Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 115 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als de sub wordt ondergesneeuwd door bas uit de fronts krijgt hij dus te weining LFE signaal.
    Dat kan komen door de instellingen (maar die staan goed, geloof ik je onmiddelijk in) of door een kabel probleem
    Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik vermoed namelijk dta het daar aan kan liggen, vooral omdat je nu met een andere, wel werkende sub, eigenlijk hetzelfde probleem hebt.
    Als de sub wordt ondergesneeuwd door bas uit/van de 'fronts', hoor je de lage tonen van de 'fronts' te luid. Dit kun je krijgen als je zuilen gebruikt en de lage tonen zowel naar de sub als de 'fronts' laat sturen. Zuilen kun je daarom vaak beter als 'small' instellen of als 'large' en de lage tonen alleen naar de 'fronts' te sturen, dus zonder 'double bass' oid.

    In de foto's die TS heeft gepost, is te zien dat de subwoofer een zwak signaal krijgt en daarom denk ik ook dat het daardoor komt. Zet daarom het niveau voor de sub in de receiver bvb op +5dB om de sub een sterker signaal te geven en pas daarna het niveau aan met de regelaar van de sub zelf.

    Persoonlijk zou ik het zo instelllen:
    -Alle luidsprekers als 'small'
    -De 'cross-over' in eerste instantie aapassen op het bereik van de luidspreker met kleinste woofer(s) heeft.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-08-2014 om 14:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de sub wordt ondergesneeuwd door bas uit/van de 'fronts', hoor je de lage tonen van de 'fronts' te luid. Dit kun je krijgen als je zuilen gebruikt en de lage tonen zowel naar de sub als de 'fronts' laat sturen. Zuilen kun je daarom vaak beter als 'small' instellen of als 'large' en de lage tonen alleen naar de 'fronts' te sturen, dus zonder 'double bass' oid.

    In de foto's die TS heeft gepost, is te zien dat de subwoofer een zwak signaal krijgt en daarom denk ik ook dat het daardoor komt. Zet daarom het niveau voor de sub in de receiver bvb op +5dB om de sub een sterker signaal te geven en pas daarna het niveau aan met de regelaar van de sub zelf.

    Persoonlijk zou ik het zo instelllen:
    -Alle luidsprekers als 'small'
    -De 'cross-over' in eerste instantie aapassen op het bereik van de luidspreker met kleinste woofer(s) heeft.
    Wat een kul antwoord

    Wil jij je er nu even niet mee bemoeien en op staande en liggende golven gaan surfen

    Heb je zelf al even teruggelezen wat er staat? Hele volksstammen maak je gek met zulke onzin.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    eh.....wat kan ik nu het beste doen?

    Ik moet wel zeggen dat met deze instellingen de sub wel reageert op voor mij bekende manier. Ik hoor en voel hem weer.
    Ik test nu alleen met voor kinderen geschikt materiaal. Ook op de mediaplayer pakt ie nu op.
    het geluid is derhalve niet echt best en heb toch wel jullie mening hierover nodig. 0db heb ik alles nu staan en de fronts op Large weer. sub op 80hz en surrounds en center nog op small.

    Edit: wanneer hij het doet zegmaar, schakel ik de schakelaar op de sub van standby naar uit en weer naar standby. Ondanks dat er laag is pakt ie hem dan niet meer op.
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 17-08-2014 om 15:53
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #54

    Standaard

    Als je bij gebruik van zuilen de 'fronts' als 'Large' instelt en de lage tonen ook naar de sub laat sturen, heb je kans op overdosering van de lage tonen en zal je de LFE's minder goed horen. De lage tonen kun je dan beter door de luidsprekers of de sub laten weergeven en niet beide.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als je bij gebruik van zuilen de 'fronts' als 'Large' instelt en de lage tonen ook naar de sub laat sturen, heb je kans op overdosering van de lage tonen en zal je de LFE's minder goed horen. De lage tonen kun je dan beter door de luidsprekers of de sub laten weergeven en niet beide.
    Ok dan zet ik dat uit. Dat is het gedeelte in het menu waar ik nu audio main+sub heb staan?

    want dezelfde film speelt nog steeds en na mijn actie met off en standby bleef hij dus niet reageren. Na 10-15 min pakte hij het weer op.

    maar de instelling met audio alleen op main zetten of is dat een andere instelling die jij bedoel?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #56

    Standaard

    Was al heel vroeg op vanmorgen(04:15), gewerkt en een beetje moe nu.

    Oke, wil toch wel helpen en dat lijkt wel nodig ook


    Streaming zou kunnen komen door kleine vertragingen of de kwaliteit van de streaming media.
    Via de BD werkt het dus wel goed, dat is in ieder geval positief.
    Als de sub wordt ondergesneeuwd door bas uit de fronts krijgt hij dus te weining LFE signaal.
    Dat kan komen door de instellingen (maar die staan goed, geloof ik je onmiddellijk in) of door een kabel probleem
    Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik vermoed namelijk dta het daar aan kan liggen, vooral omdat je nu met een andere, wel werkende sub, eigenlijk hetzelfde probleem hebt.
    Mmm, laat ik dat nu net niet geloven, heb een heel verhaal geschreven hoe je een sub een beetje knap kan instellen, doch heb
    op dat deel geen letter terugkoppeling gehad, nog niet 1 woord hoe de afstelling verlopen is, vind ik wel triest, kostte me toch tijd.
    Denk dat er toch nog wel wat fout staat in de instellingen op de sub zelf van de TS.

    Mijn verhaal:

    Crossover op sub helemaal op de hoogste stand, op je receiver stel je ongeveer 20 a 30 Hz hoger in dan je zwakste speaker het laag kan weergeven.
    Je fronts kunnen tot 44Hz gaan, je center en surrounds weet ik niet, maar als je surrounds zeg tot pak 'm beet 60Hz kunnen weergeven, dan zou
    ik 80Hz of 90Hz instellen, een beetje overlap mag best, doch de sub niet meer laten weergeven dan echt nodig is.

    Volume van de sub in je receiver even op 0dB zetten.

    Dan de volumeknop op je sub...... dat is de meest lastige om in te stellen, ben daar zelf heel lang mee bezig geweest, je wil immers dat je
    sub zo krachtig mogelijk reageert, maar je wil absoluut niet dat hij over zijn nek gaat en een rommelend geluid gaat voortbrengen als hij
    wel aan het werk moet. Bij de meeste subs kun je daarom de volume knop het beste 2/3 tot 3/4 opendraaien, even uitproberen met een film
    of muziek waar een zware bas inzit. Sub dus zo luid mogelijk instellen.... zonder dat hij gaat vervormen.

    Als je de beste stand voor je sub hebt gevonden, dan pas je met je receiver de gewenste inpact/volume in, dat is afhankelijk van je smaak,
    maar bijvoorbeeld ook van je omgeving, zelf moet ik rekening houden met de buren, kan er veel meer laag uitpompen dan de buren prettig
    vinden en daar moet je dan wel rekening mee houden, ook kunnen huisgenoten/kinderen of huisdieren een hoop laag wel eens niet verdragen.

    Houd er ook rekening mee dat de ene film niet de andere is en dat films als Tranformers over super veel en diep laag beschikken, maar
    dat de gemiddelde TV serie nog niet een deuk in een gesmolten pakje boter slaat..... er is dus veel verschil in impact/volume tussen de verschillende
    bronnen, een fijne gemiddelde stand vinden kan daardoor wel eens lastig zijn, neem er dan ook rustig de tijd en het geduld voor, het kan
    best wel een paar weekjes duren eerdat het een beetje naar wens is ingesteld. Vermijd het draaien aan de volumeknop op de sub, die wil je zo krachtig
    mogelijk houden en als je daar teveel aan gaat draaien dan raak je op een gegeven moment de weg kwijt, op je receiver kun je het beter
    overzien en de standen noteren, ook is het nauwkeuriger te regelen met een paar dB in de + of in de -, je ziet beter waar je mee bezig bent.

    Veel plezier met inregelen en geduld toegewenst
    Als hulpje om een sub goed in te passen in een setup, en als je dat gevolgd had, dan had je geweten hoe je kan voorkomen dat de sub
    "ondergesneeuwd" wordt door de fronts. Maar geen terugkoppeling op dat vlak

    Dan:

    Edgar Smit
    Ik zou beginnen met (pas op, komt ie...) je speakers op small te zetten. Niet vanwege de eerdere discussie maar puur om te testen. Bij small gaat namelijk alle LFE naar de sub, vandaar dus. Verder zou ik voor de speakers alles wat je in de plus (db) hebt staan naar 0 zetten en juist de sub op +2. Met die instellingen kan de sub niet overstemt worden door je fronts.

    Van daaruit heb je een basis om verder te testen.
    Doet de sub het dan wel goed, kun je je speakers op Large gaan zetten, maar doe dan eerst de fronts en dan testen.
    Als dat goed gaat de rears. De center zou ik small laten staan, bij de meeste mixen wordt deze minimaal gebruikt voor laag signalen namelijk. Maar dat is mijn mening.
    Als je sub het dan wel goed doet kun je met de db's extra gaan testen als dat nog nodig is.
    We hebben het al eens gehad over omstandigheden waarin getest wordt en bepaalde meningen en argumenten worden gehanteerd...... en weet je.... die mis ik hier ook.

    1 Stonden de subs nu beiden op auto of op altijd on tijdens de test.
    2 Wat waren ongeveer de standen van de potmeters op de subs van zowel crossover als het volume. (potmeter is de schijf of draairegelaar om een gewenste waarde in te stellen- meer voor TS dan voor Edgar)

    Aangezien de gegeven antwoorden geen rekening hebben gehouden met de omstandigheden, krijg je mij wel op de kast, die instellingen zijn in dit geval wel heel erg ter zake doende, ik had ook niet
    voor niets uitgelegd hoe je een sub goed kunt inpassen. Van de TS geen terugkoppeling gehad en nu het verhaal dat de sub niet goed reageert/ondergesneeuwd wordt, geeft mij de indruk dat de
    sub niet goed is afgeregeld.


    Edgar en die golvenmaker- beiden over de knie en TS ga nu eerst eens even je Sub eens knap inregelen en geef daar eens een terugkoppeling over.

    Dat slappe gelul dat een sub wordt ondergesneeuwd door de fronts omdat ze als full range of large zouden zijn ingesteld maakt dat ik toch ga twijfelen aan de kennis van zaken hoe een receiver
    zijn zaken regelt..... Oh... ja... een receiver zet auto zijn double bass bij als de fronts als small worden ingesteld.... is voor de no no's die zulke zaken niet zelf kunnen instellen. Jammer dat diezelfde
    no no's dan vaak weer niet weten hoe ze de crossovers moeten instellen, ja een beetje kennis van zaken is altijd leuk en er worden niet voor niets vaak heel dikke gebruiksaanwijzingen geleverd bij een
    receiver.
    Als je alles met large/full-range instelt wordt er niet auto gebruik gemaakt van double bass, dat moet je dan zelf instellen op de receiver, als je daar tenminste gebruik van wilt maken......


    BTW

    Mijn sub staat in mijn receiver settings momenteel op -10dB en geloof me of niet, hij wordt NOOIT ondergesneeuwd door de fronts en dat kan ook helemaal niet als je je setup een beetje knap hebt
    ingeregeld. Een goede sub is de kers op de taart en dan heb ik het duidelijk niet over prut subjes zoals sommigen hier jaren hebben gebruikt en dan dachten dat ze een echte hadden en met
    die ervaring hier jaren onzin hebben verkondigt en dat nog steeds doen.....

    Ik zeg niet voor niets altijd:

    Ga meer met je setup stoeien en haal er het onderste uit de kan van, zet hem naar je hand, leer er wat van, wees er niet bang voor.

    Helaas, velen zijn lui, te lui om de gebruiksaanwijzingen goed door te lezen, bang, te bang om wat te proberen, angst dat ie het anders
    even later niet meer doet.....

    Jammer

    PS

    wat is dat toch voor mediaspeler van de TS, heb geen idee wat voor een apparaat dat is en hoe het is aangesloten.... maar dat komt later wel, als ie eerst eens zijn sub goed weet in te passen.....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    eh.....wat kan ik nu het beste doen?

    Ik moet wel zeggen dat met deze instellingen de sub wel reageert op voor mij bekende manier. Ik hoor en voel hem weer.
    Ik test nu alleen met voor kinderen geschikt materiaal. Ook op de mediaplayer pakt ie nu op.
    het geluid is derhalve niet echt best en heb toch wel jullie mening hierover nodig. 0db heb ik alles nu staan en de fronts op Large weer. sub op 80hz en surrounds en center nog op small.

    Edit: wanneer hij het doet zegmaar, schakel ik de schakelaar op de sub van standby naar uit en weer naar standby. Ondanks dat er laag is pakt ie hem dan niet meer op.
    Met deze instellingen zal dus sub alleen gebruikt worden voor de LFE's en de lage tonen (frekwenties onder de 80Hz) van de 'centre', de 'surrounds'. Wil je de sub ook gebruiken bij stereo via 2 luidsprekers, dan moet je de 'fronts' als 'small' instellen.

    Nadat je handmatig geschakeld hebt, heeft de sub een piek nodig om in te schakelen. Om te zien of de automatische triggering van de sub goed werkt, kun je in de receiver deze -als test- op het hoogste niveau (+12dB) zetten. Bij oudere subs kan het zijn dat deze kort ingeschakeld blijft, omdat de condensator niet meer voldoende capaciteit heeft. Als de sub wel op het juiste moment inschakelt en daarna snel weer uit, hoef je alleen te laten vervangen en niet de hele sub.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als je bij gebruik van zuilen de 'fronts' als 'Large' instelt en de lage tonen ook naar de sub laat sturen, heb je kans op overdosering van de lage tonen en zal je de LFE's minder goed horen. De lage tonen kun je dan beter door de luidsprekers of de sub laten weergeven en niet beide.
    Had ik niet tegen jou gezegd dat je beter kunt gaan surfen op je staande golven

    Dit is het 2e ontzettende kul antwoord van je.

    Als je nog even zo doorgaat ga ik nog in op je onzin ook en zoek ik nog wat andere onzin op die je hier al eerder op het forum hebt geplaatst.

    Trek die duim toch uit je mond....



    Man wat braak je er weer een onzin uit.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ok dan zet ik dat uit. Dat is het gedeelte in het menu waar ik nu audio main+sub heb staan?

    want dezelfde film speelt nog steeds en na mijn actie met off en standby bleef hij dus niet reageren. Na 10-15 min pakte hij het weer op.

    maar de instelling met audio alleen op main zetten of is dat een andere instelling die jij bedoel?
    Jij en Gerco..... lijkt mij een goed koppel

    Helemaal toppie


    Bassie&Adriaan
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jij en Gerco..... lijkt mij een goed koppel

    Helemaal toppie


    Bassie&Adriaan
    Lijkt me sterk want ik heb 0 verstand van het inregelen en hij meer dan ik.

    ik probeer langzaam alles wat mij aangereikt wordt te proberen en probeer het op mijn manier die misschien niet altijd duidelijk is (ben ik mij wel van bewust) terug te koppelen.

    alle tips en uitleg neem ik van harte tot mij en zal ermee aan de slag gaan, maar kan natuurlijk niet alles tegelijk.

    mijn verwoordingen zijn wellicht niet duidelijk, maar doe mijn best.
    jouw hele uitleg zal ik ook zeker doorlopen, maar kan niet alles tegelijk doen en vind het gewoon netjes om terugkoppeling te geven omdat jullie hier tijd in steken om mij te helpen.

    sorry als het niet gaat zoals het bij anderen wellicht wel gaat.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Aangezien de gegeven antwoorden geen rekening hebben gehouden met de omstandigheden, krijg je mij wel op de kast, die instellingen zijn in dit geval wel heel erg ter zake doende, ik had ook niet voor niets uitgelegd hoe je een sub goed kunt inpassen. Van de TS geen terugkoppeling gehad en nu het verhaal dat de sub niet goed reageert/ondergesneeuwd wordt, geeft mij de indruk dat de sub niet goed is afgeregeld.

    Edgar en die golvenmaker- beiden over de knie en TS ga nu eerst eens even je Sub eens knap inregelen en geef daar eens een terugkoppeling over.

    Dat slappe gelul dat een sub wordt ondergesneeuwd door de fronts omdat ze als full range of large zouden zijn ingesteld maakt dat ik toch ga twijfelen aan de kennis van zaken hoe een receiver
    zijn zaken regelt..... Oh... ja... een receiver zet auto zijn double bass bij als de fronts als small worden ingesteld.... is voor de no no's die zulke zaken niet zelf kunnen instellen. Jammer dat diezelfde
    no no's dan vaak weer niet weten hoe ze de crossovers moeten instellen, ja een beetje kennis van zaken is altijd leuk en er worden niet voor niets vaak heel dikke gebruiksaanwijzingen geleverd bij een
    receiver. Als je alles met large/full-range instelt wordt er niet auto gebruik gemaakt van double bass, dat moet je dan zelf instellen op de receiver, als je daar tenminste gebruik van wilt maken......
    Tijd om weer terug te gaan naar de basis?

    We hadden het het niet over het ondersneeuwen van de sub, maar van de LFE's door de lage tonen van de 'fronts'. Normaal zou het andersom moeten zijn, omdat de LFE's voor de juiste indruk moeten zorgen. Bij films als Transformers lukt dit vaak niet, omdat deze heel veel lage tonen in de gewone kanalen hebben met daar bovenop nog de extra dB's in het LFE-kanaal. Een reden dat er bij die films zoveel lage tonen en LFE's zitten, kun je vinden bij de leeftijdskeuring.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ok dan zet ik dat uit. Dat is het gedeelte in het menu waar ik nu audio main+sub heb staan?

    want dezelfde film speelt nog steeds en na mijn actie met off en standby bleef hij dus niet reageren. Na 10-15 min pakte hij het weer op.

    maar de instelling met audio alleen op main zetten of is dat een andere instelling die jij bedoel?
    Ik bedoelde eigenlijk de 'fronts' instellen als 'small' om te voorkomen dat de lage tonen van de 'fronts' naar beide gaan. De sub zal dan meer signalen krijgen en dus vaker ingeschakeld worden.

    Als de sub daarna snel uitschakelt, zal de capaciteit van de condensator voor de automatische triggering niet meer voldoende zijn en dus vervangen moeten worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-08-2014 om 20:05
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Was al heel vroeg op vanmorgen(04:15), gewerkt en een beetje moe nu.

    Oke, wil toch wel helpen en dat lijkt wel nodig ook



    Mmm, laat ik dat nu net niet geloven, heb een heel verhaal geschreven hoe je een sub een beetje knap kan instellen, doch heb
    op dat deel geen letter terugkoppeling gehad, nog niet 1 woord hoe de afstelling verlopen is, vind ik wel triest, kostte me toch tijd.
    Denk dat er toch nog wel wat fout staat in de instellingen op de sub zelf van de TS.

    Mijn verhaal:



    Als hulpje om een sub goed in te passen in een setup, en als je dat gevolgd had, dan had je geweten hoe je kan voorkomen dat de sub
    "ondergesneeuwd" wordt door de fronts. Maar geen terugkoppeling op dat vlak

    Dan:



    We hebben het al eens gehad over omstandigheden waarin getest wordt en bepaalde meningen en argumenten worden gehanteerd...... en weet je.... die mis ik hier ook.

    1 Stonden de subs nu beiden op auto of op altijd on tijdens de test.
    2 Wat waren ongeveer de standen van de potmeters op de subs van zowel crossover als het volume. (potmeter is de schijf of draairegelaar om een gewenste waarde in te stellen- meer voor TS dan voor Edgar)

    Aangezien de gegeven antwoorden geen rekening hebben gehouden met de omstandigheden, krijg je mij wel op de kast, die instellingen zijn in dit geval wel heel erg ter zake doende, ik had ook niet
    voor niets uitgelegd hoe je een sub goed kunt inpassen. Van de TS geen terugkoppeling gehad en nu het verhaal dat de sub niet goed reageert/ondergesneeuwd wordt, geeft mij de indruk dat de
    sub niet goed is afgeregeld.


    Edgar en die golvenmaker- beiden over de knie en TS ga nu eerst eens even je Sub eens knap inregelen en geef daar eens een terugkoppeling over.

    Dat slappe gelul dat een sub wordt ondergesneeuwd door de fronts omdat ze als full range of large zouden zijn ingesteld maakt dat ik toch ga twijfelen aan de kennis van zaken hoe een receiver
    zijn zaken regelt..... Oh... ja... een receiver zet auto zijn double bass bij als de fronts als small worden ingesteld.... is voor de no no's die zulke zaken niet zelf kunnen instellen. Jammer dat diezelfde
    no no's dan vaak weer niet weten hoe ze de crossovers moeten instellen, ja een beetje kennis van zaken is altijd leuk en er worden niet voor niets vaak heel dikke gebruiksaanwijzingen geleverd bij een
    receiver.
    Als je alles met large/full-range instelt wordt er niet auto gebruik gemaakt van double bass, dat moet je dan zelf instellen op de receiver, als je daar tenminste gebruik van wilt maken......


    BTW

    Mijn sub staat in mijn receiver settings momenteel op -10dB en geloof me of niet, hij wordt NOOIT ondergesneeuwd door de fronts en dat kan ook helemaal niet als je je setup een beetje knap hebt
    ingeregeld. Een goede sub is de kers op de taart en dan heb ik het duidelijk niet over prut subjes zoals sommigen hier jaren hebben gebruikt en dan dachten dat ze een echte hadden en met
    die ervaring hier jaren onzin hebben verkondigt en dat nog steeds doen.....

    Ik zeg niet voor niets altijd:

    Ga meer met je setup stoeien en haal er het onderste uit de kan van, zet hem naar je hand, leer er wat van, wees er niet bang voor.

    Helaas, velen zijn lui, te lui om de gebruiksaanwijzingen goed door te lezen, bang, te bang om wat te proberen, angst dat ie het anders
    even later niet meer doet.....

    Jammer

    PS

    wat is dat toch voor mediaspeler van de TS, heb geen idee wat voor een apparaat dat is en hoe het is aangesloten.... maar dat komt later wel, als ie eerst eens zijn sub goed weet in te passen.....

    Helaas heb ik geen idee wat potmeters zijn of waar ze zitten of hoe deze ingesteld kunnen worden. Als je me dat svp kunt toelichten kijk ik er gelijk naar.

    op de achterzijde heb ik 3 schakelaars tw:
    - power: on, standby, off. Deze staat ingesteld op standby
    - phase: 0 en 180. Deze staat op 180
    - limit: on en off: deze staat op off

    Zoals alles nu ingesteld staat is op de Sub zoals hierboven en crossover vol open en volume op 2/3.

    In de receiver staat de sub op 80hz en alle speakers en sub op 0db.

    in de tests met beide subs stonden ze beiden op standby/auto. nu staan ze dit dus ook.

    Alle apparatuur is aangesloten met HDMI kabel.

    mijn mediaspeler is een Mede8er is de MED500X.

    Zoals het nu ingesteld staat, is alles duidelijk te horen en de sub doet erg goed mee.
    De speakers staan op small, de fronts staan op large.
    de audio heb ik nu op main+sub.

    Ik hoop dat eea duidelijk omschreven is. Ik doe echt mijn best.

    maargoed, ik begrijp je, dit is een uitgangspunt, van hier uit moet er gesleuteld worden.

    Wat raad je aan als de volgende stap?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #64

    Standaard

    OK, even terug naar de basis van dit verhaal voordat ik over de knie moet. Zolang ik die BR nog niet heb staan we nu dus quitte .
    De set was voor de beleving van TS goed ingesteld maar de sub weigerde mee te werken na terugkomst van vakantie.
    Op basis daarvan en de geposte instellingen heb ik een aantal adviezen gegeven waarvan ik heel benieuwd ben wat er nu wel en wat niet getest is door TS en wat de resultaten waren.

    Om dan te gaan roeptoeteren dat ik over de knie moet en dat er heel artikel is over het instellen van je sub is en dat dat eerst maar eens gelezen moet worden is natuurlijk een optie, maar dan zou ik helemaal bij de basis beginnen en een fabrieksreset van de receiver doen. Maar dat is dan mijn idee, zorg dan dat de basis ook echt een nieuwe basis is. Dan van daaruit volledig opnieuw beginnen, dan heeft ook dat artikel namelijk veel meer nut dan vanuit deze situatie.
    Maar aangezien beide subs die getest zijn van hetzelfde merk en type zijn zou de standby niets moeten uitmaken qua weergave maar wel qua wanneer doet hij het.Maar het zijn wel goede punten, is er standby gebruikt of niet en hoe stond de subwoofer zelf ingesteld? Samen komen we er wel uit, zelfs met een hoop geroeptoeter (wie de schoen past.....)

  15. #65

    Standaard

    Ik moet overigens wel toevoegen dat ok de dialogen erg duidelijk vond, de main en surround iets harder mogen en de bass nu wel erg aanwezig is.
    Werkt ie is het weer niet goed (-:
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #66

    Standaard

    Ja maar erg aanwezig is dus een kwestie van goed afstellen
    Nu eerst focussen op de main en de surround, pas als je die goed hebt beginnen aan de sub.
    Dit omdat je sub de boel moet aanvullen. Dus je basis zijn de speakers en pas als je die goed hebt ga je de sub instellen.

    Ohja, potmeters zijn draaischakelaars zoals bij de volume schakelaar op je sub. Het interne deel daarvan heet een potmeter:
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 17-08-2014 om 20:07

  17. #67

    Standaard

    Inderdaad, daar moet ik nu aan gaan beginnen en dat vind ik dus heel erg moeilijk en wellicht een stukje durf dat ontbreekt. Bang dat iets kapot gaat door overbelasting
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #68

    Standaard

    Zoals al eerder hierboven aangegeven, zodra ik (front staan op large) de surrounds ook op large zet, dan lijkt de sub minder werk te hoeven doen.

    Qua volume en klankweergave lijk ik mijn draai in de speakers te vinden (heb hier eea in aangepast, maar dub op 0db gelaten), maar zoals ook eerder aangegeven is, de sub is een intesiever verhaal.

    langzaam komen we er wel.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  19. #69

    Standaard

    Gewoon spelen met de instellingen, stuk gaat het niet zo snel tenzij je echt het volume op heel hoog zet.
    Als je de surrounds ook op Large zet, klinken ze dan nog wel goed?
    Zoja, prima. Zo nee, lekker op small laten staan.
    De Sub is echt een verhaal apart. Zodra je de speakers goed hebt aan de sub beginnen, vanuit dezelfde basis, dus afstand goed en op 0db.
    Dan heb je 2 instellingen:
    de receiver en de sub zelf. Crossover in de receiver op 80Hz is goed.
    Op de sub zelf, volume omgeveer 2/3 open, de crossover volledig open.
    Dan vanuit je receiver gaan testen met de db's voor de sub.
    Onthou, de bedoeling is dat je de sub wel hoort (of zelfs voelt) maar dat je niet kan zeggen waar het geluid van vandaan komt.Hij moet de rest aanvullen, niet overheersen. Het moet 1 geheel worden zodat je vanaf de kijk/luisterplek overdonderd wordt door geluid maar je niet kan vertellen welke speaker waar staat. Als je dat hebt bereikt, is hij goed ingesteld. Dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen maar geloof mij, dat is echt de moeite.
    TIPS:
    Gebruik steeds dezelfde scene van een film zodat je ook de verschillen van wat je doet duidelijk merkt.
    Speel die scene op het volume waarmee je normaal ook films afspeelt, dus niet ineens keihard of juist heel zacht.
    Gebruik een scene waarin een mooi LFE zit maar niet een met een enorm bombastische LFE. Als je dat wel doet lijkt hij goed ingesteld maar valt elke film daarna ineens tegen omdat er geen bas lijkt te zijn.
    Cars deel 1 en dan het stukje waarin Doc de rallyrondjes gaat rijden en zijn motor start is een heel mooi stukje daarvoor, lekker motorgeluid, met een mooi LFE effect erin wat niet overdondert.(dit stukje : http://www.youtube.com/watch?v=1y8-0XHWA2I vanaf 0:54 in dit clipje, kan mij niet hard genoeg trouwens en sowieso vind ik dat persoonlijk een zeer goede demo film qua beeld en geluid)
    Soms kan een paar db meer of minder net het verschil maken tussen wel mooi en duidelijk hoorbaar waar die subwoofer staat.
    Nou, veel plezier met het afstellen van je sub, hou rekening met je buren en als je die niet hebt heb je mazzel!
    Nu maar hopen dat dit advies geen billenkoek verdient en me alsnog die BR oplevert (geintje)

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Gewoon spelen met de instellingen, stuk gaat het niet zo snel tenzij je echt het volume op heel hoog zet.
    Als je de surrounds ook op Large zet, klinken ze dan nog wel goed?
    Zoja, prima. Zo nee, lekker op small laten staan.
    De Sub is echt een verhaal apart. Zodra je de speakers goed hebt aan de sub beginnen, vanuit dezelfde basis, dus afstand goed en op 0db.
    Dan heb je 2 instellingen:
    de receiver en de sub zelf. Crossover in de receiver op 80Hz is goed.
    Op de sub zelf, volume omgeveer 2/3 open, de crossover volledig open.
    Dan vanuit je receiver gaan testen met de db's voor de sub.
    Onthou, de bedoeling is dat je de sub wel hoort (of zelfs voelt) maar dat je niet kan zeggen waar het geluid van vandaan komt.Hij moet de rest aanvullen, niet overheersen. Het moet 1 geheel worden zodat je vanaf de kijk/luisterplek overdonderd wordt door geluid maar je niet kan vertellen welke speaker waar staat. Als je dat hebt bereikt, is hij goed ingesteld. Dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen maar geloof mij, dat is echt de moeite.
    TIPS:
    Gebruik steeds dezelfde scene van een film zodat je ook de verschillen van wat je doet duidelijk merkt.
    Speel die scene op het volume waarmee je normaal ook films afspeelt, dus niet ineens keihard of juist heel zacht.
    Gebruik een scene waarin een mooi LFE zit maar niet een met een enorm bombastische LFE. Als je dat wel doet lijkt hij goed ingesteld maar valt elke film daarna ineens tegen omdat er geen bas lijkt te zijn.
    Cars deel 1 en dan het stukje waarin Doc de rallyrondjes gaat rijden en zijn motor start is een heel mooi stukje daarvoor, lekker motorgeluid, met een mooi LFE effect erin wat niet overdondert.(dit stukje : http://www.youtube.com/watch?v=1y8-0XHWA2I vanaf 0:54 in dit clipje, kan mij niet hard genoeg trouwens en sowieso vind ik dat persoonlijk een zeer goede demo film qua beeld en geluid)
    Soms kan een paar db meer of minder net het verschil maken tussen wel mooi en duidelijk hoorbaar waar die subwoofer staat.
    Nou, veel plezier met het afstellen van je sub, hou rekening met je buren en als je die niet hebt heb je mazzel!
    Nu maar hopen dat dit advies geen billenkoek verdient en me alsnog die BR oplevert (geintje)
    wanneer ik de surrounds op large zet vind ik ze zelfs voller klinken. Voor mij is dat juist goed, vind ik fijn klinken, maar de sub hoor en voel ik dan niet meer. Dat is het punt kennelijk dat ie niet meer aangestuurd wordt.

    Cars bd heb ik klaar gelegd voor het testen met de kinderen in de buurt. Ik ken de scene in die zou ook prima moeten voldoen.

    wat me gisteren opviel bij uitzetten en vanmorgen bij aanzetten is dat bij uizetten ik een soort "pok" hoorde en bij aanzetten een soort zucht.
    klopt dat/ mag dat?

    Ik ga er weer zsm mee aan de gang.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #71

    Standaard

    Die POK die je hoorde is vrij normaal, dat betekent dat de interne versterker van de sub wakker wordt en superkort even de sub aanstuurt. Hoor ik ook bij die van mij.
    Surrounds op Large en een voller geluid is normaal.
    Je zou dan middels je db instellingen je sub instellen.
    Zelf gebruik ik de standby stand nooit, vooral omdat deze bij sommige films de sub dan volledig inkakt na een langer rustig stuk en wakker schrikt als het moet maar dat hoor je dan ook en dat stoort mij enorm.
    Ik zet dus alleen aan als ik een film ga kijken, zodat hij ook bij lagere volumes wel gewoon meedoet, ik raadt je dat dan ook wel aan.
    Sub gewoon uit die standby halen en aan zetten, dan hoeft hij niet steeds wakker te worden en je uiteindelijke geluid wordt dan een stuk voller.

  22. #72

    Standaard

    Ben ik met je eens, sub op standby vind ik ook niets.
    Werk met een 2 subs opstelling en de mijne staan altijd aan.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #73

    Standaard

    Sub nu standaard op on en op 0db.
    surrounds op large gezet.

    op momenten dat hij moet brommen (betreffende scène in cars op 1:16 uur) hoor en voel je hem niet zo erg. Toen stiekum de sub op +2.0db gezet en toen was ie er goed. Maar teruggezet op 0db en ga nu sleutelen aan instellingen van de fronts, center en surrounds.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Ben ik met je eens, sub op standby vind ik ook niets.
    Werk met een 2 subs opstelling en de mijne staan altijd aan.
    Jullie hebben die mogelijkheid..... mijn sub niet, maar hij is wel goed bij de wekker en
    komt zelfs bij de grootste ouwehoer films vlot tot leven als er eindelijk eens wat gebeurt
    onder al het geouweneel door

    Eigenlijk maar zelden dat ik die altijd on stand bij mijn sub mis, maar ik kan mensen
    met een minder gevoelige sub best wel begrijpen dat zij het missen als het er niet op
    zit, overigens zou ik hem ook gewoon op altijd on zetten als die mogelijkheid er was
    geweest, die paar dubbeltjes electra zouden me iig niet weerhouden.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Sub nu standaard op on en op 0db.
    surrounds op large gezet.

    op momenten dat hij moet brommen (betreffende scène in cars op 1:16 uur) hoor en voel je hem niet zo erg. Toen stiekum de sub op +2.0db gezet en toen was ie er goed. Maar teruggezet op 0db en ga nu sleutelen aan instellingen van de fronts, center en surrounds.
    Waarom stiekem? nergens staat dat +2dB niet goed zou zijn

    Je kan hem dan ook bijvoorbeeld +1dB zetten als +2 net iets teveel is naar jouw smaak en 0 net iets te weinig, dat heet dan finetunen

    Nogmaals, je moet het wel heel erg bont maken wil er iets stuk gaan, maar een sub die ongecontroleerd staat te rommelen bij heel
    zware lage tonen heeft de volumeregelaar iets te ver open staan. Als je met de volume knop op de sub net die goede
    stand van max geluid zonder gerommel hebt gevonden, dan geeft hij je het meeste waar voor zijn geld, maar zoals gezegd je dient wel
    geduld te hebben en wat durven experimenteren.

    Mijn surrounds staan ook op fullrange, ook mijn backsurrounds staan op fullrange, zelfs de inregel mic. was het daarmee eens
    maar de sub kon de setup toch niet goed inpassen, die heb ik er geduld dan ook heel goed ingekregen, er zijn mensen die denken
    dat hij soms uit staat, maar hij ondersteunt juist alle speakers uit de kunst en vult het laag aan dat mijn speakers zelf niet kunnen weergeven.
    Het mooie van de sub is dat je zelfs bij lage volumes nog steeds een mooie bas houd, dat redden mijn speakers zelf niet bij een laag volume
    niet, vaak een reden dat anderen te hard draaien om nog een beetje laag te krijgen.

    Je stelt alles in zoals je het zelf fijn vind klinken, niemand en dan ook helemaal niemand hoeft het daar mee eens te zijn, maar
    als jij er blij mee bent, dan is het goed...... je kan hooguit een tip krijgen om het nog meer naar je eigen hand te zetten

    Durf gewoon lekker te experimenteren, daar gaat het niet stuk van.

    Ben je wel bang dat het stuk gaat, vraag dan wat je wel en niet kan/wil doen en of dat wat je wil doen kwaad kan, laten we
    wel even weten niet kan of juist wel kan...... eigenlijk kan alles zolang het niet vervormd en het geluid aangenaam blijft
    klinken. de enige echt slechte combinatie is die van een lichte versterker en speakers die juist wel wat vermogen kunnen
    gebruiken. De te lichte versterker kan bij hoge volumes niet het benodigde vermogen leveren en dan gaan clippen, dit is
    dodelijk voor de spoelen van de speakers...... en het is soms niet eens te horen dat het misgaat.

    Vraagje wat zijn de frequentie bereiken van je surrounds en center?
    Welk vermogen kan je versterker leveren en wat kunnen je speakers
    verdragen?
    Heb je hier op het forum ook een HT plekje met afbeeldingen van je setup?

    Oh.... welke mediaplayer heb je? Hij kwam een paar keer ter sprake maar
    heb geen idee welke het nu is, of ik moet er overheen gelezen hebben.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •