De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Smart Evolution KIT Samsung

    Beste medegenoten,

    Ik wil in de zomer een Samsung 4K tv kopen. Nu lees ik dat er standaard een z.g.n. Smart Evolution Kit/Box wordt meegeleverd.
    Nu heb ik daar een enkel vraagje over. Misschien dat iemand ervaring hiermee heeft.

    1)-Ik wil alles via mijn receiver laten lopen, zodat ik maar een kabel nodig heb, die ik dan weer aansluit op de Samsung TV. Dus zo min mogelijk kabels
    Is het dan de bedoeling dat ik de reciever aansluit op de Smart Evolution box die dus een onderdeel is van de Samsung TV? of moet dit alsnog apart op een andere aansluiting?

    2)-gebruiken jullie de Smart Evolution box ook voor e.v.t. Upgradings? Het lijkt me super handig dat, stel wanneer je nu een nieuwe Smart TV koopt van Samsung, en volgend jaar komt Samsung met een Tizen based TV uit, door alleen een nieuwe Evolution box te kopen, je TV in de nieuwste Samsung model kunt transformeren?

    Iemand ervaring hiermee??

    Bedankt voor jullie reacties.

  2. #2

    Standaard

    Alles via de receiver aansluiten is sowieso verstandig, mits je een receiver hebt die goed genoeg is. Volgens mij sluit je de receiver gewoon op één van de HDMI-ingangen van de TV-aan. Bij mij is dat bijv. de HDMI-3 ingang. Die maakt deel uit van het gedeelte dat ze de Smart Evolution Box noemen. Overigens moet je nog maar afwachten of zo zo'n Smart Evolution Box uitbrengen voor het model dat jij op het oog hebt. Een soortgelijke box voor de F8000-serie heb ik bijvoorbeeld dit jaar nog niet voorbij zien komen.

    Als Samsung software-matige verbeteringen uitbrengt en in zo'n Smart Evolution Box stopt, en ik weet niet of Tizen puur softwarematig is, dan zou je kunnen upgraden via zo'n box, als je zoiets belangriijk en zinvol vindt, tenminste. Hardwarematige verbetering zullen meestal niet in zo'n Smart Evolution Box zitten, lijkt me. Je kunt hiermee van een Full HD-panel geen UHD-panel maken, maar dat begrijp je vast wel. Zo'n Smart Evolution Box is als concept wel aardig bedacht, maar of het in de praktijk echt nuttig en zinvol is, ik weet het niet.

    Voor dit soort specifieke vragen kun je natuurlijk ook zelf even met Samsung contact opnemen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Alles via de receiver aansluiten is sowieso verstandig, mits je een receiver hebt die goed genoeg is. Volgens mij sluit je de receiver gewoon op één van de HDMI-ingangen van de TV-aan. Bij mij is dat bijv. de HDMI-3 ingang. Die maakt deel uit van het gedeelte dat ze de Smart Evolution Box noemen. Overigens moet je nog maar afwachten of zo zo'n Smart Evolution Box uitbrengen voor het model dat jij op het oog hebt. Een soortgelijke box voor de F8000-serie heb ik bijvoorbeeld dit jaar nog niet voorbij zien komen.

    Als Samsung software-matige verbeteringen uitbrengt en in zo'n Smart Evolution Box stopt, en ik weet niet of Tizen puur softwarematig is, dan zou je kunnen upgraden via zo'n box, als je zoiets belangriijk en zinvol vindt, tenminste. Hardwarematige verbetering zullen meestal niet in zo'n Smart Evolution Box zitten, lijkt me. Je kunt hiermee van een Full HD-panel geen UHD-panel maken, maar dat begrijp je vast wel. Zo'n Smart Evolution Box is als concept wel aardig bedacht, maar of het in de praktijk echt nuttig en zinvol is, ik weet het niet.

    Voor dit soort specifieke vragen kun je natuurlijk ook zelf even met Samsung contact opnemen.
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb gelezen dat iemand zijn processor (hardware) heeft kunnen upgraden naar een quadcore dmv Smart Evolution box omdat alle electronica in die box blijft te zitten.
    Dus het is simpelweg een nieuwe box kopen van rond de 300 eur.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •