Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 91 van 91 worden weergegeven.
  1. #76
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik had hem in ieder geval op onze Facebook pagina gedeeld, wellicht helpt dat iets.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik had hem in ieder geval op onze Facebook pagina gedeeld, wellicht helpt dat iets.
    Ik zag het, bedankt .

  3. #78

    Standaard

    Thanks voor de input, ik bereid me nog heel even voor Uiteraard weet ik inmiddels dat je nauwelijks iets krijgt voor dvd's dus ik streef naar een realistisch bedrag.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Nee inderdaad. De meeste van de series op DVD's dat ik nu aanbied in de veiling zijn niet eens op blu-ray en zijn nog altijd redelijk populair series. Verrassend was dat mijn veiling in eerste twee dagen razend snel richting 100 euro ging en daarna weer stil, wellicht heb je dan gelijk wat betreft dat men de moed verliezen als ze zien dat er nog 130 euro bij moet. Als het zo doorgaat zal ik weer een verlaging moet doorvoeren...
    Dat klopt niet helemaal; zowel Supernatural, Big Bang Theory als House zijn al verkrijgbaar op blu-ray (al dan niet in het buitenland). In deze tijden waarbij je diensten als netflix hebt, is de animo voor series op DVD kopen helaas afgenomen. Op blu-ray wil men ze hier nog wel, omdat de kwaliteit dan beter is dan bij streamen.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat klopt niet helemaal; zowel Supernatural, Big Bang Theory als House zijn al verkrijgbaar op blu-ray (al dan niet in het buitenland). In deze tijden waarbij je diensten als netflix hebt, is de animo voor series op DVD kopen helaas afgenomen. Op blu-ray wil men ze hier nog wel, omdat de kwaliteit dan beter is dan bij streamen.
    Dan ben ik blijkbaar nog niet helemaal op hoogte .
    Zojuist een verlaging in mijn streefbedrag doorgevoerd, hopelijk triggert dat de nieuwe biedingen.

  6. #81

    Standaard

    Oke.... laat ik ook een duit in het zakje doen, van waarom ik nog niets geboden heb.....

    Stel... ik heb belangstelling in een bepaalde serie, waarop ik wil gaan bieden, maar nog helemaal
    niets van heb, dan wil ik natuurlijk wel alle delen achtereenvolgend krijgen waarop ik geboden heb,
    helaas heb ik die garantie nu niet.

    Wat heb ik aan een serie waar plots deel 3 wordt weggeboden aan het eind en ik er dan duur en misschien
    niet passend een deel voor (veel) meer moet bijzoeken.

    Het houd mij tegen, eerlijk... ik heb belangstelling in 1 van de series, maar die kan ik safe incl. verzendkosten
    ook elders bestellen.

    Ik houd niet van risico's nemen op dit gebied en heb tevens de luxe dat ik een kijkachterstand van zo'n 2 jaar heb,
    met andere woorden, ik kan de kat uit de boom kijken.

    In mijn geval is het een persoonlijke omstandigheid, maar ik kan ook begrijpen dat er meerdere angstig kunnen
    zijn in het geval er 1 deel of 2 delen uit de serie weg kunnen vallen. als iemand er een schamele euro meer voor bied
    om bijvoorbeeld de veiling rond te krijgen.

    Het houd mij tegen.

    In het engels heet het dacht ik, just my two cents
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    Ik heb voor deze manier gekozen omdat het zo voor mensen die de beginnende seizoenen al hebben een kans te bieden om op latere seizoenen te kunnen bieden. De scenario dat jij beschrijft is wel een extreme situatie en het beschrijft ook een enorme aso. Ik zie niet zo snel gebeuren dat als jij op 8 seizoenen biedt dat iemand dan seizoen 3 weg biedt. Wat ik met deze manier wilde bereiken is dat ene persoon beginnende seizoenen kan krijgen en andere persoon de latere seizoenen om zo ene persoon een start in de serie te bieden en andere een aanvulling op zijn/haar bestaande collectie.

    Ook wilde ik ook voorkomen dat een veiling eindeloos doorgaat omdat vrijwel iedereen altijd met minimum biedbedrag biedt, dan duurt bereiken van het streefbedrag van 230 euro op 8 series enorm lang. Al kan ik de minimum wel hoger maken maar dat maakt daartegen weer minder interessant om te bieden.

    Wat wellicht een optie is om in mijn veiling een regel te opstellen dat voorkomt dat iemand een serie met gaten krijgt, maar dat levert dus weer meer regels...

    Aan alles hangt dus voor- en nadelen...

    Iemand anders nog mening hierover?

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Iemand anders nog mening hierover?
    Mijn mening is dat er geen eenduidige manier is. De optie van DVDPFG kan ik me ook voorstellen, bij series dan.
    Voor gewone titels zou ik per stuk doen, maar anderen hebben weer liever pakketten.
    Dus ik zou zeggen, doe wat je zelf het prettigst vindt en waar je ook tijd voor hebt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zappaaddict Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik de huidige vorm van de streefbedrag veiling prima. Dat je op basis van de biedingen weet wanneer de veiling ten einde is, maakt het extra leuk. Je kunt daardoor namelijk zelf bepalen of je met jouw biedingen een einde maakt aan de veiling. Of dat je dat niet doet en dus de kans loopt overboden te worden. Ik zou er geen voorstander van zijn om na het bereiken van het streefbedrag de veiling met x minuten te verlengen. Het is nu soms wel lastig om te zien of het streefbedrag is bereikt. Daarvoor moet je de door TS bijgewerkte overzichtspost voor je hebben en kijken wat er daarna nog aan biedingen is gedaan. Omdat er soms met meer dan 1 euro wordt opgeboden, kun je niet simpelweg het aantal biedingen tellen. Misschien dat het verplicht stellen van het vermelden met welk bedrag je het eerdere bod overbiedt hierbij zou kunnen helpen. In deze vorm:

    'titel' 'nieuwe bod' (+'bedrag bovenop eerdere bod')

    Als de hoogste biedingen voor bijv. Shrek 3 euro en voor Avatar 7 euro waren, dan zouden nieuwe biedingen er zo uit kunnen zien:
    Shrek 4 euro (+1)
    Avatar 9 euro (+2)

    Daarnaast vind ik dat er moet worden bepaald of je, wanneer je denkt de veiling te beëindigen maar niet helemaal zeker weet of je goed hebt gerekend, mag zeggen dat je het bedrag dat eventueel nog ontbreekt, toevoegt aan titel x. Daarover lijkt nu namelijk wat onenigheid te zijn.
    Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.
    Heb reeds een paar keer een veiling volgeboden, het is niet ondoenlijk om uit te rekenen, maar het vereist wel wat werk en concentratie om het goed te doen.

    Bied gewoon voldoende op wat je echt wilt hebben, zeker tegen het einde van een veiling is het opletten geblazen als je een item echt wilt hebben, zoals momenteel ook bij de nog lopende streefveiling,
    nog circa 2 tientjes te gaan en dan kan het heel snel zijn afgelopen....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.
    Ondoenlijk niet, maar wel lastig, dat geef ik toe. Normaliter update ik wat sneller, maar vandaag lukte dat helaas niet wegens werk. Maar dan nog, als er opeens veel biedingen achter zijn, zal je het inderdaad zelf even moeten berekenen.
    Ik ben zeker ook een voorstander om tussen haakjes de verhoging weer te geven, dan is het wel wat makkelijker tellen.

  12. #87

    Standaard

    Mag je ook games aanbieden als onderdeel van een streefbedrag veiling?

  13. #88

    Standaard

    Nee, net als in de gewone veilingen staan we games niet toe.

  14. #89

  15. #90
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Kunnen we dit aub doorvoeren? In de huidige veiling van rogue is het ondoenlijk om te te bekijken of het streefbedrag nu wel of niet is gehaald.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ondoenlijk niet, maar wel lastig, dat geef ik toe. Normaliter update ik wat sneller, maar vandaag lukte dat helaas niet wegens werk. Maar dan nog, als er opeens veel biedingen achter zijn, zal je het inderdaad zelf even moeten berekenen.
    Ik ben zeker ook een voorstander om tussen haakjes de verhoging weer te geven, dan is het wel wat makkelijker tellen.
    Ik denk dat we zeer binnenkort de regels weer eens gaan evalueren, maar ik denk dat dit een goede regel is. Het maakt het voor de bieder, maar ook de aanbieder een stuk duidelijker en vooral makkelijker.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #91

    Standaard

    Zomaar een vraagje: de veiling van thonie loopt nu meer dan 2 maanden.
    In hoeverre zijn degene die bijvoorbeeld 2 maanden geleden een bod hebben gedaan (en nog steeds de hoogste bieder zijn) nu nog "verplicht" om ze te kopen? Ik kan mij voorstellen dat een tijdslimiet zit aan de geldigheid van een bod; je kunt niet in redelijkheid verwachten dat iemand meer dan 2 maanden wacht of zijn bod genoeg is.
    Voor de duidelijkheid: ik hoop dat het bedrag gehaald wordt, maar was toch wel benieuwd.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •