Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 91 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Die 'mensen aan het gas' vind ik nodeloos kwetsend. Als je er niet tegen kan dat mensen 1 euro bieden, dan moet je een minimumprijs instellen. Er zijn altijd funbieders natuurlijk (2dehands.be is er van vergeven), maar je hebt altijd de vrijheid om er niet op in te gaan, natuurlijk.
    Het staat er wat stevig, maar wilde gewoon duidelijk zijn dat ik niet veel op heb met de echt zuinige "zogenaamde slimmeriken" die mee hobbelen met de mensen die wel bepaalde titels willen hebben en daar best wel een serieus bod op doen.

    De veilinghouder doet met een leuke veiling een beetje een gevarieerd aanbod, zeg maar voor ieder wat wils, hij wil tenslotte het liefst toch ook zijn streefbedrag halen. Hier kun je de 1 euro biedertjes op 1 titel niet tegenhouden, als de veiling is volgeboden dan gaan ook de titels waarop maar 1 euro geboden is, weg voor die prijs...

    Zelf zou ik daar weinig zin in hebben, ik geloof Martin en Rogue heus wel als zij zeggen dat er een hoop tijd in gaat zitten, en je bent niet klaar als de veiling is afgelopen, dan moet je de bieders informeren en bijhouden of ze betaald hebben, de spulletjes netjes inpakken en opsturen, daarna nog even bijhouden of alles netjes is aangekomen en indien gewenst aanmelden bij het plus en min systeem..... zou daar zelf voor 1 euro niet zoveel werk in willen stoppen.

    Als ik zelf een streefbedragveiling zou houden, dan zou ik elk item een eigen startbedrag geven, dat heeft voors en tegens, het lastige is om als aanbieder zeker niet te hoog te gaan zitten, maar zaken die je niet voor 1 euro van de hand wil doen(alleen al niet voor al het werk dat je ervan hebt) een minimumprijsje te geven. Het voordeel voor de veilinghouder kan zijn dat hij zijn veiling wel volgeboden krijgt, maar niet alle aangeboden waar hoeft te verzenden omdat het minimumbedrag erop niet is geboden, je weert hiermee de " 1 euro funbieder" en het kan wat snelheid brengen in de veiling want het schiet niet op om te beginnen met 1 euro op een item.

    Misschien nog een puntje van aandacht, om eventuele teleurstellingen bij bieders te voorkomen, is het vermelden van pakketpost bij items die niet als brievenbuspost verstuurd kunnen worden. Het is niet leuk als je denkt een leuk item te hebben "gewonnen" en er komt pakketpost bovenop terwijl je daar niet echt rekening mee hebt gehouden.

    Persoonlijk zou ik ook niet over de grens versturen, denk dat dat een hoop narigheid kan voorkomen, ik weet dat dat voor jou en enkele anderen geen probleem is omdat zij vlak bij de grens wel een Nederlands postadres hebben.

    Denk ook dat het voor de zuiderburen weinig zinvol is om hier wat te gaan aanbieden als zij het vanuit België gaan verzenden, de verzendkosten zijn niet echt leuk en zal voor velen dan ook een struikelblok kunnen betekenen en al helemaal voor degenen die denken voor 1 euro wat te kunnen bemachtigen..... of ze moeten net als jij wel doet de hele handel in Nederland op de bus doen.

    Ik denk zelf dat de streefbedrag veiling wel potentie heeft, doch dat sommige bieders nog echt heel duidelijk gemaakt moet worden dat volgeboden ook volgeboden is, zo is het spel en zo wordt het gespeeld en als dat eenmaal goed duidelijk is, dan maar hopen dat de bieders hier zelf rekening mee houden.

    Er is nu ook weer een veiling gaande..... was op het moment dat ik met dit bericht begon nog niet volgeboden.... maar het kan plots heel hard gaan, te lang wachten is de boot gemist

    Nu maar weer hopen dat ik duidelijk genoeg ben geweest en toch geen tere zieltjes pijn heb gedaan, dat is nooit mijn bedoeling!
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik ook niet over de grens versturen, denk dat dat een hoop narigheid kan voorkomen, ik weet dat dat voor jou en enkele anderen geen probleem is omdat zij vlak bij de grens wel een Nederlands postadres hebben.

    Denk ook dat het voor de zuiderburen weinig zinvol is om hier wat te gaan aanbieden als zij het vanuit België gaan verzenden, de verzendkosten zijn niet echt leuk en zal voor velen dan ook een struikelblok kunnen betekenen en al helemaal voor degenen die denken voor 1 euro wat te kunnen bemachtigen..... of ze moeten net als jij wel doet de hele handel in Nederland op de bus doen.
    Daar haal je natuurlijk een teer punt aan, één dat overigens niet alleen bij transacties over de grens speelt. Als je een dvd'tje op een tweedehandssite aanbiedt voor een paar of zelfs 1 euro, dan komt er sowieso bij die prijs nog eens minstens 2,10 euro bij voor verzending (na nieuwjaar wordt het overigens wéér 6 cent meer...) Zonder enige vorm van garantie. Als iemand een meer waardevol item koopt sta ik er tegenwoordig op om Kiala te gebruiken, is iets duurder maar er wordt blijkbaar véél zuiniger mee omgesprongen en beter getrackt. Die verzendkosten doen natuurlijk de hele handel dood. Als ik tegenwoordig via 2dehands nog wat verkoop, zijn het meestal mensen die in de buurt wonen en er 's avonds om langskomen - voor mij uiteraard geen probleem. Maar de instorting van de prijzen in combinatie met de alsmaar duurder en slechter wordende postdiensten hebben dat proces nog wat versneld. Ik woon persoonlijk overigens niet zó dicht bij de grens, maar ik kom gewoon vaak in Nederland - ik ga vaak eens shoppen in Breda of Eindhoven en mijn vakantieadres is vlak bij de grens met Sluis.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Opnieuw verlaagd, nu 130 euro...
    NOG MAAR 14 EURO TE GAAN MENSEN!
    Ik heb niet meegeboden met deze veiling eendje, maar ik heb toch een opmerking i.v.m. toekomstige veilingen.

    Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

    Maar nu ga je het streefbedrag uit het niets verlagen (terwijl er gewoon nog biedingen zijn) en je dichtbij het streefbedrag zit. Dat kan volgens mij echt niet en is ook oneerlijk voor de mensen die eerder geboden hebben. Die dachten nog een marge te hebben van €24 voordat het streefbedrag behaald zou worden.

    Nogmaals, ik heb er zelf bij deze veiling geen last omdat ik niet mee geboden heb, maar het lijkt mij wel belangrijk dat de mods van het forum duidelijk maken of dit wel of niet kan voor toekomstige veilingen.
    Ik kan mij goed voorstellen dat het anders minder aantrekkelijk wordt om mee te bieden omdat de veilingstarter plotseling het bedrag kan verlagen en je opeens achter het net vist......

  4. #54

    Standaard

    Ik heb niet meegeboden met deze veiling eendje, maar ik heb toch een opmerking i.v.m. toekomstige veilingen.

    Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

    Maar nu ga je het streefbedrag uit het niets verlagen (terwijl er gewoon nog biedingen zijn) en je dichtbij het streefbedrag zit. Dat kan volgens mij echt niet en is ook oneerlijk voor de mensen die eerder geboden hebben. Die dachten nog een marge te hebben van €24 voordat het streefbedrag behaald zou worden.

    Nogmaals, ik heb er zelf bij deze veiling geen last omdat ik niet mee geboden heb, maar het lijkt mij wel belangrijk dat de mods van het forum duidelijk maken of dit wel of niet kan voor toekomstige veilingen.
    Ik kan mij goed voorstellen dat het anders minder aantrekkelijk wordt om mee te bieden omdat de veilingstarter plotseling het bedrag kan verlagen en je opeens achter het net vist......
    Ik wil even rogue quoten (uit mijn eerste streefbedragveiling).
    Volgens de regels mag ik dat wel doen om de afronding te bespoedigen. Maar toegegeven, het is niet helemaal eerlijk tegenover bieders. De volgende veilingen dat ik ga doen, zal ik dat alleen doen als het streefbedrag niet te halen lijkt te zijn of er dagen lang geen biedingen meer zijn. Wellicht inderdaad een goeie aanvulling voor de regels, dat het streefbedrag alleen naar beneden mag als het streefbedrag niet haalbaar lijkt te zijn of er geen biedingen meer komen. Mijn excuses voor de bieders.
    Laatst aangepast door eendje : 28-11-2014 om 16:13

  5. #55

    Standaard

    Het is rogue, niet roque .

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is rogue, niet roque .
    Haal dat altijd door elkaar

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Haal dat altijd door elkaar
    Dat gebeurt vaker hoor . Overigens wil ik (misschien ten overvloede) wel even opmerken dat ik niet denk dat er sprake is van kwade wil o.i.d. van eendje; ik wil alleen graag duidelijkheid hoe het zit met zo'n verlaging.

  8. #58
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Volgens mij wordt dat ook in de regels beschreven. Had eendje niet het topic een jumpstart gegeven, nadat het een beetje doodbloedde, was het nu waarschijnlijk nog stil in dat topic. Gek genoeg liep het topic opeens wel weer.

    Het was ook een ambitieuze veiling met een verscheidenheid van artikelen, waardoor het streefbedrag wat hoog was. In die zin was het misschien wel noodzakelijk om het animo een beetje hoog te houden. Er was tijdens de stilte nog een behoorlijk openstaand bedrag. Dan zal men niet zo snel het nut zien om nog te bieden. Persoonlijk denk ik ook dat zo'n topic zonder verlaging niet meer gevolgd wordt. Dat is niet goed voor de veiler, maar zeker niet voor de bieders. Komt de deal nou wel of niet meer? Ik denk dat de veiling langzaam ook een einde nodig had. Dus ik denk dat dit conform de regels een onze insteek is gegaan. De tweede verlaging lees ik als: "Oké, lang genoeg geweest nu, tijd om af te sluiten".

    Toch, goed dat je het aanhaalt Rogue! Thanks!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Volgens mij wordt dat ook in de regels beschreven. Had eendje niet het topic een jumpstart gegeven, nadat het een beetje doodbloedde, was het nu waarschijnlijk nog stil in dat topic. Gek genoeg liep het topic opeens wel weer.

    Het was ook een ambitieuze veiling met een verscheidenheid van artikelen, waardoor het streefbedrag wat hoog was. In die zin was het misschien wel noodzakelijk om het animo een beetje hoog te houden. Er was tijdens de stilte nog een behoorlijk openstaand bedrag. Dan zal men niet zo snel het nut zien om nog te bieden. Persoonlijk denk ik ook dat zo'n topic zonder verlaging niet meer gevolgd wordt. Dat is niet goed voor de veiler, maar zeker niet voor de bieders. Komt de deal nou wel of niet meer? Ik denk dat de veiling langzaam ook een einde nodig had. Dus ik denk dat dit conform de regels een onze insteek is gegaan.

    Toch, goed dat je het aanhaalt Rogue! Thanks!
    Ik ben het daar niet mee eens Claudio, zie mijn quote waarvan het roodgekleurde mijn grootste bezwaar weergeeft:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    Volgens mij kan zo'n plotselinge tussentijdse daling niet. Je eerste daling naar €150 was een logische; het streefbedrag was ook nog lang niet in zicht. Je tweede daling naar €140 was ook niet vreemd; een paar dagen geen biedingen en nog steeds een heel eind van het streefbedrag verwijderd en je geeft duidelijk een einddatum aan als het bedrag niet gehaald wordt.

    Maar nu ga je het streefbedrag uit het niets verlagen (terwijl er gewoon nog biedingen zijn) en je dichtbij het streefbedrag zit. Dat kan volgens mij echt niet en is ook oneerlijk voor de mensen die eerder geboden hebben. Die dachten nog een marge te hebben van €24 voordat het streefbedrag behaald zou worden.
    Anders gesteld; stel je voor dat ik de volgende keer nog €25 van mijn streefbedrag afzit. En ik besluit het streefbedrag met €25 te verlagen waardoor het meteen ten einde is. Strikt genomen volgens die regels kan dat. Alleen zullen bieders op een meer gewild object daar echt niet blij mee zijn. Dat kan gewoon niet. Zoals gezegd, de eerste twee keer had eendje een goede reden. Maar de derde keer niet, het liep gewoon nog, er is zelfs vlak ervoor nog wat geboden.

  10. #60
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt wel een punt Rogue en daar zullen we zeker eens over nadenken met ons team. Bij deze, maar in principe lag de veiling een tijd lang stil en was er sprake van sluiting. De regels stellen dit:
    -Voortijdig beëindigen van de veiling mag alleen indien er aantoonbaar geen vooruitzicht bestaat dat het streefbedrag gehaald kan worden en het verschil aanzienlijk is.
    -In geval van voortijdige beëindiging komen de gedane biedingen te vervallen. De veilingstarter behoudt het recht om titels waarop geboden is alsnog te verkopen voor die geboden prijs.
    Eendje had dus de veiling kunnen beëindigen en dan wel of niet op de biedingen ingaan. Nu heeft hij ervoor gekozen om toch door te zetten een de prijs te verlagen. Of op het moment wat daarna volgt - als de veiling weer loopt - je vaker de prijs weer mag verlagen is inderdaad een beetje een discutabel punt. Nu staat dat in ieder geval nog niet gedefinieerd in de regels, maar daar zullen we het toch eens over hebben. Ik denk persoonlijk wel dat daar een bepaalde periode aan gekoppeld zou kunnen worden, net zoals het uppen.

    Met "goed dat je het aanhaalt" zeg ik eigenlijk, "daar gaan we zeker naar kijken". In dit geval ligt het ook een beetje aan de reacties die (gaan) volgen van bieders die dit als issue zien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #61

    Standaard

    Mijn punt was juist dat er zelfs de dag ervoor een bieding binnen was, en dag daarvoor zelfs 8 of 9 biedingen. Dan kun je moeilijk stellen dat de veiling stil ligt.

    Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan , herhaling heeft geen zin. Ik wil wel graag duidelijkheid voordat ik eventueel een nieuwe opstart .

    Voor de mogelijkheid voor verlagen, dacht ik zelf ook aan een tijdsperiode dat er geen biedingen gedaan worden, bijvoorbeeld als er 3 dagen geen bieding is geweest.
    Maar dan is het nog de vraag wat de maximale verlaging mag zijn? Misschien 10% van het streefbedrag?
    Ik ben benieuwd.

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik snap je punt.

    Maar het heeft wel 4 dagen stil gelegen net daarvoor. De vraag is hoe dat was als eendje niet had aangegeven dat hij het topic zou sluiten als er geen biedingen meer waren. Het gat tussen streef bedrag en geboden bedrag was ook behoorlijk. Daarna was het wel een ander verhaal.
    Als jij een veiling start kan je simpelweg je eigen wens als regel stellen betreft verlagen of andere randzaken. De bescherming is in dit geval dus nodig voor de bieders. Een maximale verlaging of een beperking daarop hebben we bewust vanaf gezien, omdat we niet alles willen ontmoedigen. Het is wel de bedoeling dat men nog veilingen wil starten. Echter een verlaging waarmee de veiling spontaan sluit is natuurlijk niet toegestaan, maar dat was hier niet het geval.

    Mijn persoonlijke idee zou zijn geen beperking van de verlaging, maar na meerdere verlagingen van bepaalde tussenperiode een soort vaste verlenging instellen oid. Maar dan denk ik hardop! En vooral je zegje blijven doen, want dat vinden wij juist prettig en behulpzaam.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-11-2014 om 21:26 Reden: toelichting aangepast
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi als het streefbedrag verlaagd wordt, dan heb je er veel meer blij dan niet blij en anders moet je gewoon eerder niet minimaal, maar direct stevig verhogen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi als het streefbedrag verlaagd wordt, dan heb je er veel meer blij dan niet blij en anders moet je gewoon eerder niet minimaal, maar direct stevig verhogen.
    Precies, goed punt en hier ben ik het mee eens, Ik ben ook van 'stevig' bieden, dit gebeurt echter nauwelijks. Ik bedoel, je wilt iets uit de lijst, dan er ook voor gaan en een reëel bod plaatsen. Vermijd je sneller teleurstellingen door bv verlagingen van het streefbedrag en stel je sneller en zekerder jouw biedingen veilig..

    Echter, Rogue heeft ook een punt, niet als een malle dit streefbedrag verlagen in een 'levendige' veiling

    En inderdaad, geen kwade wil van eendje
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  15. #65

    Standaard

    Het was mijn bedoeling om de veiling snel te sluiten, achteraf gezien had ik de laatste verlaging niet moet doen omdat zoals rogue dat zegt dat de actieve bieders dan dupe worden doordat de veiling nu sneller dan ze dachten voltooid was. Ik ben voor een nieuwe regel dat de verlaging van het streefbedrag wat beperkter wordt. Maar goed, niet kwade wil van mij .

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    Het was mijn bedoeling om de veiling snel te sluiten, achteraf gezien had ik de laatste verlaging niet moet doen omdat zoals rogue dat zegt dat de actieve bieders dan dupe worden doordat de veiling nu sneller dan ze dachten voltooid was. Ik ben voor een nieuwe regel dat de verlaging van het streefbedrag wat beperkter wordt. Maar goed, niet kwade wil van mij .
    Niet teveel regels AUB.

    Heb je laatste verlaging wel gezien, maar had geen behoefte om nog ergens op te bieden, mensen die graag wat willen hebben moeten gewoon bieden en niet zeuren.

    OPLETTEN als het einde nadert, maakt niet uit of dat nu bij 14 of bij 24 euro is, kan soms heel snel gaan...... wat een gezeur weer allemaal.

    Gaarne een PM met je gegevens kan ik overboeken, zonder dat gaat het me echt niet lukken, je had je geld allang kunnen hebben.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 29-11-2014 om 12:10
    Have fun and enjoy your collection

  17. #67

    Standaard

    Vind deze vorm van veiling echt fijn, goed idee van Dan G. Al wel wat stroef opgestart maar nu loopt het geweldig. Echt ideaal voor mensen die alles in 1x weg willen, geen gedoe met 60% succesvolle verkoop via o.a. marktplaats en dan met de restjes overhouden. Nu is mijn tweede streefbedrag veiling opgestart en hopelijk wordt deze ook een succes. De derde veiling zal waarschijnlijk voor 80% uit steelbooks bestaan

  18. #68

    Standaard

    Hmmmm ik heb iets van 30-40 dvd's die ik zou willen verkopen (voor weinig) via een streefbedragveiling, samen met nog wat blu-rays.. Ik twijfel of ik ze net als eendje als pakket doe of per stuk of per 5 bijvoorbeeld (op genre)...

    Wat is wijsheid. Iemand ideeën?
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  19. #69

    Standaard

    Ik kreeg veel reacties van mensen die vroegen waarom ze niet op per DVD konden bieden. Ik had helaas veel te groot pakket gemaakt maar gelukkig kon het wel weg. Mijn advies zou om kleinere pakketjes te maken, inderdaad op genre. Op acteur zou ook een optie zijn, zoals ik dat met Jackie Chan deed. Verder zou ik lagere biedbedrag toelaten, bijvoorbeeld minimaal 50 cent.

  20. #70

    Standaard

    Het ligt een beetje aan je collectie, maar waarom niet per stuk aanbieden? Het zijn hier allemaal liefhebbers en verzamelaars, de kans is groot dat men een flink deel van je titels al heeft.
    Als men op zoek is naar die éne titel, moet men bieden op een groter pakket (plus bijkomende hogere verzendkosten), waar men eigenlijk geen trek in heeft.
    Wil men meer titels hebben, dan kan men zonder probleem ook op meerdere titels bieden.
    Het kost iets meer tijd om de veiling te maken en misschien ook het bijhouden zal iets meer tijd kosten, maar ik verwacht dat het animo hoger is als je ze per stuk aanbiedt.
    En verwacht geen wereldprijzen voor DVD's, zorg wel voor een realistisch streefbedrag.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #71

    Standaard

    Dan zou hij het minimum biedbedrag iets van 10 cent van maken, als de DVD's per stuk wordt aangeboden?
    Lastig maar wel overwegen waard.

  22. #72

    Standaard

    Martin, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou ze nooit per stuk gaan aanbieden. Je krijgt er al geen drol voor, dus je mag blij zijn als je iets verkoopt. De meeste DVD's kun je niet eens voor €1,00 verkopen. Of je moet natuurlijk bijzondere uitgaves hebben (het helpt ook als er nog geen blu-ray van is).
    Daarnaast zit je met het opbieden; ik zal toch wel een minimum van €1,00 aanhouden, dan blijft het nog overzichtelijk voor jezelf en de bieders.

    En, wat Ludo aangeeft, zeer belangrijk: een realistisch streefbedrag. Kijk niet naar de winkelwaarde, kijk gewoon voor hoeveel ze hier te koop staan en ga er nog een heel stuk onder zitten. Het heeft geen zin om te hoog te zitten, dan duurt het ellenlang voordat de veiling afgelopen is en dan moet je steeds weer gaan verlagen. Als je een goed streefbedrag hebt bepaald, dan duurt de veiling hoogstens een dag of 5 denk ik.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Martin, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou ze nooit per stuk gaan aanbieden. Je krijgt er al geen drol voor, dus je mag blij zijn als je iets verkoopt. De meeste DVD's kun je niet eens voor €1,00 verkopen. Of je moet natuurlijk bijzondere uitgaves hebben (het helpt ook als er nog geen blu-ray van is).
    Daarnaast zit je met het opbieden; ik zal toch wel een minimum van €1,00 aanhouden, dan blijft het nog overzichtelijk voor jezelf en de bieders.

    En, wat Ludo aangeeft, zeer belangrijk: een realistisch streefbedrag. Kijk niet naar de winkelwaarde, kijk gewoon voor hoeveel ze hier te koop staan en ga er nog een heel stuk onder zitten. Het heeft geen zin om te hoog te zitten, dan duurt het ellenlang voordat de veiling afgelopen is en dan moet je steeds weer gaan verlagen. Als je een goed streefbedrag hebt bepaald, dan duurt de veiling hoogstens een dag of 5 denk ik.
    Dan toch kan een veiling lang duren, zoals nu met mijn series veiling terwijl ik hier heel stuk onder tweede hands waarde zit. En ook nog met vrij populaire series.

  24. #74
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is ook nooit geen garantie dat elke veiling snel gaat. Het nadeel van een groot aanbod is dat het bedrag vaak erg hoog lijkt en mensen de moed verliezen als het verschil lang groot blijft. Ook zal een veiling met Blu-ray's veel sneller klaar zijn dat een met Dvd's of een combi. Daar is simpelweg minder vraag naar en geeft dan het eerder genoemde nadeel. Zoals gezegd zullen alleen aparte of luxe Dvd's nog lopen. Ik denk ook dat het scheiden van artikelen sneller resultaat geeft, omdat het streefbedrag een realistischer beeld geeft en door het scheiden een veiling met Dvd's meer tijd kan krijgen dan een veiling met Blu-ray's.

    Ik denk ook dat het bedrag uiteindelijk grotendeels het succes bepaald, misschien is het wel zinnig om veilingen op te splitsen en klein te houden, alhoewel alles natuurlijk vooral om het aanbod draait.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #75

    Standaard

    Nee inderdaad. De meeste van de series op DVD's dat ik nu aanbied in de veiling zijn niet eens op blu-ray en zijn nog altijd redelijk populair series. Verrassend was dat mijn veiling in eerste twee dagen razend snel richting 100 euro ging en daarna weer stil, wellicht heb je dan gelijk wat betreft dat men de moed verliezen als ze zien dat er nog 130 euro bij moet. Als het zo doorgaat zal ik weer een verlaging moet doorvoeren...

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •