De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard bose plafond speakers integreren in bestaande Home Cinema Set?

    Hoi,

    Ik ben aan het denken om in het kader van Dolby Atmos, 2 draadloze Bose Speakers aan het plafond te monteren.
    Is het mogelijk om Bose te integreren in mijn bestaande 5.1 Home Cinema omgeving (Canton speakers/Elac sub)?
    Welke Bose speakers zijn het beste hiervoor? iemand misschien ervaring?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Opzicht zou dat kunnen, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe de voeding geregeld is, meestal hangen draadloze speakers aam het stroom. Daarnaast is een goede geluidsintregratie met je huidige speakers een must. Je moet in ieder geval geen Atmos-reflectiesysteem nemen, want dat zorgt opeens voor een kakofonie aan vage geluiden in plaats dat het een meerwaarde biedt. Plafondspeakers zijn een must. Ik zelf ben ook aan het oriënteren, maar als er plafondspeakers komen zullen deze toch bedraad moeten zijn en zeker niet net boven de luisterpositie geplaats worden, want dan gaat het Atmos kanaal overheersen als je er net onder zit.

    Ik denk wegens het ontbreken aan ervaring met Atmos er weinig leden zijn die daar een zinnig antwoord op kunnen geven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Opzicht zou dat kunnen, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe de voeding geregeld is, meestal hangen draadloze speakers aam het stroom. Daarnaast is een goede geluidsintregratie met je huidige speakers een must. Je moet in ieder geval geen Atmos-reflectiesysteem nemen, want dat zorgt opeens voor een kakofonie aan vage geluiden in plaats dat het een meerwaarde biedt. Plafondspeakers zijn een must. Ik zelf ben ook aan het oriënteren, maar als er plafondspeakers komen zullen deze toch bedraad moeten zijn en zeker niet net boven de luisterpositie geplaats worden, want dan gaat het Atmos kanaal overheersen als je er net onder zit.

    Ik denk wegens het ontbreken aan ervaring met Atmos er weinig leden zijn die daar een zinnig antwoord op kunnen geven.
    Ok, misschien is het makkelijker om 2 losse bose speakers (116) in het plafond te monteren voor een extra dimensie. dus niet speciaal voor Atmos doeleinden.

    Bedankt voor je reactie!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Opzicht zou dat kunnen, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe de voeding geregeld is, meestal hangen draadloze speakers aam het stroom. Daarnaast is een goede geluidsintregratie met je huidige speakers een must. Je moet in ieder geval geen Atmos-reflectiesysteem nemen, want dat zorgt opeens voor een kakofonie aan vage geluiden in plaats dat het een meerwaarde biedt. Plafondspeakers zijn een must. Ik zelf ben ook aan het oriënteren, maar als er plafondspeakers komen zullen deze toch bedraad moeten zijn en zeker niet net boven de luisterpositie geplaats worden, want dan gaat het Atmos kanaal overheersen als je er net onder zit.

    Ik denk wegens het ontbreken aan ervaring met Atmos er weinig leden zijn die daar een zinnig antwoord op kunnen geven.
    Kan de Denon 5200 reciever (Audessey 32) bose boxen goed integreren in een al bestaand Home Cinema systeem?

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De Denon is een heel mooi model en komt erg goed uit de test. Zelf ben ik bijvoorbeeld in de markt voor zijn nog uit te komen grote broer de 7200. Het voordeel van deze serie zijn de vier DSP-chips waardoor je Audyssey XT32 hebt in combinatie met Dolby Atmos en tegen meerprijs Auro 3D. Of dit voldoende is om de Bosespeakers aan te sturen, blijft de vraag, maar doordat je de volledige Audyssey-suite hebt, verwacht ik wel dat je een mooi eindresultaat mag verwachten. Het ligt er ook een beetje aan wat het Bose-effect gaat doen. Maar dat is niet meer dan een aanname mijnerzijds.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De Denon is een heel mooi model en komt erg goed uit de test. Zelf ben ik bijvoorbeeld in de markt voor zijn nog uit te komen grote broer de 7200. Het voordeel van deze serie zijn de vier DSP-chips waardoor je Audyssey XT32 hebt in combinatie met Dolby Atmos en tegen meerprijs Auro 3D. Of dit voldoende is om de Bosespeakers aan te sturen, blijft de vraag, maar doordat je de volledige Audyssey-suite hebt, verwacht ik wel dat je een mooi eindresultaat mag verwachten. Het ligt er ook een beetje aan wat het Bose-effect gaat doen. Maar dat is niet meer dan een aanname mijnerzijds.

    Bedankt voor je reactie Claudio.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie Claudio.

    Oh ja de Denon 7200 is al uit hoor. kost rond de 2800,- eur

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij zou deze maand uitkomen, maar sommige webshops hebben hem al een tijdje staan, maar dat klopte niet, wellicht is hij nu wel uit. Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar de Marantz 8802 AV-controller die in februari uitkomt, maar daar moet een losse versterker bij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •