Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 91 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Misschien een idee om de titel aan te passen in zoiets als 'Het grote streefbedrag veiling discussietopic' of zoiets?

    In deze veiling lijkt het mij klaar als een klontje dat de biedingen van eendje de veiling beeindigen. Het lijkt mij logisch dat hij, aangezien de biedingen voor hem nog niet verwerkt zijn, hij alles zelf moet tellen en hij geen risico wil lopen dat hij net €1,00 mistelt en hij daardoor alsnog wat mist.
    Hij geeft het imo heel netjes aan.

  3. #28

    Standaard

    Titel inderdaad aangepast.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Misschien een idee om de titel aan te passen in zoiets als 'Het grote streefbedrag veiling discussietopic' of zoiets?

    In deze veiling lijkt het mij klaar als een klontje dat de biedingen van eendje de veiling beeindigen. Het lijkt mij logisch dat hij, aangezien de biedingen voor hem nog niet verwerkt zijn, hij alles zelf moet tellen en hij geen risico wil lopen dat hij net €1,00 mistelt en hij daardoor alsnog wat mist.
    Hij geeft het imo heel netjes aan.
    Ja of er een bieding ongeldig bleek te zijn en het streefbedrag alsnog niet bereikt is.

  5. #30

    Standaard

    -mod edit: moeilijk hè lezen? We gaan dit - als alles duidelijk is en afgerond - bespreken. Niet hier.-


    Diverse antwoorden van diverse leden verwijderd en ook nog eens neerbuigend maakt dat ik deze moderator helaas niet meer serieus kan nemen, wat een teleurstelling

    Dacht toch echt dat DVD.nl heel serieus met zijn leden omging en een discussie niet uit de weg ging, helaas met deze veilingsoort waar we nog wat van elkaar kunnen leren
    en kunnen ervaren hoe het werkt wordt ons de mond gesnoerd, ook al gaan de opmerkingen in nette en begrijpelijke taal..

    De boodschap vrij vertaald:

    Even je smoel houden, de veilinghouder bepaald en als alles is afgehandeld komen we er nog wel even op terug.

    Zo werkt het natuurlijk niet, dat is mij 1x overkomen en dat laat ik echt niet weer gebeuren, ook een eendje niet, ook al heb ik eendje helpen hoger te bieden, hij/zij was wel
    degene die duidelijk liet blijken de veiling vol te bieden.

    Kinderachtigheid, daar moeten we me mee stoppen, vol is vol en Martin.Z mag blij zij dat hij zijn veiling heeft vol gekregen, hoop dat hij de juiste keuze maakt en net als rogue
    weet wat zijn bieders waard zijn, helaas zijn er dan ook mensen die niet krijgen wat zij wensen, tekort geboden is tekort geboden, nederlandse zuinigheid gaat bij dit spel niet op.

    Zit overigens zelf ook vast aan een paar titels die ik niet wilde hebben, maar wel met de komende feestdagen wel weer weggeraak
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    We gaan een discussie niet uit de weg, maar er was al een paar keer aangegeven dat de discussie niet in dat topic gevoerd moest worden.
    Zelfs na mijn verwijzing naar dit topic post je toch nog in dat topic! Geen idee waarom je dat nog deed...

    En nee, niet de veilinghouder bepaald, daarvoor zijn juist de regels opgesteld. Er is niets fout gegaan in deze veiling.
    Ik snap wel dat mensen niet vrolijk worden als een item voor hun neus weggekaapt wordt. Dat is echter inherent aan een veiling en zeker op een manier als bij een streefbedragveiling. Je weet nooit wanneer het finale bod wordt gegeven.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Ja of er een bieding ongeldig bleek te zijn en het streefbedrag alsnog niet bereikt is.
    Heb een paar antwoorden gegeven, doch deze werden allen verwijderd

    Wat mij betreft heb je heel duidelijk kenbaar gemaakt dat je de veiling wilde volbieden en daarmee wilde eindigen, volgens mij was je daarin SUPER duidelijk
    en heb je wat mij betreft de veiling gesloten, je gaat tenslotte voor het volle bedrag.

    Ik heb het iedereen bewust niet makkelijk gemaakt en ben deze veiling hoog begonnen en heb pas op het einde een paar titels overboden omdat ik schijt
    heb aan de 1 euro biedertjes, die mogen van mij aan het gas, al kan ik dit nu nog wel doen, als in de toekomst deze vorm van bieden populair wordt, dan
    zal ik toch echt niet meer elke ingrijpen, ook ik heb maar een beperkt inkomen en kan niet onbeperkt de boel versnellen/leuk maken.

    Hoop dat het allemaal netjes en begrijpelijk voor iedereen afloopt
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik snap wel dat mensen niet vrolijk worden als een item voor hun neus weggekaapt wordt. Dat is echter inherent aan een veiling en zeker op een manier als bij een streefbedragveiling. Je weet nooit wanneer het finale bod wordt gegeven.
    En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb een paar antwoorden gegeven, doch deze werden allen verwijderd

    Wat mij betreft heb je heel duidelijk kenbaar gemaakt dat je de veiling wilde volbieden en daarmee wilde eindigen, volgens mij was je daarin SUPER duidelijk
    en heb je wat mij betreft de veiling gesloten, je gaat tenslotte voor het volle bedrag.

    Ik heb het iedereen bewust niet makkelijk gemaakt en ben deze veiling hoog begonnen en heb pas op het einde een paar titels overboden omdat ik schijt
    heb aan de 1 euro biedertjes, die mogen van mij aan het gas
    , al kan ik dit nu nog wel doen, als in de toekomst deze vorm van bieden populair wordt, dan
    zal ik toch echt niet meer elke ingrijpen, ook ik heb maar een beperkt inkomen en kan niet onbeperkt de boel versnellen/leuk maken.

    Hoop dat het allemaal netjes en begrijpelijk voor iedereen afloopt
    Iedereen is anders en reageert anders, prima, maar je taalgebruik en agressief fanatisme in sommige van jouw posts vind ik beneden alle niveaus...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.
    Is niet heel veel aan te doen ben ik bang en is op bv Ebay niet anders. Eerder een hoger bod uitbrengen is het beste advies denk ik

    In mijn veiling had Eendje met zijn bod de veiling beëindigd, al zijn biedingen bij elkaar zorgden er precies voor dat het streefbedrag werd behaald en hoefde er geen resterend bedrag te worden opgevuld.
    Laatst aangepast door Martin Z. : 21-10-2014 om 20:32
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.
    Je hebt een punt, maar voor beide varianten valt wat te zeggen. Het spel en gok/fout gegokt-factor heeft ook wel iets. Uiteraard koop je zo voor een heel scherp bedrag een bd of DVD die je anders nooit voor die prijs krijgt, het op de valreep bieden kan iedereen doen, ook al heb je het hoogste bod, verlengen kan dus ook oneerlijk aanvoelen. Maar ook voor ons is het even zoeken naar wijsheid. Wil dus zeggen dat we zeker openstaan voor verbetering. Feitelijk zou iedereen kunnen aangeven waar hun voorkeur ligt, want nu is de een voorstander en de ander juist tegenstander. Dan kunnen wij daar eventueel op inspelen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-10-2014 om 20:39 Reden: typo
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Kun je toch zo in de regels er bij zetten dat een veiler kan kiezen welke variant hij wil toepassen, het is dan aan de bieders of ze wel of niet in die veiling willen stappen. Het is alleen wel zorg het juist in de openingspost te zetten, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Liefst ook al gelijk bovenaan in de openingspost.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je hebt een punt, maar voor beide varianten valt wat te zeggen.
    Waarom dan de beslissing niet bij de veiler leggen? Die moet natuurlijk de spelregel in zijn eerste beginpost ondubbelzinnig vastleggen.
    Mogelijkheid 1: Als het streefbedrag wordt bereikt stopt de veiling met onmiddellijke ingang
    Mogelijkheid 2: Als het streefbedrag wordt bereikt wordt de veiling nog maximaal x tijd opengehouden. Als binnen die periode nog een bod wordt geplaatst wordt de veiling opnieuw voor x tijd opengehouden. Na de eerste periode van x tijd zonder nieuwe biedingen wordt de veiling onherroepelijk gesloten.

    Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

    Bij eBay gaat het er natuurlijk anders aan toe. Wees gerust, ik heb ook mijn perioden gekend waarin ik met klamme handjes aan de biedknop zat tot de laatste seconde. En zo ook biedingen verloren wanneer de internetverbinding (nog met een goeie ouwe inbelmodem) het op het cruciale moment liet afweten... Eigenlijk leidde dit alleen maar tot extra stress. Maar dvd.nl is eBay niet. Mits de periode x niet te lang wordt genomen (10 minuten of zo lijkt me redelijk) lijkt het me eerlijker. Na afloop van een veiling de boel nog eens een halve dag rekken is natuurlijk niet eerlijk.

    EDIT: Peptalk was me net voor. Pep, kan je 10 minuten wachten met je reactie
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

    EDIT: Peptalk was me net voor. Pep, kan je 10 minuten wachten met je reactie
    Ik verwijder hem wel even
    Sorry, moest wat klanten helpen anders had hij er al 10 minuten gestaan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #39

    Standaard

    Je blijft zeuren..... ga toch even je verstand gebruiken! vol geboden is volgeboden!
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je blijft zeuren..... ga toch even je verstand gebruiken! vol geboden is volgeboden!
    Probeer eens te discussiëren met argumenten i.p.v. anderen alleen maar af te blaffen omdat ze anders denken dan jij.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Waarom dan de beslissing niet bij de veiler leggen? Die moet natuurlijk de spelregel in zijn eerste beginpost ondubbelzinnig vastleggen.
    Mogelijkheid 1: Als het streefbedrag wordt bereikt stopt de veiling met onmiddellijke ingang
    Mogelijkheid 2: Als het streefbedrag wordt bereikt wordt de veiling nog maximaal x tijd opengehouden. Als binnen die periode nog een bod wordt geplaatst wordt de veiling opnieuw voor x tijd opengehouden. Na de eerste periode van x tijd zonder nieuwe biedingen wordt de veiling onherroepelijk gesloten.

    Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?
    Het bedenken is natuurlijk niet zo moeilijk en de optie is uiteraard besproken, maar het goed laten verlopen is vooralsnog wat lastiger. We hadden wel het idee dat het al ingewikkeld genoeg was en hoopten zo iets meer eenvoud en duidelijkheid te creëren. Maar aan alles zitten nog wat ogen en haken, zo ook onze regels. Wat wel al heel duidelijk is, in welke vorm dan ook, dat het succesvol is en wij willen uiteindelijk niet meer dan een zo prettig mogelijke sfeer creëren voor iedereen. Maar zonder dat stukje respect voor elkaar, hoe verhit de discussie ook wordt, hoe makkelijk ook om te doen.., wordt dat lastig! Tja, en dus werk voor ons...

    Maar zeker goed dat er hier over gediscussieerd kan worden, want we horen graag ieders mening. Dus thanks voor jullie input!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Iedereen is anders en reageert anders, prima, maar je taalgebruik en agressief fanatisme in sommige van jouw posts vind ik beneden alle niveaus...



    Is niet heel veel aan te doen ben ik bang en is op bv Ebay niet anders. Eerder een hoger bod uitbrengen is het beste advies denk ik

    In mijn veiling had Eendje met zijn bod de veiling beëindigd, al zijn biedingen bij elkaar zorgden er precies voor dat het streefbedrag werd behaald en hoefde er geen resterend bedrag te worden opgevuld.
    Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

    Mocht je niet tevreden zijn met mijn aanbiedingen, dan mag je wat mij betreft je schijfjjes lekker houden, ik zit niet te wachten op aanbiedingen die met wrok worden verzonden!

    Je bent onvoorstelbaar als je je klanten/bieders niet gewoon netjes behandeld!


    Ik vraag me dan ook af of je nog wel netjes je zaken met mij wilt afhandelen, je komt zeer "agressief fanatisme" op mij over en daar heb ik weinig zin in.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

    Mocht je niet tevreden zijn met mijn aanbiedingen, dan mag je wat mij betreft je schijfjjes lekker houden, ik zit niet te wachten op aanbiedingen die met wrok worden verzonden!

    Je bent onvoorstelbaar als je je klanten/bieders niet gewoon netjes behandeld!


    Ik vraag me dan ook af of je nog wel netjes je zaken met mij wilt afhandelen, je komt zeer "agressief fanatisme" op mij over en daar heb ik weinig zin in.
    Ik heb zeker fatsoen. En ik verstuur ze zeker niet met wrok of zo. Het viel me gewoon op dat een aantal van je posts zo zijn, lang niet allemaal, en vond dat ik hier na dit een paar keer gelezen te hebben best op een normale manier op kon reageren. "Mensen aan het gas" vind ik geen leuke geintjes als het al zo bedoeld is. Maar misschien stapte ik teveel in de rol van moderator, iets dat absoluut niet mijn bedoeling is dus excuses hiervoor.

    Voor mij is er dus ook niet echt iets aan de hand, kunnen we prima zaken doen over en weer en heb je gisteren al een PM gestuurd over de afhandeling
    Laatst aangepast door Martin Z. : 22-10-2014 om 07:45
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  19. #44

    Standaard

    Ik baalde ook best wel toen ik zag dat ik niet meer kon bieden.
    maargoed zo gaan dingen.

    Waar ik aan zat te denken, kun je geen eind datum aan zoon veiling koppelen ipv een streefbedrag? Of een combinatie van de 2?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    Ik baalde ook best wel toen ik zag dat ik niet meer kon bieden.
    maargoed zo gaan dingen.

    Waar ik aan zat te denken, kun je geen eind datum aan zoon veiling koppelen ipv een streefbedrag? Of een combinatie van de 2?
    Een einddatum is voor de veiler weer niet zo interessant en een te groot risico. Het is lastig en blijft een soort tactisch spelletje, zoals ik eerder zei is een hoog bod aan het begin op een item dat je absoluut wilt misschien wel het beste advies. Je hebt zo minder kans dat anderen daar overheen gaan en mocht het ineens hard gaan met biedingen en jij ben op dat moment toevallig een avondje sporten dan heb je met je eerder uitgebrachte hoge(re) bod toch meer kansen om daadwerkelijk te winnen. Vaak wordt er steeds één eurootje bij geboden, het bedrag blijft vaak laag, zeker voor gewilde items, en wordt makkelijk weer overboden (op het einde).
    Laatst aangepast door Martin Z. : 22-10-2014 om 07:47
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer voor wat de aanbieder nu wel en niet precies voelt, ik heb je geholpen aan alle kanten, ik heb ook schijt aan wat jij er nu van voelt, ik wil nu van je weten of je het fatsoen hebt om gewoon te doen waar voor je staat!

    Mocht je niet tevreden zijn met mijn aanbiedingen, dan mag je wat mij betreft je schijfjjes lekker houden, ik zit niet te wachten op aanbiedingen die met wrok worden verzonden!

    Je bent onvoorstelbaar als je je klanten/bieders niet gewoon netjes behandeld!


    Ik vraag me dan ook af of je nog wel netjes je zaken met mij wilt afhandelen, je komt zeer "agressief fanatisme" op mij over en daar heb ik weinig zin in.
    Ik begrijp echt niet waarom je dit hier schrijft! Martin Z reageert alleen - terecht - over je opmerking over "mensen aan het gas". Voor de rest komt hij nergens onbetrouwbaar over.
    Waarom je hem daar dan van moet beschuldigen is me echt een raadsel en - vooral - niet netjes.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    En dat is nou juist wat mij enorm steekt. Iedereen moet evenveel kans krijgen om een item te kunnen bemachtigen. Het mag niet afhangen van 1 persoon die uiteindelijk met het beste aan de haal gaat. Want daar komt het nou op neer. Het is precies hetzelfde als waarom er op de normale veilingmanier alhier een 10 minuten verlengtijd is ingesteld. Ander jasje, zelfde inhoud.
    Wat mij enorm stak was dat je je zelf niet aan je woord hield

    Dat je hier blijft zeuren vind ik buitengewoon onbegrijpelijk van je, vraagbedrag gehaald is einde, wat is daar nu moeilijk aan?

    Het kan dus duidelijk wel afhangen van 1 persoon, diezelfde persoon zou ook de hele veiling op zich kunnen nemen, snap je gezever echt niet,
    het kan dus wel de persoon zijn die je ook het meeste of minste betaald.... en daar wil jij tegen gaan zeuren, bij mij ben je toen te ver gegaan met je oneerlijkheid en
    mocht je alles houden, vind het echt te gek voor woorden dat je het nog steeds niet wilt snappen.

    De aanbieder krijgt wat ie vraagt en iedereen die genoeg geboden heeft krijgt waarvoor hij geboden heeft, wat is daar nu zo moeilijk aan?

    Degene die met het "beste aan de haal gaat" heeft het spel gespeeld zoals het bedoeld is...... hoeft zelfs niet eens degene te zijn die het meest betaald,
    kan zelfs degene zijn die het minste betaald.

    Een boer en een zog hebben nooit genog.......

    Een heer en een beer willen steeds meer......
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Die 'mensen aan het gas' vind ik nodeloos kwetsend. Als je er niet tegen kan dat mensen 1 euro bieden, dan moet je een minimumprijs instellen. Er zijn altijd funbieders natuurlijk (2dehands.be is er van vergeven), maar je hebt altijd de vrijheid om er niet op in te gaan, natuurlijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de huidige vorm van de streefbedrag veiling prima. Dat je op basis van de biedingen weet wanneer de veiling ten einde is, maakt het extra leuk. Je kunt daardoor namelijk zelf bepalen of je met jouw biedingen een einde maakt aan de veiling. Of dat je dat niet doet en dus de kans loopt overboden te worden. Ik zou er geen voorstander van zijn om na het bereiken van het streefbedrag de veiling met x minuten te verlengen. Het is nu soms wel lastig om te zien of het streefbedrag is bereikt. Daarvoor moet je de door TS bijgewerkte overzichtspost voor je hebben en kijken wat er daarna nog aan biedingen is gedaan. Omdat er soms met meer dan 1 euro wordt opgeboden, kun je niet simpelweg het aantal biedingen tellen. Misschien dat het verplicht stellen van het vermelden met welk bedrag je het eerdere bod overbiedt hierbij zou kunnen helpen. In deze vorm:

    'titel' 'nieuwe bod' (+'bedrag bovenop eerdere bod')

    Als de hoogste biedingen voor bijv. Shrek 3 euro en voor Avatar 7 euro waren, dan zouden nieuwe biedingen er zo uit kunnen zien:
    Shrek 4 euro (+1)
    Avatar 9 euro (+2)

    Daarnaast vind ik dat er moet worden bepaald of je, wanneer je denkt de veiling te beëindigen maar niet helemaal zeker weet of je goed hebt gerekend, mag zeggen dat je het bedrag dat eventueel nog ontbreekt, toevoegt aan titel x. Daarover lijkt nu namelijk wat onenigheid te zijn.

  25. #50

    Standaard

    Eens met bovenstaande! Plus, zoals Rogue al doet in de huidige veiling, opbieden met hele euro's en geen centen. Voor meer overzicht en sneller rekenen

    Ook nog even een tip van mij: Als je besluit op deze manier te gaan veilen met zeg 20+ titels, zorg dat je veel tijd hebt in de dagen/week na de start
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •