De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Website om films/series bij te houden

    Hoi mede-filmliefhebbers,

    Ik heb een website (Listle.org) gebouwd waarmee je boeken, films en series kunt organiseren, raten en reviewen.

    Het idee is dat je lijstjes aanmaakt en daar snel en makkelijk items (bijv. een film) aan toe voegt. Elke items kun je optioneel van een rating, review en synopsis voorzien. Items zijn ook makkelijk tussen de verschillende lijstjes te kopieren.

    Zelf vind ik het gewoon leuk om bij te houden wat ik gezien/gelezen heb en wat ik er van vond. Maar je kunt ook een lijstje "Mijn DVD Collectie" aanmaken en daarin je collectie bijhouden. Of de films die je nog wilt zien/kopen in een "Wish List". De mogelijkheden zijn eindeloos.

    Bekijk mijn profiel voor een voorbeeld van de mogelijkheden: http://www.listle.org/users/1-reinier

    De huidige versie is v1.0 beta en ik heb nog heel veel ideeën voor verbeteringen en uitbreidingen maar dat is iets voor de komende weken/maanden. Ik wil nu eerst kijken of er wel interesse is in een dergelijke web-applicatie voordat ik er nog meer van mijn vrije tijd in steek.

    Er zijn vast websites/apps met vergelijkbare mogelijkheden maar wellicht vind je het toch leuk om Listle.org uit te proberen. Iedereen is welkom en het is uiteraard gratiez

    Ideeën, suggesties, bug-reports etc worden ook zeer op prijs gesteld.

    Groeten,

    Lev / Reinier

  2. #2

    Standaard

    Ik wil je niet ontmoedigen Reinier, maar er bestaan natuurlijk al een aantal mogelijkheden om het een en ander in bij te houden.

    Ikzelf gebruik Whatiwatch en imdb om bij te houden wat ik heb gezien. Daarnaast is DVDprofiler erg fijn (en gedetailleerd) om je eigen collectie in bij te houden, zeker ook nu ze een app hebben voor op je telefoon. Ik weet dat blu-ray.com ook redelijk populair is voor het bijhouden van de blu-ray collectie.

    Op zich ziet je website er best mooi uit en het is natuurlijk nog een beta versie, maar ik zie nog niet wat het voordeel zou zijn t.o.v. de genoemde sites/apps.

    Een paar puntjes:
    - alles staat of valt met het toegang hebben tot een grote database waar je uit kunt kiezen; een groot voordeel van eerdergenoemde sites/apps. Als men zelf steeds plaatjes e.d. moet toevoegen, is de lol er snel vanaf. Meerdere mensen op het forum hebben grote collecties (1000+), dan moet het gebruikersgemak groot zijn
    - voor een collectie geldt dat men graag ook wil vastleggen welke versie, met de specs erbij (ondertiteling, geluidsformaat enz.), men heeft en niet puur alleen de film
    - als ik rechtsboven op listl klik, verdwijnen alle lijsten en de user, die zijn dan niet meer terug te halen.
    - plaatjes zijn wel erg groot
    - het komt onoverzichtelijk over
    - de soorten lijsten zijn imo vreemd; plaatsen waar je geweest bent, boeken die je gelezen hebt?
    - lijsten gemaakt op genre zijn niet altijd handig; sommige films zijn niet of nauwelijks in te delen in een bepaald soort genre, of hebben meerdere genres in zich
    - hoe is de sortering; niet alfabetisch zie ik
    - filters en sorteermogelijkheden inbouwen die je kunt kiezen

    In het algemeen zou ik je aanbevelen om eens te kijken wat andere sites/apps bieden op dit gebied. En dan kijken wat je daar nog mist en wel kunt aanbieden op jouw website.

    Misschien kun je hier iets mee, misschien niet .

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je feedback rogue. Ik had net een uitgebreide reply geschreven maar drukte vervolgens op de verkeerde knop en kan nu weer van voren af aan beginnen.... Eerst boodschappen doen en dan doe ik een 2e poging.

    P.s. voor iedereen die de website nu bekijkt. Mijn hosting company heeft problemen waardoor de website op het moment niet correct werkt. https://status.digitalocean.com/

  4. #4

    Standaard

    > Ik wil je niet ontmoedigen Reinier, maar er bestaan natuurlijk al een aantal mogelijkheden om het een en ander in bij te houden.


    Maak je geen zorgen rogue want zo snel ben ik niet ontmoedigd


    > Ikzelf gebruik Whatiwatch en imdb om bij te houden wat ik heb gezien. Daarnaast is DVDprofiler erg fijn (en gedetailleerd) om je eigen collectie in bij te houden, zeker ook nu ze een app hebben voor op je telefoon. Ik weet dat blu-ray.com ook redelijk populair is voor het bijhouden van de blu-ray collectie.


    Je hebt Listle door de bril van een dvd-verzamelaar bekeken en dat is prima. Je collectie bijhouden is één van de vele manieren waarop je Listle kunt gebruiken maar het is zeker niet het idee achter Listle.


    > Op zich ziet je website er best mooi uit en het is natuurlijk nog een beta versie, maar ik zie nog niet wat het voordeel zou zijn t.o.v. de genoemde sites/apps.


    Elke app/website heeft zijn eigen voor- en nadelen.


    > Een paar puntjes:
    > - alles staat of valt met het toegang hebben tot een grote database waar je uit kunt kiezen; een groot voordeel van eerdergenoemde sites/apps. Als men zelf steeds plaatjes e.d. moet toevoegen, is de lol er snel vanaf. Meerdere mensen op het forum hebben grote collecties (1000+), dan moet het gebruikersgemak groot zijn


    Het is jammer dat je niet bent ingelogd want je hebt geen idee hoe je items toevoegt Het werkt zo: Je zoekt op een titel, klikt op een knop en de film of het boek wordt aan je lijst toegevoegd inclusief alle info die je nu bij elke film ziet. Achter de schermen worden externe databases geraadpleegd dus je hebt toegang tot miljoenen films en boeken.


    > - voor een collectie geldt dat men graag ook wil vastleggen welke versie, met de specs erbij (ondertiteling, geluidsformaat enz.), men heeft en niet puur alleen de film


    Dat is specifieke dvd/bd info en dat zal nooit op Listle te vinden zijn. Listle is geen concurrent van DVDprofiler en draait om de film zelf, niet om de drager. Wellicht dat je in de toekomst producten kunt toevoegen waaronder dvds/cds maar ook dan zal de info nooit diep genoeg gaan voor diehard dvd collectors.


    ? - als ik rechtsboven op listl klik, verdwijnen alle lijsten en de user, die zijn dan niet meer terug te halen.


    Je begon op mijn profiel en daar stonden uiteraard al mijn lijstjes. Toen je op Litle klikte ging je naar de homepage waar je de meest recente items vindt van alle gebruikers. Daar staan geen lijstjes van specifieke gebruikers. Je had terug kunnen gaan naar mijn profiel door in één van mijn items op mijn naam of foto te klikken. Je bent niet de enige die dit niet zag dus wellicht moet ik dit duidelijker maken.


    > - plaatjes zijn wel erg groot
    > - het komt onoverzichtelijk over


    Over smaak valt niet te twisten


    - de soorten lijsten zijn imo vreemd; plaatsen waar je geweest bent, boeken die je gelezen hebt?


    Dat zijn mijn lijsten. Elke gebruiker kan zelf lijstjes aanmaken, hernoemen en verwijderen. Je bepaalt dus zelf hoe je Listle gebruikt. Sky is de limit maar om wat voorbeelden te geven van mogelijke lijstjes: “Films van Wes Anderson”, “Meest overrated films”, “Films die ik nog wil zien”, “Titel die ik te koop heb”, “Mijn film collectie”, Mijn persoonlijke top 250” etc etc. De mogelijkheden zijn eindeloos.


    > - lijsten gemaakt op genre zijn niet altijd handig; sommige films zijn niet of nauwelijks in te delen in een bepaald soort genre, of hebben meerdere genres in zich


    Dat zijn mijn persoonlijke lijstjes. Ik ben een groot liefhebber van Asian Cinema en Anime en heb daarom speciale lijstjes aangemaakt voor die genres. Dat is dus helemaal je eigen keuze.


    > - hoe is de sortering; niet alfabetisch zie ik
    > - filters en sorteermogelijkheden inbouwen die je kunt kiezen


    Dit is versie 0.1 beta en ik heb nog een hele waslijst met features en ideeën die ik ga bouwen. Denk aan het zoeken, sorteren en filteren van items, het uploaden van eigen foto’s voor items en het aanmaken van custom items met eigen titel, text en foto.


    > In het algemeen zou ik je aanbevelen om eens te kijken wat andere sites/apps bieden op dit gebied. En dan kijken wat je daar nog mist en wel kunt aanbieden op jouw website.


    > Misschien kun je hier iets mee, misschien niet .


    Alle feedback is nuttig! Op basis van je feedback heb ik al meerdere ideeën voor verbeteringen gekregen. Bedankt


    P.s. Mensen wees niet bang om in te loggen en eens te spelen met de website.

  5. #5

    Standaard

    Nice, ik ben er mee begonnen.

    Ga je hier wel mee door of is zoiets straks weer offline. Niet zo veel zin om alles hier in te gaan zetten als het weer verdwijnt

    - Eerste opmerking is dat de afbeeldingen heel groot zijn en het zou fijn zijn als je ook een lijst weergave zonder images kunt weergeven voor meer overzicht.
    - Ook vind ik het fijn om aan te geven hoe vaak ik een film heb gezien of in ieder geval of ik hem heb gezien.
    - Tevens is een tabje uitgeleend (aan vrienden of familie) ook een plus als dit erop zou zitten. Met zoveel films ben je het overzicht snel kwijt.

    Gr Bart

  6. #6

    Standaard

    Leuk dat je Listle gaat uitproberen Bart

    > Ga je hier wel mee door of is zoiets straks weer offline. Niet zo veel zin om alles hier in te gaan zetten als het weer verdwijnt

    Ik steek er zelf ook veel tijd in dus het is de bedoeling dat het permanent is voor zover dat mogelijk is. Listle draait in de cloud op een eigen virtuele server waar ik meer websites host dus het kost me in principe niks extra.

    > - Eerste opmerking is dat de afbeeldingen heel groot zijn en het zou fijn zijn als je ook een lijst weergave zonder images kunt weergeven voor meer overzicht.

    Goed idee. Ik zal meerdere soorten weergaven ontwerpen en dat je zelf kunt kiezen welke je gebruikt voor elke lijst. Je moet wel begrijpen dat ik dit allemaal in mijn vrije tijd naast mijn normale baan als webdeveloper doe dus een grote feature als deze duurt wel even.

    > - Ook vind ik het fijn om aan te geven hoe vaak ik een film heb gezien of in ieder geval of ik hem heb gezien.

    Number of time watched vind ik een goede. Die zet ik op mijn lijst. Aangeven of je iets wel/niet gezien hebt kun je doen door daarvoor lijstjes aan te maken (Gezien en Niet Gezien) of te kijken naar de aanwezigheid van een rating...

    > - Tevens is een tabje uitgeleend (aan vrienden of familie) ook een plus als dit erop zou zitten. Met zoveel films ben je het overzicht snel kwijt.

    Je kunt daarvoor toch een apart Lijstje aanmaken? Vergeet niet dat je items (films) eenvoudig aan meerdere lijstjes kunt hangen. Als je je muis op de film houdt, verschijnt de groene "Add to" knop waarmee je met 2 muisklikken films naar lijstjes kopieert en van lijstjes verwijderd.

    Blijf met ideeën komen en als dingen onduidelijk zijn hoor ik dat ook graag!

  7. #7

    Standaard

    Het is nu mogelijk om in lijsten te zoeken op titel en regisseur.

  8. #8

    Standaard

    En je kunt items nu sorteren op naam, score en datum.

  9. #9

    Standaard

    Eerste indruk is goed hoor. Ik ben zelf niet zo van de lijstjes bijhouden, maar ziet er prima uit!

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Heb een alternatieve weergave met kleinere foto's toegevoegd. Rechtsboven de items kun je Large/Small kiezen. Ga ook nog een lijst weergave maken.

  12. #12

    Standaard

    Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit! ga het zo ook maar eens proberen.
    Klopt het dat je alleen met je facebook kunt inloggen? of is er ook een andere manier en heb ik die nog niet gevonden.

  13. #13

    Standaard

    Hoi Arjan,

    Ja klopt ik heb voor Facebook gekozen vanwege het gemak en de veiligheid. Zo hoef ik geen wachtwoorden op te slaan in de database en ook geen oplossingen te verzinnen voor het resetten van vergeten wachtwoorden.

    Er vindt overigens geen verdere interactie plaats met Facebook en je kunt je gebruikersnaam aanpassen op Listle.org.

  14. #14

    Standaard

    top dank je, dan ga ik straks als ik thuis ben er is lekker mee aan de slag.

  15. #15

    Standaard

    't Is best leuk. Helaas moet een mens keuzes maken om niet te verdrinken in het huidige aanbod. Voorlopig blijf ik trouw aan Letterboxd, de superieure onder de beste. Whatiwatch blijf ik nog gebruiken wegens gebrek aan TV-series bij Letterboxd.

  16. #16

    Standaard

    Veel plezier en als je vragen of ideeën hebt hoor ik het graag.

  17. #17

    Standaard

    Ik ben nog steeds in mijn vrije uurtjes bezig om de website beter te maken.


    Je kunt nu ook vrienden toevoegen en items aan vrienden aanraden mits het een wederzijdse vriendschap is.

  18. #18

    Standaard

    Je kunt nu ook games toevoegen aan je lists.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •