Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 91 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alles over de streefbedragveiling, meld het hier!

    Ik vroeg me af of het mogelijk is om (filmgerelateerde) items die je wilt verkopen op een alternatieve manier mag veilen en wel als volgt:

    Stel je hebt 20 blu ray titels die je ter veiling aanbied. Voor die 20 zou je een streefbedrag willen hebben van pak hem beet € 50,- Het is dan mogelijk om op elke titel apart te bieden. Wanneer het streefbedrag behaalt is sluit de veiling en gaan de titels ook voor die prijzen weg als waar het hoogste bod op dat moment op staat. Ik heb deze manier van veilen op een ander forum gedaan en dat werkt echt heel goed. Meer details kan ik later toelichten, ik hoor graag eerst wat men van dit voorstel vind
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-10-2014 om 17:27

  2. #2

    Standaard

    Klinkt erg omslachtig allemaal, persoonlijk hoeft het van mij niet.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me een goed idee en helemaal niet zo omslachtig volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp bied je 20 losse BR per stuk ter veiling aan en als die samen €50 (of een ander streefbedrag) opbrengen sluiten al die veilingen?
    Volgens mij hebben we nu al niet echt een stuk veilingsoftware anders dan gewoon via berichten bieden en een sluitdatum. Maar zoiets als e-bay of ander gecompliceerde online veiling zou dan losgekoppeld moeten worden van het forum vermoed ik.
    Of het een handig iets is, geen idee, ik veil en/of biedt nooit.Ik denk zelf dat het te gecompliceerd wordt om commercieel succesvol te zijn, dat moeten we niet uit het oog verliezen.
    Wat wel zou kunnen is een separate veilingsite die gekoppeld wordt aan dvd.nl waarbij je voor een paar cent kan aanbieden (e-bay achtig) zodat dat een soort DLC wordt.

  5. #5

    Standaard

    Omslachtig is het het niet, het is juist een hele prettige manier om van je zaken af te komen. Het enige wat er van de veilingmeester (diegene die de items aanbied) verwacht wordt is dat hij of zij zijn topic goed in de gaten houd en zeer vaak update zodat iedereen goed op de hoogte is van de bedragen. Ik zal even een voorbeeld geven. Stel, verkoper bied de volgende items aan ter veiling:

    Blu Ray:

    Teenwolf NL
    Seven NL
    Captain America II NL
    Into The Storm NL
    The Hunger Games NL

    Verkoper stelt als streefbedrag € 25,- aan. Alle items beginnen op € 0,- en verkoper bepaald een minimum start- en biedbedrag. Laten we zeggen € 1,- start en opbieden met € 0,50.

    Leden van dit forum zien dit topic en denken: hey, ik heb geen interesse in de hele lijst (wat tot nu toe alleen maar mogelijk is om ter veiling aan te bieden) maar bijvoorbeeld wel in 1 of twee titels. Dus kan het bieden beginnen.

    Peptalk begint met een bod van € 1,- op Into The Storm.
    Dan denkt: Ik wil wel een bod uitbrengen van € 1,- op Seven

    Bij elk bod past de verkoper de startpost aan als volgt:

    Teenwolf NL
    Seven NL---geboden--- € 1,- Dan G
    Captain America II NL
    Into The Storm NL---geboden € 1,- Peptalk
    The Hunger Games NL

    Plots denkt Jordy: ik wil ook wel € 2,- voor Seven betalen dus hij bied dat. Verkoper past het weer aan in de startpost en doet dat zo vaak mogelijk bij alle biedingen. Stel na een paar dagen staat het er zo voor:

    Teenwolf NL---geboden--- € 3,-
    Seven NL---geboden--- € 4,-
    Captain America II NL---geboden--- € 5,-
    Into The Storm NL---geboden--- € 10,-
    The Hunger Games NL---geboden--- € 3,-

    Het streefbedrag is dan behaald en verkoper doet alle titels, zoals afgesproken voor de geboden prijzen van de hand. Zo heeft ieder een leuke prijs betaald en verkoper heeft toch zijn geld bij elkaar.

    Nou is niet elke veiling succesvol. Soms komt het voor dat een streefbedrag niet behaald wordt. Wanneer het bijvoorbeeld erg lang stil ligt qua biedingen. Het is dan aan verkoper wat hij gaat doen. Hij mag dan de veiling gewoon stoppen of besluiten een aantal items toch te verkopen, mochten deze op een voor hem acceptabel bedrag staan. Maar meestal gaat dat vooraf aan een deadline, gesteld door verkoper. Statistieken wijzen uit dat, bij het naderen van de deadline de biedingen weer gaan lopen. Mocht er een 'bidwar' aan de gang zijn, vlak voor het sluiten van de deadline dan wordt er na ieder bod verlengt met de tijd, zoals men dat hier ook kent bij het huidige veilingsysteem.

    Omslachtig is het dus helemaal niet, sterker nog, alleen de verkoper heeft er werk mee en het is een stuk aantrekkelijker en spannender voor bieders omdat titels gefilterd kunnen worden en men niet direct vast zit aan een heel pakket. En wanneer er titels gescoord kunnen worden voor slechts een paar euro kan dit ook anderen over de streep trekken een bod te wagen.

    Wat mij betreft een win-win systeem. Des te meer omdat het zelden voorkomt dat pakketten worden verkocht via het huidige veilingsysteem

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het wel een interessant voorstel eigenlijk! Want ik heb me in tijden niet bezig gehouden met de vraagprijzen en zo kan ik een flinke stapel ineens per opbod plaatsen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Nu is het nog zo dat de eerste post van een veiling niet meer aangepast mag worden na plaatsing, dus daar zou je een oplossing voor moeten zoeken.
    Ik zie niet wat er verder op tegen zou kunnen zijn; als het maar duidelijk is voor de koper.

  8. #8

    Standaard

    Oke, dank voor je uitleg Dan. In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
    Er zijn enkele haken en ogen aan de 'regels' zoals in jouw uitleg. Persoonlijk zou ik er dan eerder voor kiezen om een veiling te stoppen zodra het streefbedrag is gehaald, dit maakt het tegelijkertijd aanbieden van titels in 1 topic en de mogelijkheid daar los op te kunnen bieden aantrekkelijker voor de bieders (en tevens eerlijker). Verder is het misschien goed om in te stellen dat bij een niet geheel geslaagde veiling titels toch verkocht dienen te worden bij een minimale opbrengst van 80% van het streefbedrag.

  9. #9

    Standaard

    Wat het handigste is, is om, net als bij de Give-Away hier een apart board voor aan te maken. Aangezien er al een veilingen board is zou deze gebruikt kunnen worden voor het nieuwe systeem. Het handigste is dan ook gelijk om alles op filmgebied, zoals apparatuur, media en merchandise toe te laten alsmede de dragers. Het zou juist omslachtig zijn om bij elke drager een nieuw board te maken. Tevens maakt het een veiling extra interessant vanwege het uitlopende aanbod. Posters, figs, films, spelers...eigenlijk alles wat nu ook apart mag worden aangeboden.

    Er kleven uiteraard wel regels aan deze manier van veilen. Ik kan er zo wat opnoemen maar dat is meer aan de crew om dit te bepalen. Uiteraard stel ik me beschikbaar voor tips.

    Echter lijkt het me het beste om eerst het oordeel van de crew af te wachten

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Oke, dank voor je uitleg Dan. In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
    Er zijn enkele haken en ogen aan de 'regels' zoals in jouw uitleg. Persoonlijk zou ik er dan eerder voor kiezen om een veiling te stoppen zodra het streefbedrag is gehaald, dit maakt het tegelijkertijd aanbieden van titels in 1 topic en de mogelijkheid daar los op te kunnen bieden aantrekkelijker voor de bieders (en tevens eerlijker). Verder is het misschien goed om in te stellen dat bij een niet geheel geslaagde veiling titels toch verkocht dienen te worden bij een minimale opbrengst van 80% van het streefbedrag.
    Graag gedaan Jordy.

    Wanneer het streefbedrag aangetikt of zelfs gepasseerd is zal er een deadline komen. Meestal is dat in de avond zodat iedereen de kans krijgt om mee te kijken (velen werken immers overdag en om hem dan te sluiten zou niet helemaal fair zijn). Echter zal die deadline dezelfde dag nog zijn. Het mag ook weer niet te lang duren inderdaad.

    De 80% regel die je noemt zou inderdaad als regel kunnen worden gesteld. Net als bijvoorbeeld dat gedane biedingen niet mogen worden ingetrokken, bieder zich verplicht tot aankoop, verkoper zich verplicht tot verkoop etc.

    Het is even uitwerken en daar wil ik met alle plezier bij helpen indien gewenst. Ik denk persoonlijk dat deze manier van traden een toevoeging gaat zijn voor dvd.nl

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    In principe geeft de huidige structuur je ook de mogelijkheid om losse veilingen te starten, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
    Dat is nou net niet zo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Omslachtig is het het niet, het is juist een hele prettige manier om van je zaken af te komen. Het enige wat er van de veilingmeester (diegene die de items aanbied) verwacht wordt is dat hij of zij zijn topic goed in de gaten houd en zeer vaak update zodat iedereen goed op de hoogte is van de bedragen. Ik zal even een voorbeeld geven. Stel, verkoper bied de volgende items aan ter veiling:

    Blu Ray:

    Teenwolf NL
    Seven NL
    Captain America II NL
    Into The Storm NL
    The Hunger Games NL

    Verkoper stelt als streefbedrag € 25,- aan. Alle items beginnen op € 0,- en verkoper bepaald een minimum start- en biedbedrag. Laten we zeggen € 1,- start en opbieden met € 0,50.

    Leden van dit forum zien dit topic en denken: hey, ik heb geen interesse in de hele lijst (wat tot nu toe alleen maar mogelijk is om ter veiling aan te bieden) maar bijvoorbeeld wel in 1 of twee titels. Dus kan het bieden beginnen.

    Peptalk begint met een bod van € 1,- op Into The Storm.
    Dan denkt: Ik wil wel een bod uitbrengen van € 1,- op Seven

    Bij elk bod past de verkoper de startpost aan als volgt:

    Teenwolf NL
    Seven NL---geboden--- € 1,- Dan G
    Captain America II NL
    Into The Storm NL---geboden € 1,- Peptalk
    The Hunger Games NL

    Plots denkt Jordy: ik wil ook wel € 2,- voor Seven betalen dus hij bied dat. Verkoper past het weer aan in de startpost en doet dat zo vaak mogelijk bij alle biedingen. Stel na een paar dagen staat het er zo voor:

    Teenwolf NL---geboden--- € 3,-
    Seven NL---geboden--- € 4,-
    Captain America II NL---geboden--- € 5,-
    Into The Storm NL---geboden--- € 10,-
    The Hunger Games NL---geboden--- € 3,-

    Het streefbedrag is dan behaald en verkoper doet alle titels, zoals afgesproken voor de geboden prijzen van de hand. Zo heeft ieder een leuke prijs betaald en verkoper heeft toch zijn geld bij elkaar.

    Nou is niet elke veiling succesvol. Soms komt het voor dat een streefbedrag niet behaald wordt. Wanneer het bijvoorbeeld erg lang stil ligt qua biedingen. Het is dan aan verkoper wat hij gaat doen. Hij mag dan de veiling gewoon stoppen of besluiten een aantal items toch te verkopen, mochten deze op een voor hem acceptabel bedrag staan. Maar meestal gaat dat vooraf aan een deadline, gesteld door verkoper. Statistieken wijzen uit dat, bij het naderen van de deadline de biedingen weer gaan lopen. Mocht er een 'bidwar' aan de gang zijn, vlak voor het sluiten van de deadline dan wordt er na ieder bod verlengt met de tijd, zoals men dat hier ook kent bij het huidige veilingsysteem.

    Omslachtig is het dus helemaal niet, sterker nog, alleen de verkoper heeft er werk mee en het is een stuk aantrekkelijker en spannender voor bieders omdat titels gefilterd kunnen worden en men niet direct vast zit aan een heel pakket. En wanneer er titels gescoord kunnen worden voor slechts een paar euro kan dit ook anderen over de streep trekken een bod te wagen.

    Wat mij betreft een win-win systeem. Des te meer omdat het zelden voorkomt dat pakketten worden verkocht via het huidige veilingsysteem
    Zo is het inderdaad ook mogelijk maar ik kreeg meer de indruk dat het ging om een soort e-bay achtige echte veilingsoftware.
    Maar dit si supereenvoudig en inderdaad helemaal niet moeilijk te implementeren, alleen duidelijk regels opstellen hiervoor.

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Er is nog niets besproken onderling, we zullen het eens gaan overwegen.

  15. #15

    Standaard

    Oke, nou gooi het in de groep zou ik zeggen.

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Gewoon proberen lijkt mij.
    Zolang de aanbieder de tijd en moeite neemt om de stand consequent bij te houden..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben een veiling volgens dit systeem gestart. Aangezien de meeste crewleden er wel positief tegenover staan verwacht ik geen problemen toch?

    Maar eens kijken of het wil lopen.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is prima.

    Wil jij misschien ook zo vrij zijn om een paar regels op te stellen (zover je dat al niet gedaan hebt. Heb het topic nog niet gezien). Dan plaats ik die in de FAQ en in de tka/tva.. regels.

    EDIT: zag ze al staan. Zal die binnenkort even verwerken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-09-2014 om 16:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Maar even via hier een algemene mededeling mbt mijn veiling: muv 1 betaling heb ik ze allemaal ontvangen waarvoor dank! Dit weekend ga ik de pakjes maken en verstuurd deze dan begin volgende week.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Da's mooi!

    Zou jij het zelf nog een keer initiëren of viel het je tegen?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Nee hoor, dit zou ik zo weer doen. Uiteraard wel met wat nieuwe regels in acht nemende

    Ik zit nu eigenlijk te wachten tot de volgende zich aandient. Bieden is namelijk ook erg onderhoudend om te doen

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Ik ben benieuwd welke voor mij is...

    Ik heb trouwens al vuilniszakken genoeg...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  24. #24

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er goed uit, althans in theorie...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •