De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Andere TV of huidige Pioneer Kuro LX 5090 houden

    Sinds mijn aankoop van de Pioneer Kuro LX 5090, jaaaaren geleden heb ik mij niet meer zo bezig gehouden wat er allemaal te koop is op TV gebied .

    Ik overweeg om de Pioneer te verkopen , mijn vraag is eigenlijk ga ik er met de laatste nieuwe modellen er op vooruit qua beeld en wordt Plasma nog steeds gezien als de beste techniek voor een zo natuurlijk mogelijk beeld of is de techniek voor LCD/led als zo verbeterd dat dit ook een optie kan zijn .

    Ik vind qua design de Panasonic plasma,s er wel fraai uit zien maar deze brengen geen nieuwe modellen meer uit dacht ik gelezen te hebben ,ook lees ik nog al eens problemen met de luide ventilatoren,in branden en andere gebreken .

    Ik ben op zoek naar een 50-55" HDTV tot zo,n €18/2000

    Alvast bedankt

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lees mijn artikel bij achtergronden maar eens. Ik heb de zelfde keuze moeten maken en het was niet heel makkelijk. Ook in het 4K-artikel kom ik daar weer op terug. Kortom: heel goed over nadenken en heel kritisch kijken. Let wel, de showrooms verhullen een hoop problemen van de huidige issues.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reactie ,

    Je beide artikelen gelezen en veel bruikbare info tot mij kunnen nemen ,als er momenteel 1 toestel is die mijn huidige kan vervangen lijkt het de de VT60 te zijn ,ook andere reviews zijn positief , echter krijg ik wel de indruk na het lezen van vele gebruikers ervaringen dat je een beetje geluk moet hebben met het toestel , ik lees toch nog wel redelijk veel klachten over dit toestel en daar bij ook nog de beroerde service van Panasonic .
    Wat me overigens verbaasd is de test uitslag bij de consumenten bond , die geven een gemiddelde beeld kwaliteit aan ....

    Ik ga vandaag ook nog kijken naar de F8000 van Samsung en de Samsung UE55HU7500 maar besef me dat kijken in die hel verlichte winkels eigenlijk weinig zin heeft , daar zal een plasma er niet goed uitzien , ben wel benieuwd naar de zwart waardes van die 2 Samsungs
    Laatst aangepast door ramrod : 14-06-2014 om 07:56

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat je eigenlijk nog even in gedachte moet houden is dat Pioneer's Kuro eigenlijk tegen kostprijs werd gemaakt. Ze gebruikten dusdanig hoge kwaliteitscomponenten dat het niet meer rendabel was om nog langer verder te gaan met plasma. Het scherm wat je nu hebt is vrij uniek.

    Eigenlijk moet je hem dus alleen vervangen als je groter, 3D, smarttv of platter wil, want pas thuis in je woonkamer ga je pas merken wat voor verschil er is. Persoonlijk ben ik best geschrokken van de stilstand in de ontwikkeling, maar dat heb je kunnen lezen. Mijn oude Kuro hangt bij een vriend, dus af en toe zie ik hem nog en blijft me nog immer verbazen.

    In ieder geval veel succes met kiezen en afwegen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Denk wel dat het een plasma gaat worden en dan de VT60 maar hoe zit het met dat inbranden van een logo , gebeurt dit vaak in het begin en is na een 100-200 kijkuren het risico veel kleiner geworden of blijft dit risico altijd bestaan?

    Helpt zo,n "inspeel dvd" nog een beetje , heeft dit enig nut http://www.eaprogramming.com/
    Laatst aangepast door ramrod : 15-06-2014 om 08:32

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inbranden gebeurt niet zo snel, wel zijn ze veel gevoeliger voor retentie. Veel meer dan de KURO, die bij mij daar geheel geen last van had. Ik kan alleen vermoeden dat de lagere kostprijs hier parten in speelt, want de laatste modellen zijn steeds gevoeliger in plaats van andersom. De VT is een heel fijn toestel, maar ondersteuning is wel een probleem. De schermen worden immers niet meer gemaakt.

    Dat heeft twee kanten. In mijn ogen de enige adequate vervanger en wellicht scherp geprijsd en ziet er ook wat moderner en ranker uit, maar weet wat je hebt. De KURO is een scherm voor de lucky few die vandaag de dag alleen wordt benaderd door de ZT en VT60.

    Moeilijke keuze. Toch heb ik in tegenstelling tot de VT50 nog geen moment spijt van de VT60. Je haalt daarmee wel een hele ander tv-ervaring in huis. Want dat is ook de meerwaarde ten opzichte van een tv van meer dan 6 jaar oud!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Bedankt weer ,

    Kan je nog iets zeggen over zo,n inspeel dvd , moet er nog worden ingespeeld de eerste 100/200 uur of is dat allemaal geloel ...?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je leest de meest uiteenlopende meningen over de zin en onzin van inspelen. Persoonlijk heb ik hier nooit aan meegedaan, nog nooit een televisie laten inspelen en direct gaan genieten van elk scherm wat ik kocht. Maar of dat een goed advies is laat ik in het midden.

    Feit is wel dat ik amper issues heb , maar er zijn ook gevallen die alle voorzorgsmaatregelen hebben genomen en toch juist last hadden. Tja, wat is wijsheid. Ik doe het Iig nooit. Althans ik ben wel voorzichtig met statistische beelden in het begin, maar heb nooit wat met contrast en helderheid gedaan. Het kan ook zijn dat ik steeds mazzel heb, dus mijn advies is wellicht niet de meest verstandige...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Net mn VT60 opgehaald en aangesloten , natuurlijk nog wat aan het spelen met de instellingen , Laat hem denk ik ff op THX Cinema en contrast op 40 .de rest alle hulp middelen uit gezet .

    Komend van een gekalibreerde Pioneer Kuro valt vooral de scherpte wat tegen , kleuren zijn ook nog niet 100% maar dat zal nog wel goed komen als hij over een 200uur ook wordt gekalibreerd.

    Verder nergens last van geen Banding of andere onvolkomen heden .

    Redelijk tevreden tot dit moment .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •