De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het geluid van de tv komt maar uit 2 speakers en de subwoover het is een 5.1 set

    Televisie: Philips 7000 series Smart LED-TV 32PFL7406H 81 cm (32") Full HD 1080p DVB-T/C met Ambilight Spectra 2 en Pixel Precise HD

    Home cinema: Philips 5.1 home cinema HTB3510 3D Blu-ray Smart TV

    Ik heb met een HDMI kabel mijn televisie aan mijn set gekoppeld.
    Alles nu komt het geluid maar uit 2 (links, rechts, subwoover) geluid uit.
    Wie kan mij vertellen hoe ik het geluid van de digitale televisie uit alle boxen laat klinken?

    Echt ontzettend bedankt alvast voor de moeite!

    Met vriendelijke groetjes,

    Jackie

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Jackie.

    Wanneer je gebruik maakt van digitale TV, kan het geluid als 2.0 of 5.1 ontvangen worden. Bij 2.0 is het stereo en zal het zonder DSP alleen via de 'fronts' en de sub te horen zijn en bij 5.1 via alle luidsprekers. Het is dus afhankelijk van hoe de zender het naar de provider en de provider het naar de ontvanger stuurt.

    Wil je 2.0 over alle luidsprekers verdelen, dan zal je gebruik moeten maken van een DSP-mogelijkheid zoals "Dolby ProLogic II". In jouw geval heeft Philips er voor gezorgd dat deze ontbreekt en kun je alleen kiezen tussen "Auto", "Multi-CH" en "Stereo". Als "Multi-CH" er niet voor kan zorgen dat het over alle luidsprekers verdeeld wordt, zal het dus door één van de vele beperkingen van de set komen.

    Heb je wel de mogelijkheid om 5.1 te kiezen of als het geluid van de zender standaard 5.1 is, dan zal het waarschijnlijk een andere oorzaak hebben zoals een verkeerd soort verbinding of een beperking van de TV komen. In dat geval zal je in de gebruiksaanwijzingen moeten kijken of anders moeten posten welke provider en decoder en je gebruikt en hoe de deze met de TV en de set verbonden is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •