Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs up Advies gevraagd voor een compleet nieuwe HT

    hallo mede film fanaten

    ik ga over een maand of 4 het huis uit, en nu de belangrijkste beslissing wat te kopen?
    welke tv kan ik het beste aanschaffen. Prijs kwaliteit verhouding liefst wel 4k / UHD liefst 55 inch ongeveer mag iets groter nog,en de speakers van de week bij de media markt een setje geluisterd van bose kost 2800.
    maar voor dat geld of zelfs minder zou ik toch ook wel soortgelijk of nog beter geluid moeten krijgen? budget dacht zelf rond de 5 a 6 duizend voor tv + geluid

    oja en moest wel voor de baas( de vrouw) wel aan denken de boxen liefst zo klein mogelijk te houden

    alvast bedankt
    Laatst aangepast door Lefty : 22-06-2014 om 12:00

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Lefty.

    Geen vraag die je zo een, twee, drie kan beantwoorden.
    Lees in ieder geval dit artikel, wie weet heb je er wat aan.
    http://dvd.nl/achtergronden/Welke-te...e-beste-keuze/
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    oke ja bedankt clauidio heb eigelijk geen voorkeur eigelijk behalve de gebogen schermen lijkt me eigelijk niks, sta voor alles verder wel open. en kwa geluid tips?

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Persoonlijk zou ik heel ver van Bose blijven. Voor dat geld koop je een complete 'top'set.

    Kijk maar eens naar losse receivers en speakersets.

    Wil je echt goed advies dan zou ik eerst zelf kijken wat je aanspreekt en dat hier vermelden. TV is heel persoonlijk - zoals ik in dat artikel stel -, maar voor receivers zou ik zeker eens naar Onkyo, Denon en Pioneer kijken, maar ook andere merken. Bijna alles is wel een betere keuze dan Bose.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ja dat dacht ik al, heb er helemaal geen verstand van geluid maar lees hier al lang mee op het forum en dat met de complete standaard setjes had ik zelf ook al vaker gelezen dat je voor dat zelfde geld veel beter geluid kan hebben. En tv dacht zelf aan een Samsung me UHD en dan gewoon recht beeld

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn meer dan genoeg leden die - heel - graag advies geven, alleen moet je daar de topic titel even voor veranderen. Nu weet de helft niet precies wat je vraag is en zal niet direct reageren.
    Dus maak er iets van als: "Advies gevraagd voor een compleet nieuwe HT". (Home-Theater)

    Zet je budget en wat je wensen zijn er ook bij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    enig idee hoe ik het topic verander ?

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je eerste bericht aanpassen.
    Dus kies "Pas bericht aan" en kies vervolgens "Ga naar geavanceerde opties". Daar kan je de titel aanpassen.

    En vooral geduld hebben, want met jouw riante budget zijn er immens veel mogelijkheden, waar je veel advies over kan inwinnen. En geen betere raadgever dan onze leden.
    Als jij je bericht aanpast, hou ik wel in de gaten dat het de nodige aandacht krijgt!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Een TV kun je mijn in ziens nooit te groot kopen, eerder te klein, maar daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn mensen die liever naar meer behang kijken dan naar een TV scherm.

    Vind dit wel een leuk voorbeeld voor een "knappe" TV:

    http://www.plasma-discounter.nl/prod....html?ref=feed

    Over 4 maanden de deur uit, mooi, niets mooier dan vrij en onafhankelijk zijn en dan ook nog
    de deur uitgaan met een lekker budget voor audio en video....

    Je kan op verschillende manieren de deur uitgaan..... beetje toelichting mag daar wel bij.
    Krijg je een grote woonkamer, klein, wat is de vorm van de woonkamer, heb je eventueel
    beschikking over meerdere ruimten, bijvoorbeeld een ruimte die je er apart voor kunt inrichten?

    Je wilt een 4K TV, dat betekent voor mij dan dat je echt van films wilt gaan genieten, films
    die nu nog op Blu ray uitkomen en geupscaled worden naar 4K, maar in de toekomst op
    andere dragers/ of gestreamed/ gedownload worden......

    Je zult nu toch ook al wel films genieten, en ook daar zal je toch al wel apparatuur voor hebben?,
    dus iets ervaring zal je toch wel hebben en zou je moeten kunnen toelichten wat voor soort
    speakers je wilt hebben en dan bedoel ik toch ook een beetje het formaat, er is tegenwoordig
    heel veel mogelijk en goed geluid kan op heel veel manieren, ook in verschillende formaten
    en dan bedoel ik ook met een verschillend aantal speakers.

    Gaarne wat meer info....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    zo denk ik er nu ook over filmgek te groot is niet mogelijk, ja kijk nu ook op een wel vrij oudere maar wel groote plasma van lg (65 INCH) en geen surround set hierbij
    ik ga wonen in een apartement dus niet de aller grootste woonkamer. Dus zou het graag in de woonkamer allemaal willen hebben geen ruimte voor een aparte Home Theatre (was et maar zo)
    ja wil graag echt genieten van films in goeie kwaliteit met top geluid, dacht zelf aan een tv van 55 / 60 inch in verband met tv meubel (komt te hangen aan een stang die uit de dressoir kast komt)
    eigelijk de tv kom ik nog wel uit maar ging me meer om het geluid wat ik daar het beste mee kan doen

    hoop dat dit al een stuk makkelijker voor jullie is

  12. #12

    Standaard

    Toch wel een paar vragen dan:

    heb je de ruimte om een set grote speakers te kunnen plaatsen, of moet het aan de wand, of op een meubel.
    5.1 of 7.1
    compact, semi compact of mag het een maatje groter zijn.
    "gewoon" systeem of een THX setup
    heb je een klankkleur voorkeur(speakers zouden moeten klinken zoals het originele geluid..... maar dat is iets dat in de praktijk vrijwel niet haalbaar is)


    BTW

    Zou me nooit willen laten beperken door meubels mbt mijn audio/video setup, desnoods de bijl erin
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    nee veel ruimte is er niet echt eigelijk, en beste is om " iedereen tevreden te houden" is het compacts mogelijk graag haha 5.1 /7.1 /thx ben ik allemaal nog leek in. maar denk 5.1 goed zat is voor mij

    ja denk dat die bijl dan er bij mij ook in gaat

  14. #14

    Standaard

    Mmm, ik heb al wel wat gezien, het hoeft toch niet je max. budget helemaal op te maken?

    Nog een paar vraagjes dus, waar wil je het systeem in de toekomst voor gaan gebruiken,
    behalve film kijken? Eigenlijk meer een vraag om er achter te komen wat je zoal aan
    aansluitingen nodig hebt of dat het ook wat minder kan.
    Houd je van slanke zuilen? Aan een sub ontkom je met een compact systeem niet.

    Teufel heeft wel wat leuk spul, maar helaas zitten daar ook iets teveel voorgebakken setjes
    tussen waarbij de versterking in de sub zit en de aansluitmogelijkheden wat karig zijn, ook bij een set
    waarbij zij wel een zogenaamde receiver leveren is zuinig met de aansluitingen. Zo'n voorgebakken
    set raad ik af, lastig bij electronische storingen en als er wat aan de versterking gaat haperen,
    dan is los toch echt beter.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Ow nee liever niet natuurlijk liefst hou ik zo veel mogelijk geld over. Ja het is eigelijk alleen films en tv kijken das het voornaamste


    Oke zal ff gaan zoeken op teufal dan, naar een complete set waar moet ik dan aan denken ? 1500/2000 euro ? Ja snap dat ik het zo gek kan maken als ik zelf wil zoals met alles als je er maar in verdiept maar voor dat geld heb ik wel een top set ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lefty Bekijk bericht
    Ow nee liever niet natuurlijk liefst hou ik zo veel mogelijk geld over. Ja het is eigelijk alleen films en tv kijken das het voornaamste


    Oke zal ff gaan zoeken op teufal dan, naar een complete set waar moet ik dan aan denken ? 1500/2000 euro ? Ja snap dat ik het zo gek kan maken als ik zelf wil zoals met alles als je er maar in verdiept maar voor dat geld heb ik wel een top set ?
    Het is maar wat je verstaat onder een Top set, mijn eigen set was daar het 4 a 5 voudige van, wordt wel beschouwd als goed, maar er zijn genoeg echte fanaten die het niet als top beschouwen. Je hebt de instap markt, de goede middenmoot en het
    high-end gebeuren. Vooral in die laatste groep kun je kapitalen kwijt.

    De TV laten we buiten beschouwing, je wil een mooie compacte set, dan heb je heel veel keus met een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro en dan kun je echt wel een leuke receiver en een mooie speakerset vinden, moet er nog een BR speler bij?
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Nou ik heb nu helemaal geen surroundgeluid dus alles is al een verbetering.
    Dus laten we zeggen 2000 euro heb ik een goeie middelmaat set.
    ja ik twijfel om een ps4 aan te schaffen maar heb ik dan wel wat aan de UHD of schaled de ps4 wel up naar UHD ?
    of raden jullie een goeie blu ray speler aan

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lefty Bekijk bericht
    Nou ik heb nu helemaal geen surroundgeluid dus alles is al een verbetering.
    Dus laten we zeggen 2000 euro heb ik een goeie middelmaat set.
    ja ik twijfel om een ps4 aan te schaffen maar heb ik dan wel wat aan de UHD of schaled de ps4 wel up naar UHD ?
    of raden jullie een goeie blu ray speler aan
    Als je spellen wilt spelen met de PS4...... koop 'm, doch hij zal niet upscalen naar 4K, dat is ook niet nodig, doet
    een speler het niet, dan doet de TV het wel, met andere woorden, het is niet direct een noodzaak om een
    speler te hebben/kopen die zelf kan upscalen naar 4K.

    Tegenwoordig zijn zowel de meeste spelers als TV's wel in staat om ingezet te worden als multimedia apparaten,
    al is het natuurlijk bij aanschaf wel slim om voor jezelf te informeren wat ze wel en niet kunnen en wat je
    zelf wilt hebben, momenteel ondersteunen niet alle spelers bijvoorbeeld Netflix.

    4K, leuk om klaar te zijn voor de toekomst, maar zelf heb ik het idee dat de industrie er zelf nog niet helemaal
    zijn draai in heeft gevonden, het is in de beginfase en er is weinig content voor te krijgen. Sony is weer eens
    een rat die een 4K speler heeft die alleen op eigen TV toestellen werkt..... geeft mij geen vertrouwen, en vertrouwen
    in Sony was bij mij een paar jaar geleden al weg. BTW, die 4K media-speler is meer een soort van harde schijf
    waarop je via speciale servers content kan/kon kopen, huur of koop, het hele fijne weet ik er niet van, maar als
    er Sony op staat mijd ik het product.

    Voorbeeld van een compacte speakerset die op papier wel wat in huis heeft, maar waar je toch zelf naar zult
    gaan moeten luisteren:

    4x Canton CD 190:



    Nu een aanbieding bij RedCoon, doch enkel in wit voor die prijs, anders kosten ze het dubbele:

    http://www.redcoon.nl/B480822-Canton...illuidsprekers

    Daar hoort de Canton CD 150 center bij:



    Ook bij RedCoon:

    http://www.redcoon.nl/B376539-Canton...ig&xtor=CS1-30




    Sub kun je van elk door je gewenst merk nemen, hij doet namelijk niet mee in het klankbeeld van de overige speakers, doch de ene sub is niet de andere sub, hier zitten ook veel verschillen in. Bovengenoemde speakerset komt met
    de aanbiedingsprijs al rond de 1000 euro, en dat is dan nog zonder sub. Zijn echter speakers die ik met dat prijskaartje zeker eens zou gaan beluisteren.

    Alternatief voor de Cantons:

    Vul ik later even aan.... heb ook zelf nog een leven

    Zo, even zelf een beetje leven genoten, hier een alternatief:



    Leuk geprijst:

    Hier te vinden:

    http://www.correct.nl/artikel.php?AR...ref=kieskeurig

    De bijpassende center:



    Hier wel heel voordelig:

    http://www.otto.nl/article/467388/?c..._code=91045366




    Mocht je zelf ook gaan kijken voor iets vergelijkbaars, houd dan het vanaf frequentiebereik in het oog, de 2 bovengenoemde voorbeelden gaan
    tot zo rond de 50Hz en dat is heel mooi, je hebt dan namelijk hoegenaamd geen gat in het geluid als je er een leuke sub bijneemt.
    Zelfs een THX systeem dat rond de 80Hz werkt met zijn satellieten vind ik al op de rand zitten. Satellieten die boven de 100Hz zitten zijn
    eigenlijk niet meer aan te raden, heel veel kans op gaten in het geluid en je kunt vrijwel altijd de plek van de hoognodige sub bij zo'n
    systeem met je neus aan wijzen.

    Vragen? laat maar weten....
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 23-06-2014 om 15:01
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    http://hificorner.nl/q-acoustics-2000i-grafiet
    is ook een zeer goede optie, zonder sub erbij.
    Ik zou zeker beide sets eens proberen ergens te beluisteren zodat je ook het verschil kunt horen.
    Als je dan gaat luisteren, neem muziek mee die je goed kent, neem er de tijd voor.
    Luister ook naar een set die ruim boven je budget ligt om zo een goed referentiekader voor jezelf te hebben.

  20. #20

    Standaard

    bedankt voor de tips jongens zal het allemaal ff uitproberen denk dat de vrouw ook wel tevreden is met die speakers

  21. #21

    Standaard

    Houd ons maar een beetje op de hoogte van wat het uiteindelijk geworden is.

    Al een idee voor de receiver? Een heel zware heb je niet nodig met compacte speakers,
    dat is dan weer een voordeel, voor de beurs.

    Voorbeeldje:



    Test:

    http://www.whathifi.com/review/denon-avr-x2000

    Prijs:

    https://hificorner.nl/hifi/home-cine...enon-avr-x2000

    Ander voorbeeldje:



    Test:

    http://www.whathifi.com/review/tx-nr626

    Prijs:

    http://www.smitsarnhem.nl/ws/product...oducts_id=3274


    Zijn enkel voorbeeldjes, kijk naar wat je nodig hebt op gebied van aansluitingen en of je bijvoorbeeld 2HDMI uitgangen
    wel of niet nodig hebt, of andere wensen hebt waaraan de receiver moet voldoen.

    Zo kan je dan bijvoorbeeld een receiver nemen die kan upscalen naar 4K, maar zoals eerder gezegd, als de TV
    geen 4K signaal krijgt maar 720 of 1080, dan zal de TV het signaal zelf upscalen, met andere woorden, staar je
    niet blind op apparatuur die kan upscalen naar 4K.

    Andere fijne merken zijn Yamaha, Pioneer en Marantz.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Thanks voor je tomeloze adviezen altijd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Thanks voor je tomeloze adviezen altijd.
    Dank je (BTW, ik hield me nog in, heb zelf net een nieuwe smartphone.... en daar ben je ook wel even zoet mee om onder de knie te krijgen en naar eigen hand te zetten)
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    bedankt allemaal voor de info, maar heb even overlegt en de voorkeur gaat toch eigelijk uit naar zo klein mogelijke boxen is dat mogelijk?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lefty Bekijk bericht
    bedankt allemaal voor de info, maar heb even overlegt en de voorkeur gaat toch eigelijk uit naar zo klein mogelijke boxen is dat mogelijk?
    Duidelijk dat er iemand anders in huis de broek aan heeft

    Ja, als ze kleinere speakers wil dan kan dat, we gaan je voorkeur voor "het betere spul" dan ook een klein beetje verwerken in de voorbeelden, al kun je ook een vermogen kwijt aan satelliet systemen.

    Voorbeeld:



    Ook verkrijgbaar in wit en rood, zeer goed getest:

    http://www.whathifi.com/review/d%C3%B4me-51

    er hangt wel een stevig prijskaartje aan, maar dan heb je wel wat:

    http://www.bestekeus.nl/product_info...ieskeurig.html

    Het kan ook goedkoper:



    Redelijke set met aardige specificaties, de prijs is ook erg aardig:

    http://www.redcoon.nl/B376615-Canton...ig&xtor=CS1-30




    Canton heeft ook in de dure klasse mooie producten met goede specificaties:



    Zit een bijpassend prijskaartje bij:

    http://www.bestekeus.nl/product_info...ieskeurig.html

    BTW, die pootjes die je ziet op de afbeeldingen...... denk niet dat je ze erbij krijgt, het zijn accessoires, je kunt dus alle satellieten
    meestal op een kast zetten of aan de wand bevestigen. Je hoeft er dan geen vloerruimte voor vrij te houden.

    Er is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mogelijk, ook is er in de lagere prijsklasse genoeg te koop, de kwaliteit daalt
    vaak evenredig mee, maar als je daar een paar voorbeeldjes van wilt..... laat maar weten, maar bedenk wel dat speakers
    heel lang mee kunnen gaan en dat een weloverwogen keus dan ook heel belangrijk is, geef dan ook iets meer uit voor iets
    goeds, want dat is bij compacte systemen wel mogelijk, zeker als je er wel wat geld voor over hebt.
    Kijk uit voor Harmon&Kardon, maakt best wel spul dat er mooi uit ziet, maar ik lees zeer veel problemen met hun subs
    die er te pas en onpas mee uitscheiden.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •