Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 115 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Help! Ik heb echt geen idee meer.
    De sub wordt tijdens de films niet aangestuurd.

    Wanneer ik testsignalen vanuit de receiver stuur hoor ik alle speakers en ook de sub.

    Maar in films, op momenten waar ik zeker weet dat hij aangestuurd werd/wodt doet hij dit niet.
    Zowel in Standby als in On.

    Ik ben ook weer van 0 uitgegaan. alles zo ingesteld als voor de vakantie en het wel werkte. Maar ook niets, net als wanneer ik hierboven genoemde tips uitvoer.

    Hebben jullie nog een idee of zijn hier mensen voor die je kunnen helpen #DTV
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan zal er waarschijnlijk toch iets langzaam defect raken. Receiver?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Krijg ik nu wel een boete omdat alles bij mij op Full range staat?
    ja, een boete van 1 Blu-Ray schijf naar mij toe sturen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Onderbouwde stellingen of niet, ik ben toch wel blij dat iedereen vrij is om het in te stellen
    zoals hij of zij dat zelf wil.

    Veelal is het de apparatuur die uitmaakt of iets wel of niet kan, immers uit THX speakers
    krijg je geen tonen onder 80Hz, wat je ook instelt op je apparatuur, die speakers hebben
    ook filters en als het goed is heeft de fabrikant ze dan ook geoptimaliseerd voor die
    opstelling in een THX set en zijn de speakers ook niet bedoeld om tonen onder 80Hz
    weer te geven.

    Met andere woorden, het is natuurlijk wel slim om je instellingen aan te passen aan de
    beperkingen die je set heeft, er zijn genoeg mensen die om allerlei redenen een kleine
    satelliet set hebben, vaak gaan de satllieten maar tot 100Hz of nog minder 120Hz en
    zijn er zelfs speakertjes die dat niet halen...... ja om dat op full range te zetten heeft
    niet echt nut.
    Precies, de stelling is onderbouwd maar uiteindelijk moet je er zelf naar luisteren. Maar iemand die er geen ervaring mee heeft kan de stelling als basis gebruiken en door zijn eigen luisterervaringen daar verder spelen. Het is een stelling, geen wet. Full Range is trouwens ook een ruim begrip, want wanneer begint dat? Voor een (goede) receiver zou dat beginnen op de LFE frequentie, vanaf 16Hz. En daarop is de stelling ook gebaseerd, er zijn niet zo heel veel speakers die vanaf 16Hz tot 20.000hz (of hoger) kunnen weergeven. Dus optimaal is LFE signaal naar de sub die juist gebouwd om vanaf zo'n 16Hz (en dat halen veel al niet eens) tot 120/140Hz weer te geven. Bij Large instelling gaat ook dat signaal dan naar je speakers. Ik weet wel dat jij dat allemaal wel weet hoor, maar even voor de mensen die meelezen en de draad een beetje kwijt raken kan dit denk ik geen kwaad.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Help! Ik heb echt geen idee meer.
    De sub wordt tijdens de films niet aangestuurd.

    Wanneer ik testsignalen vanuit de receiver stuur hoor ik alle speakers en ook de sub.

    Maar in films, op momenten waar ik zeker weet dat hij aangestuurd werd/wodt doet hij dit niet.
    Zowel in Standby als in On.

    Ik ben ook weer van 0 uitgegaan. alles zo ingesteld als voor de vakantie en het wel werkte. Maar ook niets, net als wanneer ik hierboven genoemde tips uitvoer.

    Hebben jullie nog een idee of zijn hier mensen voor die je kunnen helpen #DTV
    Controleer even je subkabel, misschien is deze losgeraakt, beschadigd of geoxideerd.

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat dacht ik ook, maar testsignalen werken wel. Dan ben ik geneigd te denken aan een defect of toch ergens een sub uit-instelling.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Help! Ik heb echt geen idee meer.
    De sub wordt tijdens de films niet aangestuurd.

    Wanneer ik testsignalen vanuit de receiver stuur hoor ik alle speakers en ook de sub.

    Maar in films, op momenten waar ik zeker weet dat hij aangestuurd werd/wodt doet hij dit niet.
    Zowel in Standby als in On.

    Ik ben ook weer van 0 uitgegaan. alles zo ingesteld als voor de vakantie en het wel werkte. Maar ook niets, net als wanneer ik hierboven genoemde tips uitvoer.

    Hebben jullie nog een idee of zijn hier mensen voor die je kunnen helpen #DTV
    Vreemd, wat doet de sub als je gewoon in stereo draait met double bass op on????????(heb ik zelf overigens ook altijd aan staan),
    bij mij speelt de sub dan gewoon altijd mee, behalve als het zo'n ouweh..r film is waar amper actie in is, dan staat ie er ook voor
    dood bij.

    Dan heb je natuurlijk het juiste audio kanaal op de schijf gekozen en draai je niet in 1 of andere exotische stand waarin alles
    zogenaamd zo zuiver is omdat de toonregeling wordt overgeslagen of zo..... dus niet in direct/perfect/pure of hoe ze het ook
    genoemd moge hebben stand maar gewoon in DTS HD MA 5.1/7.1 of als de film in Dolby is met True HD 5.1/7.1 en branden/
    lichten dan ook alle speakers bij je op in het display?

    Alle kabeltjes al eens een beetje poetsend een aantal malen in en uit hun aansluiting gehaald om eventuele oxidatie te verwijderen?

    Al eens met een andere speler of ander apparaat geprobeerd om geluid uit de sub te krijgen?

    Ben vooral benieuwd wat je sub doet in stereo met double bass op on....

    Heb een bepaald idee en hoop voor jou dat dat niet waar is..... je kan eventueel ook eerst nog even alle standen opschrijven, de stekker
    uit het stopcontact halen, 5 minuten wachten, aanzetten en een fabrieksreset geven aan de receiver en dan weer alles
    opnieuw instellen.

    Hoop dat het nu wel gaat lukken, laat het ons maar even weten, anders gaan we weer even verder denken...
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Bedankt allemaal.
    ik hoop niet dat het kan zijn wat jullie denken

    maar ik ga eea even na.
    stekkers (tulp van receiver naar sub) zaten overal goed in.
    Ga op zoek naar andere tulp om te testen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    ja, een boete van 1 Blu-Ray schijf naar mij toe sturen

    Precies, de stelling is onderbouwd maar uiteindelijk moet je er zelf naar luisteren. Maar iemand die er geen ervaring mee heeft kan de stelling als basis gebruiken en door zijn eigen luisterervaringen daar verder spelen. Het is een stelling, geen wet. Full Range is trouwens ook een ruim begrip, want wanneer begint dat? Voor een (goede) receiver zou dat beginnen op de LFE frequentie, vanaf 16Hz. En daarop is de stelling ook gebaseerd, er zijn niet zo heel veel speakers die vanaf 16Hz tot 20.000hz (of hoger) kunnen weergeven. Dus optimaal is LFE signaal naar de sub die juist gebouwd om vanaf zo'n 16Hz (en dat halen veel al niet eens) tot 120/140Hz weer te geven. Bij Large instelling gaat ook dat signaal dan naar je speakers. Ik weet wel dat jij dat allemaal wel weet hoor, maar even voor de mensen die meelezen en de draad een beetje kwijt raken kan dit denk ik geen kwaad.
    De straf is te overzien en ik heb er genoeg

    Toch wilde ik toen niet op de stelling en de argumenten ingaan, maar nu je er zelf over begint, ja ik dacht al hetzelfde over de speakers.
    Inderdaad is full range een ruim begrip, maar ik denk wel dat de meesten wel zullen begrijpen dat de meeste satellieten niet in de
    de categorie full range vallen, ook de THX systemen vallen duidelijk af, daar is het een THX systeem voor, geen tonen onder 80Hz
    uit alle speakers die niet de sub zijn, ook niet de fronts. Yep.... ook heel veel subs.... de meesten.... halen niet eens de 16Hz, Mien
    zou dat ook niet erg waarderen, er is best wel een beetje formaat voor nodig, uit een speldeknop krijg je het niet.

    De stelling vond ik dan ook vooral erg theoretisch en daarmee mist het bij mij dan al snel de plank, we hebben helaas van doen met de praktijk
    en die heeft wel eens vaker niet veel van doen met de theorie. Toch is het leuk als je wat van de theorie weet en een beetje het
    idee erachter snapt, zelf veeg ik er voor de rest, m'n meer op de praktijk gerichte, je weet wel aan af. Ik leef meer naar de regel alles mag
    en alles kan, zolang je er een ander maar niet mee lastig valt en er zelf ook tevreden mee bent.

    De argumenten vond ik grotendeels erg overdreven en een beetje larie, immers er wordt nergens ingegaan op de omstandigheden
    waar die zogenaamde stelling en argumenten nu voor gelden, want laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal zo onze eigen woonruimte
    met al zijn beperkingen en ook de omstandigheden waarin we wonen is voor iedereen anders. HTip bijvoorbeeld kan met volumes
    draaien..... die ik ook wel kan halen..... waarmee hij niemand lastig valt. Als ik met diezelfde volumes ga draaien dan heb ik hier een buurtrel
    en meer dan 1 wagentje van de hermandad voor de deur.

    Wat bij de een gewoon kan is bij de ander ronduit asociaal, iets waar je gewoon rekening mee moet houden, zo zijn mijn eigen instellingen
    niet echt geschikt om op hoge volumes te draaien, doch voldoen uitstekend in mijn omstandigheden.

    Zijn argumenten:

    Nu wil ik een stelling deponeren:

    Elke speaker die niet echt full range (16 Hz -0dB) is moet je op small instellen en gebruik maken van bass management


    Mijn argumenten:
    1. Als je geen small gebruikt zal dus het frequentie gebied tussen de 16 Hz en het punt waar je speaker af begint te vallen verzwakt en gedeeltelijk geheel niet weergegeven worden.

    2. Bij home Cinema krijgt een speaker er behoorlijk van langs, en dus is het beter een crossover te gebruiken om zodoende de hoge energiepieken niet te hoeven weergeven en minder beinvloeding van het midden gebied te krijgen.

    3. Laag vanuit 1 plaats weergeven is makkelijker dan vanuit 5 plaatsen weergeven, althans om het goed te krijgen zonder teveel plaatsing problemen en ruimte problemen.
    1 Wat je speaker al niet kon weergeven zal hij, ook met zijn argumenten, toch al niet weergegeven hebben. Vind dat punt dan ook meer bla bla bla ....

    2 Ja zeg, had ie maar geen speaker moeten worden, heb hem toch gekocht om weer te geven wat ie kan, dat het wel eens een beetje zwaar of
    moeilijk voor de speaker kan worden is niet iets waar ik wakker van zal liggen, hij moet gewoon doen waar ie voor gekocht is.

    Minder beïnvloeding..... slap ge.... Kap dan gewoon alle lage tonen en trek ook de tweeter uit de kast..... stel je voor je beïnvloed het middengebied,
    kan er niets aan doen, maar bij dat soort wollensokkengeblaat zakt m'n broek een beetje af.

    3 Ja.... wat moet ik daar nu weer op zeggen. Sommigen kunnen amper een leuke plek vinden voor hun sub, en als het wel leuk staat, dan is het vaak
    niet de meest optimale plek. Ja... blijft ook maar over 5 plaatsen mekkeren, heb er zelf 7 en dat is dan nog moeilijker


    Het hele verhaal is mij gewoon te theoretisch en heeft toch hier en daar wel veel los zand, ik vraag me af als ik dat zo lees...... met welke hoge volumes
    de brave borst speelt en of zijn theorie daarvan afhangt, want alles leuk en aardig, stellingen en argumenten..... die hebben toch altijd nog omstandigheden
    nodig en die vind ik in dat voor mij weinig betekende verhaal niet terug.

    Kom op zeg ik altijd tegen de mensen, laat je niets opdringen en ga er lekker met de instellingen spelen en experimenteren en stel het helemaal in naar
    eigen smaaken omstandigheden, daarbij waarschuw ik wel regelmatig om toch de omgeving niet uit het oog(oor) te verliezen.

    Dingen die zouden moeten...... maken mij al snel opstandig, vooral dingen die zogenaamd moeten en dingen die zogenaamd niet mogen, in mijn ogen(oren)
    kan alles als je dat zelf mooi en prettig vind en heb je in het geheel geen boodschap aan de mening van anderen, over smaak valt nu eenmaal niet te
    twisten, ook niet op het gebied van geluid en klank.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Ik heb nu net Batman tdk bd erin gegooid met de pod scene door de stad in de achtervolging 1 uur 18m.
    Dan doet de sub heel goed zijn werk. Zowel uit de ps3 als bij mijn stand alone philips bd speler.

    dit is meer even een heads up. Ga weer verder, ook met dvds testen en met andere formaten.

    Maar via de ps3 kijk ik netflix. Daar zet ik bijvoorbeeld the rock op, maar ondanks de vele explosieve momenten wordt de laag niet aangestuurd.
    Terwijl geluidsinstellingen wel goed staan.

    op het display van de receiver staan wel alle speakers verlicht, ofwel hij geeft aan dat de output er is
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 14-08-2014 om 21:14
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #35

    Standaard

    Helaas, vanmorgen alles weer aangezet maar "opeens" wordt de sub niet automatisch aangestuurd.

    Batman TDK weer opgezet, pod schene weer aan en het werkte niet. Toen heb ik op de PS3 de geluidsinstellingen weer doorlopen en bevestigd (niets aangepast) en weer de scene opgezet. Het werkte weer.

    Waar ik Netflix gisteren met The Rock ook weer de sub aan de gang heb gekregen werkte nu ook niet. Nog niet.

    Vanmiddag ga ik (ivm gebrek aan ander/beter op het dorp) naar de Handyman voor een nieuwe tulpstekker voor receiver naar de sub.
    Is dat niet de oplossing, dan ga ik de receiver terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
    Onzettend veel zaken hoef ik niet te herinstellen.
    Heb alles handmatig ingesteld, dus alleen speakerafstand en speakervolume. Daarnaast nog hernoemen van de inputnamen.

    Maar misschien heeft iemand nog een idee voordat ik de fabrieksinstellingen terugzet..?

    @DVDProfilersFilmgek: Bedoel je met dubbel bass on dat het in mix staat? Ik heb mix aangezet (stond ie ook al voor de vakantie en voor muziek heb ik audio + sub.
    Dan gebeurd er ook vrij weinig.

    Pure en/of direct audio had ik gelijk op decontroleerd maar dat zie je doordat een lampje blauw oplicht. Maar nagelopen en dat stond uit.

    Wanneer ik via Netflix afspeel staat er netjes dolby digital in het display. Wanneer ik een blu ray afspeel op de PS3 of de philips bd speler staat er netjes dolby digital of dolby thru hd of master-hd audio. Ook wanneer de sub niet meewerkt.
    Het lampje van de sub brand ook netjes.
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 15-08-2014 om 08:18
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #36

    Standaard

    Het lijkt erop dta je sub er geen zin meer in heeft, kun je er niet eentje van iemand even lenen om te testen?

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De straf is te overzien en ik heb er genoeg

    Toch wilde ik toen niet op de stelling en de argumenten ingaan, maar nu je er zelf over begint, ja ik dacht al hetzelfde over de speakers.
    Inderdaad is full range een ruim begrip, maar ik denk wel dat de meesten wel zullen begrijpen dat de meeste satellieten niet in de
    de categorie full range vallen, ook de THX systemen vallen duidelijk af, daar is het een THX systeem voor, geen tonen onder 80Hz
    uit alle speakers die niet de sub zijn, ook niet de fronts. Yep.... ook heel veel subs.... de meesten.... halen niet eens de 16Hz, Mien
    zou dat ook niet erg waarderen, er is best wel een beetje formaat voor nodig, uit een speldeknop krijg je het niet.
    Precies. Ben ik het mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De stelling vond ik dan ook vooral erg theoretisch en daarmee mist het bij mij dan al snel de plank, we hebben helaas van doen met de praktijk
    en die heeft wel eens vaker niet veel van doen met de theorie. Toch is het leuk als je wat van de theorie weet en een beetje het
    idee erachter snapt, zelf veeg ik er voor de rest, m'n meer op de praktijk gerichte, je weet wel aan af. Ik leef meer naar de regel alles mag
    en alles kan, zolang je er een ander maar niet mee lastig valt en er zelf ook tevreden mee bent.

    De argumenten vond ik grotendeels erg overdreven en een beetje larie, immers er wordt nergens ingegaan op de omstandigheden
    waar die zogenaamde stelling en argumenten nu voor gelden, want laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal zo onze eigen woonruimte
    met al zijn beperkingen en ook de omstandigheden waarin we wonen is voor iedereen anders. HTip bijvoorbeeld kan met volumes
    draaien..... die ik ook wel kan halen..... waarmee hij niemand lastig valt. Als ik met diezelfde volumes ga draaien dan heb ik hier een buurtrel
    en meer dan 1 wagentje van de hermandad voor de deur.

    Wat bij de een gewoon kan is bij de ander ronduit asociaal, iets waar je gewoon rekening mee moet houden, zo zijn mijn eigen instellingen
    niet echt geschikt om op hoge volumes te draaien, doch voldoen uitstekend in mijn omstandigheden.
    Klopt maar daarom is het ook een theoretische stelling gebaseerd op goede apparatuur in een goede ruimte in een goede opstelling (weer zo'n relatief begrip, want wanneer is iets goed?).......
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zijn argumenten:

    1 Wat je speaker al niet kon weergeven zal hij, ook met zijn argumenten, toch al niet weergegeven hebben. Vind dat punt dan ook meer bla bla bla ....
    Klopt maar wat hier bedoelt wordt is dat als je een speaker op de toppen van zijn kunnen laat spelen hij weinig tot geen reserves over houdt met als gevolg dat e.e.a. dus rommelig kan gaan klinken. Meestal gaat het dan om het middengbied.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    2 Ja zeg, had ie maar geen speaker moeten worden, heb hem toch gekocht om weer te geven wat ie kan, dat het wel eens een beetje zwaar of
    moeilijk voor de speaker kan worden is niet iets waar ik wakker van zal liggen, hij moet gewoon doen waar ie voor gekocht is.
    .
    Minder beïnvloeding..... slap ge.... Kap dan gewoon alle lage tonen en trek ook de tweeter uit de kast..... stel je voor je beïnvloed het middengebied,
    kan er niets aan doen, maar bij dat soort wollensokkengeblaat zakt m'n broek een beetje af.
    Klopt maar een auto rijdt je toch ook niet altijd op topsnelheid of toeren onder het motto had hij maar geen auto moeten worden? Ook hier geldt de praktijk dat dat niet altijd kan. Wat hier bedoelt wordt is simpelweg, de meeste luidsprekers hebben een woofer bedoeld voor het middengebied en wat laag, maar niet bedoeld voor LFE signaal. Als die woofer dan toch LFE en middentonen moet weergeven kan het zijn dat het middengebied wat minder mooi gaat klinken. Stuur je dat LFE signaal naar de sub dmv bass management kan de woofer dus het middengebied beter weergeven omdat er geen LFE meer hoeft te worden weergegeven. Geen geitenwollensokkengeblaat maar puur theoretisch onderbouwd. Of het in de praktiijk ook daadwerkelijk hoorbaar is hangt van zo veel factoren af.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    3 Ja.... wat moet ik daar nu weer op zeggen. Sommigen kunnen amper een leuke plek vinden voor hun sub, en als het wel leuk staat, dan is het vaak
    niet de meest optimale plek. Ja... blijft ook maar over 5 plaatsen mekkeren, heb er zelf 7 en dat is dan nog moeilijker
    5 plaatsen komt omdat 5.1 nog wel redelijk acceptabel is en de stelling uit de tijd komt dat 7.1 nog zeer ongebruikelijk was. Nu is 7.1 (. nog meer) nog steeds vrij ongebruikelijk en voor velen is 5.1 al lastig genoeg om te plaatsen, laat staan 7. zoveel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het hele verhaal is mij gewoon te theoretisch en heeft toch hier en daar wel veel los zand, ik vraag me af als ik dat zo lees...... met welke hoge volumes
    de brave borst speelt en of zijn theorie daarvan afhangt, want alles leuk en aardig, stellingen en argumenten..... die hebben toch altijd nog omstandigheden
    nodig en die vind ik in dat voor mij weinig betekende verhaal niet terug.

    Kom op zeg ik altijd tegen de mensen, laat je niets opdringen en ga er lekker met de instellingen spelen en experimenteren en stel het helemaal in naar
    eigen smaaken omstandigheden, daarbij waarschuw ik wel regelmatig om toch de omgeving niet uit het oog(oor) te verliezen.

    Dingen die zouden moeten...... maken mij al snel opstandig, vooral dingen die zogenaamd moeten en dingen die zogenaamd niet mogen, in mijn ogen(oren)
    kan alles als je dat zelf mooi en prettig vind en heb je in het geheel geen boodschap aan de mening van anderen, over smaak valt nu eenmaal niet te
    twisten, ook niet op het gebied van geluid en klank.
    Dus feitelijk zijn we het helemaal eens, het beste is doen wat voor jou het beste klinkt . Maar zoals ik al eerder zei kan het nooit kwaad om in ieder geval de theorie te weten/kennen. Vergeet niet dat deze theorie gebaseeerd is op top-apparatuur in een goede ruimte met een nagenoeg perfecte opstelling. Daarom is het ook een theorie. In de praktijk heeft bijna niemand dit en zal een ieder consessies moeten doen zoals bijvoorbeeld speakers op Large ipv Small (foei!!! ), subwoofers op een plaats die bijv een partner mooi vind ipv de beste plek omdat die zo onpraktisch is, noem maar op.
    Maar de theorie is dus absoluut geen los zand of wollig gepraat, hij is alleen in veel situaties praktisch niet (of niet praktisch) haalbaar, dat zijn 2 verschillende dingen. Overigens, nogmaals benadrukken, het is geen regel of wet. Dat wilde ik toch nog even zeggen .

  13. #38

    Standaard

    Ik kan van een vriend dezelfde wel lenen denk ik.

    vanavond eerst terug naar fabrieksinstellingen en mocht dat niets doen dan van het weekend de sub lenen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #39

    Standaard

    Laat even weten hoe het afloopt, had je de kabel al helemaal nagekeken trouwens?

  15. #40

    Standaard

    Dat zal ik zeker doen.

    Ja de tulp-tulp stekker heb ik nagelopen. Is ook een dubbele tulp aan weerskanten. Beiden geprobeerd. Beiden wel-niet geluid zegmaar.
    Maar ze zaten er goed in.

    Ik ga ook nog even kijken met een andere tulpsteker.
    Oxidatie kon ik nergens zien.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Helaas, vanmorgen alles weer aangezet maar "opeens" wordt de sub niet automatisch aangestuurd.

    Batman TDK weer opgezet, pod schene weer aan en het werkte niet. Toen heb ik op de PS3 de geluidsinstellingen weer doorlopen en bevestigd (niets aangepast) en weer de scene opgezet. Het werkte weer.

    Waar ik Netflix gisteren met The Rock ook weer de sub aan de gang heb gekregen werkte nu ook niet. Nog niet.

    Vanmiddag ga ik (ivm gebrek aan ander/beter op het dorp) naar de Handyman voor een nieuwe tulpstekker voor receiver naar de sub.
    Is dat niet de oplossing, dan ga ik de receiver terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
    Onzettend veel zaken hoef ik niet te herinstellen.
    Heb alles handmatig ingesteld, dus alleen speakerafstand en speakervolume. Daarnaast nog hernoemen van de inputnamen.

    Maar misschien heeft iemand nog een idee voordat ik de fabrieksinstellingen terugzet..?

    @DVDProfilersFilmgek: Bedoel je met dubbel bass on dat het in mix staat? Ik heb mix aangezet (stond ie ook al voor de vakantie en voor muziek heb ik audio + sub.
    Dan gebeurd er ook vrij weinig.

    Pure en/of direct audio had ik gelijk op decontroleerd maar dat zie je doordat een lampje blauw oplicht. Maar nagelopen en dat stond uit.

    Wanneer ik via Netflix afspeel staat er netjes dolby digital in het display. Wanneer ik een blu ray afspeel op de PS3 of de philips bd speler staat er netjes dolby digital of dolby thru hd of master-hd audio. Ook wanneer de sub niet meewerkt.
    Het lampje van de sub brand ook netjes.
    Als het bij jou mix heet, ja dan bedoel ik dat met double bass.

    Vreemd, dan wel en dan weer niet mee willen doen...... en wie van de 2 is de boosdoener, de sub of de receiver.

    Net als Edgar denk ik dan dat je dat zult moeten gaan uittesten, fijn als je dan kennissen/vrienden hebt waar je
    dan even terecht kunt. Je kunt bijvoorbeeld een sub lenen waarvan vaststaat dat die wel goed werkt en deze
    aansluiten op jouw receiver, je kan ook je sub meenemen naar de kennis en deze daar testen op werking.
    In het ene geval; test je jouw receiver en in het andere geval wordt je sub getest.

    In het minst erge geval is het een onderbroken contact, al kan dat wel eens lastig te lokaliseren zijn. Het kan
    een draadbreuk zijn of een printplaat met een slecht contact..... of een onderbreking door een breuk/scheurtje
    in een printplaat of een loszittende zekering, als het wat anders zou zijn, dan wordt het voor mij ook al
    moeilijk.

    Hoop dat je kunt vaststellen wie de boosdoener is, sub of receiver, ben benieuwd.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dat zal ik zeker doen.

    Ja de tulp-tulp stekker heb ik nagelopen. Is ook een dubbele tulp aan weerskanten. Beiden geprobeerd. Beiden wel-niet geluid zegmaar.
    Maar ze zaten er goed in.

    Ik ga ook nog even kijken met een andere tulpsteker.
    Oxidatie kon ik nergens zien.
    Zit onder het eten een beetje te tikken en zag na het plaatsen jullie berichten.

    Fijn dat je even een sub kunt lenen

    Ben net als Edgar benieuwd naar de uitkomst.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dus feitelijk zijn we het helemaal eens, het beste is doen wat voor jou het beste klinkt . Maar zoals ik al eerder zei kan het nooit kwaad om in ieder geval de theorie te weten/kennen. Vergeet niet dat deze theorie gebaseeerd is op top-apparatuur in een goede ruimte met een nagenoeg perfecte opstelling. Daarom is het ook een theorie. In de praktijk heeft bijna niemand dit en zal een ieder consessies moeten doen zoals bijvoorbeeld speakers op Large ipv Small (foei!!! ), subwoofers op een plaats die bijv een partner mooi vind ipv de beste plek omdat die zo onpraktisch is, noem maar op.
    Maar de theorie is dus absoluut geen los zand of wollig gepraat, hij is alleen in veel situaties praktisch niet (of niet praktisch) haalbaar, dat zijn 2 verschillende dingen. Overigens, nogmaals benadrukken, het is geen regel of wet. Dat wilde ik toch nog even zeggen .
    Inderdaad is het wel fijn om enige kennis van zaken te hebben en als je daarbij ook nog een beetje gezond verstand en je oortjes gebruikt, dan kom je een heel eind.

    Bij een aantal door Marvell uitgebrachte films kan je setup tonen waartoe hij in staat is, van het laagste laag tot het hoogste hoog en goed gebruik van de surrounds.
    Deze films moet ik overdag spelen als er zo weinig mogelijk of geen buren zijn en ook dan moet vaak de sub nog een paar tandjes naar beneden gezet worden.
    Voluit zal en kan ik ze niet spelen, de ruimte en instellingen laten dat niet toe, zoveel geweld komt hier dan al snel met elkaar in botsing.

    Ja, die auto is wel een leuk voorbeeldje, je kan er best wel eens mee op topsnelheid draaien, brand ie ook nog eens lekker schoon van, maar je moet het vooral
    niet hier ten lande doen als je auto echt hoge snelheden kan halen.... dan red je het ook niet meer met een fikse boete. Is het slim om dat langdurig te doen....
    nee, het kost bakken brandstof en de boel slijt ook wat sneller. Voor je setup is het ook niet goed, wordt ook warm en gebruikt wat meer energie en er zijn
    setups die je ook nog eens aan een permanente gehoorbeschadiging kunnen helpen.

    Toch..... met goede instellingen kom je een heel eind, zeker als je je verstand gebruikt..... dan die auto..... je kan hem op vele manieren belasten, belasten is
    ook helemaal niet erg, daar kan het tegen. Je kan het ook overbelasten, bij de audio setup is dat draaien met volumes die vervorming laten horen je gaat
    te hard, dat kan met een auto ook, steile berg af met heel hoge toeren is een verkeerde belasting.

    Een caravan achter de auto is geen probleem als de combinatie tenminste een beetje in evenwicht is, een eend met 2 ton erachter is duidelijk niet goed,
    maar een hele zware auto met een lichtgewicht kan wel weer heel goed..... zolang de waarden voor het gebruik niet overschreden worden is er niets
    aan de hand.

    Doch de verstandslozen, de mensen zonder enige kennis kunnen echt alles slopen..... zo zijn er van die zuinigheidsridders die met een caravan een
    steile helling beklimmen in een te hoge versnelling en te weinig toeren....... denken dat hogere toeren niet goed zijn en plankgas naar boven zeulen,
    ondertussen neem de snelheid steeds verder af en lopen de temperaturen op.... verkeert koppel... en de lagers huilen van ellende, de sukkels snappen
    niet hoeveel schade zij met hun verkeerde zuinigheid wel niet maken.

    Toch klopt bovenstaand verhaal niet helemaal...... want wat zijn de omstandigheden..... is het een diesel- of benzine-motor? en welke brandstof werd
    er in het geval van de benzine-motor gebruikt.....

    De mensen die verstand van zaken hebben houden rekening met de omstandigheden, zo is het net als met je auto ook van belang dat je wel een
    beetje weet waar je mee bezig bent. Zo zijn er nog steeds mensen die veel te zware speakers op een veel te lichte versterker zetten en dan
    denken dat ze een veilige combinatie hebben...... immers de versterker kan niet de max waarde halen die de speakers kunnen hebben....

    Wij weten het wel..... bovenstaande gedachten gang is helemaal fout, zolang er niet veel vermogen gebruikty wordt blijft het wel heel......
    maar als de volume knop bij een feestje of zo wordt opengedraaid..... ja dan kan de versterker de boel niet goed onder controle houden
    en de boel gaan clippen met verbrande spoelen tot gevolg....

    Ja Edgar, wij weten wel waar we mee bezig zijn, en het is goed om mensen te waarschuwen tegen verkeert gebruik, maar daar horen wel
    altijd omstandigheden bij, die omstandigheden bepalen gewoon wat er wel en niet kan.

    Verstand van zaken houd de boel heel en maakt dat je optimaal van je spullen kunt genieten zonder het te slopen.

    Wij zijn het wel eens
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

  20. #45
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Spammer
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #46

    Standaard

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #47

    Standaard

    Ik heb de subwoofer van een vriend geleend. Is exact dezelfde als ik heb, en nagenoeg niet gebruikt.

    Sloot hem gisteren aan en pakte gelijk het geluid op. Diverse bronnen getest. DVD (op ps3 en BD-speler), Blu Ray (op PS3 en BD-speler) en Netflix op de PS3.
    Wanneer ik tussendoor wisselde van sub pakte de mijne het ook op.

    Het valt me op dat het met Netflix moeizamer gaat en met dvd's (scene battle at Helm's Deep LOTR - TTT) ook.

    Vanmorgen (ivm de kinderen) getest met Cars 2 (op BD op de PS3 en B-speler en mijn kopie op de Mediaspeler). De mediaspeler reageert helemaal nergens op.
    Dit, terwijl de instellingen goed (lijken te staan).

    Planes op Netflix reageert wel, maar magertjes. Planes op BD reageert wel goed en mijn kopie van Planes op de mediaspeler niet.
    (alles voord de vakantie werkte het wel).

    Ik heb de receiver nu zo ingesteld op Main + Sub. Dat lijkt weinig uit te maken, behalve dan dat ik uit de main ook nu bass hoor en de sub soms wel ondergesneeuwd wordt.
    Wanneer ik alleen audio main doe, dan werken de subs redelijk tot goed, behalve van de mediaspeler.

    Misschien ben ik nog wat vergeten te melden of te testen, maar dat hoor ik dan wel weer
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  23. #48

    Standaard

    Streaming zou kunnen komen door kleine vertragingen of de kwaliteit van de streaming media.
    Via de BD werkt het dus wel goed, dat is in ieder geval positief.
    Als de sub wordt ondergesneeuwd door bas uit de fronts krijgt hij dus te weining LFE signaal.
    Dat kan komen door de instellingen (maar die staan goed, geloof ik je onmiddelijk in) of door een kabel probleem
    Heb je al een andere kabel geprobeerd? Ik vermoed namelijk dta het daar aan kan liggen, vooral omdat je nu met een andere, wel werkende sub, eigenlijk hetzelfde probleem hebt.

  24. #49

    Standaard

    Dat is zeker waar. Dus eigenlijk geen goed testmateriaal.

    Kun je mij svp (gewoon jouw mening en smaak) helpen met de instellingen zoals jij het enigszins zou doen?
    Zie de bijlage hoe ik het nu heb staan (absoluut niet beste instelling).
    Ik heb nu met audissey microfoon ingesteld en veel handmatig nagesteld.

    Ik heb nog geen andere kabel geprobeerd. dat ga ik nog even doen. Zal morgen uiterlijk dinsdag worden.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  25. #50

    Standaard

    Ik zou beginnen met (pas op, komt ie...) je speakers op small te zetten. Niet vanwege de eerdere discussie maar puur om te testen. Bij small gaat namelijk alle LFE naar de sub, vandaar dus. Verder zou ik voor de speakers alles wat je in de plus (db) hebt staan naar 0 zetten en juist de sub op +2. Met die instellingen kan de sub niet overstemt worden door je fronts.

    Van daaruit heb je een basis om verder te testen.
    Doet de sub het dan wel goed, kun je je speakers op Large gaan zetten, maar doe dan eerst de fronts en dan testen.
    Als dat goed gaat de rears. De center zou ik small laten staan, bij de meeste mixen wordt deze minimaal gebruikt voor laag signalen namelijk. Maar dat is mijn mening.
    Als je sub het dan wel goed doet kun je met de db's extra gaan testen als dat nog nodig is.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •