Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pc op samsung tv 16:9 of volledig scherm ?

    Ik heb sindskort mijn pc aan mijn tv aangesloten via mijn samsung blurayspeler (hts). mijn bureaublad wordt niet goed weergegeven. de helft van de taakbalk zakt naar beneden. pas als ik het op volledig scherm zet, wordt mijn bureaublad goed weergegeven.

    Als ik mijn tv bron naam op 'PC' zet wordt alles wel weer goed gegeven dit keer in 16:9. maar dan krijg ik lelijke koele kleuren die ik niet goed kan zetten via het menu. Als ik een andere bron naam kies, valt mijn taakbalk voor de helft naar beneden in 16:9, maar wel met de goede kleuren. hoe kan ik dit oplossen ?

    Mijn vraag wat de beste instelling is om een film te bekijken, 16:9 of volledig scherm ? zit er een groot verschil in ? ik wil de orginele formaat krijgen. ik bekijk mijn films met powerdvd 14

    hoe kan ik dit oplossen ?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 18-07-2014 om 17:52

  2. #2

    Standaard

    Je moet om te beginnen je pc instellen op de resolutie van je scherm. ALs je een full hd tv hebt moet je je pc dus instellen op 1920 bij 1080 pixels resolutie. Je geeft aan dat je de kleuren van de voorinstelling PC niet kunt wijzigen op je tv. Dat is vaak zo. Mijn advies is, om films te kijken, om gewoon de instellingen aan te houden die je ook gebruikt voor je blu-ray speler bijvoorbeeld.

    Het feit dat je taakbalk een stuk buiten beeld valt ligt aan de overscan instellingen van je tv. Elke fabrikant noemt dit weer anders, dus je zult dit even na moeten zoeken in de gebruiksaanwijzing van je tv, aangezien je geen typenr geeft. Anders had k even voor je gekeken. Overscan of beeldscan moet je gewoon uitzetten. Het zorgt ervoor dat pixels 1 op 1 worden weergegeven. Er valt dan dus niets buiten het beeld...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Mijn vraag wat de beste instelling is om een film te bekijken, 16:9 of volledig scherm ? zit er een groot verschil in ? ik wil de orginele formaat krijgen. ik bekijk mijn films met powerdvd 14

    hoe kan ik dit oplossen ?
    Ik kijk mijn originele films met originele apparatuur en heb nergens last van, ik krijg ook keurig het originele formaat waar gewenst,
    doch kijk oude 4:3 series wel in full screen 16:9 formaat omdat ik balken aan weerszijden van het scherm niet mooi vind.

    Sommige originele schijfjes van Disney hebben een hulpmiddel om je TV goed in te stellen.

    Origineel formaat kijken met de originele bronnen.... dat kijkt toch stukken beter dan gejat spul van internet?

    Snap niet dat Michael je nog een antwoord heeft gegeven......

    Het gezeur van mensen die "op alternatieve" wijze "hun" filmpjes willen bekijken ligt hier toch wel een beetje gevoelig, dacht
    dat dat ondertussen wel een beetje bekent was?
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Origineel formaat kijken met de originele bronnen.... dat kijkt toch stukken beter dan gejat spul van internet?

    Snap niet dat Michael je nog een antwoord heeft gegeven......

    Het gezeur van mensen die "op alternatieve" wijze "hun" filmpjes willen bekijken ligt hier toch wel een beetje gevoelig, dacht
    dat dat ondertussen wel een beetje beken[d] was?
    Er zijn inmiddels genoeg manieren om legaal via je pc te kijken, denk aan Netflix en andere streamingdiensten. Een legitieme vraag dus lijkt me zo.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Origineel formaat kijken met de originele bronnen.... dat kijkt toch stukken beter dan gejat spul van internet?

    Snap niet dat Michael je nog een antwoord heeft gegeven......

    Het gezeur van mensen die "op alternatieve" wijze "hun" filmpjes willen bekijken ligt hier toch wel een beetje gevoelig, dacht
    dat dat ondertussen wel een beetje bekent was?
    hoe weet jij nou of dat ik gejat spul bekijk. ik bekijk mijn bluray schijfjes via mijn pc. zeurkous.

    Michael mijn tv model is: samsung le46c750. zou je dit willen checken voor me ? ik zou niet weten waar ik dat moet doen.

  6. #6

    Standaard

    Ik kan in de handleiding niet specifiek de instelling vinden om overscan uit te zetten, maar kijk eens op pagina 17 van de gebruiksaanwijzing. Daar staat

    Volledig scherm: geeft het volledige, niet-afgekapte beeld weer wanneer er een HDMI-signaal (720p / 1080i / 1080p)
    of Component-signaal (1080i / 1080p) wordt ontvangen.

    OPMERKING
    x Nadat u Volledig scherm in de modus HDMI (1080i /
    1080p) of Component (1080i / 1080p) hebt gekozen:
    1. Druk op de toets ◄ of ► om Positie te selecteren.
    2. Druk op de toets ENTERE button.
    3. Druk op de toets ▲, ▼, ◄ of ► om het beeld te
    verplaatsen.

    Als ik het zo lees kun je de tv beter niet op PC zetten en kies dan dus volledig. Dan wordt het beeld 1 op 1 overgebracht zonder aanpassing aan het beeld. En dan uiteraard de resolutie op je pc op 1920 bij 1080 pixels zetten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Er zijn inmiddels genoeg manieren om legaal via je pc te kijken, denk aan Netflix en andere streamingdiensten. Een legitieme vraag dus lijkt me zo.
    Precies. En daarbij ben ik niet degene die de regels moet handhaven en er dus over moet beslissen of het wel of niet door de beugel kan. Dus ik maak idd zelf uit of ik er antwoord op geef. Er zijn genoeg redenen waarom je een pc aan je tv wilt hangen. Streaming diensten. Gaming. Browsen. Foto's bekijken. etc etc.

  8. #8

    Standaard

    bedankt voor de opheldering michael ! nu is dat duidelijk tenminste.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    hoe weet jij nou of dat ik gejat spul bekijk. ik bekijk mijn bluray schijfjes via mijn pc. zeurkous.

    Michael mijn tv model is: samsung le46c750. zou je dit willen checken voor me ? ik zou niet weten waar ik dat moet doen.
    Ik heb sindskort mijn pc aan mijn tv aangesloten via mijn samsung blurayspeler (hts).
    leugenaar
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    leugenaar
    Jij kijkt nooit iets wat je hebt gedownload Herman? Kom nou, niet zo schijnheilig

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    leugenaar
    leg dat maar eens uit dan ?

    dus omdat ik een blurayspeler heb wil dat zeggen dat ik mijn schijfjes perse via mijn hts moet bekijken ? dus dan mag ik niet via de blurayspeler van mn pc kijken ? ik zal het je uitleggen terwijl ik dat eigenlijk niet wil doen. het heeft met het programma powerdvd te maken die ik heel vaak gebruik en fijn vind.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 19-07-2014 om 14:08

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Jij kijkt nooit iets wat je hebt gedownload Herman? Kom nou, niet zo schijnheilig
    Kan natuurlijk ook downloads kijken, weet zelf wel niet hoe dat moet, vraag erom en dan verschijnen ze vanzelf op de mediaspeler,
    heb 2 vaste internetverbindingen, waarvan er 1 echt razendsnel is....... dus als het online is hoef ik er niet eens lang op te wachten.


    Ik heb reeds meerdere malen opgemerkt dat ik wel eens een download kijk.... heb een Mede8er MED1000X3D met een onhoorbare 3TB schijf,
    en dat maakt het apparaat muisstil, hij speelt tevens heel behoorlijk af en dan wil je toch echt geen PC in je woonkamer hebben:

    http://tweakers.net/reviews/2747/1/m...inleiding.html

    Hij wordt maar zelden gebruikt en ik heb hier niet lopen zeuren hoe ik eea moet instellen en aansluiten, was overigens heel simpel,
    HDMI kabel erin en op de receiver erin, spelen heen Nee, ben niet schijnheilig
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    hoe weet jij nou of dat ik gejat spul bekijk. ik bekijk mijn bluray schijfjes via mijn pc. zeurkous.
    Dat hoeft inderdaad niet, DVDProfilersFilmgek. Als Lennox nu bijvoorbeeld een regio A-schijf wil afspelen, en zijn speler alleen maar regio B kan afspelen, dan heeft 'ie perfect een reden. Ik heb hetzelfde met sommige dvd's uit regio 1 waar CC-ondertitels te bekijken zijn, t.t.z. niet via een ondertitelingsspoor. De Director's Cut van Supergirl bijvoorbeeld is zo'n schijf. Als ik die mét ondertitels wil bekijken dan kan ik niet anders dan een zelfde soort verbinding maken dan die waar Lennox hier achter vraagt.

    Niet te snel zijn met oordelen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    leg dat maar eens uit dan ?

    dus omdat ik een blurayspeler heb wil dat zeggen dat ik mijn schijfjes perse via mijn hts moet bekijken ? dus dan mag ik niet via de blurayspeler van mn pc kijken ? ik zal het je uitleggen terwijl ik dat eigenlijk niet wil doen. het heeft met het programma powerdvd te maken die ik heel vaak gebruik en fijn vind.
    Power DVD..... heb je met een knappe HT set helemaal niet nodig..... maar goed, je PC is waarschijnlijk een knap stuk beter dan
    je HT set, anders zou je het wel niet zo doen lijkt mij, immers een doorsnee PC is niet echt geruisloos en een beetje Gamer PC
    is vaak ook niet echt een zuinigheidswonder en mooi in de woonkamer staan ze vaak ook niet.

    Mijn eigen PC heeft geen BR speler aan boord, denk ook niet dat de hardware er veel mee zou kunnen, de PC draait al weer
    een tijdje en het is geen krachtpatser, maar dat heb ik dan ook niet nodig, draai er geen zware dingen op. Zou hem niet in
    de woonkamer willen hebben en hij lijkt me ook niet echt fijn om DVD's mee te gaan kijken, een standalone doet dat denk
    ik wel even makkelijker...... Oh ja..... PC kan natuurlijk via het netwerk, maar ook niet echt handig als je dan van schijfje moet
    wisselen en de PC op zolder staat en je zelf 2 verdiepingen lager zit.

    Geloof me dat ik niet snel geloof dat mensen hun originele schijfjes willen spelen via hun PC als ze een beetje normale BR speler
    hebben..... geloof ook niet dat Power DVD mij over de streep zou kunnen trekken en dan mijn Oppo in de hoek zou belanden.....

    Maar ja.....ik ben dan ook niet zo erg gelovig.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat hoeft inderdaad niet, DVDProfilersFilmgek. Als Lennox nu bijvoorbeeld een regio A-schijf wil afspelen, en zijn speler alleen maar regio B kan afspelen, dan heeft 'ie perfect een reden. Ik heb hetzelfde met sommige dvd's uit regio 1 waar CC-ondertitels te bekijken zijn, t.t.z. niet via een ondertitelingsspoor. De Director's Cut van Supergirl bijvoorbeeld is zo'n schijf. Als ik die mét ondertitels wil bekijken dan kan ik niet anders dan een zelfde soort verbinding maken dan die waar Lennox hier achter vraagt.

    Niet te snel zijn met oordelen!
    En als en als en als...... dan zou het kunnen.

    Je kan ook gewoon een beetje knappe BR speler hebben die dat allemaal wel kan als je dat zo belangrijk vind.
    Je kan wel heel veel redenen bedenken, om een PC in te zetten en om diezelfde reden die je opgeeft zou je
    de PC ook kunnen inzetten om je originele schijfje om te zetten...... en dan volgt er een verhaal waar we
    hier niet over spreken maar we allemaal van weten dat het zonder problemen kan en dan hoef je nog steeds
    niet je PC aan te sluiten op je TV via je HT set.

    Er zijn heel veel wegen die naar Rome leiden.

    BTW..... als bij de PC ook alles is zo als het zou horen...... ben je ook snel uitgepoept met het wisselen van regio,
    ja ja ja, ook daar zijn oplossingen voor, waar eigenlijk niet voor.....

    Je wil iets hebben, maar je hebt er geen geld voor, je zou het origineel wel willen hebben..... hoe kom je er dan aan,
    en daar helpen we toch hier niet aan mee?????

    Niet te snel met oordelen zijn, maar al te goed is buurmans gek.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan ook gewoon een beetje knappe BR speler hebben die dat allemaal wel kan als je dat zo belangrijk vind.
    Ik ken geen enkele BR-speler óf DVD-speler die de cc-stream kan weergeven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat hoeft inderdaad niet, DVDProfilersFilmgek. Als Lennox nu bijvoorbeeld een regio A-schijf wil afspelen, en zijn speler alleen maar regio B kan afspelen, dan heeft 'ie perfect een reden. Ik heb hetzelfde met sommige dvd's uit regio 1 waar CC-ondertitels te bekijken zijn, t.t.z. niet via een ondertitelingsspoor. De Director's Cut van Supergirl bijvoorbeeld is zo'n schijf. Als ik die mét ondertitels wil bekijken dan kan ik niet anders dan een zelfde soort verbinding maken dan die waar Lennox hier achter vraagt.

    Niet te snel zijn met oordelen!
    exactly. maar dit vond ik te veel om aan hem uit te leggen. zonde van mijn tijd.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik ken geen enkele BR-speler óf DVD-speler die de cc-stream kan weergeven.
    Ik dacht dat je daarmee Closed Captions bedoelde, de spelers voeren die wel door als ze daar geschikt voor zijn,
    maar als we bijdehand gaan doen, een speler geeft geen beeld, dat doet het scherm.

    http://www.avsforum.com/forum/149-bl...subtitles.html

    post 16
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    exactly. maar dit vond ik te veel om aan hem uit te leggen. zonde van mijn tijd.
    Dan maar een verhaal over Power DVD 14 verteld.

    Kwam erg geloofwaardig over
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik dacht dat je daarmee Closed Captions bedoelde, de spelers voeren die wel door als ze daar geschikt voor zijn,
    maar als we bijdehand gaan doen, een speler geeft geen beeld, dat doet het scherm.

    http://www.avsforum.com/forum/149-bl...subtitles.html

    post 16
    Misschien ben ik niet helemaal mee met de technologie; maar desbetreffende schijven hebben géén ondertitels, maar op de PC (en alleen daar!) kan ik wel CC oproepen, dan krijg ik zo'n teletekst-achtige ondertitels... beter dan niets.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan maar een verhaal over Power DVD 14 verteld.

    Kwam erg geloofwaardig over
    dus wat heb je vandaag geleerd ? dat je eerst 2x na moet denken voordat je iets blaft. stop maar met die kinderachtige reacties, die zijn niets meer dan gebakken lucht.

  22. #22

    Standaard

    Emailtje gehad:

    Beste DVDProfilersFilmgek,

    lennox-06 heeft zojuist gereageerd op een een
    discussie waarop je je hebt geabonneerd met de titel - Welke aansluiting voor
    Panasonic VT60 en soundbar - in het Luidsprekers forum van DVD.nl
    Forum.

    Deze discussie kun je vinden op:
    http://dvd.nl/forum/showthread.php?t=91335&goto=newpost

    Het
    bericht dat zojuist is geplaatst:
    ***************
    Gelovig? Ow daar zit the
    pain the ass. Freak. Vertel het je eigen vrienden allemaal wat interesseert mij
    nou wat je allemaal denkt.

    ***************
    De ware aard van het beestje, wel een slordig beestje, het kwam te terecht in een ander topic.

    Beetje last van het warme weer zullen we maar denken
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    bedankt dat je het voor me hierheen hebt gehaald hahaha dat was een slordig foutje ja.

    en dat is geen persoonlijke email naar jou. ik had p.o. op een andere topic gereageerd. ow oww je zakt verder de grond in. zeg gewoon dat je een domme reactie hebt gegeven vanaf het begin aan.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 19-07-2014 om 18:44

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Misschien ben ik niet helemaal mee met de technologie; maar desbetreffende schijven hebben géén ondertitels, maar op de PC (en alleen daar!) kan ik wel CC oproepen, dan krijg ik zo'n teletekst-achtige ondertitels... beter dan niets.
    Heb al ruim 15 jaar DVD, mijn eerste speler was deze:

    Revoy 2200:

    http://tweakers.net/nieuws/11055/rev...er-review.html

    Hij was regiovrij en kostte in die tijd ook nog een aardig beetje, maar films, en dat moge bekent zijn,
    zijn mijn hobby. Hij had ook geen problemen met CC, in die tijd kocht ik meer regio 1 schijfjes
    dan de regio 2 van hier..... maar toen kostte een DVD nog een godsvermogen.

    Ik keek vaak met de CC ondertitels het werkte goed, ik had er dus geen PC voor nodig.

    CC zijn geen ondertitels zoals ze op "normale" Dvd's staan, je moet het zien als een soort
    van teletekst zoals je zelf ook al opmerkte, voor mij ook de makkelijkste manier om het uit
    te leggen. In weze geeft de speler een soort van teletekst naar de TV, de TV heeft een
    decoder aan boord en die geeft de tekst dan weer.

    Als je ze nu nog zou willen zien, dan dien je de geschikte speler analoog met de TV te verbinden
    en de TV moet dan schijnbaar ook geschikt zijn.

    Omdat films mijn hobby zijn heb ik altijd wel de iets meer uitgebreidere apparatuur gehad, ook
    mijn toenmalige CRT Projectie TV van Thomson had geen probleem met CC. Heb wel eens
    tussendoorspelertjes gehad die ook geen CC konden weergeven.

    Je kan stellen dat CC met het Blu ray tijdperk achterhaald is, en ik vond 15 jaar geleden
    CC ook al een achterlijk systeem, maar ja die Amerikanen met hun Gallons en fahrenheit,
    lengtes in stenen, duimen en voeten.... ach ja

    Zo zie je maar dat je met de geschikte apparatuur en kennis toch een heel eind kunt komen,
    al moet ik eerlijk zijn dat ik mijn amerikaanse Dvd's al een hele tijd niet meer bekeken heb en
    zou mijn Oppo geen problemen met CC hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    mijn eerste speler was deze:

    Revoy 2200:

    http://tweakers.net/nieuws/11055/rev...er-review.html
    Jongens, dat waren nogal eens visbakken, hè. Een recent BR-spelertje zoals de Sony BDP-S1200 past daar vijf keer in.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •