De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard WK-voetbal Brazilië nu wel of niet in HD?

    Bij het bekijken van de rechtstreekse uitzendingen van het WK-voetbal in Brazilië via Nederland 1 HD bekruipt me het gevoel dat deze niet in native HD worden uitgezonden. Ik mis de scherpte, detaillering en diepe kleurweergave die ik bij gewone native HD-uitzendingen wel heb. De studio-uitzendingen zijn daarentegen wel duidelijk in HD. En ja, ik heb een HD-ontvanger/decoder en Full HD-televisie. Iemand met dezelfde ervaring of die dit kan bevestigen? Want als er een platform is om voetbalwedstrijden in native HD uit te zenden dan is dat dit WK wel.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bij het bekijken van de rechtstreekse uitzendingen van het WK-voetbal in Brazilië via Nederland 1 HD bekruipt me het gevoel dat deze niet in native HD worden uitgezonden. Ik mis de scherpte, detaillering en diepe kleurweergave die ik bij gewone native HD-uitzendingen wel heb. De studio-uitzendingen zijn daarentegen wel duidelijk in HD. En ja, ik heb een HD-ontvanger/decoder en Full HD-televisie. Iemand met dezelfde ervaring of die dit kan bevestigen? Want als er een platform is om voetbalwedstrijden in native HD uit te zenden dan is dat dit WK wel.
    Dat zou best wel eens zo kunnen zijn, want ik zie de bal die voor het publiek langs gaat raar doen(50Hz bug, maar normaal zie ik dat nooit) en het publiek is niet veel meer dan een kleurtje als er niet ingezoomd wordt. Had er nog niet bij stilgestaan dat het wel eens geen native HD zou kunnen zijn, maar ben er niet zeker van hoor Marcel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Kijk eens naar het voetbal op de Duitse tv, dan ben je heel blij met de HD kwaliteit die wij hebben.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Studio-uitzendingen hebben vaak geen snelle bewegingen en zien er veel scherper uit dan een voetbalwedstrijd.

    Ben benieuwd wanneer we van de NOS ook het Native 5.1 er bij krijgen, want de Duitsers en de Britten zonden het wel met 5.1 uit of was dat ook ´unwrapped´ ?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Kijk eens naar het voetbal op de Duitse tv, dan ben je heel blij met de HD kwaliteit die wij hebben.
    Hallo Pieter,

    Tijdens de uitzendingen van de wedstrijden in Brazilie keek ik via de Humax 5200C HDTVontvanger (kabel) van Ziggo.
    Daar ik ook een Duitse HDsatellietontvanger heb met 78 cm Triaxschotel heb ik eens vergeleken met de HDuitzendingen van de wedstrijden op ard- hd en zdf-hd.

    Conclusie: Het beeld is met het blote oog waarneembaar 2x zo scherp als via de kabel en een veel diepere kleurweergave.
    M.a.w. de Duitse HD-kwaliteit via satelliet is beter!

    Met vriendelijke groet,

    Raymond

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •