Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 77 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De tv dan niet, maar de Google Chromecast wel. Ik weet niet precies hoe dat in België gaat, maar denk dat je dan wel heel veel moet kijken.

    Overigens gebruik ik zelf ook geen Netflix. So much to do and so little time...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

    En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?
    Volgens Netflix zelf verbruikt HD ongeveer 3 GB per uur (bron https://help.netflix.com/nl/node/87 )
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    BDP-S490. Mijn televisie heeft ZEKER die mogelijkheid niet!
    Jou Sony zou het moeten aankunnen, kijk maar even op deze pagina, http://help.netflix.com/en/node/443
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Jou Sony zou het moeten aankunnen, kijk maar even op deze pagina, http://help.netflix.com/en/node/443
    Laat de S490 er net niet tussenstaan.

    @Claudio: hoe maakt die Google Chromecast dan eigenlijk verbinding met het internet? Via Wifi?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Laat de S490 er net niet tussenstaan.
    Zevende van boven in de lijst:
    BDP-S490 All Netflix Regions 1080p Subtitles, Alternate Audio, 5.1 Surround Sound

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gaat niet werken, mijn TV hangt niet aan het internet.

    En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?
    Waarom daar nu al een probleem van maken? Ik zit op Netflix en heb een abonnement bij Telfort (20 mb). Ik heb nergens last van. En ik kijk toch bijna elke dag wel iets op Netflix. Al gaat het dan net om een comedyserie oid (half uurtje of misschien een uur in geval van 2 afleveringen).

  7. #32

    Standaard

    In Belgie hebben ze nog te maken met een datalimiet.bij hun 'onbeperkt' abbonementen. Na deze limiet val je op smalband

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Zevende van boven in de lijst:
    Ah. Toch

    @Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

    Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

    Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

    Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

    Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.
    Laatst aangepast door Werner : 22-05-2014 om 12:10
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    @Claudio: hoe maakt die Google Chromecast dan eigenlijk verbinding met het internet? Via Wifi?
    Het is een USB-stick met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ah. Toch

    @Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

    Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

    Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

    Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

    Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.
    Unieke situatie dan aangezien we al in 2014 leven en het internet een bijna onmisbaar onderdeel van het leven is. Maar zoals je zegt: dat kan nooit heel lang zo blijven. Of emigreren naar Italië, want alleen dan leer je de taal goed en heeft tv al meer dan 4 decennia lang een voorsprong op zelfs Nederland en internet niet zo duur is. Schotel heb je al dus kun je zowel Nederlandse als Belgische tv blijven kijken.

    Maar los van alle gekkigheid, penso che il Netflix forse non è una cosa per te...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    penso che il Netflix forse non è una cosa per te...
    Ma si, eppure. Sono curioso e voglio almeno fare il provo.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ah. Toch

    @Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

    Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

    Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

    Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

    Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.
    Ah. Weer wat geleerd Ik zeg: verhuizen. 'T is best gezellig hier hoor, bij ons kaaskoppen

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ah. Weer wat geleerd Ik zeg: verhuizen. 'T is best gezellig hier hoor, bij ons kaaskoppen
    Iedereen weet dat ik een op en top Nederland-liefhebber ben, maar ik zou er toch niet willen wonen. Alleen al omdat het wiskundeniveau op de scholen er zo belabberd is in vergelijking met België, en wiskunde is nu eenmaal mijn lust en mijn leven...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is een USB-stick met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.
    Claudio weet jij misschien of je een tablet of smart phone moet hebben om de chromecast in te stellen ?
    Ik ben van plan om de chromecast te kopen maar ik heb geen tablet of smartphone.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Claudio weet jij misschien of je een tablet of smart phone moet hebben om de chromecast in te stellen ?
    Ik ben van plan om de chromecast te kopen maar ik heb geen tablet of smartphone.
    nee hoor, werkt ook via een app op je chrome-browser, die je op laptop of pc hebt staan.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    nee hoor, werkt ook via een app op je chrome-browser, die je op laptop of pc hebt staan.
    Bedankt man

  16. #41

    Standaard

    Voor het bedienen van je Cromecast ben je dan vervolgend ook aangewezen op je PC of laptop en dat lijkt mij niet zo handig.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is een USB-stick met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.
    Een HDMI-stick.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  18. #43

    Standaard

    Let op welke APP je gebruikt, want als Netflix denkt dat je het content op een Tablet (dus treamed) of Smartphone bekijkt, gaat de kwaliteit drastisch omlaag...


    Lees dit ook even mbt bitrates ed:

    http://tweakers.net/reviews/3182/5/n...kwaliteit.html

  19. #44

    Standaard

    Netflix gaat in september van start in België.

    http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...r-Belgie.dhtml
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  20. #45

    Standaard

    Ja, en die rukkers van Tele-slet gaan weer dwarsliggen. Zoals gewoonlijk.
    http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244289

    Telenet wil Netflix laten betalen voor dataverkeer

    Telenet wil graag de wetgeving laten aanpassen om een financiële tegemoetkoming te vragen aan Netflix en andere grootverbruikers van zijn netwerk. Het Mechelse telecombedrijf zegt dat naar aanleiding van de investeringen die het de komende vijf jaar zal doen in zijn internetinfrastructuur.

    Vorige week kondigde Telenet aan dat een half miljard euro zal investeren om de snelheid zijn kabelnetwerk op te krikken. De komende vijf jaar wil het bedrijf internetsnelheden van een gigabit per seconde mogelijk maken. Volgens Telenet-ceo John Porter is die extra bandbreedte nodig om de evolutie van het internetgebruik bij te houden. Goed nieuws voor diensten zoals Netflix en YouTube, die videostreaming aanbieden in steeds hogere kwaliteit – en dus meer data verbruiken. Of toch niet helemaal?

    Telenet is immers van mening dat dergelijke diensten hun financieel steentje moeten bijdragen om die snelheden mogelijk te maken. ‘Wij vinden dat er potentieel is om de regulering te verscherpen, zodat de grootverbruikers die profiteren van dit hogesnelheidsnetwerk een eerlijke bijdrage leveren’, zegt Porter daarover in een interview aan Kanaal Z.

    In de Verenigde Staten heeft Netflix recent – en met enige tegenzin – een overeenkomst gesloten met provider Comcast om zijn videostreams sneller tot bij hun klanten te kunnen brengen. Dergelijke ingrepen vormen een gevaar voor de netneutraliteit, die stelt dat providers alle data gelijk moeten behandelen en geen voorrang mogen geven aan bepaalde diensten. Europa werkt al enige tijd aan regels over netneutraliteit, en Telenet zou daar graag een zeg in hebben. Het is onduidelijk of Telenet het probleem voorzichtig aankaart, of ook stappen wil ondernemen om grootverbruikers op zijn netwerk te laten betalen.

    Vincent Van Quickenborne (Open VLD) laat op Twitter alvast aan Telenet weten dat België vasthoudt aan netneutraliteit en er voor andere voorstellen geen meerderheid zal gevonden worden in het parlement.
    Bron: destandaard.be
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Vandaag deze email ontvangen van Netflix.

    Netflix komt vrijdag naar België

    Het lange wachten is bijna voorbij, want Netflix komt op vrijdag 19 september eindelijk naar België.

    De afgelopen weken was het lang onduidelijk op welke dag de streamingdienst exact beschikbaar zou zijn. Deze week ontrolt Netflix één voor één alle nieuwe Europese landen, waarvan België vrijdag dus aan de beurt is.
    In eerste instantie was er de hoop dat de lancering op 15 september plaats zou vinden. Dit was de dag dat Frankrijk aan het netwerk werd toegevoegd. Al snel werd daarna duidelijk dat de reis van CEO Reed Hastings gevolgd moest gaan worden. De baas van Netflix vliegt in een week tijd door een groot deel van Europa, om overal de dienst bekend te maken.

    Maandag begon de trip in Frankrijk, gevolgd door Duitsland en Oostenrijk. Op de dag dat Hastings in het land van de partij was, werd de lancering ook verricht. Donderdag is Zwitserland aan de beurt, waarop vrijdag de champagne ontkurkt kan gaan worden in België. In de nacht van donderdag op vrijdag kan iedereen rond middernacht een account aanmaken en direct aan de slag. Naast het grote internationale aanbod zal er ook aanbod uit België verschijnen. De afgelopen week kwam daar al een voorproefje van naar buiten, doordat er onder meer diverse voorstellingen van Belgische cabaretiers op de Nederlandse versie van Netflix verschenen..

    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  22. #47

    Standaard

    Telenet zit met de poepers en gaat nu ook een fictie serie maken exclusief via Telenet te bekijken. Benieuwd of Netflix in vlaamse series zal investeren… Ik heb wel nog geen mail ontvangen… Benieuwd naar het aanbod.

  23. #48

    Standaard

    Ik ga toch ook eens het Netflix-aanbod uitproberen. Ik zit wel met het volgende: hoeveel kost het? Ik neem aan dat de vermelde prijs van 7,99 € de minimumprijs voor één scherm is. Concreet: ik heb een huis in Mortsel en een appartement in Heist. Twee verschillende internetproviders, twee Bluray-spelers met een Netflix-app erop. Mogelijk wil ik ook nog kijken op mijn laptop en mijn vrouw op haar IPad. Tegen welk kostenplaatje kijk ik dan aan?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik ga toch ook eens het Netflix-aanbod uitproberen. Ik zit wel met het volgende: hoeveel kost het? Ik neem aan dat de vermelde prijs van 7,99 € de minimumprijs voor één scherm is. Concreet: ik heb een huis in Mortsel en een appartement in Heist. Twee verschillende internetproviders, twee Bluray-spelers met een Netflix-app erop. Mogelijk wil ik ook nog kijken op mijn laptop en mijn vrouw op haar IPad. Tegen welk kostenplaatje kijk ik dan aan?
    Je ziet het verkeerd... Met die schermen bedoelt men het aantal schermen waarop je tegelijkertijd naar Netflix kan kijken. Zoals bijvoorbeeld ouders die in de woonkamer kijken en op slaapkamer van de kinderen kijkt bijvoorbeeld de zoon of dochter naar een ander programma/film op hetzelfde moment.
    Het maakt niet uit op hoeveel verschillende media (laptop, ipad, smart tv, apple tv,…) of het aantal plaatsen je kijkt of inlogt). Enkel op hoeveel schermen je tegelijkertijd aan het kijken bent… Ik heb 8.99 EUR gekozen en heb op op mijn macbook, ipad en apple tv kunnen kijken. Ook op een ander wifi-netwerk.

    Er zijn nu 3 tarieven:

    7.99 EUR > 1 scherm (enkel SD kwaliteit!)
    8.99 EUR > 2 schermen en optie HD Kwaliteit
    11.99 EUR > 4 schermen en optie HD & UltraHD kwaliteit


    Het serie aanbod is best oké vind ik alleen het film aanbod is ronduit zwak. Allemaal "oude" (tot 2012) films. Als het zo lang duurt voordat de nieuwste films (Prime van telenet is hier een stuk sneller en uitgebreider in) dan zie ik de fysieke drager nog niet snel verdwijnen. Dit is geen goed alternatief. Ik ga enkel Netlfix gebruiken voor de series.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 19-09-2014 om 12:36

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nog niet zo lang geleden waren er in Nederland nog maar twee opties:
    7,99 voor maximaal twee streams
    11,95 voor maximaal vier streams

    Er is inmiddels dus al een prijsverhoging doorgevoerd, terwijl hier in Nederland het aanbod met 200 titels is afgenomen.


    EDIT: de prijzen in Nederland zijn identiek
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-09-2014 om 13:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •