De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe een mp3 speler aansluiten op mijn surround versterker - help.

    Beste allemaal,

    ik heb hier al een beetje rondgekeken op het forum, maar het exacte antwoord voor mijn probleem is net niet te vinden. Vandaar mijn vraag aan jullie ?
    Ik heb enkele jaren geleden een echt degelijke cinema surround systeem gekocht van ongeveer een 750 euro inclusief boxen en basskast van sony. Tot op heden tevreden van.
    Nu door aanpassingen in onze leefkamer ga ik hier wat element van verwijderen en zou graag een mogelijkheid zien om hier mp3 mee af te spelen en ook eventueel cd's.
    mijn vraag is dus, hoe kan ik op een zo best mogelijke manier mp3 beluisteren via mijn versterker en ook eventueel cd's.
    wat ik nu heb staan is een versterker van 500 watt - externe gevoede basskast - en 5 kleinere speakers rondom. de rest zou ik allemaal willen aankopen.
    Hebben jullie voorstellen hoe ik dit het best zou aanpakken ?
    ik dan jullie al op voorhand.
    Mvg Chris

    Voorstellen:
    - Ik koop een dvd speler waar ik audio cd's op kan afspelen en een usb aansluiting heeft voor mijn mp3 die op een usb stick staan.
    - ik koop een klein mp3 spelertje die ik aan de versterker rechtstreeks aankoppel en vandaar laat spelen. Weet wel niet goed hoe dit dat zit ivm geluidssterkte ???
    - ik koop een cd speler met usb aansluiting,, is wel redelijk duur denk ik ?

    mag ik jullie voorstellen horen aub.

  2. #2

    Standaard

    Elke moderne DVD speler en ook BluRay speler kan CD's afspelen en hebben tegenwoordig vaak allemaal een USB aansluiting, dus dat is het antwoord.
    Een separate CD speler met USB aansluiting zal je erg weinig vinden omdat er sowieso al weinig CD spelers op de markt zijn, tenizj je in de duurdere klasses gaat zoeken maar iets zegt mij dat je dat niet wilt gaan doen.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Edgar,

    alvast bedankt voor je snelle antwoord en advies.
    ik stel nu misschien een domme vraag maar zou hier graag zekerheid over hebben
    zoals je voorstelt een gewone dvd speler kopen dus met usb aansluiting en deze gewoon aansluiten op mijn versterker, ja ?
    moet ik deze dan aansluiten op het aux kanaal of eerder cd kanaal of dvd kanaal, ik wil dan gewoon muziek beluisteren via mijn versterker zonder dat ik een tv hoef aan te zetten ?
    heb op internet een dvd speler gevonden voor een 60 euro met usb die audio weergeeft, dit zou dus voldoende zijn ?

  4. #4

    Standaard

    Alle voorstellen en combinaties zijn welkom, is er nog iemand anders met een voorstel aub

  5. #5

    Standaard

    Hallo Chris,
    Welkom op het forum.

    Ja, zo zou het moeten werken. Ik heb een LG-BD speler met USB en daarmee kan ik ook muziek afspelen op mijn surround-set.
    Een modernere surroundversterker heeft tegenwoordig overigens zelf een USB-ingang, maar die van jou waarschijnlijk niet?
    Een MP3 spelertje aansluiten zou ik niet doen. Het volume valt nog wel te regelen (ook via de volumeregeling van de speler zelf), maar je hebt dan geen afstandsbediening.
    Een DVD-speler met USB-aansluiting heeft dat wel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je zou ook kunnen denken aan een mediaspeler (heeft vaak ook een dvd of blu-ray-speler ingebouwd) die je zowel apart op je tv als je homecinema-set kunt aansluiten. Hierin zit een harde schijf waarin je al je mp3's kwijt kunt. Het voordeel hiervan is dat je niet via omslachtige menu's in je dvdspeler je muziek moet benaderen en doen het veelal ook beter, omdat ze daar voor gemaakt worden en ook niet al te duur zijn. Via een unieke afstandsbediening kun je dan heel makkelijk je muziek oproepen en op het scherm krijg je vaak een mooie cd-hoes of extra informatie die veelal van het internet wordt gehaald. Heel veel apparaten hebben wel een soort mediaspeler ingebouwd, maar de bediening kan soms omslachtig zijn. Het enige wat je op je homecinema-set nodig hebt is een vrije audioaansluiting zoals een cinch (rood-wite tulp) of bij voorkeur een optische of coaxiale aansluiting.

    Je zou je het typenummer van je set kunnen vermelden, want heel veel alles in één-sets hebben weinig aansluitingen/ingangen om wat op aan te sluiten. Wij kunnen dan de beste (van alle) optie(s) aangeven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Hallo Chris,
    Welkom op het forum.

    Ja, zo zou het moeten werken. Ik heb een LG-BD speler met USB en daarmee kan ik ook muziek afspelen op mijn surround-set.
    Een modernere surroundversterker heeft tegenwoordig overigens zelf een USB-ingang, maar die van jou waarschijnlijk niet?
    Een MP3 spelertje aansluiten zou ik niet doen. Het volume valt nog wel te regelen (ook via de volumeregeling van de speler zelf), maar je hebt dan geen afstandsbediening.
    Een DVD-speler met USB-aansluiting heeft dat wel.
    Hallo Ludo,
    wil je bedoelen dat je met je dvd speler die aangesloten is op je surround systeem rechtstreeks muziek kan beluisteren via cd en of mp3 zonder de tv aan te zetten ?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CHRIS69999 Bekijk bericht
    Hallo Ludo,
    wil je bedoelen dat je met je dvd speler die aangesloten is op je surround systeem rechtstreeks muziek kan beluisteren via cd en of mp3 zonder de tv aan te zetten ?
    Ja, dat gaat lukken! Zo doe ik dat ook altijd. Overigens bijna altijd CD's, ik speel geen MP3's af op mijn systeem, alleen indien noodzakelijk voor m'n werk.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Oorspronkelijk gepost door CHRIS69999 Hallo Ludo,
    wil je bedoelen dat je met je dvd speler die aangesloten is op je surround systeem rechtstreeks muziek kan beluisteren via cd en of mp3 zonder de tv aan te zetten ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ja, dat gaat lukken! Zo doe ik dat ook altijd. Overigens bijna altijd CD's, ik speel geen MP3's af op mijn systeem, alleen indien noodzakelijk voor m'n werk.
    Het is duidelijk dat je geen/niet vaak MP3's afspeelt, ik overigens ook niet, al heb ik daar vanzelfsprekend wel diverse mogelijkheden en verschillende apparaten voor.

    Een CD afspelen op een DVD speler is voor het overgrote deel van de DVD/BR spelers geen probleem, doch een MP3 wordt toch wel een ander verhaal, niet dat de meeste spelers het
    niet zouden kunnen, maar wel dat je er een TV of monitor voor aan moet zetten om te kunnen beginnen met spelen, als je het eenmaal spelend hebt kan het scherm dan wel weer uit.

    Vaak zitten MP3's in een soort van menu structuur op een schijfje/stick of zitten de diverse albums apart in een mapje, om iets te kunnen selecteren dien je dan een TV/monitor aan te zetten.
    Vaak kun je dat dan wel weer omzeilen door alle nummers los op het schijfje te zetten zonder gebruik te maken van mappen.

    Je kan ook je smartphone als mediaspeler inzetten(indien in bezit), heeft als voordeel dat die zelf al een scherm heeft, de muziek kan eventueel draadloos verstuurd worden, maar ook wel via USB....,
    al heb je in sommige gevallen wel weer hulpstukken nodig om eea aan te sluiten.

    @CHRIS69999 - jammer dat je zo geheimzinnig doet over je : "echt degelijke cinema surround systeem" en niet bekent maakt wat het modelnummer is.

    Claudio merkt het ook al op..... je kan veel beter advies krijgen als je het modelnummer geeft, zelf heb ik al heel snel minder zin om er tijd in te steken, ik kan immers
    bij onvoldoende gegevens nooit een goede raad geven en dan geef ik liever helemaal geen raad, want dan is de kans ook nog eens groot dat er verkeerde raad wordt gegeven,
    die blunder wil ik niet maken.

    Er zijn diverse mogelijkheden, hier kun je in het kort ook al wat lezen over de mogelijkheid met bijvoorbeeld een smartphone:

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...eem-weergeven/

    Wil je echt goed geholpen worden???? dan is info over je huidige apparatuur echt noodzakelijk.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ja, daar dacht ik gisteravond laat nog aan: de MP3's moeten wel in de root van de speler staan, niet in mappen. Zo heb ik dat altijd, maar ik gebruik het niet om naar "CD's te luisteren via MP3. Ik speel alleen losse bestanden af en die staan in de root van de speler.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Hallo allemaal,

    ik wil helemaal niet geheimzinnig doen ivm de versterker, hierbij de gevraagde gegevens.
    alvast bedankt

    Sony FM STEREO /FM AM RECEIVER STR-DE495 P

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CHRIS69999 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    ik wil helemaal niet geheimzinnig doen ivm de versterker, hierbij de gevraagde gegevens.
    alvast bedankt

    Sony FM STEREO /FM AM RECEIVER STR-DE495 P
    Een surround receiver van de vorige generatie, niets mis mee als je niets met Blu ray doet en het goed kan vinden
    met DVD. Je hebt optische en coax digitale ingangen en kunt via deze weg van surround genieten.

    Je doet helaas geen mededeling over de rest van eventuele andere randapparatuur, en dat maakt het ook
    iets moeilijker om goede raad te geven, maar als we er van uit zullen gaan dat je wel een moderne
    platte TV hebt, dan heb je waarschijnlijk wel de behoefte aan een DVDspeler met HDMI uitgang om
    aan de TV te koppelen. Dan is het tevens fijn als de speler een digtale uitgang heeft om hem aan de receiver
    te koppelen, je kunt dan Dvd's in surround beluisteren en de overige zaken in stereo(CD's MP3's etc etc)

    Om MP3's af te kunnen spelen zonder je TV aan te hoeven zetten is het dan wel zaak om de nummers
    niet in mapjes te zetten maar gewoon "los" op de stick, al kan daar wel een limit aan verbonden zijn,
    mijn autoradio weigert sticks met, dacht ik zo uit mijn hoofd, 300 losse nummers achter elkaar...... maar
    dat lijkt me geen probleem om na 300 nummers eventueel de TV even aan te moeten zetten om naar
    de volgende 300 te gaan.

    Je kan ook gebruik gaan maken van een simpel MP3 spelertje en deze via de koptelefoon uitgang
    van het spelertje verbinden met een analoge stereo ingang op je receiver, al naar gelang de kwaliteit
    van het spelertje is daar redelijk tot goede resultaten mee te behalen.

    Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar weet niet of je wel of niet beschikt over een smartphone...

    Wil je eventueel voorbeelden van DVDspelers/MP3 spelers?
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Gelet op de vraag van topicstarter is de goedkoopste oplossing er 1 van een paar euro, nl. de aanschaf van een 3,5 mm jack naar 2x tulpstekker, zoals deze. Gewoon wat mp3'tjes op je mobiele telefoon zetten en deze via de koptelefoonaansluiting verbinden met één van de AUX-ingangen van de versterker, bijv. de TAPE-ingang. Het andere eind van de kabel leg je dan gewoon op een plek dat je gemakkelijk je mobiel eraan kan hangen. Zo doe ik het altijd. Je kunt er ook nog een docking station met line out bij kopen die je dan naast je versterker zet (of erop) zodat het er 'netjes' uitziet, zoiets, je hebt die voor diverse merken telefoons.

    Aangezien TS het heeft over een homecinema-opstelling zal daar toch wel een dvd-speler in zitten, maar dan begrijp ik niet goed waar de vraag vandaan komt om ook cd's af te kunnen spelen. Dat kan met elke dvd-speler prima zonder de tv aan te zetten.

    Mp3'tjes afspelen via een mediaspeler of dvd-speler is wat mij betreft geen doen zoals DVDProfilersFilmgek al zegt; je moet altijd de tv aanzetten en door menu's scrollen om 'snel' een ander nummer te vinden is bijzonder onhandig. Op je smartphone is dit wel gemakkelijk. Mocht je iemand zijn die zijn smartphone geen minuut kan missen, dan zou ik gewoon een goedkoop mp3-spelertje kopen en die er altijd aan laten hangen.
    Laatst aangepast door Oakey : 14-11-2014 om 18:25

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •