De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bluray speler herkent bluray niet.

    Ik heb mijn blurayspeler aangesloten, maar nu krijg ik de melding dat mijn blurays niet compatibel zijn. Ik heb een Sharp Aquos. Verder had mijn tv een bron gevonden dat eindigde op /player. Deze is niet meer te vinden en wordt er automatisch naar HDMI2 gegaan.
    De disc wordt er gelijk uitgegooid, dus kan verder niets doen.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 26-06-2014 om 17:35 Reden: Blu-ray zonder "e".

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi matthe,

    Heb je toevallig de regio code aangepast in je blu-ray speler?

    Het kan inderdaad dat bij een HDMI-aansluiting nu vanzelf de vereiste ingang wordt gekozen. HDMI 2 zal daardoor ook de correcte ingang zijn. Wel kan je zo'n HDMI-ingang soms zelf een naam geven of noemt een ander - ouder - merk het simpelweg anders. Dat zal niet de oorzaak zijn. Een uitzondering is als de tv of blu-ray-speler niet HDCP-gecertificeerd is. Dit is een soort kopieerbeveiliging waar elk HDMI-apparaat aan moet voldoen. Is dat niet het geval dan krijg je ook een soortgelijke melding.

    Controleer dus de regio code van je blu-ray-speler of vermeldt hier de exacte typenummers van je apparatuur, zodat wij kunnen kijken of alles geschikt is. Maar ik ga er vanuit dat de apparatuur niet is veranderd, afgaande op je verhaal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Als je eens zou zeggen over welke Blu-rays het gaat, en vooral waar je ze vandaan hebt gehaald, kunnen we misschien een gerichter antwoord geven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
    Ik heb de regiocode niet veranderd en kan hier ook niets van vinden in de instellingen.
    Het gaat om de Sharp Aquos BD-HP90. Ook over HDCP kan ik niets vinden. Het gaat verder om de bluerays van Fringe. Deze heb ik gekocht bij Saturn.

  5. #5

    Standaard

    Het gaat dus om de volgende titels:

    Fringe, seizoen 1 t/m 5
    Person of Interest, seizoen 1
    Game of Thrones

    Kortom mijn gehele verzameling tot nu toe.

    Behalve Game of Thrones, wat een verjaardagscadeau was, zijn ze allemaal gekocht bij Saturn.
    Laatst aangepast door matthe : 24-06-2014 om 17:48

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vervelend! Het zal dan dus niet aan de disks liggen, maar aan de speler. Het eerste wat altijd belangrijk is, is de firmware updaten. Als je speler dat niet via internet kan moet je zelf online bij de fabrikant de firmware voor jouw type downloaden en die uitpakken en op een USB-stick zetten. Deze uiteraard in je speler stoppen en daarna in het menu van de speler de instructies volgen.

    Dit los heel veel afspeelproblemen op. Helpt dit niet dan zou het apparaat een defect kunnen hebben. Echter verwacht je dan eerder de melding "disc error".

    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Dit zijn allemaal Warner-titels. En die zijn allemaal regiovrij. Kan je van een kennis even een andere speler lenen om te zien of het probleem zich daarop ook voordoet?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Misschien even dit stukje lezen en dan verder zoeken.

    http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/

  9. #9

    Standaard

    Ik ken helaas verder niemand die een Blu-rayspeler heeft. Heb verder ook al een paar dagen geen internetverbinding. Moet dus even wachten tot ik weer bij mijn vriendin ben. Schiet niet echt op dus. LOL.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door matthe Bekijk bericht
    Ik ken helaas verder niemand die een Blu-rayspeler heeft. Heb verder ook al een paar dagen geen internetverbinding. Moet dus even wachten tot ik weer bij mijn vriendin ben. Schiet niet echt op dus. LOL.
    Heb zelf alle Games of Thrones en de Fringe serie compleet(NL uitvoering), die spelen allen zonder haperen, ligt niet aan je schijfjes.

    Dan..... hoe oud is je speler en hoe "ervaren" is hij, daarmee bedoel ik of hij veel of weinig draaiuren heeft gehad

    Om eea te testen:

    Zet eerst je TV aan, het liefst al op de ingang waarop je speler is aangesloten, de speler moet dus
    echt uit/standby staan
    . Wacht even totdat je beeld hebt, dan kun je tenminste wat zien als de
    speler aangaat. Zet de TV op de HDMI ingang waarop de speler is aangesloten.

    Hierna zet je je speler aan, het liefst zonder dat er een schijfje inzit.

    Als het goed is en alles zou normaal werken, dan zou je iets van een Sharp logo of andere melding
    op het scherm van je TV moeten krijgen van de speler, dan weet je dat iig de speler correct is
    aangesloten op je TV en de TV hem erkent.

    Je ziet op je TV scherm geen melding van de Sharp dan is er iets mis met de kabel of de aansluiting,
    of kabel zit er niet goed in, heb al eens eerder defecte kabels meegemaakt bij andere mensen die
    voor problemen zorgen.

    Bij geen logo of enige andere herkenning van de speler op je TV scherm.... contoleer of de kabel
    er goed inzit aan beide einden, nog geen herkenning, neem een andere kabel.

    Als je wel kunt zien dat de Sharp speler aan staat op het scherm van je TV, dan gaan we een stap
    verder en stoppen een schijfje in de speler, houd eventuele meldingen van de speler zelf en je TV
    in de gaten.

    Schijfje wordt eruit gegooid?

    Welke meldingen kreeg je precies, niet in tante Betje taal je eigen draai eraan geven.... wil gaarne
    weten wat de TV of de speler precies zegt.

    Als je op bovenstaande manier te werk gaat, dan moeten we een probleem kunnen vinden.

    PS:

    Heb je nog andere apparatuur aangesloten op je TV? zet die uit voordat je gaat testen.

    Heb je de speler direct aangesloten op je TV of zit er nog een receiver tussen?

    Sorry voor de vragen, maar je info was erg karig.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 26-06-2014 om 11:46
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Het aantal draaiuren is 1 DVD. Pas aangesloten en gekocht in een uitverkoop bij Mediamarkt. Het waren dus de allereerste titels, en tot nu toe mijn gehele verzameling, die ik wilde afspelen.
    Als ik alleen de tv aanzet op juiste HDMI ingang krijg ik alleen de melding Geen signaal.
    Als ik de speler aanzet zonder disc krijg ik het Sharp blu-ray disc logo.
    Als ik nu de disc er in doe is de letterlijke melding: Aflezen van de disc. Gelijk hierna de melding: Incompatibele disc. Hierna wordt gelijk de disc er uitgegooid. Ik heb ook nog een Humax kastje met pvr van Caiway. Deze staat steeds uit/standby. Beide zijn direct aangesloten op de TV. De TV op HDMI1/DVI en de speler op HDMI2.
    Verder heb ik ergens op internet gezien dat de speler zelf van 2010 is.
    Mijn TV is de Samsung UE55ES8000.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar heb je de firmware update uit mijn link al toegepast?
    'Disk compatibility' wordt veelal geïmplementeerd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Lijkt op een defect in de speler, je hebt gelukkig nog garantie, immers pas gekocht.

    Zo snel mogelijk terugbrengen en hopen dat je hem mag omruilen voor een ander apparaat,
    hopelijk beschouwen ze het als een DOA (Death On Arrival) apparaat en dan mag je hem direct
    omruilen, maar dat is meestal binnen een zeer korte tijdsperiode.

    Laat maar weten hoe het is afgelopen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik heb inmiddels geprobeerd een software update te doen, maar ik krijg de melding 'No update available'. Ook de website van Sharp geeft dezelfde versie: BE11090100 als ik heb, maar deze is ook alweer van november 2011.

    Er zit helaas alweer een lange tijd tussen de aankoop en het moment dat ik het toestel heb aangesloten.

    Verder zit er wel een kopieerbeveiliging op de Blu-rays, maar ik zie verder niets over die HDCP-certificatie.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door matthe Bekijk bericht
    Verder zit er wel een kopieerbeveiliging op de Blu-rays.
    Da's niet abnormaal, die zit er altijd op. Anders zou geen enkele schijf werken. Ik vrees dat je met een kapot product zit...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Misschien even dit stukje lezen en dan verder zoeken.

    http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/
    Ik heb dit stukje gelezen, maar zie niet wat het ermee te maken kan hebben.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door matthe Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels geprobeerd een software update te doen, maar ik krijg de melding 'No update available'. Ook de website van Sharp geeft dezelfde versie: BE11090100 als ik heb, maar deze is ook alweer van november 2011.

    Er zit helaas alweer een lange tijd tussen de aankoop en het moment dat ik het toestel heb aangesloten.

    Verder zit er wel een kopieerbeveiliging op de Blu-rays, maar ik zie verder niets over die HDCP-certificatie.
    MMmmm, toch geen 2 jaar hoop ik? Je zal toch nog wel garantie hebben?

    Speelt hij wel Dvd's af? Dan is het iets met de leeskop, in de laser zitten meerdere leeskoppen,
    immers dvd en blu-ray worden met een verschillende laser afgelezen, wat er ook fout moge zijn,
    het is iig niet goed dat hij geen Blu-ray schijfjes af kan lezen.

    Vergeet HDCP en al die andere verhalen, heeft inderdaad niets met jouw probleem te maken,
    hoop dat je je bonnetje nog hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Het lijkt mij toch echt dat de speler op de verkeerde regio staat.

    Speelt 'ie wel dvd's af?
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 01-07-2014 om 01:52

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het lijkt mij toch echt dat de speler op de verkeerde regio staat.

    Speelt 'ie wel dvd's af?
    Bij een beetje speler krijg je dan keurig een melding dat de regio van de schijf niet in overeenstemming is,
    in wat voor bewoordingen dan ook.

    Als ik zelf een schijf in mijn eigen speler stop - van een verkeerde regio, dan meld de speler dat..... zonder de schijf eruit
    te gooien, hij kan immers de schijf wel lezen, maar hij mag hem niet afspelen, de regiocode verhinderd dat.

    Bij een incompatibele disc is de speler niet in staat om de inhoud te lezen, dit kan meerdere oorzaken
    hebben, maar het wijst in het algemeen op een defect, vaak de laser, maar het kan ook de hardware
    van de kaart zijn die de info niet kan verwerken. (laatste scheen bij mijn eigen speler kortgeleden
    nog het geval te zijn geweest, daar waar ik zelf dacht dat het de laser zou kunnen zijn aangezien
    ik enkel kijk via de speler - speler is toen vervangen) Soms kan het ook de software zijn, dan is er
    bijvoorbeeld tijdens een update de stroom uitgevallen of heeft een ongeduld tijdens het updaten de speler
    uitgezet, als dat op het verkeerde moment gebeurt, dan is de oude software verwijderd en de nieuwe nog
    niet of pas gedeeltelijk geplaatst..... het apparaat werkt dan ook niet meer.

    In al die gevallen zal het apparaat toch opgestuurd/gerepareerd moeten worden.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Hij speelt wel DVD's af, maar vraag niet hoe. Ik heb er net één bekeken, maar het beeld blijft steeds hangen. Als hij dan weer verder gaat blijkt er een stukje overgeslagen te zijn. Kortom niets nieuws. Dit heb ik altijd al gehad met diverse merken van enkele tientjes. Vanaf welke prijsklasse heb je een goede speler?
    Eind deze week zal ik het ding wel terugbrengen naar Mediamarkt, als ik bij mijn vriendin ben. De winkel zit daar om de hoek.

  21. #21

    Standaard

    Een goeie speler hoeft niet duur te zijn. Rond de vijftig euro heb je deze al:
    http://www.kieskeurig.be/blu-ray_spe...zorgen/1158593
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Misschien heeft de speler wel langdurig bij de MM als showmodel gedraaid en is de laser vuil of gewoon op. Blijkt dat het toch wel handig is een apparaat snel na aankoop te testen.

  23. #23

    Standaard

    Of je had een refurbished model. Media Markt staat erom bekend nog wel eens gebruikte spullen na reparatie of teruggave als nieuw te verkopen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door matthe Bekijk bericht
    Hij speelt wel DVD's af, maar vraag niet hoe. Ik heb er net één bekeken, maar het beeld blijft steeds hangen. Als hij dan weer verder gaat blijkt er een stukje overgeslagen te zijn. Kortom niets nieuws. Dit heb ik altijd al gehad met diverse merken van enkele tientjes. Vanaf welke prijsklasse heb je een goede speler?
    Eind deze week zal ik het ding wel terugbrengen naar Mediamarkt, als ik bij mijn vriendin ben. De winkel zit daar om de hoek.
    Dacht hetzelfde als Jack020, wilde het alleen niet zo hardop zeggen...

    Een beetje tegen high-end speler is de Oppo, maar dan zit je snel zo tegen de 700 euro aan.

    De stalen middenklassers zitten zo rond de 350 euro, maar zijn geen garantie voor een stabiel
    apparaat, heb een halfjaar geleden nog een Pio teruggestuurd vanwege diverse onhebbelijkheden,
    waaronder blijven vaststaan na de pauze toets gebruikt te hebben.

    Dan heb je de plastic instappers, beeld en geluid van die dingen is echt wel goed en als je ze
    heel erg intensief gebruikt, dan gaan ze toch nog wel de garantietijd mee, en dan heb je eigenlijk
    voor weinig geld een heel leuk apparaat.

    Voorbeeld;

    http://www.kieskeurig.be/blu-ray_spe...245774#prijzen

    Geen Sony als voorbeeld, arrogant merk met matige service en onbetrouwbaar met zijn
    updates in spelers en gamecomputers, haalt graag eerdere verworvenheden weg om er
    weer wat anders voor in de plaats te zetten, maar ik houd de Sony liefhebbers natuurlijk
    niet tegen, ze hebben wel aardige dingen.

    Er zijn genoeg andere goedkope aanbiedingen die ook wel zullen voldoen..... toch altijd thuis
    na aankoop wel direct even controleren of het apparaat goed werkt, want als dat niet het
    geval is en je binnen zeer korte tijd 24/48 uur reclameert als er wat fout zit, dan wordt het
    direct omgeruild..... als ze tenminste op voorraad zijn.

    Aanvulling:

    Let even op of een speler de voor jouw nodige aansluitingen heeft, fabrikanten worden
    tegenwoordig akelig zuinig en dan zit er enkel 1 HDMI aansluiting op en als dan nog
    een oude versterker/receiver zonder HDMI hebt.....
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 02-07-2014 om 11:59 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •