Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 115 van 115 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een aktieve sub kan de lage tonen bij bijna alle geluidssterktes goed weergeven. Wanneer de lagere frekwenties alleen naar de sub gestuurd worden, zal de receiver minder weerstand bieden voor de hogere frekwenties en deze dus wat meer kracht geven, zodat het geluid ongeveer hetzelfde klinkt als bij (boven) normale geluidssterktes. De sterkte van dit effect is afhankelijk van de samenstelling en instellingen van de set.

    Tegenwoordig kan het "loudness-effect" ook op een andere manier geregeld worden, zoals door 'Audyssey Dynamic EQ' of het 'ALC' van Pioneer. In beide gevallen heeft het invloed op het hele bereik en kun je de invloed daarvan instellen. De 'loudness' wordt daarmee gekoppeld aan de volumeregeling en zorgt er op die manier voor dat het effect bij hogere geluidssterktes minder sterk is als bij lagere geluidssterktes.
    Ik ken een plek waar ik het niet erg zou vinden als daar een internetstoring optreed van een paar weken
    Have fun and enjoy your collection

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Tegenwoordig kan het "loudness-effect" ook op een andere manier geregeld worden, zoals door 'Audyssey Dynamic EQ' of het 'ALC' van Pioneer. In beide gevallen heeft het invloed op het hele bereik en kun je de invloed daarvan instellen. De 'loudness' wordt daarmee gekoppeld aan de volumeregeling en zorgt er op die manier voor dat het effect bij hogere geluidssterktes minder sterk is als bij lagere geluidssterktes.
    Geloof me Gerco, op de Pioneer is het echt een volwaardige loudness functie en geen loudness-effect... Ik heb zelf een Pio
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #103

    Standaard

    Beste Gerco,

    Meestal lees ik toch wel de goede bedoelingen in je posts en moet ik soms wel lachen de peppi en kokki verhoudingen tussen jou en DVDFPG (no pun intended) maar nu ik zelf ook mee bezig ben met iemand helpen lees ik je post eens wat kritischer en vallen een aantal dingen mij toch echt op.

    Veel receivers hebben toch echt nog steeds een loudness knop bedoelt om zowel het hoog en het laag een kleine boost te geven bij lagere volumes.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco
    Loudness is een mogelijkheid die de meeste receivers niet meer hebben, omdat een aktieve sub voor dat effect kan zorgen. Als je dat effect wilt hebben, zal je dat met de toonregeling moeten regelen.
    is dus echt niet waar. Helemaal niet omdat een sub geen hoog kan boosten .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco
    Het geluidsbeeld regel je niet alleen met de volumes, maar ook met de afstanden. Met de afstanden kun je de 'sweetspot' of een luidspreker virtueel een andere plaats geven zodat bvb de 'centre' in de lijn van de 'fronts' kan worden geplaatst of de lage tonen van de sub naar een punt gefocusd kunnen worden waar ze niet luid genoeg zijn. Je hoeft dan dus niet de luidspreker te verplaatsen.
    Dit klopt gedeelteliijk, met de afstanden vertraagt de receiver het geluid een bepaalde tijd waardoor het inderdaad lijkt of al het geluid op hetzelfde moment op de sweetspot komt. Maar het geluid sturen naar een sweetspot kan een receiver toch echt niet. Dat doe je met het richten van je speakers. En in het geval van een sub is dat niet eens nodig omdat LFE signalen (en zeer lage tonen) zich niet laten "sturen". Daarom is een sub het lastigst om te plaatsen en om in te stellen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco
    Tegenwoordig kan het "loudness-effect" ook op een andere manier geregeld worden, zoals door 'Audyssey Dynamic EQ' of het 'ALC' van Pioneer. In beide gevallen heeft het invloed op het hele bereik en kun je de invloed daarvan instellen. De 'loudness' wordt daarmee gekoppeld aan de volumeregeling en zorgt er op die manier voor dat het effect bij hogere geluidssterktes minder sterk is als bij lagere geluidssterktes.
    Niet dus. Loudness is juist ooit in het leven geroepen/bedacht/uitgevonden of hoe je het noemen wilt, om de lagen en hoge tonen bij lagere volumes te versterken, te boosten. Dit omdat het menselijk gehoor laag en hoog minder goed waarneemt bij lage volumes en het midden gaat overheersen. Daarom bestaat er loudness. De beide functies die jij nu noemt zijn toch echt geavanceerde equalizers en staan volledig los van loudness.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco
    Een aktieve sub kan de lage tonen bij bijna alle geluidssterktes goed weergeven. Wanneer de lagere frekwenties alleen naar de sub gestuurd worden, zal de receiver minder weerstand bieden voor de hogere frekwenties en deze dus wat meer kracht geven, zodat het geluid ongeveer hetzelfde klinkt als bij (boven) normale geluidssterktes. De sterkte van dit effect is afhankelijk van de samenstelling en instellingen van de set
    Dus je wilt zeggen dat als ik een actieve sub aan mijn receiver hang mijn hoge tonen automatisch een boost krijgen als ik via de receiver de lagen tonen naar de sub laat gaan, want dat is wat hier staat. Ik weet niet of dat ook is wat je bedoelt maar afgezien van het feit dat het niet klopt vergeet je dan voor het gemak de speakers in dit verhaal mee te nemen.

    Kortom, ik wil niemand afvallen, ben een man van iedereen in zijn waarde laten maar je maakt het me hier wel heel erg moeilijk en heel eerlijk gezegd verbaast het mij ook een beetje van je dat er zoveel vreemde teksten en/of beweringen uit jouw koker komen. Anyway, ik hoop dat we het in ieder geval wel allemaal eens dat TS goed bezig is en ik hoop dan ook dat hij ons de hoogte blijft houden van zijn vorderingen om de set te laten klinken zoals hij het wil. Want daar doen we het tenslotte allemaal voor .

  4. #104

    Standaard

    Ik had toen (nog) niet in de gebruiksaanwijzing van de 919 gekeken, maar van de 922 en die heeft het niet meer.

    Volgens de gebruiksaanwijzing van de 919 kun je dit gebruiken i.p.v. de 'Midnight mode' en dus bij lage geluidssterktes. Pioneer gaat er m.i. daarom van uit dat deze niet 's-avonds en overdag gebruikt zal worden. Daar komt bij dat het in een menu zit en er dus geen apart knopje is om het in- of uit te kunnen schakelen. Of je het dan nog als volwaardig mag beschouwen is dus de vraag.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Beste Gerco,
    Met de afstanden vertraagt de receiver het geluid een bepaalde tijd waardoor het inderdaad lijkt of al het geluid op hetzelfde moment op de sweetspot komt. Maar het geluid sturen naar een sweetspot kan een receiver toch echt niet. Dat doe je met het richten van je speakers. En in het geval van een sub is dat niet eens nodig omdat LFE signalen (en zeer lage tonen) zich niet laten "sturen". Daarom is een sub het lastigst om te plaatsen en om in te stellen.
    Het is een combinatie van beide. Als de 'centre' fysiek dezelfde afstand heeft als de 'fronts', kun je met afstanden in de receiver bepalen waar je de 'sweetspot' wilt hebben. Hetzelfde geldt voor de lage tonen van sub, maar daarvoor kun ook je de plaats gebruiken waar deze het meest nodig zijn.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Loudness is juist ooit in het leven geroepen/bedacht/uitgevonden of hoe je het noemen wilt, om de lagen en hoge tonen bij lagere volumes te versterken, te boosten. Dit omdat het menselijk gehoor laag en hoog minder goed waarneemt bij lage volumes en het midden gaat overheersen. Daarom bestaat er loudness. De beide functies die jij nu noemt zijn toch echt geavanceerde equalizers en staan volledig los van loudness.
    Alleen heeft het niet met een beperking van het gehoor, maar een technische van versterker/receiver met beperkte reserves. Hierdoor hebben de lage tonen voor het gevoel bij hogere geluidssterktes meer kracht en dus ook meer luidheid. Om dit te compenseren is 'loudness' bedacht. Dit kun je nog steeds horen als een te zware luidspreker op een de te licht eindtrap aansluit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dus je wilt zeggen dat als ik een actieve sub aan mijn receiver hang mijn hoge tonen automatisch een boost krijgen als ik via de receiver de lagen tonen naar de sub laat gaan, want dat is wat hier staat. Ik weet niet of dat ook is wat je bedoelt maar afgezien van het feit dat het niet klopt vergeet je dan voor het gemak de speakers in dit verhaal mee te nemen.
    Ja, maar kracht is iets anders dan dB's. Met dB's regel je de spanning en de kracht wordt dan bepaald door de stroomsterkte en reserves die de luidspreker opneemt. Door lagere frekwenties naar een sub te sturen, zullen de reserves meer gebruikt worden om de hogere frekwenties krachtiger te maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-08-2014 om 18:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Top. ik heb en weet genoeg.
    Voor zover dan

    Gary Moore heb ik alleen het album Still got the Blues. zal die erbij pakken. kan ik weer eens van genieten. Steengoed album.

    Ik heb overigens eea ingesteld op de Receiver en sub.
    Bij mij lijkt het erop dat ik de crossover op de sub voor een kwart openzet en vooralsnog de sub volume voor de helft,
    In de receiver heb ik alle fronts op 0,00db, de center op 0,00db en de surrounds op -1,00db
    Nog niet bij lange na niet definitief maar dit viel me nu op. Ook ipv mix de bass weer op Both gezet in de receiver. Dus zowel uit de sub als de speakers.

    Ik begin er nog plezier in te krijgen ook, maar dat komt ook doordat ik de sub nagenoeg weer terug begin te krijgen.

    Zodra ik wat verder ben en meer te melden zal ik dat zeker weer melden
    Tips blijven natuurlijk altijd welkom
    Crossover van de sub op een kwart...... mmmmm, als ik een plaatje opvraag van je sub dan zou dat idd zo'n 80Hz kunnen
    zijn, je sub is instelbaar van 50Hz tot 200Hz.
    Tip:

    Als je echt verschil wilt kunnen horen in je standen en niet verstrikt wil raken in je poging tot afstellingen, laat dan de
    crossover op de sub op 200Hz staan en stel met je receiver dan bijvoorbeeld 70Hz in of 90Hz in als je verschil
    wilt kunnen met je beginstand van 80Hz op je receiver.

    Mijn eigen fout was dat ik dat zelf in het begin ook deed, zowel op de receiver instellingen maken en draaien met de
    knoppen op de sub, was achteraf niet zo slim, je raakt maar zo even de weg kwijt.

    Je kan een keuze maken, of je laat het subfilter de crossover bepalen of je laat de receiver het crossoverpunt bepalen.....
    oh.... en er is nog de mogelijkheid om het met beiden te doen, maar dat maakt het er niet makkelijker op, je kan
    ook met de sub en de receiver tegelijker tijd regelen, maar het wordt dan enkel minder nauwkeurig.

    Je kan bijvoorbeeld met de sub op de receiver op 80Hz beginnen(sub knopje op de sub zelf helemaal open) en dan met
    de receiver wat hoger of lager gaan zitten en zo met de receiver een fijne stand uitdokteren. heb je die gevonden, dan
    noteer je die. Vervolgens kun je als test kijken of je met de sub zelf tot een fijner resultaat kunt komen, dan zet je de
    receiver op de hoogste stand voor de sub(weet niet wat dat bij jouw receiver is) en vervolgens ga je dan kijken of
    je met de knop op de sub misscgien wel niet tot net nog fijnere resultaten kunt komen.

    Het knopje op de sub zelf is analoog en meer temperatuursafhankelijk en kan last hebben van andere storingen die
    het minder betrouwbaar maken, een reden dat men over het algemeen de sub helemaal openzet en de receiver
    het digitaal laat regelen, maar nogmaals, niets moet en alles mag, je bent zelf degene die bepaald wat je het beste
    vind.


    Dan:

    Je geeft de info van het volume, je hebt de sub op ongeveer de helft gezet...... helaas vergeet je dan de belangrijke
    aanvullende info te geven, de stand in de receiver. Je geeft deze wel door van je mains,center en rears, maar niet
    van de sub.

    Voor het instellen van het volume van de sub geld zo'n beetje hetzelfde als voor de crossover, als je niet de weg kwijt
    wilt raken, regel dan met 1 punt en niet met meerdere punten tegelijkertijd of om de beurt.

    Ik had een tip gegeven om je sub zo krachtig mogelijk in te stellen en dan het volume te gaan regelen met je receiver,
    dat heeft als voordeel dat je dan makkelijker een standje kunt noteren en net als bij de crossover, ook de volumeknop
    op de sub is van analoge aard en daardoor wat gevoeliger voor omgevingsinvloeden.

    Nogmaals je bent geheel vrij om op je eigen manier tot het goede(naar jouw smaak perfecte instelling) resultaat te komen,
    probeer enkel om mijn eigen ervaring tot hulp te laten zijn. Net als bij een auto, reageert een sub ook het krachtigst
    als het "koppel" goed is....... ja.... daar wil je natuurlijk wel even een toelichting bij....

    Als ik met mijn auto vol gas geef bij 2000 toeren om van daaruit te versnellen..... steekt ie zijn middelvinger omhoog en
    lacht mij uit..... in het 2000 toerengebied heeft ie namelijk weinig of geen kracht. Had ik op het moment van 3500 toeren
    vol gas gegeven dan had ie krachtig opgepakt, in dat gebied heeft ie wel kracht, ik had dus terug moeten schakelen
    om prestaties te krijgen. Uit zuinigheid rijden we met lagere toeren, maar als we sportief willen zijn moeten we toeren maken.
    Oh...ja de omstandigheden, het ging om een benziner, directe inspuiting, kracht pas bij hogere toeren.


    Oke.... en nu de uitleg met de sub, laten we er eens van uitgaan dat het ook een "benziner" is(je hebt verschillende
    vormen van versterkers en die verschillende vormen van versterkers kunnen ook nog eens verschillende vormen
    van speakers[long/short throw] aan moeten sturen) in mijn voorbeeld gaan we er even van uit dat het een speaker
    is die wat extra push/kracht nodig heeft om in beweging te komen, dat houd dan in dat de volumeregelaar in dit
    geval een beetje als het "koppel" mag worden vergeleken. Je wilt dat de sub lekker oppakt als hij een seintje krijgt
    en zo strak mogelijk reageert..... doch hij mag nooit over zijn kunnen aangespoord worden. Met andere woorden
    probeer de stand van je volumeknop te vinden waarbij je sub zich het best laat aansturen, dat is weer iets anders
    dan het volume dat je wilt hebben in het samenspel tussen je gewone speakers en de sub.

    Eigenlijk stel je 2 dingen in...... dat maakt dan ook dat de sub het meest lastige onderdeel is om in te passen, want
    als je de volume knop op de sub goed hebt weten in te stellen, dan heb je nog niet het volume van de sub in samenspel
    met de rest. Met de instellingen op de receiver kun je dan de sub meer of minder opvallend laten meedoen, ligt een
    beetje aan je smaak, van mij mag er best een beetje zwaar laag uit het geheel komen, maar hij staat meestal onopvallend
    mee te spelen en zou je denken dat hij uit staat, je gaat hem dan pas missen als je hem dan ook echt uitzet, volgens
    de meesten is dat zoals het hoort...... je weet dat ik daar geen boodschap aan heb Mijn eigen voorkeur is dat hij
    iets meer mee mag doen en in mijn geval zou je dan nog niet zeggen dat het van de sub afkomt.... maar hij doet het wel.

    Ben dus wel benieuwd naar ook je stand van in de receiver en de stand op je sub.

    Veel plezier met finetunen.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het is een combinatie van beide. Als de 'centre' fysiek dezelfde afstand heeft als de 'fronts', kun je met afstanden in de receiver bepalen waar je de 'sweetspot' wilt hebben. Hetzelfde geldt voor de lage tonen van sub, maar daarvoor kun ook je de plaats gebruiken waar deze het meest nodig zijn.
    Alleen heeft het niet met een beperking van het gehoor, maar een technische van versterker/receiver met beperkte reserves. Hierdoor hebben de lage tonen voor het gevoel bij hogere geluidssterktes meer kracht en dus ook meer luidheid. Om dit te compenseren is 'loudness' bedacht. Dit kun je nog steeds horen als een te zware luidspreker op een de te licht eindtrap aansluit.

    Ja, maar kracht is iets anders dan dB's. Met dB's regel je de spanning en de kracht wordt dan bepaald door de stroomsterkte en reserves die de luidspreker opneemt. Door lagere frekwenties naar een sub te sturen, zullen de reserves meer gebruikt worden om de hogere frekwenties krachtiger te maken.


    Zei het toch, hopeloos geval.



    Toch kun je niet zeggen dat ie geen lef heeft, wat een onzin, volgens mij zit ie je gewoon te treiteren
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 24-08-2014 om 19:37 Reden: kleiner gemaakt, in meer opzichten
    Have fun and enjoy your collection

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het is een combinatie van beide. Als de 'centre' fysiek dezelfde afstand heeft als de 'fronts', kun je met afstanden in de receiver bepalen waar je de 'sweetspot' wilt hebben. Hetzelfde geldt voor de lage tonen van sub, maar daarvoor kun ook je de plaats gebruiken waar deze het meest nodig zijn.
    dan nog kun je alleen bepalen hoe ver iets van de sweetspot staat, niet waar die sweetspot is. Ik denk dat we allebei wel hetzelfde bedoelen maar het anders omschrijven, laten we het daar op houden .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Alleen heeft het niet met een beperking van het gehoor, maar een technische van versterker/receiver met beperkte reserves. Hierdoor hebben de lage tonen voor het gevoel bij hogere geluidssterktes meer kracht en dus ook meer luidheid. Om dit te compenseren is 'loudness' bedacht. Dit kun je nog steeds horen als een te zware luidspreker op een de te licht eindtrap aansluit.
    Denk wat je wilt, maar ik weet gewoon 1000% zeker dat loudness wel degelijk met het menselijk gehoor heeft te maken en niet met technische beperking van receivers.Zoek het maar eens op. Als je een link kunt vinden die mijn tegendeel bewijst zie ik die graag verschijnen.
    Mijn links:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_compensation
    http://theartofsound.net/forum/archi...p/t-13615.html
    http://www.extron.com/company/articl...nesscontrol_ts

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ja, maar kracht is iets anders dan dB's. Met dB's regel je de spanning en de kracht wordt dan bepaald door de stroomsterkte en reserves die de luidspreker opneemt. Door lagere frekwenties naar een sub te sturen, zullen de reserves meer gebruikt worden om de hogere frekwenties krachtiger te maken.
    Sorry maar dit is echt niet waar Gerco. Dit geld wel bij speakers die op Large staan en waar je met bass management toch het laag naar de sub laat gaan, dan hebben de woofers namelijk minder zeer laag weer te geven waardoor ze het laag wat ze wel moeten weergeven beter kunnen weergeven. Maar voor een receiver geld niet dat als je het laag naar een sub laat gaan hij dus meer reserves waardoor het hoog krachtiger gaat klinken. Maar ik ben wel benieuw naar de onderbouwing van je stelling, kun je mij die geven?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Denk wat je wilt, maar ik weet gewoon 1000% zeker dat loudness wel degelijk met het menselijk gehoor heeft te maken en niet met technische beperking van receivers.Zoek het maar eens op. Als je een link kunt vinden die mijn tegendeel bewijst zie ik die graag verschijnen.
    Mijn links:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_compensation
    http://theartofsound.net/forum/archi...p/t-13615.html
    http://www.extron.com/company/articl...nesscontrol_ts
    Het heeft wel met het menselijk gehoor te maken, maar bij versterkers die last-stabiel zijn en waar luidsprekers op aangesloten zijn die geen te zware last zijn, zal je dus minder lage en hoge tonen missen bij lage geluidssterktes.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Sorry maar dit is echt niet waar Gerco. Dit geld wel bij speakers die op Large staan en waar je met bass management toch het laag naar de sub laat gaan, dan hebben de woofers namelijk minder zeer laag weer te geven waardoor ze het laag wat ze wel moeten weergeven beter kunnen weergeven. Maar voor een receiver geld niet dat als je het laag naar een sub laat gaan hij dus meer reserves waardoor het hoog krachtiger gaat klinken. Maar ik ben wel benieuw naar de onderbouwing van je stelling, kun je mij die geven?
    Wanneer je de lagere frekwenties naar de sub en de 'fronts' stuurt verbruiken de fronts een deel van de reserves en blijft er minder voor de hogere frekwenties. Heeft de receiver voldoende reserves, dan zal je niet veel verschil horen tussen wanneer je de lage tonen naar de 'fronts' laat gaan en alleen naar de sub. De enige manier om dit te proberen is door hogere geluidssterktes te gebruiken. Als het geluid te krachtig is, zal je de volumeregelaar niet verder open willen draaien.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-08-2014 om 22:19
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #110

    Standaard

    Sorry hoor,
    Het is allemaal best vermakelijk om te lezen maar we zijn nu 5 pagina s bezig om een sub in te stellen.
    Jullie draven allemaal een beetje door.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Sorry hoor,
    Het is allemaal best vermakelijk om te lezen maar we zijn nu 5 pagina s bezig om een sub in te stellen.
    Jullie draven allemaal een beetje door.
    Jij ook bedankt voor je 5 cent
    Have fun and enjoy your collection

  12. #112
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zolang de topicstarter er baat bij heeft - en niet klaagt - is het niet erg. Ondanks wat spontane zijwegen en persoonlijke afdwalingen is het on topic.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Sorry hoor,
    Het is allemaal best vermakelijk om te lezen maar we zijn nu 5 pagina s bezig om een sub in te stellen.
    Jullie draven allemaal een beetje door.
    Sorry, ik snap je wel maar ik wil graag iemand goed helpen en niet vreemde zaken die niet kloppen laten lezen. Normaal gesproken boeit het me namelijk ook niet zo heel erg als er iemand vreemde of niet kloppende dingen schrijft maar hier werd het voor mij echt even te onzinnig.
    Maar Raymond, hoe gaat het ondertussen met het instellen?

  14. #114

    Standaard

    Het was ook niet sarcastisch bedoeld,
    Had er mischien een lachende smiley achter moeten zetten.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #115

    Standaard

    Na lange tijd niets laten horen kan ik vertellen dat na veel stoeien er lekker geluid uitdreunt.
    Veel proberen heeft me in de buurt gebracht. Het is nog niet wat ik wil, maar hij reageert tenminste op bijna alles.

    maar nu komt het moeilijkste. Het fine tunen. Maar zo af en toe de tijd ervoor nemen, dan kom ik er vanzelf.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •