De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Custom made BR editions

    Nadat ik zelf net aan het knutselen was vroeg ik me af of er meer leden zijn die van een bestaande release een uitgebreidere release custom maken door er bijvoorbeeld een disc of artwork aan toe te voegen welke ook met de film te maken heeft.

    Zelf heb ik dat net gedaan bij mijn The Day After Tomorrow steelbook. Misschien wel de mooiste steelbook uit mijn collectie maar helaas heeft de film geen NL subs. Daar dit wel een favoriet van mij is (ik ben helemaal into rampen-survival- en end of the world films), heb ik de NL versie ook bestelt en deze disc in de steelbook gedaan. Omdat ik toch de originele schijf bij de steel wilde behouden heb ik het hoesje van de NL versie met knip- en plakwerk zo gemaakt dat het een mooie opslag is geworden voor de UK disc. En het past ook nog eens mooi in de steel






    Doen jullie ook wel eens zoiets of ben ik een vreemde eend in de bijt?

  2. #2

    Standaard

    Haha, nee hoor! ik heb VELE custom edities, vaak de BD samengevoegd met de DVD voor de extra's. Zo heb ik bijv. De Pearl Harbor 4-disc Vista series samengevoegd met de BD, Kingdom of Heaven idem en vele anderen. De laatste tijd vaak ook de eone BD- en DVD-edities omdat ze op de DVD edities de extra's hadden toegevoegd, maar op de BD-versies niet. Dan pak in een dubbel-BD doosje en doe ik aan de buitenkant de BD inlay en aan de binnenkant de bijgesneden DVD-inlay met de weergave van de extra's erop. Zo ook met andere edities zoals Spy Game, Speed (oude Fox BD's hadden ook geen extra's), Catch me if you Can, Tomb Raider 2 enz enz...

  3. #3

    Standaard

    om dit nou custom te noemen...

  4. #4

    Standaard

    Het is niet echt customizen maar ik had van Troy, de directors cut jaren geleden op dvd de ultimate versie laten overkomen uit de US.
    Toen ik de BR aanschafte kon ik het niet over mn hart verkrijgen deze weg te doen. Hij staat gewoonweg TE mooi in de kast. Dus: dvd vervangen door BR en de BR-case weggegooid.
    Ik zou trouwens weleens willen zien wat sommigen hier kunnen qua customizen. Idee voor een nieuw topic?


  5. #5

    Standaard

    Mooie box Pieter, dat heb ik precies hetzelfde gedaan bij Schindler's List, Zwartboek LE ne nog wel anderen. De laatste die ik zo heb gedaan is de Japanse DVD-box van Grindhouse. Daarin zitten nu de aparte films, extra's en de Franse BD van Grindhouse.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ik zou trouwens weleens willen zien wat sommigen hier kunnen qua customizen. Idee voor een nieuw topic?
    Dat is dus precies wat ik met dit topic bedoelde. Een kleine aanpassing of toevoeging maakt een uitgave al anders dan anders. Is het dan gelijk custom... Nee oké, een ander kan hetzelfde doen. Maar wat maakt het uit hoe custum custum is toch? Overall is dit wat ik ermee bedoel.

    Prachtige box inderdaad.

  7. #7

    Standaard

    Nu heb ik een aantal LEGALE BR's, zonder case en inlay (aantal 3d BR's met box verkocht en de 2d disc gehouden). Eigenlijk wil ik zelf een inlay maken. Hoe zouden jullie dat doen? En dan heb ik het over software en hoe druk je dat dan af? Op wat voor papier. Hoe doe je dat het makkelijkst zonder dat het weer gepriegel op de mm wordt? Dat je dus een item hebt afgedrukt en het is net te klein, te groot oid?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Nu heb ik een aantal LEGALE BR's, zonder case en inlay (aantal 3d BR's met box verkocht en de 2d disc gehouden). Eigenlijk wil ik zelf een inlay maken. Hoe zouden jullie dat doen? En dan heb ik het over software en hoe druk je dat dan af? Op wat voor papier. Hoe doe je dat het makkelijkst zonder dat het weer gepriegel op de mm wordt? Dat je dus een item hebt afgedrukt en het is net te klein, te groot oid?
    De website Customaniacs is een goede site met mooie high-res scans en custom-ontwerpen. Je moet lid worden en een tegoed kopen (via CC) en dan kan je veel moois downloaden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De website Customaniacs is een goede site met mooie high-res scans en custom-ontwerpen. Je moet lid worden en een tegoed kopen (via CC) en dan kan je veel moois downloaden.
    Bedankt. Maar ik doe het toch liever zonder weer extra kosten (heb ik tenslotte al betaald). Maar voor de afmetingen: die kan ik natuurlijk misschien wel afkijken.

  10. #10

    Standaard

    http://www.designpaulchampagne.com/caseSite2/blu.html

    Paul Champagne ! Blijven prachtige ontwerpen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #11

    Standaard

    Op het forum van blu-ray.com is ook van alles te vinden volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Custom BRs heb ik niet....wel DVDs....betreft allemaal niet-officieel uitgebrachte zaken als fan-edits, (TV)documentaires, de Holiday special.....etc.


  13. #13

    Standaard

    Dacht ik toch dat dit over techguru's ging die de content gingen modificeren...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tiswat Bekijk bericht
    Dacht ik toch dat dit over techguru's ging die de content gingen modificeren...
    No more Jar Jar Binks!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Diverse van mijn steelbooks bestaan uit blu-ray + dvd. Bij bijvoorbeeld Thor en Captain America heb ik de dvd eruit gehaald en vervangen door de 3D disc. Vind ik veel interessanter.
    Bij mijn Duitse Spiderman trilogy en The Matrix trilogy steelbooks heb ik dan weer de discs vervangen door de Nederlandse uitgaves die ik toevallig nog had liggen.

  16. #16

    Standaard

    Ik doe zelf niks customizen, alleen soms de DVD vervangen voor een BD als de verpakking te mooi is om weg te doen. Bijvoorbeeld Evil Dead Book, regio 1 boekversie van Ray, glazen editie van Schindler's List.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •