Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Michael's eigen perfecte thuisbioscoopje - nieuwe televisie

    Lijst met hardware:

    Scherm: Sony KDL-55W808C
    Receiver: Pioneer VSX-919AH
    Speakers: Klipsch HD Theater 500
    Speakerkabels: no brand zilverkabels
    Blu-ray speler: Panasonic DMP-BDT460 (dual HDMI)
    Mediaspeler: Nvidia Shield TV, Dune HD Max
    HDTV: Ziggo Horizon Box (2e gen. Samsung SMT-G7401)
    Gameconsoles: Playstation 4, Nvidia Shield TV

    Bijlage 5099
    Bijlage 5703
    Bijlage 5704
    Bijlage 5705
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-09-2016 om 10:48 Reden: foto's toegevoegd

  2. #2

    Standaard

    Mijn eerste bevindingen van de nieuwe televisie.

    18 juni mijn nieuwe scherm opgehaald bij Expert. Thuis uitgepakt, kabeltjes erin en gaan. Alles wijst zichzelf tijdens de setup. Na de nieuwste firmware te hebben gedownload (vanmorgen bij aanzetten alweer een nieuwe update, dus dat is al positief) en de eerste instellingen te hebben gedaan eerst maar eens een blu-ray erin. Eerste wat opvalt is dat het beeld, natuurlijk, vreselijk staat afgesteld. Maar goed, dat is nagenoeg bij elke tv zodra die uit de verpakking komt. Eerst maar even op het oog wat aangerommeld en op de cinema stand gezet. Dat maakt het al beter om naar te kijken. De avond erna, na de eerste uren inspelen en opwarmen en na de wedstrijd van Oranje, heb ik de DVE disc erin gestopt en ben ik gaan kalibreren zo goed en zo kwaad als dat gaat zonder échte colorimeter. Er zijn wel mooie apps te vinden op internet waar je kleurtemperatuur en dergelijke mee kan meten voor op je telefoon. Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik een heel mooi plaatje krijgt uit deze televisie! En dat dus met behulp van de DVE blu-ray en deze app. De app heb ik gebruikt met 3 verschillende apparaten om de onderlinge resultaten te vergelijken en die zijn bij alle drie de apparaten (Nexus 5, Nexus 7 en Galaxy S3) hetzelfde. En daarnaast de THX optimizer gebruikt die op veel Disney blu-rays is te vinden.

    Ik had vooraf in mijn hoofd dat ik op zwartweergave aan kwaliteit zou gaan inleveren, omdat ik immers van een plasma televisie afkom. Maar niets is minder waar. Ik ben zeer aangenaam verrast over de zwartweergave en de uniformiteit van het scherm. Ik heb naderhand nog even mijn ISF gekalibreerde plasma met hetzelfde bronmateriaal naast mijn nieuwe LED LCD gezet en de lichten uitgedaan, zodat het enige licht van de televisies af kwam en het zwart is op de LED toch écht zwarter dan op de plasma. En dat met de backlight bijna op de max. Iets wat ik dus totaal niet had verwacht, maar je hoort mij niet klagen! De kleuren spatten ook van het scherm en het contrast is bijzonder goed. Wel was de weergave van de kleuren in eerste instantie niet correct. Veel reviews op internet gaven al aan dat er een tikkeltje te veel rood en veel te veel groen werd weergegeven. De colorimeter op mijn telefoon gaf dit ook aan. Na met name groen flink terug te zetten en blauw een tikje terug te geven is het beeld werkelijk prachtig en zit ik op de ISF standaard van D65 qua witbalans. Of het nu Netflix is met hoge compressie, of referentiemateriaal als de blu-ray van The Dark Knight, alles is even adembenemend. Er is ook geen sprake van clouding, ghosting of backlight bleeding of wat dan ook. Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is de kijkhoek. Maar dat heeft meer met LED LCD in het algemeen te maken. Maar ondanks dat de kijkhoek kleiner is, is het beeld ook vanaf de zijkant hartstikke goed. Alleen een tikkeltje minder fel/punch. Maar goed, als ik tv kijk zit ik er toch altijd recht voor.

    Naast alle visuele pracht op het scherm is ook de buitenkant van de tv bijzonder mooi. De bezel is een half centimetertje dun waardoor je echt veel scherm hebt. Maar door de dunne rand oogt de tv minder kolossaal dan zijn 42 inch voorganger die er stond. De tafelstandaard oogt in eerste instantie wat fragiel, maar na montage viel dat ook niet tegen. De tv staat redelijk stabiel. Daarnaast zit er een led onderin die bepaalde acties en statussen weergeeft met andere kleuren. Leuke toevoeging. En door de automatische dimming van dat ledje obv het omgevingslicht, maakt het dat het ook niet vervelend is. En is het dat wel, dan kan het ook gewoon uit.

    Verder is het smart tv gedeelte erg mooi in elkaar gezet met een zeer overzichtelijke interface en goede performance (lees snel). Alle instellingen in de setup schermen zijn duidelijk omschreven en mocht je meer uitleg nodig hebben, dan staat de complete digitale handleiding onder een specifiek knopje op de afstandbediening. En voor mij is ook de game modus zeer welkom. Hiermee verlaag je de inputlag naar slechts 22ms. Dat is bijzonder snel voor een dergelijke tv, dus het gamen gaat ook als een speer omdat input lag nagenoeg afwezig is.

    Al met al ben ik heel erg blij met deze uitgave van net geen €1000,00. Het is zijn geld dubbel en dwars waard tot nu toe in elk geval. Dus iets boven mijn budget in eerste instantie, maar dan wel met 4 jaar garantie en een tv waar je U tegen zegt.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 21-06-2014 om 22:06

  3. #3

    Standaard

    Veel plezier gewenst met je nieuwe tv en ga ervan genieten,
    Zal ongetwijfeld zeker lukkun.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Pics, or it didn't happen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Even wat fotootjes toegevoegd...

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ziet er mooi uit.. Maar waar is je center?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit.. Maar waar is je center?
    Ff de openingspost goed lezen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er netjes uit Michael. Lekker rustig zo met deze TV.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Zoals claudio ook al zegt,
    Ziet er netjes uit.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  10. #10

    Standaard

    Thnx allen. Intussen is het vloerkleed weg. De kat heeft het als wc gebruikt... Ook het rechterdeurtje van het tv meubel was een doelwit. Gelukkig zat ie dicht en is er niks met de apparatuur. De kat solliciteert naar hulp bij zelfdoding...

    Het was niet mijn favoriete kleur kleed overigens, maar het gaf wel een leuke sfeer... Ik durf nu even geen kleed terug te leggen in elk geval. Misschien tegen de winter, dan is het wel fijn voor de voetjes...

  11. #11

    Standaard

    We zijn inmiddels weer wat weken verder en de TV bevalt me nog steeds uitstekend! Intussen al 2 firmware updates gehad. Iets wat ik als zeer positief zie. Morgen ga ik even wat experimenteren met de plaatsing van mijn speakers. Kijken of ik een beter stereobeeld krijg door de zuilen iets verder uit elkaar te zetten en wat te schuiven met de sub. Ik ben wel tevreden, maar ik blijf graag aan de gang. Ik vermaak me wel zullen we maar zeggen

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niks leukers dan een beetje stoeien met je in- en opstelling.
    Enne.., have fun today!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Niks leukers dan een beetje stoeien met je in- en opstelling.
    Enne.., have fun today!
    Thnx man! Wordt vandaag weinig tijd voor de 'buis'. Straks lekker uit eten... SUSHI!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    We zijn inmiddels weer wat weken verder en de TV bevalt me nog steeds uitstekend! Intussen al 2 firmware updates gehad. Iets wat ik als zeer positief zie. Morgen ga ik even wat experimenteren met de plaatsing van mijn speakers. Kijken of ik een beter stereobeeld krijg door de zuilen iets verder uit elkaar te zetten en wat te schuiven met de sub. Ik ben wel tevreden, maar ik blijf graag aan de gang. Ik vermaak me wel zullen we maar zeggen
    Mijn zuilen staan ook zover mogelijk uit elkaar en de sub ertussen, was bij mij de beste oplossing en het past allemaal maar net..... zou ook wel zo'n ruimte als HTip willen hebben,
    alleen de Staats wil hier maar niet vallen.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Ik heb de zuilen even wat verder uit elkaar gehad, maar daardoor klopte het geluid niet bij het beeld. Dus weer terug op de oorspronkelijke plek, maar de zuilen nu niet op de luisterplek gericht, maar gewoon recht vooruit de kamer in laten stralen. Net iets breder stereobeeld en het oogt nog eens rustiger ook. Had helaas ook niet genoeg ruimte om het netjes, en dus niet hinderlijk, in de kamer te zetten met de sub tussen de fronts. Dus die staat nu weer in de hoek.

  16. #16

    Standaard

    Oh en de Staats wil ook hier maar niet aanbellen. Evenals de Postcodeloterij. Anders wist ik het wel. Dan zou ik een dedicated HT (laten) bouwen. Maar ja... we just keep on dreaming!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Ik heb de zuilen even wat verder uit elkaar gehad, maar daardoor klopte het geluid niet bij het beeld. Dus weer terug op de oorspronkelijke plek, maar de zuilen nu niet op de luisterplek gericht, maar gewoon recht vooruit de kamer in laten stralen. Net iets breder stereobeeld en het oogt nog eens rustiger ook. Had helaas ook niet genoeg ruimte om het netjes, en dus niet hinderlijk, in de kamer te zetten met de sub tussen de fronts. Dus die staat nu weer in de hoek.
    Lijkt dat zou moeten kunnen, als ik je vierde foto zie, dan lijkt het dat de sub naast het meubel zou kunnen en de zijl op diens plek, eventueel de sub op een subdude,
    maar ja, in de praktijk is het vaker lastiger dan een foto doet vermoeden.

    Had je tijdens dit experiment je instellingen op je receiver nog een beetje aangepast, ik denk dan aan de afstandsinstellingen en omdat ze iets verder van je af
    gaan staan het volume met bijvoorbeeld 0,5 dB omhoog?
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lijkt dat zou moeten kunnen, als ik je vierde foto zie, dan lijkt het dat de sub naast het meubel zou kunnen en de zijl op diens plek, eventueel de sub op een subdude,
    maar ja, in de praktijk is het vaker lastiger dan een foto doet vermoeden.

    Had je tijdens dit experiment je instellingen op je receiver nog een beetje aangepast, ik denk dan aan de afstandsinstellingen en omdat ze iets verder van je af
    gaan staan het volume met bijvoorbeeld 0,5 dB omhoog?
    Ik had idd de sub zowat tegen het meubel aangezet en idd de zuil ernaast. En aan de linkerzijde had ik de zuil net zo ver van het meubel afgezet als rechts. Meteen weer dB meting gedaan, maar het klonk gewoon niet lekker. Daarbij wil ik de speakers niet te ver de ruimte in laten komen, want buiten beeld zit nog een kast en dat is anders erg onhandig als de linker zuil zo ver naar links komt. Dus dit is voor de beschikbare ruimte het beste wat ik eruit krijg voor dit moment. Ik overweeg sowieso om in plaats van zuilen naar boekenplank speakers te gaan, maar dat is weer toekomstmuziek.

    Het blijft echter altijd leuk om te blijven zoeken naar de optimale opstelling en dan kom je ook de beperkingen van de ruimte tegen. Daar moet ik dan maar mee leven

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Ik had idd de sub zowat tegen het meubel aangezet en idd de zuil ernaast. En aan de linkerzijde had ik de zuil net zo ver van het meubel afgezet als rechts. Meteen weer dB meting gedaan, maar het klonk gewoon niet lekker. Daarbij wil ik de speakers niet te ver de ruimte in laten komen, want buiten beeld zit nog een kast en dat is anders erg onhandig als de linker zuil zo ver naar links komt. Dus dit is voor de beschikbare ruimte het beste wat ik eruit krijg voor dit moment. Ik overweeg sowieso om in plaats van zuilen naar boekenplank speakers te gaan, maar dat is weer toekomstmuziek.

    Het blijft echter altijd leuk om te blijven zoeken naar de optimale opstelling en dan kom je ook de beperkingen van de ruimte tegen. Daar moet ik dan maar mee leven
    Bij mij staan beide zuilen niet even ver van de TV af, is ook niet echt nodig voor het geluid, zelfde probleem als bij jou, de ruimte die ik er voor heb geeft gewoon die beperking,
    maar nadelig voor het geluid is dat bij mij niet. Als ik ze even ver zou zetten dan staat er een zuil midden in de doorgang naar de hal...... en dat zou toch wel erg lastig worden als
    ik een koud biertje uit de keuken wil halen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Heb je de 3D al kunnen beoordelen op deze tv? Schijnt tegen te vallen, al zei een verkoper gisteren tegen me dat dit met een firmware update verholpen zou moeten zijn.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Heb je de 3D al kunnen beoordelen op deze tv? Schijnt tegen te vallen, al zei een verkoper gisteren tegen me dat dit met een firmware update verholpen zou moeten zijn.
    3D zit idd overduidelijk een bug in. De verticale resolutie wordt gehalveerd bij het kijken naar 3D. Echter het probleem is dat de servicedesk van Sony het probleem nog niet erkent. Dat wil zeggen dat een firmwareupdate hiervoor nog wel even op zich laat wachten ben ik bang. Ze gaven aan bij Sony dat ik eventueel mijn TV ter reparatie aan kan bieden als ik hier niet tevreden over ben, maar iedereen met een W8 serie heeft dit probleem en het komt ook in alle reviews naar voren. Dus ik verwacht dat het echt een bug is. Ik kijk het nog even aan, want ik heb tot nu toe alleen SBS en OU materiaal gekeken en geen full 3D materiaal, dus het is lastig te beoordelen, maar wat ik heb gezien ziet er, op de lagere resolutie na goed uit. Weinig last van crosstalk of ghosting. En als ik daar al wel last van heb, dan ligt het aan de bron. En mocht de firmware update die dit oplost lang wegblijven... ik heb totaal 4 jaar garantie... Dus ik maak me niet zo'n zorgen vooralsnog...

    2D is toch het grootste gedeelte wat ik bekijk en op dat gebied is deze TV bijzonder goed!
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 28-07-2014 om 09:39

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    3D zit idd overduidelijk een bug in. De verticale resolutie wordt gehalveerd bij het kijken naar 3D. Echter het probleem is dat de servicedesk van Sony het probleem nog niet erkent. Dat wil zeggen dat een firmwareupdate hiervoor nog wel even op zich laat wachten ben ik bang. Ze gaven aan bij Sony dat ik eventueel mijn TV ter reparatie aan kan bieden als ik hier niet tevreden over ben, maar iedereen met een W8 serie heeft dit probleem en het komt ook in alle reviews naar voren. Dus ik verwacht dat het echt een bug is. Ik kijk het nog even aan, want ik heb tot nu toe alleen SBS en OU materiaal gekeken en geen full 3D materiaal, dus het is lastig te beoordelen, maar wat ik heb gezien ziet er, op de lagere resolutie na goed uit. Weinig last van crosstalk of ghosting. En als ik daar al wel last van heb, dan ligt het aan de bron. En mocht de firmware update die dit oplost lang wegblijven... ik heb totaal 4 jaar garantie... Dus ik maak me niet zo'n zorgen vooralsnog...

    2D is toch het grootste gedeelte wat ik bekijk en op dat gebied is deze TV bijzonder goed!
    Oké, thanks. Ik kijk natuurlijk ook het meeste in 2D, maar zo op zijn tijd 3D is wel leuk (je betaalt er ook voor), dus dan moet het wel goed zijn. De bank voor mijn thuisbioscoopje komt pas tegen oktober, dus ik kan nog wel even afwachten wat er gebeurt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Oh en de Staats wil ook hier maar niet aanbellen. Evenals de Postcodeloterij. doorzettingsvermogen ik het wel. Dan zou ik een dedicated HT (laten) bouwen. Maar ja... we just keep on dreaming!
    Dromen kun je najagen,
    Hier hoef je niet perse de staats voor te winnen.
    De meesten mensen blijven in hun vertrouwde leven hebben een baan en huis en alles blijft bij hetzelfde.
    Heb met de spaarcenten van de kids erbij een eigen bedrijf begonnen met alle risico vandien en met veel doorzetingsvermogen kom je en heel eind.
    Ditzelfde geld voor mijn dedicated ht.
    Waar een wil is, is een weg.
    Geloof me, weet er alles van.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En je blijft pas gelukkig als er nog wat te wensen over blijft. Zoniet, dan is het leven maar saai na de euforie....
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Ik doe het nog met de Sony KDL-46HX75 3D/LED Een prima scherm.

    Nu nog een Next-gen console in je rechter kastje.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •