Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnoordsij Bekijk bericht
    Heren,

    dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb er nog niet naar gekeken want ik ben net geland uit London. Ik ga zeker volgende week starten met de instellingen en houd jullie op de hoogte!

    wordt vervolgd dus!
    Vergeet de onderlinge meningsverschillen en volg mijn voorstellen, doch vergeet niet mijn aanvullingen als eerste in gedachte te nemen,
    de aanvullingen staan onderaan maar zijn wel heel belangrijk om een goed resultaat te krijgen, zo zijn zo vanzelfsprekend dat ik ze wel
    eens vergeet te vermelden:

    Dank voor de betere info, je openingspost had het over de needle set van Magnat en daar kon ik het niet vinden, nu blijkt dan ook
    achteraf dat je de Prisma set hebt en 2 speakers van de needle alu uitvoering om tot 7.1 te komen.

    Laten we eerst eens beginnen met optie 1 gaan we kijken of we met je huidige set tot een resultaat kunnen komen waar je wel tevreden
    mee bent. Oh.... dat gaat je wel wat tijd kosten en wat geduld, want finetunen van speakers is een beetje lastig, het moeilijkste deel
    wordt dan denk ik toch nog het instellen van je sub, die moet de punch geven zonder zelf over de rooie te gaan en toch krachtig genoeg
    over moet kunnen komen.

    Vergeet je audessey instellingen, we gaan het helemaal op de hand doen, je leert zo ook beter om te gaan met je set en je kan
    hem dan ook beter naar je eigen hand zetten, ben zelf iemand die schijt heeft aan zogenaamde regels en regeltjes, die zijn door
    een paar van die achterlijke high-end figuren bedacht met de beschikking over vaak overpriced excotisch spul

    Mijn start voorstel van de crossover frequenties:

    Front 70Hz
    Center 60Hz
    Rear 70Hz
    Backrear 70Hz
    Sub 120Hz

    Mijn voorstel voor het volume van alle speakers om mee te starten van het fine tunen(ook de sub):

    Zet alle speaker op 0Db in je receiver setup.

    Toelichting, heb nog niet de gebruiksaanwijzing van je Onkyo doorgenomen, maar als je ergens mee zit en je kunt
    het niet vinden wat ik bedoel, laat het me gewoon even weten.... mag ook per PM als je denkt..... nou dat hoeft
    de rest niet te weten

    Bij de meeste beetje knappe receivers kun per speaker het volume instellen, dat doe je door het aantal Db's
    te verlagen - Db of iets te verhogen + Db De Audessy zou alles in de min of de plus gezet kunnen hebben
    en dan wordt het lastig om je sub goed te gaan inpassen, vandaar zet alle speakers op 0 Db, van daaruit
    kun je dan indien nodig de ene speaker wat harder of zachter zetten.

    Instelling sub:

    Crossover helemaal open, in jouw geval zou dat dan 200Hz moeten kunnen zijn, je receiver heb je immers ingesteld
    op 120Hz, een ruime overlap met de rest van je speakers, maar in het geval van satellieten lijkt me dat wat beter
    dan bij fullrange speakers waar ik een kleinere overlap adviseer.
    Volumeknop ja dat is de lastige, want die moet op een stand komen waarbij de sub een zo krachtig mogelijk signaal
    kan geven zonder daarbij te gaan vervormen, een stand die mijn eigen sub geweldig goed doet functioneren maar
    wel heel lastig was te vinden. De beste raad is om hem op 2/3 a 3/4 van zijn vermogen open te zetten, verder
    openzetten zal er in de meeste gevallen enkel toe leiden dat de sub lelijk gaat rommelen als het signaal te zwaar voor hem
    wordt, de bas mag er best uit donderen, maar dan wel een beetje strak.

    Instellen/afregelen van de receiver:

    Neem een goede CD, en dan bedoel ik echt een goede CD die een beetje dynamisch bereik heeft, veel hoog en natuurlijk
    ook een mooi diep laag heeft en waar ook wat verschillende instrumenten op te horen zijn. Zet je receiver op All Channel
    stereo.... waarom? Om het volume van je speakers te gaan instellen en ze zodanig in te stellen dat ze allemaal even
    hard lijken te klinken op de plek waar je zelf altijd zit en van films geniet.

    Draai niet met een hoog volume, maar zeker ook niet heel zachtjes... een volume waarbij je in het algemeen ook naar films kijkt.

    Als je nu bij de start hoort dat je sub veel te hard is, ga dan met al je satellieten een beetje in de plus corrigeren en als de sub
    wat zacht klinkt dan ga je met je satllieten wat in de min corrigeren, de sub moet je zo krachtig mogelijk zien te houden,dus
    niet te snel met de volume knop op de sub zelf naar beneden..... of hij moet vervormen want dat mag natuurlijk niet,

    Probeer alles zodanig in te regelen dat alles even hard lijkt te klinken, dat kan je op je gehoor doen, maar ook met behulp
    van een Db-meter of met een beetje Smartphone waarop je een Dbmeter App zet(heb zelf ook zo'n app, kosten niets en het werkt leuk)
    De sub..... je regelt de gewenste hoeveelheid laag met je receiver, houd zelf van wel stevig laag, maar kan dat niet maken, dan dreun
    ik echt alle buren tegen me in het harnas, toch kan ik redelijk veel laag maken bij een laag volume, al is het voor mijn buren
    beter dat ik geen films ga draaien met super veel laag als het al wat later wordt.... dus ook nog even rekening houden met je omgeving.

    Alle volumes lekker voor elkaar gekregen?????

    Nog niet helemaal tevreden?

    Laat je niets aanlullen door de puristen..... ga je gewoon lekker spelen met je toonregeling, ja de equalizer, teveel hoog? haal
    je er toch een beetje vanaf, teveel laag of te kort, pas het aan, het midden niet naar je zin.... gewoon een beetje mee stoeien,
    van mij mag alles, het moet gaan klinken zoals je dat zelf prachtig vind en ervan geniet..... laat de Gerco's maar praten wat
    ze willen, het is jouw set en jouw smaak.

    Laat maar weten of het een beetje lukken wil en als je denkt dat je speakers met de crossover settings die ik je gegeven wat
    al te zwaar belast worden..... dan zet je ze 10Db hoger en luistert nog een keer. Bedenk wel dat de ene film DVD/Blu ray niet
    de andere is, ze klinken echt allemaal heel verschillend, je hebt ze met weinig laag, maar je hebt ze ook met verschrikkelijk
    veel laag en dat maakt het lastig om een set goed in te stellen en tot een goede gemiddelde instelling te komen, vandaar dat
    ik je ook aanraadde om het instellen te doen met een goede CD op All Channel stand...... anders blijf je prutsen.

    Vragen? laat maar weten..... opmerkingen.... vuur maar af.

    Veel plezier met afstellen en geduld wordt beloond

    Aanvullingen:

    Double Bass: On
    Dynamic Volume: Off

    Vanzelfsprekend staan/hangen je speakers netjes opgesteld, met de tweeters op oorhoogte, kan het geluid van alle speakers je vrij bereiken(zitten niet achter de gordijnen/of andere ongein verstopt) en heb je je sub niet ergens in een hoek achter de bank verstopt. Je front speakers hangen niet direct naast een kleine TV maar hebben een redelijk afstand van elkaar, zeg ongeveer 1,5 meter.

    Lees gerust ook de info van je gebruiksaanwijzing, met name Blz 45 en 46, wie weet zie je iets van je gading.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Eén keer posten lijkt me voldoende.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Mijn start voorstel van de crossover frequenties:

    Front 70Hz
    Center 60Hz
    Rear 70Hz
    Backrear 70Hz
    Sub 120Hz

    Ik heb de frequenties aangepast zoals genoemd en dit is naar mijn idee toch beter.
    Ik heb ook alles op 0db gezet en door middel van een muziek cd het geluid hetzelfde gekregen op mijn sweetspot. (gewoon in het midden op bank)

    De instellingen van audsey met afstanden zaten niet ver naast van wat ik zelf had ik ingesteld. Scheelt ongeveer iedere keer 1dB.

    Ik heb de sub wel ingesteld op 100HZ omdat ik dit iets beter vindt klinken.

    Ik heb nu een aantal films geprobeerd en merk toch wel verschil in geluid.

    Voorbeeld: the boy in the striped pyjamas klonk zo zacht en ik moest het geluid flink opkrikken.
    Nu met deze instellingen hoef ik me volume minder open te zetten en het geluid klinkt beter. Het heeft nog steeds met de bron te maken van de film want bijvoorbeeld Pearl Harbor blaast je echt weg.

    Ik ben hier aardig tevreden over. Ik ga toch van de week nog een beetje oefenen met de instelling van de Sub om hem nog strakker af te stellen.

    Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor de informatie en tijd die jullie hierin gestopt hebben.
    Zeker DVDProfilersFilmgek want jij hebt er echt tijd in gestoken!! Bedankt hiervoor. Deze service kan je in de winkel niet meer vinden.
    I need ya, Deck. This is a bad one, the worst yet. I need the old blade runner, I need your magic.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnoordsij Bekijk bericht
    Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor de informatie en tijd die jullie hierin gestopt hebben.
    Zeker DVDProfilersFilmgek want jij hebt er echt tijd in gestoken!! Bedankt hiervoor. Deze service kan je in de winkel niet meer vinden.
    Jij ook bedankt voor jouw informatie en het feit dat je durft om zelf een HT samen te stellen.

    We vonden en vinden het nog steeds fijn om jou en anderen daarmee te helpen, want een winkel zal dat idd niet zo snel doen.

    Succes met het experimenteren en als je ook deze informatie met ons wilt delen, kun je daar misschien anderen weer mee helpen hun droomset samen te stellen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-07-2014 om 20:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnoordsij Bekijk bericht
    Ik heb de frequenties aangepast zoals genoemd en dit is naar mijn idee toch beter.
    Ik heb ook alles op 0db gezet en door middel van een muziek cd het geluid hetzelfde gekregen op mijn sweetspot. (gewoon in het midden op bank)

    De instellingen van audsey met afstanden zaten niet ver naast van wat ik zelf had ik ingesteld. Scheelt ongeveer iedere keer 1dB.

    Ik heb de sub wel ingesteld op 100HZ omdat ik dit iets beter vindt klinken.

    Ik heb nu een aantal films geprobeerd en merk toch wel verschil in geluid.

    Voorbeeld: the boy in the striped pyjamas klonk zo zacht en ik moest het geluid flink opkrikken.
    Nu met deze instellingen hoef ik me volume minder open te zetten en het geluid klinkt beter. Het heeft nog steeds met de bron te maken van de film want bijvoorbeeld Pearl Harbor blaast je echt weg.

    Ik ben hier aardig tevreden over. Ik ga toch van de week nog een beetje oefenen met de instelling van de Sub om hem nog strakker af te stellen.

    Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor de informatie en tijd die jullie hierin gestopt hebben.
    Zeker DVDProfilersFilmgek want jij hebt er echt tijd in gestoken!! Bedankt hiervoor. Deze service kan je in de winkel niet meer vinden.
    Fijn dat de voorgestelde crossoversettings je een beetje op de goede weg geholpen hebben.

    De sub is inderdaad de lastigste, maar met wat geduld en durf kun je waarschijnlijk nog wel
    iets betere resultaten krijgen.

    Wees ook niet bang om wat te gaan spelen met de equalizer, je kunt hiermee nog de puntjes
    op de i zetten en het geluid iets meer naar je smaak aanpassen, tevens kan het helpen om
    bepaalde tekortkomingen van een ruimte te compenseren, dus wees daar niet bang voor.

    Er gaat vaak wel een hoop tijd inzitten als je een zo goed mogelijk antwoord wilt geven, dat
    vind ik extra leuk als het wordt gewaardeerd en je zoals nu van jou weer wat feedback
    krijgt.

    Veel plezier met de puntjes op de i zetten.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •