De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat te verwachten van Teufel LT3 Power edition Set L speakers.

    hallo allen.

    Ik heb een vraagje over een set luidsprekers.
    Op snuffeltocht kwam een leuke set tegen van Teufel, de LT3 Power edtion Set L.
    Nu ben ik benieuwd of iemand deze set heeft of weet wat de kwaliteiten zijn van dit pakket.
    Mijn huidige set surround speakers worden vervangen en ik vind de zuilen van dit setje wel mooi.
    Hij word gekoppeld aan een Onkyo TX-NR809, dus die zou het moeten kunnen doen.
    Ik moet zeggen dat ik pas sinds kort weet dat Teufel bestaat ,dus mischien moet ik wel een heel andere kant op zoeken.
    Alle suggesties zijn welkom.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hummerboy Bekijk bericht
    hallo allen.

    Ik heb een vraagje over een set luidsprekers.
    Op snuffeltocht kwam een leuke set tegen van Teufel, de LT3 Power edtion Set L.
    Nu ben ik benieuwd of iemand deze set heeft of weet wat de kwaliteiten zijn van dit pakket.
    Mijn huidige set surround speakers worden vervangen en ik vind de zuilen van dit setje wel mooi.
    Hij word gekoppeld aan een Onkyo TX-NR809, dus die zou het moeten kunnen doen.
    Ik moet zeggen dat ik pas sinds kort weet dat Teufel bestaat ,dus mischien moet ik wel een heel andere kant op zoeken.
    Alle suggesties zijn welkom.
    Speakers zou ik niet kopen om hun uiterlijk, maar vooral om hun klank, uiterlijk kan wel meespelen bij de aanschaf, maar
    zou op het gebied van speakers toch niet op de eerste plaats horen te staan, behalve dan als je klank eigenlijk niet
    zo belangrijk vind......

    Maar goed, zelf zou ik eerder gaan voor zoiets als dit:

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...et-p13214.html



    Het is iets meer "klassiek" , maar de speakers van de set hebben wel een groter bereik dan de set die je zelf op het oog hebt:

    Wel mooi hoor:



    Maar de speakers gaan maar tot 120hz en daarmee loop je veel eerder de kans dat de sub
    duidelijker aanwijsbaar is, het zorgt dat de sub wel met enige zorg geplaatst moet worden,
    je kunt hem bij wijze van spreken niet ergens in de hoek of achter de bank zetten.

    Met Teufel is niets mis, je kan een hoge kwaliteit verwachten en met de service schijnt
    het ook wel goed te zitten, er zitten hier op het forum wel een paar Teufel eigenaren, ben
    er bij 2 met een THX set thuisgeweest en daar mankeerde niets aan het geluid, al waren
    dat dan wel "iets" duurdere setjes.

    Ga niet direct af op hoe iemand de klank van speakers beschrijft, dat beschrijven is al
    lastig en een verkeerde woordkeuze zou je af kunnen schrikken terwijl de praktijk wel
    eens heel anders zou kunnen zijn, btw, bij Teufel mag je luisteren en als het niet bevalt
    weer terug sturen, je kan het immers niet ergens gaan beluisteren en de eigen luisterervaring
    is toch wel de belangrijkste, zou zeggen neem de tijd, speakers gaan lang mee en dan wil
    je toch wel de juiste keuze maken.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    De looks is mooi maar een fraai stukje geluid is voor mij belangrijker.
    Het probleem is dat ik eigenlijk niet bekend ben met het merk Teufel, maar vind ze verder wel fraai om te zien.
    Zelf heb ik jaren lang een set gehad van MB Quart maar dat is niet meer van deze tijd.
    Zoek dus nu een goede 5.1 luidspreker set en ben nou weer aan het oriënteren.
    Ik heb jaren niet meer gevolgd wat op dit vlak nou een goede keus is dus elk advies is meegenomen.
    Ik weet dat deze vraag vaak voorbij komt maar het valt ook niet echt mee om een basis te zetten.

  4. #4

    Standaard

    Als inderdaad de vraag is of Teufel een goed merk is, dan kunnen we dat bevestigend beantwoorden.
    NIet het allerbeste merk dat je kunt vinden, maar de kwaliteit is over het algemeen behoorlijk goed.
    Ik heb zelf ooit een demo van hun top-assortiment mogen bijwonen in een bioscoop.
    De directeur van de bioscoop zei dat hij nog nooit zo'n goed geluid had gehad.
    Nu zijn de kleinere setjes wat minder krachtig, maar wat DVDProfilersFilmgek al aangeeft: je mag bij Teufel alles uitproberen.
    Bevalt het niet, dan mag je het binnen 8 weken terugsturen.
    Voor zover ik weet wordt er heel weinig retour gezonden en dat zegt natuurlijk ook wat.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ik heb er goede ervaringen mee.
    Ben zelf zeer tevreden over mijn eigen set en de service is ook goed.
    Teufel is vooral bekend geworden door zijn thx sets.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #6

    Standaard

    Wat zou een beter merk zijn voor een goede kwaliteit speakers.
    Welk merk geeft een mooie strakke sound zonder echt te gaan dreunen?
    Ik wil graag zoveel mogelijk een eerlijk geluid horen .
    op dit moment kan ik nog alle kanten op.

  7. #7

    Standaard

    Het beste is toch zelf te gaan luisteren naar verschilende sets.
    Teufel maakt kwaliteit en ook hier hebben ze sets van 8000 euro.
    Je zal zelf moeten gaan proberen, ik ben er tevreden mee en ben niet de makkelijkste.
    Succes.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #8

    Standaard

    Het luisteren zal inderdaad wel gaan gebeuren.
    Nu is dat bij Teufel wat lastiger maar ik zoek nog even een aantal adressen waar ze een ruime keuze hebben aan speakers.
    Er zijn bij mij in de buurt nou niet veel goede hifi zaken die een redelijke keus hebben.
    Ik heb de pech dat ik de speakers niet optimaal kan plaatsen in de huiskamer.
    De Huiskamer is 3,5mtr breed x 7,5 mtr lang.
    Nu staat de tv in in de hoek dus niet de beste uitgangspositie, maar ik helaas heb ik geen andere mogelijkheid..
    Dus nu word het plaatsen van een set goede speakers wel belangrijk om toch een goede weergave te krijgen.
    Nu heb ik er op de huidige set geen sub-woofer bij zitten omdat de grote speakers redelijk veel bas hebben maar passen nu niet meer in het interieur.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Het is een andere set dan wat ik eerst ongeveer in gedachten had.
    Maar lijkt me niet verkeerd, binnenkort eens kijken waar ze deze hebben staan om er naar te luisteren.

  11. #11

    Standaard

    De enige mogelijkheid die Teufel heeft om ze vooraf te beluisteren is in Berlijn.

    Daar hebben ze niet zo lang geleden deze winkel geopend
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •