Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
De resultaten 226 tot 248 van 248 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik het wel met Richard eens ben. Ik was gisteravond nog even in de stad voor de laatste kerstaankopen en bij de boekenvoordeel was het toch behoorlijk druk en ja iedereen stond bij de rekken van de DVD's en Blu-Rays en er werden er ook genoeg afgerekend. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar tijdens de feestdagen geven toch nog veel mensen wel fysieke dragers cadeau.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  2. #227

    Standaard

    De prijzen van de 4K discs worden bij Bol met de dag geschifter: 40€ voor Atomic Blonde, 44€ voor The Secret Life of Pets, 35€ voor Fast & Furious,...

    En dan begrijpen ze niet waarom deze formaten floppen.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    De prijzen van de 4K discs worden bij Bol met de dag geschifter: 40€ voor Atomic Blonde, 44€ voor The Secret Life of Pets, 35€ voor Fast & Furious,...

    En dan begrijpen ze niet waarom deze formaten floppen.
    4k op media flopt echt niet omdat de prijzen (bij bol) zo hoog zijn. Er is m.i.z. onvoldoende markt voor 4k media. Blu ray lukt het al bijna niet om door te dringen bij de massa en de massa zit al helemaal niet te wachten op 4k op media. 4k op media is voor die-hards. Ik zou zelfs niet eens zeggen dat de 4k op media-kopers early adapters zijn, want die zie ik als de eersten in een groeide markt...daar waar ik 4k op media niet echt zie groeien naar een gezonde markt.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  4. #229

    Standaard

    Voor de grote massa voldoet streamen en in tweede instantie dvd nog steeds.

    Bluray is al een nichemarkt en 4k-discs helemaal. Die grote tv-formaten zijn ook niet voor iedereen praktisch of wenselijk.

    Ik zie wel toekomst voor uhd-streams overigens, niet meer in schijven. Die hardwareupdates zit niemand op te wachten.

    Er zit ook wel een risico in overstappen naar 4k-discs. Waar cd, dvd en waarschijnlijk ook bluray nog wel backward compatible zullen blijven, is dat met 4k-discs nog maar de vraag. Als de stekker eruit wordt getrokken na een paar jaar en de marktpenetratie dan nog laag is, krijg je wat je eerder zag bij laserdisc, hd-dvd en in mindere mate met sacd en 3d-bd. Nieuwere hardware ondersteunt het niet (meer). Dan zit je met je dure schijven... (nu dan duur, over een paar jaar vind je ze ook voor €4 zoals alle eerdere formaten).
    Laatst aangepast door Oakey : 23-12-2017 om 18:11

  5. #230

    Standaard

    4K is dan ook geen grote update, zoals VHS naar DVD en toen naar Blu-ray dat wel was. 4K is vergelijkbaar met van een CD naar een SACD gaan. Bovendien merk je er weinig van als je geen tv van onder de 50" hebt.

  6. #231

    Standaard

    4k was tot voor kort en voor nieuwe titels nog steeds duur, vooral in vergelijk met blu-ray. De 3 voor 60 actie van Bol was voor mij het moment om in te stappen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #232

    Standaard

    Oakey:Ik zie wel toekomst voor uhd-streams overigens, niet meer in schijven.

    Ik zat vandaag in iTunes rond te kijken naar de specs van de UHD films, die ik gezien hebben enkel dd 5.1. soundtrack. Dan is de UHD op schijf toch beter.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Oakey:Ik zie wel toekomst voor uhd-streams overigens, niet meer in schijven.

    Ik zat vandaag in iTunes rond te kijken naar de specs van de UHD films, die ik gezien hebben enkel dd 5.1. soundtrack. Dan is de UHD op schijf toch beter.
    Niet voor mezelf, maar in het algemeen. Streams kunnen beter worden van kwaliteit zonder dat je je hardware hoeft te updaten. De resolutie van de tv en bandbreedte internet geeft de grens aan.

    Ikzelf doe alleen aan Netflix en bluray, geen behoefte om naar 4k te gaan.

  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Streams kunnen beter worden van kwaliteit zonder dat je je hardware hoeft te updaten.
    Is dat zo, ik denk dat er maar weinig mediaspelers van laten we zeggen een jaar of 3 oud geschikt zijn voor 4K.
    De populaire Apple TV bijvoorbeeld heeft pas sinds de huidige generatie 4K ondersteuning, heb je vorig jaar nog een Apple TV gekocht dan is deze niet geschikt voor 4K en moet je toch een nieuwe kopen.
    Daarnaast ben je afhankelijk van de ondersteuning van de fabrikanten,.. zeker SmartTV,s hebben hierin inmiddels een slechte reputatie.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #235

    Standaard

    4K op schijf heeft zeker nog een lange weg te gaan. Ik was afgelopen zondag in Dusseldorf bij de Saturn die 1 van de grootste in Duitsland schijnt te zijn. Waar er veel DVD was en ook nog aardig wat BR was de 4K hoek hooguit 1-2% van de totale afdeling zeg maar 2 verticale tv-serie's-rekken.

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Is dat zo, ik denk dat er maar weinig mediaspelers van laten we zeggen een jaar of 3 oud geschikt zijn voor 4K.
    De populaire Apple TV bijvoorbeeld heeft pas sinds de huidige generatie 4K ondersteuning, heb je vorig jaar nog een Apple TV gekocht dan is deze niet geschikt voor 4K en moet je toch een nieuwe kopen.
    Daarnaast ben je afhankelijk van de ondersteuning van de fabrikanten,.. zeker SmartTV,s hebben hierin inmiddels een slechte reputatie.
    Maar je,kunt ze wel kijken, zij het op lagere resolutie, downstreamen is altijd wel mogelijk.
    Een 4k disc in een dvd speler stoppen levert echter geen beeld op.

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een 4k disc in een dvd speler stoppen levert echter geen beeld op.
    Een 4K-disc in een gewone Blu-ray speler stoppen werkt volgens mij ook niet. Daar heb je toch echt een UHD-speler voor nodig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Streams kunnen beter worden van kwaliteit zonder dat je je hardware hoeft te updaten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar je,kunt ze wel kijken, zij het op lagere resolutie, downstreamen is altijd wel mogelijk.
    Lekker tegenstrijdig.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Lekker tegenstrijdig.
    Wat ik bedoel is dat bij streams softwarematige verbeteringen achter de schermen plaatsvinden voor diegenen die het wel best vinden (die blijven dezelfde stream maar dan op lage kwaliteit kijken), terwijl de early adopters hun hardware kunnen blijven upgraden naar de nieuwste 4-k schermen, Dolby Atmos-versterkers etc. om de stream in uhd te bekijken en beluisteren.

    Bij fysieke discs daarentegen is eerst een hardware-update nodig om überhaupt de drager te kunnen afspelen. Dat belemmert een doorbraak behoorlijk. Men moet immers eerst het nut van een hardware-update inzien, dan geld erin investeren en vervolgens dragers gaan kopen, die er dan ook nog moeten zijn. Tot die tijd koopt niemand die nieuwe discs.

  15. #240

    Standaard

    Er stond vorige week alweer artikel in Vlaamse krant, dat verkoop in België van dvd en blu-ray gehalveerd was.

  16. #241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Er stond vorige week alweer artikel in Vlaamse krant, dat verkoop in België van dvd en blu-ray gehalveerd was.
    Logisch.
    Een nieuwe film op DVD kost in de winkel 18 à 20 euro, de BD 20 à 25 euro.
    Zowel Belgacom als Telenet bieden films aan via hun streaming dienst waarbij nieuwe films 6euro kosten.
    Zelf al kijk je dus 3x de film is streamen nog steeds goedkoper. Is de film minder leuk en kijk je maar 1x = pure winst.

  17. #242

    Standaard

    Dat ze voor nieuwe dvd's nog steeds 20 euro durven te vragen. Dan snap je het gewoon niet. Die dingen moeten niet meer dan 10 euro kosten vandaag de dag. Of ze willen graag dat iedereen aan de streaming gaat...

  18. #243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door catfish Bekijk bericht
    Logisch.
    Een nieuwe film op DVD kost in de winkel 18 à 20 euro, de BD 20 à 25 euro.
    Zowel Belgacom als Telenet bieden films aan via hun streaming dienst waarbij nieuwe films 6euro kosten.
    Zelf al kijk je dus 3x de film is streamen nog steeds goedkoper. Is de film minder leuk en kijk je maar 1x = pure winst.
    Inderdaad, net zoals vroeger het huren van een film op videoband nu eenmaal goedkoper was dan het kopen van een film op videoband. Ik vind dit geen goede vergelijking.

  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Inderdaad, net zoals vroeger het huren van een film op videoband nu eenmaal goedkoper was dan het kopen van een film op videoband. Ik vind dit geen goede vergelijking.
    Had precies dezelfde gedachte...

  20. #245

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Inderdaad, net zoals vroeger het huren van een film op videoband nu eenmaal goedkoper was dan het kopen van een film op videoband. Ik vind dit geen goede vergelijking.
    Met dat verschil dat we niet meer in 1990 leven.
    Streamen (wat eigenlijk ook een soort huren is) is ondertussen volledig ingeburgerd. Zeker de jongeren denken helemaal niet meer in "fysieke" media.
    Het gaat om het feit: "ik wil een film kijken".
    Ik ken veel mensen die een VHS hadden, maar nooit een film gehuurd hebben. De drempel was vrij hoog omdat je er voor naar een speciale winkel moet gaan en altijd dat gedoe om het ding op tijd terug te brengen.
    DVD's kopen is veel eenvoudiger, de meeste mensen kopen die gewoon in de supermarkt of winkels zoals mediamarkt waar ze veel sneller langskomen. (En je moet niet terug.)
    Een film streamen gaat nog een stap verder, extreem laagdrempelig:
    - het werkt gewoon vanuit je luie zetel
    - het wordt gewoon gefactureerd op het einde van de maand.

    De huurmarkt ging kapot toen dvd's goedkoper werden (zo heb ik het toch ervaren), nu maakt streaming de retail markt kapot.
    Zo simpel is het. Het is dus helemaal geen vergelijking, maar marktwerking. Tijden veranderen en zo ook de vraag. De retail als businessmodel is ten dode opgeschreven.

    Je ziet ook dat Netflix, Amazon,... inspeelt op de jongeren. Ik ken er genoeg die geen traditioneel tv abonnement meer hebben. Met Netflix en wat een paar zenders online aanbieden hebben ze genoeg materiaal om zich te amuseren.
    Schrijf het maar op, bij het veel te grote aantal televisiezenders (toch voor zo'n klein landje als het onze) gaan ook klappen vallen: kijkcijfers vallen terug, reclame-inkomsten verminderen en de rest is geschiedenis.

  21. #246

    Standaard

    De huurmarkt is kapot gemaakt door peer-2-peer downloaden van divx gecodeerde films toen breedband gangbaar werd. De grootverbruikers van huur (leeftijd 20-30) waren in mijn ogen mensen die makkelijk geen problemen hadden met het niet betalen voor het kijken naar films.

    Streaming maakt m.i.z. inderdaad het grootste deel van de retail (lees fysieke) markt kapot. Wel een maar, in de zin dat de nieuwste films niet heel snel op bijvoorbeeld Netflix komen (daarentegen heb je ook films en series die daar alleen op komen, wat weer voor Netflix spreekt). In Nederland wordt volgens mijn nog niet echt vaak betaald voor het thuis kijken naar de nieuwste films middels streamen. Dat terwijl het nu wel zo is dat iedereen iets meteen wil zien wanneer het uit is, dat soms zelf eist, en niet wil wachten. Denk dat zulks wel meer geldt voor series dan voor films.

    Het gaat eng worden als bepaalde winkels, met name Amazon, geen fysieke media meer gaan verkopen. Ik denk dat daar de markt nu nog te groot voor is. Het feit dat de streamingdiensten nog gefragmenteerd zijn (en wellicht blijven) is op zich wel goed voor de fysieke media, daar er nu niet perse 1 plek is om alles te kijken.

    Volgens mij is de introductie van 4k materiaal op fysieke schijven ook niet heel positief voor het behoud van fysieke media, maar gelukkig is dat zo'n niche dat dit niet echt een probleem is. Een prijsverlaging van Blu rays zou wel helpen denk ik, maar dat is eigenlijk al te laat.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  22. #247

    Standaard

    On-demand gaat de toekomst worden, niet alleen voor films en series, maar ook voor TV. Je ziet al vele jongeren die reguliere TV al achterlijk achterhaald vinden en alles via streaming kanalen als een Youtube kijken. De jongeren willen zelf bepalen wat ze kijken, en willen zich niet leiden door een programmering oid.
    Huren is kapot gegaan door het downloaden en de grabbelbakken, toen de retailmarkt nog actief was met meer fysieke winkels zoals een FRS en V&D. Voor de huurprijs kon je de film ook kopen, dus waarom dan huren. Vooral FRS had vaak veel gunstige aanbiedingen, ook met BD. En downloaden was al helemaal bijna gratis.
    Streamingdiensten als Netflix bieden alleen 4K aan omdat er binnenkort geen HD TV's meer te koop zijn en de reguliere consument (die geen andere keuze heeft bij vervanging om een 4K TV te kopen) toch kan genieten van 4K en Netflix mooi een duurder abonnement heeft verkocht. Qua geluid blijven ze bij 5.1 steken dus ze richten zich minder op de HT liefhebbers die willen genieten van Atmos en DTS:X. UHD zal een niche blijven, zeker omdat je qua hardware best moet investeren om ervan te kunnen genieten. En je woonkamer gaat ook op de schop met speakers aan het plafond. Dat moet je (en vooral je partner) ook echt maar willen.

  23. #248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Streamingdiensten als Netflix bieden alleen 4K aan omdat er binnenkort geen HD TV's meer te koop zijn en de reguliere consument (die geen andere keuze heeft bij vervanging om een 4K TV te kopen) toch kan genieten van 4K en Netflix mooi een duurder abonnement heeft verkocht. Qua geluid blijven ze bij 5.1 steken dus ze richten zich minder op de HT liefhebbers die willen genieten van Atmos en DTS:X. UHD zal een niche blijven, zeker omdat je qua hardware best moet investeren om ervan te kunnen genieten. En je woonkamer gaat ook op de schop met speakers aan het plafond. Dat moet je (en vooral je partner) ook echt maar willen.
    Die 4K-tv's gaat iedereen wel kopen, maakt qua prijs straks ook niet meer uit. Focus op 5.1 en niet meer is prima te begrijpen, aangezien slechts een minderheid van de consumenten (nog) een 5.1-opstelling heeft. Ik ken er genoeg die van een 5.1-opstelling uit de begintijd van DVD weer 'teruggegaan' zijn naar stereo of een soundbar. Van de surroundopstellingen met 6 of meer speakers is slechts een kleine minderheid 7.1 of meer durf ik wel te beweren. Ik ken iig helemaal niemand die dat heeft (ikzelf heb ook gewoon 5.1). Van de jongeren (20-30) al helemaal niet, die hebben juist steeds minder spullen en kijken net zo lief op hun iPhone of iPad een serie, laat staan dat die geld gaan uitgeven aan een versterker en losse luidsprekers. Dus dat is totaal niet interessant voor Netflix etc om daar bandbreedte aan te spenderen.

    Ik zie de gewone HD-abonnementen van Netflix overigens nog niet zo snel verdwijnen.

    Reguliere tv vind ikzelf ook totaal achterhaald, en ik ben 44. Ik kijk dat nooit meer, totaal oninteressante rotzooi en 'klaarzitten om 20.30' voor deze troep gericht op de gemiddelde Nederlander is echt niet meer van deze tijd. Radio idem, naar 3FM luisteren nu al minder mensen dan naar Radio 5!
    Laatst aangepast door Oakey : 11-01-2018 om 07:09

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •