De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe tv: Ultra hd of Full hd ?

    Ik wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen. ik zit met de vraag of ik voor ultra hd moet gaan of een goede full hd tv ? ik weet dat je bijna helemaal geen content hebt voor 4k. ik game altijd met mijn pc op mijn tv, voor spellen zou het wel interessant kunnen zijn. Mijn budget zit rond de 1600 euro. het moet 50 of 55 inch zijn max !

    ik zit aan deze tv te denken:

    http://www.plasma-discounter.nl/prod...FSgFwwodqSQA_g

    of kan ik beter voor een andere goede full hd tv gaan met een betere beeldkwaliteit ?

    voor welke tv kan ik het beste gaan met mijn budget ?

    graag wat links met tv's. merk of uiterlijk maakt mij niet uit. als het maar het beste prijs/kwaliteit verhouding is.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 07-09-2014 om 20:50

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allereerst moet je gewoon gaan kijken naar wat je mooi vindt. Je zegt het zelf al. Vooralsnog ga je alleen voor games op de PC of next gen consoles erop vooruit als je aan een 4K denkt. Alhoewel een desktop op een al te hoge resolutie best vermoeiend kan zijn. Alles wordt natuurlijk kleiner en het formaat blijft waarschijnlijk hetzelfde. Dan merk je dat een OS gemaakt is niet al te ver van te zitten. Ik vind 1080p op mijn 65"ook maar net goed en dan zit ik nog redelijk dichtbij.
    Zonder verder al te veel inhoudelijk te gaan, vermoed ik dat je vooral geld uitspaart als je voor een FullHD gaat. Beeldkwaliteit zal wellicht eerder voordeel bieden bij een 4K, omdat daar waarschijnlijk wellicht betere of andere techniek in zit. Natuurlijk wil je geen geld weggooien, dus dan geld vooral WYSIWYG.

    Maar ik denk dat er genoeg anderen zijn die wel tips hebben of net dezelfde afweging hebben gemaakt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Minder scherp met upscalng naar 4K dacht ik al waargenomen te hebben toen ik een paar maanden geleden expres om die reden een Sony 4k op normale input (ziggo digitaal) liet zetten. Vond het er stuk softer uitzien dan de 1080 leds tvs.

    1080p on a 4k TV

    Upscaling 1080p content to 4k doesn't really improve the picture quality. An algorithm cannot know what lies between the pixels. It can only guess, which result in a kind of average. This makes the picture blurry. It is the same reason watching standard channel on your current 1080p is blurry

    http://www.rtings.com/info/4k-ultra-hd-uhd-vs-1080p-full-hd-tvs

    To demonstrate this, the following pictures shows an example of a 1080p picture that is upscaled to 4k compared to the same native 4k picture.
    Native 1080p
    1080p Upscaled to 4k
    Native 4k

    http://www.rtings.com/info/4k-and-10...ling-explained


    Laatst aangepast door vista-vision : 13-12-2014 om 09:24

  4. #4

    Standaard

    Dit hangt van vele factoren af.
    Een goede bluray upscaled naar 4k heeft wel degelijk meer impact mits alles klopt.

    Zelf kijk ik op een 75 inch 4k scherm en met upscaling zie je wel duidelijk verschil.
    3d vond ik nooit een toegevoegde waarde maar als volgend jaar de eerste 4k blurayspelers komen ben ik van de partij.

  5. #5

    Standaard

    Er komt een nieuwe tv die tegen 8K aan zit: http://tweakers.net/nieuws/100590/sh...subpixels.html

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Er komt een nieuwe tv die tegen 8K aan zit: http://tweakers.net/nieuws/100590/sh...subpixels.html
    Dat zijn dan wel allemaal beeldformaten die voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer zo exorbitant groot zijn dat het hier niets anders dan een niche product kan worden. Om nog maar even te zwijgen van het gebrek aan 'content'. Maar ja, die fabrikanten weten van gekkigheid ook niet meer wat ze moeten verzinnen. Ik ben ook zeer verbaasd dat men nu zo op Ultra HD inzet, terwijl OLED een veel grotere kwaliteitssprong biedt. Ik wacht zelf met smart op de eerste televisie die in staat is om alle bewegingen, van slow-motion tot super snel, zonder schokken en haarscherp weer te geven en standaard 100% kleurechtheid biedt. Daar heb ik meer aan dan aan een fractioneel scherper beeld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    De laatste tijd veel nieuwe tv,s bekeken.

    De Bang&Olufsen Beovision Avant in 55" vind ik het mooiste beeld geven maar kost tegelijkertijd ook 5x zoveel als andere tv,s.
    Hiervoor dan wel een super beeld en geluid en kan al mijn apparaten met 1 remote die van alu is aansturen.
    o ja hij kan ook digitaal draadloos speakers aansturen met dezelfde kwaliteit als een kabel heel bijzonder.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •