De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Universele afstandbediening

    Ik ben op zoek naar een goede universele afstandbediening. deze wil ik voor mijn TV + blurayspeler (beide samsung) en mediaplayer (xtreamer 3 sidewinder) gebruiken. Bestaat er een afstandbediening hiervoor ?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf afgelopen weekeind zo'n afstandsbediening gekocht: Harmony Touch. Hij is wel wat duurder maar het instellen gaat via de pc. Je kan tot 8 of 15 apparaten instellen waarna je via de home-knop het apparaat kiest.
    Ik heb hem zelf gekocht omdat een afstandsbediening van de dvd-recorder de geest gaf. De bediening gaat goed al moet je wel ervoor waken dat je vinger per ongeluk op de favorietentoets gaat. Dan moet je via home weer je apparaat kiezen.
    En het andere minpunt is de wat trage bediening als je tekst invoert. Met de oude afstandsbediening ging je rap door het virtuele toetsenbord nu een stuk langzamer. Ik heb al de vertraging naar 0 gezet maar wellicht moet ik de vertraging van de ingang ook naar 0 terugbrengen.
    Maar al met al voldoet hij wel.

  3. #3

    Standaard

    hoe stel je je apparaten dan in met deze ? gaat het vlot ? ik heb het ook trouwens nodig voor mn satellietontvanger. zou alles probleemloos hierop werken ? hoe gaat het switchen tussen apparaten ?

    kan ik deze ook voor cyberlink powerdvd gebruiken op mijn pc ?

    je hebt verschillende modellen van deze afstandbediening heb ik gezien. welke kan ik het beste pakken ? welke is de nieuwste ?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 16-07-2014 om 08:42

  4. #4

    Standaard

    Heb nu mijn tweede Harmony. Heb nu de Harmony One+. Ideale apparaatjes en erg makkelijk in te stellen. Logitech biedt hiervoor 2 manieren: een webomgeving of een downloadbaar softwarepakket. Letterlijk elk apparaat wordt ondersteund. Staat het apparaat nog niet in de database, dan kun je zelf de commando's invoeren middels de originele afstandbediening.

    Of je em voor je pc kunt gebruiken ligt aan het feit of je pc een infrarood ontvanger heeft. Zo ja, dan kan dat met de Harmony dus ook.

    Zou ik nu voor een nieuwe moeten gaan, dan zou ik de Harmony Touch aanschaffen.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben zéér tevreden over mijn Harmony One.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Ik ook bijzonder tevreden over de Harmony 700, is een superinvestering geweest.

    Op je vraag of hiermee ook powerdvd op de pc kunt bedienen is het antwoord nee, omdat het wel gewoon een infraroodafstandsbediening is. Er zal vast iets bestaan om ook via wifi oid een softwarespeler te bedienen maar dat is denk ik toch een ander soort dan waar je naar op zoek bent.

    Ik zou niet voor de Touch gaan, tenzij je een duidelijke reden hebt om hiervoor te kiezen. Voor gewone stand alone apparaten voldoet de 700 prima, ik bedien er mijn mediaspeler, tv, blurayspeler, cd-speler en versterker mee. Hij schakelt vanzelf aan wat je nodig hebt, dus bijv via de knop Film afspelen schakelt hij de tv aan op het hdmi-kanaal, de versteker op de blurayingang en de blurayspeler aan. Dit kun je allemaal instellen en is niet ingewikeld, je hangt hem aan je computer en downloadt de software, daarna kies je de apparaten die je hebt. Hij kent alle apparaten, ook jouw satellietontvanger. Ook losse knoppen kun je naar eigen wens instellen, bijv een functietoets om het beeldformaat aan te passen als je een film kijkt. De 700 kan dacht ik 5 apparaten aan. Je kunt hem ook gebruiken als losse afstandsbediening, voor als je een keer een apparaat los wilt bedienen om wat voor reden dan ook.

    Mocht je bij installatie er toch niet uitkomen dan heb je meen ik een maand ofzo vanaf activering software recht op gratis hulp via de telefonische helpdesk (in het Nederlands), heb ik 1 keer gebruikt.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-01-2015 om 18:06

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    hoe stel je je apparaten dan in met deze ? gaat het vlot ?
    Je moet via webbased software (via je pc) het merk en modelnummer invoeren. Dan laadt de software de benodigde gegevens in de afstandsbediening. Het apparaat hangt via een usb-kabel aan je pc. De software crashte de eerste keer tijdens het laden maar toen ik het weer startte ging het laden vlot. Je kan daarna ook nog zelf de commando's aan niet-gebruikte toetsen koppelen. De niet-gebruikte toetsen worden blauw omcirkeld en de nog niet gekoppelde commando's staan rechts. In mijn geval waren dat inderdaad de commando's van het apparaat. Aanzetten gaat in mijn geval via het touchscreen-gedeelte (is eentje net als een normale afstandsbediening maar gecombineerd met een klein beeldscherm voor meer commando's). Ik moet zeggen dat het touchscreen goed werkt.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb aan mijn Harmony One ook een hoop hangen, zeker meer dan zes toestellen. Een dvd-speler, een dvd-recorder, een Blu-rayspeler, een mediaspeler, een tv, een versterker én een satellietreceiver. Gaat als vanzelf. Het voordeel is dat je een sequentie van knoppen (ik wil tv kijken dus moeten de satellietreceiver, de tv en de versterker aan) kan inprogrammeren als zijnde één knop.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    bedankt voor jullie reacties, ik heb nou een beeld gekregen. ik zal kijken wat het uiteindelijk wordt !

  10. #10

    Standaard

    Ik wil er bovendien nog aan toevoegen dat de software om de Harmony One aan te passen één van de meest intuïtieve interfaces is die ik ooit heb gezien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Ik heb gisteren een Logitech Harmony Touch besteld.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  12. #12

    Standaard

    Heb al sinds enkele jaren de Harmony 700; altijd tot volle tevredenheid gebruikt, tot ik recent de software heb geüpdatet naar de MyHarmony software. Sindsdien schakelt hij slechter, lijken de knoppen slechter te reageren, is de batterij steeds sneller leeg en erger ik me steeds vaker. Kan ook gewoon ouderdom zijn natuurlijk, maar ik denk er aan om te upgraden naar de Logitech Harmony Ultimate One. Ik heb aan het aantal te bedienen apparaten van de 700 genoeg, dus daarvoor hoeft het niet (ik bedien er 5 apparaten mee, het gaat me vooral om de activiteiten). Maar de interface lijkt er beter uit te zien en de automatische oplader lijkt me wel handig. Zijn er behalve deze punten nog zaken waar ik op moet letten? Ben benieuwd of er gebruikers van de One Ultimate zijn die een vergelijking met de 700 kunnen maken?
    Laatst aangepast door Oakey : 24-01-2015 om 22:43

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •