De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TV stuk en nieuwe tv nodig

    Hallo,

    Mijn tv is net stuk gegaan en dus dringend opzoek naar een nieuwe tv.

    De prijs mag liggen tussen de 700 en 800 euro maar niet meer.

    Ik kwam de volgende twee tv's tegen.

    De Samsung UE40H6500 en de sony KDL-42W805B.

    Welke van de twee is het beste? Het is voor het spelen van games, tv en blu-ray films kijken.

    Of kan iemand mij nog andere tv aanraden in dezelfde prijsklasse?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Als je er op gaat gamen dan is de beste tip die ik je kan geven om voor de Sony te gaan. Die hebben de laagste inputlag. Dat komt in talloze tests naar voren.

    Deze 50 inch van Sony ligt ook in jouw prijsrange: http://tweakers.net/pricewatch/34621...6a-zilver.html
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Was laatst bij ... en even een paar Samsungs vergeleken tussen de iets goedkopere modellen en de h6670 (h schijnt trouwens code te zijn voor Sharp panel las ik ergens). Zoals het daar opgesteld stond vond ik de 6670 (schijnt exact gelijk te zijn aan het 6700 nummer die meestal bij de andere zaken staan ) duidelijk meer diepte in beeld geven dan het 6400/6200 enz . Leek ook met beweging rustiger te zijn (zelfde tv serie scene ).
    48inch was 899 dus als je een 40inch model zoekt zal die wel 700euro zijn
    Vooral voor diegene die kunnen wachten tot de volgende kortingactie voorbij komt mogelijk het overwegen waard .Die Sony lijken mij toch toch meestal net minder scherp (weet niet hoe de Samsungs het met games enz doen)Had ook nog voor de grap dat 4k model van Sony op normaal digitaal zender laten zetten leek mij toch ook duidelijk onscherper beeld mogelijk door de upscaling of zo(( met 4 k spul tussen de 4K sam en 4K sony vond ik de Sony beter ((het 4k promo wat opstond 4K modellen stonden naast elkaar). Is het niet zo dat 4K en UHD eigenlijk het zelfde is?
    Zoals het daar dus op mij overkwam en zoals het daar toevallig stond ingesteld.
    Laatst aangepast door vista-vision : 03-10-2014 om 12:17

  4. #4

    Standaard

    Beetje een onduidelijk verhaal van je vista-vision.

    Als je tv's gaat vergelijken in de winkel dan heb je al gauw een vertekend beeld. Scherpte is sowieso nauwelijks te beoordelen in de winkel. Hoeveel televisies hangen er wel niet aan dezelfde bron?

    De scherpte op mijn Sony tv is in elk geval heel erg goed. Evenals kleuren, zwartweergave en contrast.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Je weet ook pas echt hoe het plaatje er uit ziet als de tv thuis staat enz. Maar ik was wel onder de indruk v d 48h6670 (of identieke 6700) t.o.v het overige wat daar stond aan philips sonys en samsungs. Had ik moeten kiezen op dat moment tussen wat daar stond koos ik toch echt voor de 6670 in die prijsgroep.

  6. #6

    Standaard

    Dat is dus ook precies hoe zo'n winkelinstelling is ingeregeld. Dat een scherm maar genoeg opvalt onder het felle TL licht en naast de andere schreeuwende schermen. Ik zal daarom nooit een tv kopen bij de Mediamarkt bijvoorbeeld. Veel te veel tv's naast elkaar. Ik ga liever naar een kleinere zaak en baseer mijn eerste selectie op zoekwerk op internet.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eens en vooral dat laatste vind ik ook erg belangrijk, want ook in de kleine speciaalzaak is het verhaal soms gekleurd. Op internet vind je een schat aan informatie van elk type. Aan de andere kant is WYSIWYG voor heel veel mensen al voldoende.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •