Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 77 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Netflix komt naar Belgie

    Netflix wordt dit jaar nog beschikbaar in België. Dat heeft het Amerikaanse internetbedrijf aangekondigd. De online videodienst breidt zijn activiteiten uit naar 6 Europese landen.

    Wanneer Netflix naar België komt, heeft het bedrijf nog niet gepreciseerd. Netflix, dat al beschikbaar is in zeven Europese landen, breidt zijn activiteiten eind dit jaar uit naar zes andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland en dus ook België. Dat bevestigt het bedrijf in een persbericht.

    Netflix biedt internettelevisie aan tegen een vaste maandprijs. Hoeveel een abonnement in België zal kosten is nog niet meegedeeld. Maar er kan verwacht worden dat de abonnementsprijs in de lijn ligt van de Nederlandse.
    Nederlandse abonnees betalen nu 7,99 euro om onbeperkt naar series en films te kijken op tv, tablet, telefoon, gameconsole en computer. Netflix heeft onlangs wel aangekondigd dat het Nederlandse abonnement een euro duurder wordt.
    Netflix, opgericht in 1997, was tot 2010 alleen actief in de VS. Intussen heeft de dienst 48 miljoen abonnees in meer dan 40 landen. In het marktsegment van de streaming is het bedrijf de marktleider.


    "Er zitten gek veel reeksen in hun bibliotheek, maar niet zo heel veel reeksen die wij in Vlaanderen noodzakelijk willen bekijken", reageert Dominique Deckmyn van De Standaard in "De ochtend" op Radio 1. "Waar ik naar uitkijk, is welke programma's gaan erin zitten die wij in Vlaanderen willen zien. Wat gaan Studio 100 en Woestijnvis doen? Gaan zij iets symbolisch ter beschikking stellen of hun hele bibliotheek onbeperkt op Netflix zetten, vooral in de hoop dat Netflix voor hen een kanaal is om in het buitenland iets te verkopen? Of gaan ze volledig dwarsliggen? Of gaan ze in Vlaanderen front vormen tegen buitenstaander Netflix?"

    Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...140520_Netflix
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Ik vraag me af welke apparatuur ik ga nodig hebben om de content af te spelen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Geen idee welk toestel je hebt Werner, mijn Panasonic zal de Netflix app wel bevatten, is er in ieder geval reeds voor de Nederlandse markt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Eentje uit de Sony BDP-S reeks. Ik zal het typenummer vanavond eens opzoeken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Hmm weet nu niet of ik hierom nu blij moet zijn ?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Hmm weet nu niet of ik hierom nu blij moet zijn ?
    Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.
    Het enige voordeel dat ik erin zie dat we sneller series zullen kunnen bekijken… Helaas niet aan de kwaliteit die een blu-ray te bieden heeft...

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Eentje uit de Sony BDP-S reeks. Ik zal het typenummer vanavond eens opzoeken.
    Was 'k even vergeten te melden maar doelde eerder op het scherm Mijn Oppo blu-ray speler heeft geen Netflix aan boord, voor zover ik weet, een aantal van de Sony BDP spelers dan weer wel maar lang niet alle.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.
    Ik heb een netflixabonnementje en ik vind de kwaliteit prima in orde. Natuurlijk is het geen bluray. Je moet het gewoon zo zien dat je op Netflix die dingen kijkt waarvan je denkt 'leuk. maar ik hoef het niet op de plank in huis te hebben). Zo ben ik nu How You Met Your Mother aan het volgen terwijl ik er echt geen geld aan ga uitgeven om het op BD of dvd te hebben. De kwaliteit waarin ik het nu kijk is voor mij genoeg. Maar een film als Gladiator ga ik niet op Netflix kijken (kan wel). Die wil ik echt in optima forma op scherm.

    Kortom: voor bepaalde items zul je ws echt Bluray willen.
    Voor de rest kan de Netflixkwaliteit ruim voldoende zijn.

    1 manier om erachter te komen: gewoon die gratis maand proberen.

  10. #10

    Standaard

    Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.
    Tot op zekere hoogte is dit zo, bijvoorbeeld bij recente films en series. Maar oudere films en series die een slechte DVD-transfer hebben gekregen kunnen echt wel herbeleefd worden op BD, juist vanwege de beeldkwaliteit.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.
    Pfff,daar gaan we weer:

    - Juiste snelheid, geen 4% PAL speed up
    - 5 keer zoveel resolutie
    - Veel beter geluid, zelfs tot 7.1 mogelijk
    - Veel hogere kleurenpallet

    Uiteraard hangt het wel van de apparatuur af waar het mee afgespeeld,beluisterd en bekeken wordt. Natuurlijk kan een DVD nog prima zijn en speelt budget ook een rol, maar als je het kan betalen en het er voor over hebt dan is de keuze voor mij i.i.g. snel gemaakt.
    En als het alleen om het verhaal gaat dan kun je net zo goed alleen luisteren natuurlijk...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tot op zekere hoogte is dit zo, bijvoorbeeld bij recente films en series. Maar oudere films en series die een slechte DVD-transfer hebben gekregen kunnen echt wel herbeleefd worden op BD, juist vanwege de beeldkwaliteit.
    Heb je gelijk in. Maar ik vindt het wat overtrokken als sommigen zeggen: ik ga dit en dat niet kijken want het is geen bluraykwaliteit.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.
    Moet niet,.. Mag wel !.
    Niemand zegt dat het moet.

    Persoonlijk vindt ik Netflix, of streamingdiensten in het algemeen, nog niet interessant maar ik sta er wel voor open, ...idem dito voor 3D, 4K, en wie weet wat er allemaal nog gaat komen.

    Laat de keus lekker aan de persoon zelf.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Was 'k even vergeten te melden maar doelde eerder op het scherm Mijn Oppo blu-ray speler heeft geen Netflix aan boord, voor zover ik weet, een aantal van de Sony BDP spelers dan weer wel maar lang niet alle.
    BDP-S490. Mijn televisie heeft ZEKER die mogelijkheid niet!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Heb je gelijk in. Maar ik vindt het wat overtrokken als sommigen zeggen: ik ga dit en dat niet kijken want het is geen bluraykwaliteit.
    Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat er straks genoeg mogelijkheden komen om Netflix in België te kunnen bekijken. Veel recentere Smart-tv's of andere media apparaten zullen een app aan gaan bieden. Daarnaast is er nog de pc, mobiele telefoon of tablet. Als in september de Xbox One naar de Benelux komt zal deze ook Netflix gaan aanbieden, verwacht ik... Ik denk niet dat manier van kijken straks een probleem wordt. Daar zorgt Netflix vast wel voor!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-05-2014 om 19:15
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Laat de keus lekker aan de persoon zelf.
    Oh........dat absoluut Ik vind alleen persoonlijk de meerwaarde van bluray niet zo heel groot...........daarom heb ik ook geen problemen met DVD kwaliteit.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.
    Ik snap de gedachte van jouw stelling eigenlijk wel, alhoewel voor mij persoonlijk HD wel het minimale is waarin ik iets wil kijken. Aan de andere kant ben ik wel zo realistisch om te beseffen dat ik na een half uur meer in de film of serie zit, dan dat ik nog met de kwaliteit bezig ben. Of ik nou in de bioscoop zit, een Blu-ray Disk bekijk, een stream of een VOD pak, op mijn 65" in de kamer of 19" de keuken kijk. Als de inhoud goed is, is al het andere relatief!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als de inhoud goed is, is al het andere relatief!
    Dat vind ik dus ook. Als je helemaal in een film 'zit' dan denk je niet meer zo na of het nou wel of niet HD kwaliteit is.
    Ik heb ook wel bepaalde DVD's vervangen en dus de bluray gekocht maar dat was lang niet altijd nodig geweest..........het voegt soms weinig toe aan de beleving van de film.

    Maar nogmaals ; iedereen zijn mening

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.
    Prima toch. Ik denk dat Netflix in de toekomst wel meer in HD gaat uitzenden.........

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Prima toch. Ik denk dat Netflix in de toekomst wel meer in HD gaat uitzenden.........
    Mits het goed op de Blu-ray staat is de HD van Netflix natuurlijk wel mindere kwaliteit. M.a.w. de ene HD is de andere niet
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat er straks genoeg mogelijkheden komen om Netflix in België te kunnen bekijken. Veel recentere Smart-tv's of andere media apparaten zullen een app aan gaan bieden. Daarnaast is er nog de pc, mobiele telefoon of tablet. Als in september de Xbox One naar de Benelux komt zal deze ook Netflix gaan aanbieden, verwacht ik... Ik denk niet dat manier van kijken straks een probleem wordt. Daar zorgt Netflix vast wel voor!
    Tja, maar... aan een nieuwe tv of Blu-rayspeler ben ik nog niet toe. Films kijken op een pc doe ik niet, op een telefoon al zeker niet, een tablet wil ik niet, en een spelcomputer heb ik al helemaal niet. Het zal bij dvd en Blu-ray blijven bij mij denk ik.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Tja, maar... aan een nieuwe tv of Blu-rayspeler ben ik nog niet toe. Films kijken op een pc doe ik niet, op een telefoon al zeker niet, een tablet wil ik niet, en een spelcomputer heb ik al helemaal niet. Het zal bij dvd en Blu-ray blijven bij mij denk ik.
    Dit lijkt mij wel een mooie oplossing :
    http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/

    Met Google Chromecast tover je voor €35 je bestaande TV om in een smartTV.

    Zelf zit ik met de zelfde situatie, al kan ik echter wel eventueel mijn laptop via HDMI verbinden met mijn TV om zo Netflix te kijken.

    Maar zoals ik al eerde aangaf heb ik nog geen interesse in Netflix en vindt het de investering van bijvoorbeeld die Chromcast en de maandelijkse €9 voor Netflix zelf niet waard.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #25

    Standaard

    Gaat niet werken, mijn TV hangt niet aan het internet.

    En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •