Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 234 worden weergegeven.

Discussie: Muziek Blu-Rays

  1. #1

    Standaard Muziek Blu-Rays

    Hallo,

    Het valt me op dat er zo weinig muziek blu rays uitkomen.

    Vaak zijn het oudere opnames of schijfjes die al maanden gereleased zijn.

    Weinig upcoming releases info terug te vinden ...

    Zelfs van "megapopulaire" groepen zijn er geen recente concertregistraties te vinden (U2, R.E.M., Snow Patrol,...).

    Ik zou allesinds geïnteresseerd zijn in het betere pop, rock, alternatieve en elektronische werk.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf laatst de blu-ray The Cure - Trilogy gekocht. Deze is opgenomen met HD-camera's. Geluid en beeld zijn echt voortreffelijk. Kan ik je aanraden!

  3. #3

    Standaard ...

    Is de enige muziek blu ray die ik tot nog toe gekocht heb
    Had hem wel eerst keer geleend in de bib op dvd.

    Prachtig plaatje.

  4. #4

    Standaard

    De enige interessante releases die ik ben tegengekomen zijn die van Rush (Snakes and Arrows) en David Gilmour (Live at the Royal Albert Hall).

    Die van Rush is echt te gek (ben natuurlijk als groot Rush-fan wel een beetje bevooroordeeld )

    De Gilmour is mij nog net even te duur dus die laat ik nog maar even liggen...
    Soylent Green is people!!

  5. #5

    Standaard

    Heb die van Within Temptation gekocht en die is echt top !!! Een van de eerste concerten in de metal/gothic rock scene opgenomen met hd camera's, er zijn nog te veel releases op dvd imo, jammer... Kijk toch uit naar een Blu-ray van Dream Theater

    Is die Rush zo goed kanaalzicht ?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb Rock Montreal van Queen op blu en dat is een concert wat ook veel baat heeft bij het HD medium. Ook een toppertje.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Powerray Bekijk bericht
    Is die Rush zo goed kanaalzicht ?

    Jazeker, en is te koop by Play voor € 15,49
    Soylent Green is people!!

  8. #8

    Standaard

    The Cure Trilogy heb ik ook, zeker een aanrader (wel maar 1080i). En Lou Reed's Berlin is ook een goeie, mooi gefilmd door Julien Schnabel.

    Een tegenvaller op bd is Kylie X2008, qua beeld nauwelijks beter dan de dvd-release (die was al vrij belabberd, doet hier een daar zelfs DivX-achtig aan) en de HD-muziekmix is heel beroerd. een soort brei van geluid, terwijl me bij de DTS-dvd-mix destijds niets vreemds is opgevallen (de dvd is al verkocht, dus ik kan niet meer vergelijken).

    Ik vind het ook jammer dat er weinig bd-muziek is. Het zal met vraag en aanbod te maken hebben. Van de nieuwe Tina Turner live-release, nota bene opgenomen in HD (in Arnhem) komt ook alleen een dvd (met cd) uit eind van deze maand, er staat geen bd gepland.

    Voor oude sd-bronnen heb ik genoeg aan dvd, vaak die je dan de beperkingen van de videobron al duidelijk. Overigens heeft het voor dvd's ook lang geduurd voordat er wat aanbod was op muziekgebied. Heel veel op VHS of laserdisc uitgebrachte concerten van mijn favoriete artiesten zijn nog niet eens op dvd uit (bijv. Pet Shop Boys Discovery live in Rio & Highlights, Madonna Blonde Ambition Japan & Nice, Madonna Like a Virgin tour, The Cure in Orange, The Cure Show, Duran Duran Working for the Skin Trade, Depeche Mode The World We Live In And Live In Hamburg, Joy Division Here are the young men, New Order Academy). De wereldwijde rechten zijn anders dan bij films ook vaak alleen in handen van de artiest of diens platenmaatschappij, die zitten vaak niet op een release te wachten van hun oude concerten.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-08-2009 om 10:00
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #9

    Standaard

    Foo Fighters Live At Wembley & David Gilmour at Royal Albert Hall heb ik destijds via satelliet in 720p bekeken. Komen er misschien ook wel in.

    Shakira - Oral Fixation tour zou ook niet slecht zijn.

    Druk weekend voor de Sat / PVR, aangezien live coverage van Reading & Leeds festival op BBC three & interactieve bbc kanalen

    Sara Bareilles & Live From Abbey Road zouden ook top zijn, maar SB nog niet uit in onze regiocodering???
    Heb dan in Mediamarkt maar de cd/dvd van Sara Bareilles meegenomen voor 4,99€ en is ook al mooi beeld.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 29-08-2009 om 13:41 Reden: dvd

  10. #10

    Standaard

    zou graag een metallica bluray willen

  11. #11

    Standaard

    Nine Inch Nails - Beside You In Time is een aanrader, verschrikkelijk mooi beeld en geluid, zie ook review:

    http://bluray.highdefdigest.com/308/...youintime.html

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iwaarden Bekijk bericht
    zou graag een metallica bluray willen
    Ik denk dat er eentje aankomt met het concert dat ze in Frankrijk geshot hebben voor een dvd en hopelijk blu-ray release...

  13. #13

    Standaard

    Waarschijnlijk ook blu ray "The Killers live at Royal Albert Hall" op komst.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Powerray Bekijk bericht
    Heb die van Within Temptation gekocht en die is echt top !!! Een van de eerste concerten in de metal/gothic rock scene opgenomen met hd camera's, er zijn nog te veel releases op dvd imo, jammer... Kijk toch uit naar een Blu-ray van Dream Theater

    Is die Rush zo goed kanaalzicht ?
    Blu Ray van Dream Theater is er nog niet, maar wel van Liquid Tension Experiment (drummer, toetsenist en gitarist van Dream Theater samen met Tony Levin). Alleen te krijgen in een special edition pakket. De blu ray gaat in de toekomst niet los verkocht worden (is de huidige stelling). Prijs is rond de 100 euro. Als je ziet wat er in de box zit, is dit het wel waard.
    Overigens, ik hoefde geen btw te betalen. De leveranciers in de VS waren zo vriendelijk om 20 euro als prijs op het poststuk te schrijven. Link: http://www.ytsejamrecords.com/produc...p?idproduct=32

    Rush is overigens een mooie BD, echter wel in 1080i. Zelf vind ik dit voor een concert niet zo erg, zolang het geluid maar top is, en dat is het zeker.

  15. #15

    Standaard

    Uhm, als de posters in deze draad opera ook onder muziek rangschikken, ik heb er al twintig of zo, sommige met zeer goed live geluid maar bijna allemaal met overrompelend beeld.
    De prijzen zijn 20-35 Euro, tenminste als je ze in het buitenland bestelt, in de nl retail betaal je al gauw 50-55 Euro!
    Maar ja, 't is meestal wel 2-3 uur muziek...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Uhm, als de posters in deze draad opera ook onder muziek rangschikken, ik heb er al twintig of zo, sommige met zeer goed live geluid maar bijna allemaal met overrompelend beeld.
    Klopt, het aanbod klassiek op bd valt niet tegen. Ik ben nog op zoek naar een goede uitgave van Mozarts Requiem op bd, als iemand nog een tip heeft. Moet wel hd-surround sound hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Nine Inch Nails - Beside You In Time is een aanrader, verschrikkelijk mooi beeld en geluid
    Ben hier ook wel benieuwd naar, ik heb er vorige week nog mee in mijn handen gestaan...
    Laatst aangepast door Oakey : 31-08-2009 om 22:22
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    ....
    Sara Bareilles & ....

    .... dan in Mediamarkt maar de cd/dvd van Sara Bareilles meegenomen voor 4,99€ en is ook al mooi beeld....
    SB niet op bluray (of bedoel je dat niet??)? Die heb ik al een paar maanden in bezit:




    Prachtige bluray .

    Ik vind zowieso dat er weinig moderne muziek op bluray komt. Ik ben een groot muziekfan maar houd gewoon niet zo van die 'oude' artiesten (ieder z'n smaak toch). Optredens als Katie Melua en vergelijkbaar mogen van mij direct op BR, maar gek genoeg komt dit allemaal nog alleen op dvd...

    Ik heb nog wel een paar andere muziek br's (zit me suf te denken welke muziek-schijfjes die ik heb ook alweer br zijn), maar het aanbod is niet supergroot gek genoeg.
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  18. #18

    Standaard

    neil young the early tapes schijnt een juweeltje te zijn
    10 blu rays dacht ik
    maar een beetje te prijzig vind ik
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Hallo,

    Het valt me op dat er zo weinig muziek blu rays uitkomen.

    Vaak zijn het oudere opnames of schijfjes die al maanden gereleased zijn.

    Weinig upcoming releases info terug te vinden ...

    Zelfs van "megapopulaire" groepen zijn er geen recente concertregistraties te vinden (U2, R.E.M., Snow Patrol,...).

    Ik zou allesinds geïnteresseerd zijn in het betere pop, rock, alternatieve en elektronische werk.

    Valt mij ook op. Maar het duurde bij dvd ook wel even voor dat er voldoende fatsoenlijke releases waren.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timmio Bekijk bericht
    SB niet op bluray (of bedoel je dat niet??)? Die heb ik al een paar maanden in bezit:




    Prachtige bluray .
    Is hij regiovrij? Waar heb je hem gekocht?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timmio Bekijk bericht
    SB niet op bluray (of bedoel je dat niet??)? Die heb ik al een paar maanden in bezit:




    Prachtige bluray .
    Is hij regiovrij?

    Dan bestel ik hem onmiddellijk

  22. #22

    Standaard

    Heb eens op een rijtje gezet wat ik zoal heb op muziek BD:

    -Bruce Springsteen: Live In Dublin;
    -Legends Of Jazz: Showcase; (leuk, maar draai toch liever complete seizoen op r1 dvd)
    -Tony Bennett: An American Classic;
    -Chris Botti: Live (de eerste);
    -Legends: Live At Montreux;
    -Jamiroquai: Live At Montreux;
    -Tori Amos: Live At Montreux;
    -Lou Reed: Berlin;
    -John Legend: Live At The House Of Blues;
    -Stevie Wonder: Live At Last; (Stevie in topvorm)
    -Nine Inch Nails Live: Beside You In Time;
    -Queen: Rock Montreal & Live Aid;
    -Diana Krall: Live In Rio;
    -The Who: Live At Kilburn 1977;
    -The Cure: Trilogy; (al op dvd geweldig !)
    -Rush: Snakes & Arrows;
    -IAM: 20; (mooie live hiphopregistratie)
    -Shakira:Oral Fixation; (weet niet waarom ik deze gekocht heb :razz: )
    -The Police: Certifiable;
    -Jeff Beck: Live At Ronnie Scott's; (topper)
    -Verdi: La Traviata;
    -Verdi: Rigoletto;
    -Verdi: Il Trovatore;
    -Verdi: Aida;
    -Handel: Semele;
    -Handel: Giulio Cesare; (topper)
    -Handel: Tamerlano; (topper)
    -Handel: Orlando;
    -Handel: Admeto;
    -J.S. Bach: Brandenburg Concertos;
    -Herbert Von Karajan Memorial Concert; (topper)
    -Rameau: Zoroastre; (topper)
    -The Opera Gala Live From Baden-Baden;
    -Tiesto: Live (draai hem bijna nooit, jeugdsentiment uit breedjeda).


    Requiem van Mozart is helaas nog niet uit op BD.
    Heb verder nog interesse in b.v. recente live BD-uitgave van KD Lang (die hier af te spelen is !), Metallica Cunning Stunts (nog niets over gelezen maar mag van mij zo komen), Nils Petter Molvaer, meer werk van Bach ook leuk.
    Laatst aangepast door HUYG : 02-09-2009 om 04:24

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Is hij regiovrij?

    Dan bestel ik hem onmiddellijk
    Regiovrij, geen idee. Maar in iedergeval gewoon afspeelbaar in mijn oerhollandse panasonic bd-35 . Ik heb hem bij amazon.co.uk gekocht en alle engelse uitgaven zijn toch gewoon onze regio? Werkt in iedergeval prima

    @HUYG, leuke verzameling dus al, maar niet echt mijn muziek, veelal dus oudere artiesten/muziek en/of waar ik de dvd al van heb (en om nou bijvoorbeeld Diana Krall te dubbeldippen lijkt me niet echt nodig..)
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  24. #24

    Standaard

    Ik heb er maar eigenlijk 2 muziek blu raytjes, te weten:

    - Tiesto <-> Live in Kopenhagen
    - John Legend <-> Live in Blue House ( uit mijn hoofd )
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  25. #25

    Standaard



    Deze heb ik trouwens ook, maar viel me tegen (ook al niet mijn muziek,,zucht )
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •