-
Glorious Member
Persoonlijke 'Oscar-overzicht' voor Beste Film van 1920 tot nu
Topic om over de Oscars én jouw persoonlijke lijst te discussiëren.
Als jij het voor het zeggen had, hoe zou jouw 'Oscar' lijst voor de categorie Beste Film er (zo volledig mogelijk) uit zien van 1920 tot nu?
(De jaartelling op IMDb is leidend - films uit alle landen zijn toegestaan)
1920 -
1921 -
1922 -
1923 -
1924 - The Great White Silence
1925 -
1926 - Faust: Eine deutsche Volkssage
1927 - Metropolis
1928 -
1929 -
1930 -
1931 - Frankenstein
1932 - Freaks
1933 - King Kong
1934 -
1935 - Bride of Frankenstein
1936 - Modern Times
1937 -
1938 -
1939 - The Wizard of Oz
1940 - The Great Dictator
1941 - Citizen Kane
1942 - Casablanca
1943 -
1944 - Double Indemnity
1945 - The Lost Weekend
1946 -
1947 -
1948 -
1949 - The Third Man
1950 - Sunset Blvd.
1951 - Ace in the Hole
1952 - Ikiru
1953 - War of the Worlds
1954 - Creature from the Black Lagoon
1955 - Du Rififi Chez Les Hommes
1956 - Forbidden Planet
1957 - 12 Angry Men
1958 - Touch of Evil
1959 - Some Like it Hot
1960 - Psycho
1961 - Yôjinbô
1962 - Days of Wine and Roses
1963 - Il Gattopardo
1964 - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
1965 - For A Few Dollars More
1966 - The Good, The Bad and The Ugly
1967 - Cool Hand Luke
1968 - Once Upon A Time In The West
1969 - Midnight Cowboy
1970 - Le Cercle Rouge
1971 - A Clockwork Orange
1972 - The Godfather
1973 - The Exorcist
1974 - A Woman under the Influence
1975 - One Flew Over The Cuckoo's Nest
1976 - Taxi Driver
1977 - Eraserhead
1978 - Invasion of the Body Snatchers
1979 - Apocalypse Now
1980 - The Elephant Man
1981 - Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
1982 - Blade Runner
1983 - Star Wars: Return of the Jedi
1984 - Paris, Texas
1985 - Back to the Future
1986 - Aliens
1987 - Der Himmel über Berlin
1988 - Nuovo Cinema Paradiso
1989 - Crimes and Misdemeanors
1990 - Dances with Wolves
1991 - The Silence of the Lambs
1992 - Glengarry Glen Ross
1993 - Schindler's List
1994 - Pulp Fiction
1995 - Leaving Las Vegas
1996 - Trainspotting
1997 - Lost Highway
1998 - The Big Lebowski
1999 - Eyes Wide Shut
2000 - Requiem for a Dream
2001 - Mulholland Dr.
2002 - Cidade de Deus
2003 - Lost in Translation
2004 - Der Untergang
2005 - Caché
2006 - Das Leben der Anderen
2007 - There Will Be Blood
2008 - The Wrestler
2009 - A Serious Man
2010 - I Saw The Devil
2011 - Drive
2012 - The Broken Circle Breakdown
2013 - La Grande Bellezza
2014 - The Grand Budapest Hotel
2015 - The Revenant
2016 - The Neon Demon
Laatst aangepast door BigLebowski : 03-01-2017 om 12:16
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
Super Member
Omdat ik toch ff niks beters te doen heb en volledig concentreren op de wedstrijd van Ajax onmogelijk is. Heb niet in elk jaar evenveel films gezien, dus soms is het de enige film uit dat filmjaar, maar dit is mijn lijst dan ongeveer.
1920 - Das Cabinet Des Dr. Caligari.
1921 - The Kid
1922 - Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
1923 - Safety Last!
1924 - Sherlock Jr.
1925 - Bronenosets Potemkin
1926 - The General
1927 - Metropolis
1928 - La passion de Jeanne d'Arc
1929 - Un chien andalou
1930 - All Quiet on the Western Front
1931 - M
1932 -
1933 - Tôkyô no onna
1934 - The 39 Steps
1935 - Modern Times
1936 -
1937 - La grande illusion
1938 - The Lady Vanishes
1939 - Mr. Smith Goes to Washington
1940 - Rebecca
1941 - Citizen Kane
1942 - Casablanca
1943 - Shadow of a Doubt
1944 - Double Indemnity
1945 - Scarlet Street
1946 - It's a Wonderful Life
1947 - Out of the Past
1948 - Ladri di biciclette
1949 - The Third Man
1950 - In a Lonely Place
1951 - Ace in the Hole
1952 - Ikiru
1953 - Tôkyô monogatari
1954 - A Star Is Born
1955 - The Night of the Hunter
1956 - Bigger Than Life
1957 - 12 Angry Men
1958 - Vertigo
1959 - Les quatre cents coups
1960 - À bout de souffle
1961 - L'année dernière à Marienbad
1962 - Seppuku
1963 - 8½
1964 - Soy Cuba
1965 - Repulsion
1966 - Persona
1967 - Le samouraï
1968 - 2001: A Space Odyssey
1969 - Easy Rider
1970 - Il conformista
1971 - A Clockwork Orange
1972 - The Godfather
1973 - Badlands
1974 - A Woman Under the Influence
1975 - Dog Day Afternoon
1976 - Taxi Driver
1977 - Suspiria
1978 - Days of Heaven
1979 - Apocalypse Now
1980 - The Shining
1981 - Das Boot
1982 - Fanny och Alexander
1983 - Nostalghia
1984 - Paris, Texas
1985 - Idi I Smotri
1986 - Manon Des Sources
1987 - Full Metal Jacket
1988 - Hotaru no Haka
1989 - The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover
1990 - Goodfellas
1991 - Barton Fink
1992 - Reservoir Dogs
1993 - Dazed and Confused
1994 - Pulp Fiction
1995 - Before Sunrise
1996 - Fargo
1997 - Mononoke-hime
1998 - The Thin Red Line
1999 - Fight Club
2000 - Requiem For A Dream
2001 - The Royal Tenenbaums
2002 - Irréversible
2003 - Lost In Translation
2004 - Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
2005 - Caché
2006 - Once
2007 - There Will Be Blood
2008 - The Dark Knight
2009 - (500) Days of Summer
2010 - Blue Valentine
2011 - Drive
2012 - Jagten
2013 - Only God Forgives
2014 - Boyhood
-
Glorious Member
Het is meer werk dan ik vooraf had ingeschat, maar dan heb je ook wat En zo kom je ook weer wat titels tegen om nog te bekijken. Bij mij duidelijk nog wat in te halen tussen 1920 en 1950.
Sommige filmjaren zijn zo goed, dat het lastig is om een keus te maken. Neem bijvoorbeeld 1968: kiezen tussen 2001: A Space Odyssey en Once Upon A Time in the West...eigenlijk onmogelijk natuurlijk!
Boyhood als beste film van 2014...nee toch!? Denk dat het bij de Oscars wel een goede kans maakt.
Laatst aangepast door BigLebowski : 22-02-2015 om 17:38
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
Super Member
Ja hoor, Boyhood gewoon op 1 bij mij. Of eigenlijk ex aequo met Birdman. Vind het ook erg moeilijk om bij de meest recente jaren een nummer één aan te wijzen, want films als The Tree of Life, La Vie d'Adele, Her en Birdman zouden daar niet misstaan.
-
Glorious Member
Ik hoop stiekem dat The Grand Budapest Hotel of Whiplash er met de prijs vandoor gaat, maar dat is wishful thinking denk ik. Birdman kan ik nog niet beoordelen, want die moet ik nog gaan zien. Hoor er veel goede dingen over, dus die gun ik het ook op zich. Als het maar niet The Theory of Everything wordt ofzo.
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
-
1942 Citizen Kane
1948 Ladri di Biciclette
1952 Singin' in the Rain
1954 Rear Window
1957 Paths of Glory
1960 Psycho
1964 Dr. Strangelove
1967 Graduate, The
1968 2001: A Space Odyssey
1971 A Clockwork Orange
1972 Godfather, The
1973 Mean Streets
1974 Conversation, The
1975 One Flew over the Cuckoo's Nest
1976 Star Wars
1978 Deer Hunter, The
1979 Life of Brian
1980 Shining, The
1983 Meaning of Life, The
1984 Blood Simple.
1985 Back to the Future
1987 Full Metal Jacket
1990 Goodfellas
1991 Barton Fink
1992 Reservoir Dogs
1993 Groundhog Day
1994 Pulp Fiction
1995 Toy Story
1996 Fargo
1997 Mononoke Hime
1998 Man on the Moon
1999 American Beauty
2001 Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The
Sen to Chihiro no Kamikakushi
2002 Lord of the Rings: The Two Towers, The
2003 Lord of the Rings: The Return of the King, The
2004 Incredibles, The
2005 Hellboy
2006 Departed, The
2007 There Will Be Blood
2008 Wrestler, The
2009 Fantastic Mr. Fox
2010 Black Swan
2011 Drive
2012 Master, The
2013 Inside Llewyn Davis
2014 Whiplash
2015 Anomalisa
Instellingen bij het plaatsen van berichten
- Je mag geen nieuwe topics plaatsen
- Je mag geen antwoorden plaatsen
- Je mag geen bijlagen invoegen
- Je mag niet je berichten aanpassen
-
Forumregels