De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2015
    Woonplaats
    Eindhoven (stadsdeel woensel)

    Standaard Introotje KIJKWIJZER!

    Beste allemaal,
    waarom is het introotje van de kijkwijzer soms bijna niet te verstaan en de andere keer word je zowat van de bank geblazen.
    dit heeft vooral betrekking op de Blu-Ray Disc's.
    het duurt maar één paar seconden van dat hele harde schelle geluid.
    en het word soms weergegeven in DD 2:0/PLII Surround en in DD 5:1
    "Leer van Gisteren,droom van morgen, en Leef Vandaag"
    Klipsch RF35 Front,Center ch:RC-64,Subwoofer:RSW12,Surround backRF15 Klipsch
    Marantz:AV8003 voorversterker.MM8003 Eindversterker,UD9004 Universal HD player Marantz,TT-15S1 draaitafel Marantz.
    Kabels:Audioquest,van den hul.

  2. #2

    Standaard

    Ik weet het niet maar ik erger me er ook altijd e-no-rum aan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    De belangrijkste reden voor mij om de volumeknop pas aan te raken zodra het menu in beeld is...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Dat komt door de normalisering van het geluid. Het geluid van die trailer heeft geen hoge pieken, waardoor het normale niveau -net zoals bij muziek- wat hoger kan liggen zodat de ruimte optimaal gebruikt wordt. De makers kunnen daardoor kiezen tussen het gebruik van de maxmale ruimte en het normale niveau van de film. Door de te lage bitrate, wordt er vaak gekozen voor de maximale ruimte en is het daarom de ene keer hoger of lager dan de andere.

    Een oplossing voor dit probleem zou zijn om een hogere bitrate te gebruiken, zodat het geluid ook bij een normale geluidssterkte voldoende dynamiek heeft.

    Tot die tijd moeten we de afstandsbediening naast ons laten liggen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2015
    Woonplaats
    Eindhoven (stadsdeel woensel)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat komt door de normalisering van het geluid. Het geluid van die trailer heeft geen hoge pieken, waardoor het normale niveau -net zoals bij muziek- wat hoger kan liggen zodat de ruimte optimaal gebruikt wordt. De makers kunnen daardoor kiezen tussen het gebruik van de maxmale ruimte en het normale niveau van de film. Door de te lage bitrate, wordt er vaak gekozen voor de maximale ruimte en is het daarom de ene keer hoger of lager dan de andere.

    Een oplossing voor dit probleem zou zijn om een hogere bitrate te gebruiken, zodat het geluid ook bij een normale geluidssterkte voldoende dynamiek heeft.

    Tot die tijd moeten we de afstandsbediening naast ons laten liggen.
    OH, dat wist ik niet weer wat geleerd bedankt voor de Info @ Gerco Stuivenberg
    "Leer van Gisteren,droom van morgen, en Leef Vandaag"
    Klipsch RF35 Front,Center ch:RC-64,Subwoofer:RSW12,Surround backRF15 Klipsch
    Marantz:AV8003 voorversterker.MM8003 Eindversterker,UD9004 Universal HD player Marantz,TT-15S1 draaitafel Marantz.
    Kabels:Audioquest,van den hul.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •