Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe naam Ultra HD Blu-ray gelanceerd

    Nieuwe naam Ultra HD Blu-ray gelanceerd

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Komt er dan nog een dragen één bij naast DVD en Blu-ray ? We geraken nu al niet af van die vervelende dvd. Ik ga ook niet weer alles opnieuw kopen op UHD Blu-ray.

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat de UHD Blu ray eerder de Blu ray vervangt dan de DVD.
    Mensen die nu al geen BD kopen, zullen ook niet snel overstappen naar UHD-Blu ray.
    Maar de puristen onder ons zullen eerder van BD naar UHD-Blu-ray overstappen.
    En bij de overgang van DVD naar Blu-ray zeiden we ook dat we niet gingen 'double-dippen', maar uiteindelijk doen we dat toch wel...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Nou ik ben wel aardig uitgedipt hoor. Zal heus wel een keer overstappen naar het nieuwe formaat, als mijn huidige televisie en speler kapot zijn en de prijs gedaald, maar ik ga niet weer alles opnieuw kopen. Ik vind BD nog altijd uitstekend en het zou me niet eens uitmaken als het bij dit medium zou blijven voor altijd.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat ook nog even een punt van onduidelijkheid is, is de nog te defineren HDCP 2.2-standaard. Het is daarom nog onduidelijk of bestaande 4K-schermen dit kunnen weergeven, omdat deze niet HDCP 2.2 ondersteunen en dit alleen via een hardware-upgrade kan worden bijgewerkt. Ik weet dat omdat receivers die je nu koopt veelal in mei 2015 terug naar de dealer mogen voor een - al dan niet gratis - hardware upgrade naar HDCP 2.2. Er zijn echter merken die nu al ondersteuning bieden voor HDCP 2.2, maar dat gaat ten koste van een flink aantal concessies, omdat de standaard nog helemaal niet bepaald is. Het zal mij niet verbazen als deze of niet of beperkt met de nieuwe standaard zullen werken. Een hoop onduidelijkheid dus die, als het even tegenzit, de nieuwe Ultra HD BD een succes of een fiasco kunnen maken, wellicht nog meer dan het aanbod wat in eerste instantie ook flink aan de prijs zal zijn. Het sluit in die zin wellicht ook wel een beetje aan bij de oeverloze wedloop in nieuwe technieken tussen bioscopen en de homecinema en in dit geval tussen streaming en kijken via een medium. Netflix heeft namelijk al aangekondigd om enkele nieuwe series in Ultra HD en HDR te produceren en het duurt nog een heel jaar voor de eerste titels zullen verschijnen. De vraag is of streaming intussen niet de 4K-markt heeft veroverd.

    Tja en betere pixels op een inferieur tv-systeem is min of meer water naar de zee dragen en de consument lichtelijk voor gek houden. Nu 3D niet het gewenste resultaat biedt richt men hun peilen volledig op 4K. Terwijl OLED ( Ja daar is hij weer) een veel grotere meerwaarde biedt dan een televisiesysteem wat bij de introductie van 4K veel issues kent als banding e.d.. En als het medium eind dit jaar pas daadwerkelijk in de winkel ligt, hoe lang duurt het voordat er noemenswaardige titels voor handen zijn. Bij BD ging dat wel iets sneller als bij DVD, maar nog immer is niet alles op BD te krijgen en wie garandeert dat als het succes tegenvalt je straks niet weer de tol betaald als early adopter.

    De UBD van Panasonic is naar wat ik begreep een prototype en wellicht niet een consumentenversie, maar pin me daar niet op vast. Allemaal leuke kritiek, maar als ik mijn denial opzij zet, denk dat ik die malloot ben die straks gewoon weer de meest essentiële titels ga dubbeldippen, gewoon omdat het kan en helemaal als blijkt dat de meerwaarde aanzienlijk is, maar dan op zijn minst op een 4K-OLEDscherm. Blijkbaar heb ik dus nog even de tijd...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    De apparatuur waarmee ik het verschil zou kunnen zien tussen BD en Ultra BD PAST NIET IN MIJN HUIS!!!

    Misschien als ik de lotto win, ja dan...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zei ik ook, met dezelfde verontwaardiging, maar toch, als je eenmaal een beetje demonstratie hebt gezien, blijkt toch al gauw dat het zelfs op een relatief 'klein' scherm waarneembaar is. Let wel, de demonstraties die ik heb gezien waren vooral korte 4-K-filmpjes die natuurlijk het maximale effect boden. Of een film hetzelfde effect geeft betwijfel ik dan weer wel, maar als zelfs mijn vrouw en jongste spontaan verstomd raakte van het 4K-geweld, zegt dat wel iets. En zij hebben helemaal niets met beeldkwaliteit. "Huh, is dat 3D zonder bril???". Toch ook ik blijf sceptisch of is het denial..? En inderdaad, als geld grassprieten waren..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De apparatuur waarmee ik het verschil zou kunnen zien tussen BD en Ultra BD PAST NIET IN MIJN HUIS!!!

    Misschien als ik de lotto win, ja dan...
    Kun je nagaan hoe snel dit in de kleine Nederlandse doorzonwoninkjes zal aanslaan

  9. #9

    Standaard

    Het verschil tussen Blu-ray en UHD Blu-ray is wel niet zo groot als dat tussen DVD en Blu-ray. We zullen zien wat het wordt.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zal nog moeten blijken, want het moet nog uitkomen, maar ik ben het zeker met je eens. De stap van SD naar HD was aanzienlijk en misschien wel goed genoeg. Ik denk vooral dat vrijwel niemand nog zit te wachten op een nieuw medium of de economie moet ineens een flinke boost hebben gehad. Ik denk gewoon dat Video On Demand de toekomst is en in die ontwikkeling is de meeste progressie te halen. Een Disc is zooooo 2010.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Niets was zo groot als de stap van VHS naar DVD. Zo'n wauwmoment zal ik niet snel meer beleven denk ik.

  12. #12

    Standaard

    Ik kijk eerst zeker eens lange tijd de kat uit de boom voor ik een overstap zal maken.

    Blu-ray vind ik nog steeds super.

  13. #13

    Standaard

    Ondanks dat ik 1080p super vind, lijkt me 4K echt nog beter. Nog veel minder kans op vervelende artefacten, nog meer kleuren, nog meer detail. Alleen wanneer ik er aan ga, tsja dat is weer héél iets anders(kijk inmiddels al weer veel vaker gratis DVD uit de videotheek) en of anderen die niet eens verschil tussen DVD en BD zien er op zitten te wachten? Dan moeten ze toch echt eerst bij iedereen de weergevers gaan kalibreren en alle instelmogelijkheden verder uitzetten, zodat men het verschil ook kan zien...
    Laatst aangepast door peptalk : 13-01-2015 om 19:52
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Niets was zo groot als de stap van VHS naar DVD. Zo'n wauwmoment zal ik niet snel meer beleven denk ik.
    Nou, bij mij zaten daar nog een paar stappen tussen met CDi (oké, niet top), Laserdisc (Dolby Digital klonk beter dan op DVD), S-VHS (oké, was geen filmmedium). Na DVD volgde direct HD DVD en Blu-ray Disc. Ik vond de stap van SD naar HD de grootste, omdat de meeste concessies die ook nog op DVD zaten, toen pas echt verleden tijd waren. Pijnlijk was vooral dat ik eerder games in HD speelde dan films kon kijken. Maar een wauw-moment is natuurlijk wel weer heel persoonlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Ik was al blij dat ik niet meer hoefde terug te spoelen. Die vreugde vergeet ik ook niet snel haha

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ondanks dat ik 1080p super vind, lijkt me 4K echt nog beter. Nog veel minder kans op vervelende artefacten, nog meer kleuren, nog meer detail. Alleen wanneer ik er aan ga, tsja dat is weer héél iets anders(kijk inmiddels al weerveel vaker gratis DVD uit de videotheek) en of anderen die niet eens verschil tussen DVD en BD zien er op zitten te wachten? Dan moeten ze toch echt eerst bij iedereen de weergevers gaan kalibreren en alle instelmogelijkheden verder uitzetten, zodat men het verschil ook kan zien...
    Eens. Vooral de kleurendiepte is zelfs bij Blu-ray Disc nog maar heel beperkt. Dus naast hogere resolutie biedt 4K veel meer voordelen. Maar je zegt het treffend. Beter is in de geschiedenis niet altijd garantie voor succes geweest, integendeel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik was al blij dat ik niet meer hoefde terug te spoelen. Die vreugde vergeet ik ook niet snel haha
    Daar heb je ook helemaal gelijk in, dat vreugdedansje was ik bijna vergeten, maar wel heel herkenbaar...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Eens. Vooral de kleurendiepte is zelfs bij Blu-ray Disc nog maar heel beperkt. Dus naast hogere resolutie biedt 4K veel meer voordelen. Maar je zegt het treffend. Beter is in de geschiedenis niet altijd garantie voor succes geweest, integendeel.
    Zoals je zelfs in de meeste reacties hier leest is resolutie toch het belangrijkste, maar er is zoveel meer dan alleen resolutie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daar heb je ook helemaal gelijk in, dat vreugdedansje was ik bijna vergeten, maar wel heel herkenbaar...
    Of skippen naar een hoofdstuk en niet meer de pitch regelen, al was dat met de laatste modellen al heel wat beter.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zoals je zelfs in de meeste reacties hier leest is resolutie toch het belangrijkste, maar er is zoveel meer dan alleen resolutie.
    Daarom kun je in feite eigenlijk ook pas wat zinnigs zeggen als je het echt - goed - hebt gezien, want het gaat om de complete ervaring.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Of skippen naar een hoofdstuk en niet meer de pitch regelen, al was dat met de laatste modellen al heel wat beter.
    ...

    Slik...

    Zucht! VHS was een intense en langdurige jeugdliefde, maar de breuk van mijn eerste liefde Betamax was nog wel voelbaar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Ik zie zeker voordelen van een grotere bandbreedte, want dat is tenslotte waar het om draait. Niet alleen de resolutie neemt toe, maar ook de bitrate, dus minder compressiefouten of andere nare bij effecten. Ook het aantal kleuren neemt toe. Ook de content op 1 disc kan uitgebreider. Ook de audio kwaliteit neemt toe. Ik hoop alleen dat ik mijn 1080p tv kan blijven gebruiken. Zodat ik wel het voordeel heb van een aantal dingen. Het apparaat is net een half jaar oud en ik ga niet binnen afzienbare tijd weer een nieuiwe tv aanschaffen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2015
    Woonplaats
    Eindhoven (stadsdeel woensel)

    Standaard

    daar ik denk dat het nog wel meevalt met de Blu-Ray UHD
    daar zijn toch ook nog niet de apperatuur voor de UHD-blu-Ray spelers
    daar ik het voorlopig nog gewoon op de Blu-Ray hou op mijn Marantz- UD9004
    "Leer van Gisteren,droom van morgen, en Leef Vandaag"
    Klipsch RF35 Front,Center ch:RC-64,Subwoofer:RSW12,Surround backRF15 Klipsch
    Marantz:AV8003 voorversterker.MM8003 Eindversterker,UD9004 Universal HD player Marantz,TT-15S1 draaitafel Marantz.
    Kabels:Audioquest,van den hul.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HANS VERBIEST Bekijk bericht
    daar ik denk dat het nog wel meevalt met de Blu-Ray UHD
    daar zijn toch ook nog niet de apperatuur voor de UHD-blu-Ray spelers
    daar ik het voorlopig nog gewoon op de Blu-Ray hou op mijn Marantz- UD9004
    Dat komt er toch gewoon allemaal aan.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HANS VERBIEST Bekijk bericht
    daar ik denk dat het nog wel meevalt met de Blu-Ray UHD
    daar zijn toch ook nog niet de apperatuur voor de UHD-blu-Ray spelers
    daar ik het voorlopig nog gewoon op de Blu-Ray hou op mijn Marantz- UD9004
    Heb je überhaupt het nieuwbericht gelezen? De eerste speler is aangekondigd...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2015
    Woonplaats
    Eindhoven (stadsdeel woensel)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heb je überhaupt het nieuwbericht gelezen? De eerste speler is aangekondigd...
    Nee,nog niet maar ga het zeker doen bedankt voor de info!
    "Leer van Gisteren,droom van morgen, en Leef Vandaag"
    Klipsch RF35 Front,Center ch:RC-64,Subwoofer:RSW12,Surround backRF15 Klipsch
    Marantz:AV8003 voorversterker.MM8003 Eindversterker,UD9004 Universal HD player Marantz,TT-15S1 draaitafel Marantz.
    Kabels:Audioquest,van den hul.

  25. #25

    Standaard

    Maar we hebben ook al fims op blu-ray die 4k zijn... Dus waarom een nieuwe speler kopen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •