie met jbl e80

    Hallo allemaal,

    Ik heb onlangs een homesysteem aangekocht. Het betreft de luidsprekerset jbl e80 + balboa subwoofer + center speaker. De marantz versterker had ik daarvoor al. De versterker krijgt het geluid binnen via een mengpaneel dat ik heb aangesloten op de "main in" van de marantz.

    De boxen heb ik aangesloten op de marantz sr4320...deze werken dus al. (en goed)

    De vraag is echter hoe sluit ik de balboa en de center speaker aan (op wat)?
    Tevens heb ik gemerkt dat je ook speakers kan aanlsuiten op de balboa zelf...is het misschien beter dat ik de speakers daar op aansluit?

    Als je goeie tips hebt hoe jij het zou doen laat maar weten.

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Mvg

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door taxidriver Bekijk bericht
    Niemand een idee?
    Jawel, die center aansluiten heeft geen nut, de Marantz is een oudere analoge stereo receiver en beschikt daarom niet over een center kanaal.

    Dan je sub, je kan hem alleen high level aansluiten, een low level LFE uitgang op de receiver ontbreekt eveneens, dat houd in dat je de
    speakeruitgangen van de receiver moet gebruiken om de sub aan de praat te krijgen, dat heet dan high level.

    Neem de gebruiksaanwijzing van je sub er even bij en mocht je die niet meer hebben, google dan even op het web....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door taxidriver Bekijk bericht
    De vraag is echter hoe sluit ik de balboa en de center speaker aan (op wat)?
    Tevens heb ik gemerkt dat je ook speakers kan aanlsuiten op de balboa zelf...is het misschien beter dat ik de speakers daar op aansluit?
    Die zijn bedoeld om de sub -zie ook de reactie van DVDPF- 'high-level' aan te sluiten. Bij deze methode wordt de sub op de luidspreker-uitgangen van de versterker aangesloten worden of in de verbinding tussen de luidspreker-uitgangen van de versterker en de luidsprekers.

    Wil je ze alle 4 aan kunnen sluiten, dan heb je een meer-kanaals receiver of versterker nodig, Deze heeft wel uitgangen die je voor de 'centre'
    en de akieve subwoofer kunt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •