Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Op bezoek bij John - Homecinema Dolby Atmos - Auro 3D


    Op bezoek bij…



    Rond een uurtje of twaalf reed ik van huis weg richting Rotterdam. Onderweg naar wat een bijzondere en informatieve dag zou worden. Ik was op weg naar John, waar ik, samen met een paar trouwe forumleden, op een heuse multispeakershow werd getrakteerd. Net na enen sloot ik mijn auto af en belde aan. Na wat gestommel op de trap ging de deur open. “Há die John, ben ik de eerste?” “Nee Herman is er al”. Ik ken Herman al heel wat jaren, maar we hebben elkaar nog nooit ontmoet, dus best spannend. Direct bij het binnenstappen van John’s domein werd gelijk duidelijk dat hier een filmfanaat eerste klas woont. De muren staan vol films en muziek en als we eenmaal op de bank geploft zijn onthult het speakerfestijn zich. Even later ging de bel. Daar was Pepijn, nog zo’n lid die ik nu eindelijk wel eens in levende lijven wou begroeten. Niks stond nog in de weg om er een leuke meeting van te maken…

    Maar waarom een meeting bij John? Nou, John is ongetwijfeld een van de eerste met een heus Dolby Atmos- en Auro 3D-systeem in de huiskamer. En dan niet zomaar een opstelling, maar in de meest brede zin van het woord. Toegegeven, kijkend door de kamer zou je bijna duizelig worden van waar je allemaal speakers ziet hangen. Veertien in totaal en dan ben ik even kwijt of we daar de subwoofer al bij opgeteld hadden. Voorspeakers en voor-hoogspeakers en dat ook bij de surroundspeakers. Een uitzicht waar menig wederhelft - die niet zo enthousiast is over homecinema - met de handen in het haar doet zitten, “weet niet wat jij van plan was, maar dit komt er in mijn huis nooit in”. De blik die je, zeg maar, in elke plaatselijk Mediamarkt regelmatig ziet. Zo ook wel eens bij de visite die John krijgt. Na de eerste kennismakingen staarde we al snel naar een groene muur met 60 Inch-scherm, maar de mooiste shot van de dag was toch wel het tafeltje eronder met minimaal twee dozijn afstandsbedieningen. Ik had er een foto van moeten maken.

    Nadat het standaard protocol (gordijnen dicht) in werking was getreden, verdween de televisie al snel achter een immens oprolbaar projectordoek. “Hoorde jullie een klik? Ja? Dan is de projector aan”. Het menu van de Marantz 7009 AV-receiver vertoont zich op het scherm. Omdat de Marantz maar negen eindtrappen tot zijn beschikking heeft, wordt voor de overige kanalen gebruikt gemaakt van een “ouwe” Onkyo AV-receiver middels de pre-amp-aansluitingen van de Marantz. Hierdoor kan zijn systeem zowel Dolby Digital als Auro 3D aansturen. Maar het was hoog tijd om eens te luisteren in plaats van te kletsen, Dus John zette als eerste een Dolby Atmos demo-disc op.

    We vielen even stil en die stilte werd onderbroken door waarschijnlijk de meest nuchtere en sceptische van het stel: Pepijn. “Ik ben echt serieus onder de indruk van dit geluid”, zei hij, waarmee we eigenlijk alleen maar konden instemmen. Regen, vogels, krekels geloof ik.., alles kwam uit alle richtingen, doch steeds gecontroleerd en het geheel bood een heel mooi 3D-geluidsbeeld en totaal niet die kakofonie aan geluid die je misschien zou verwachten. Vervolgens ging de Auro-3D demo-disc in de Blu-ray speler. Na de juiste speakerconfiguratie te hebben gekozen begon de demo met een toelichting van de lagen van Auro 3D. In deze demo werd heel effectief getoond wat de lagen toevoegen door ze stelselmatig uit te zetten. Het is direct of je wat mist. Het effect werd ook perfect weergegeven door de vele speakers die John’s set up kent. Dat maakt John’s opstelling zo bijzonder. Het biedt meer dan standaard Dolby Atmos en gebruikt de 11.1-kanalen die Auro 3D voor de thuismarkt biedt. Vreemd genoeg is een 13.1-opstelling met de huidige software nog niet mogelijk, ondanks dat er genoeg eindtrappen zijn. Maar alles wat je hoorde was om van te smullen.

    Maar ja, demomateriaal is natuurlijk geheel geoptimaliseerd om het systeem volledig tot zijn recht te laten komen, dus nogal logisch dat dit imponeert, maar hoe zit dat dan bij films? Met dank aan Herman die voor John de importversie van The Expendables 3 had geregeld, konden we al snel gaan genieten van een echte Dolby Atmos-track op Blu-ray Disc. Of je van de film kan genieten laat ik in het midden, maar bij het geluid was het wederom genieten van John’s homecinema. En dan te bedenken dat John’s kamer helemaal niet groot is en in die ruimte heel, nee echt heel veel -verschillende soorten - speakers hangen en staan. En toch klonk het geheel homogeen en uniform. Ongetwijfeld dat de Audyssey XT32-suite daar een flinke bijdrage aan heeft geleverd. Maar iedereen die vanaf nu roept dat de kamer daar te klein voor is, roept maar wat, dat is bewezen.

    Tja, voor dat we er erg in hadden was de middag alweer om en werd het tijd om afscheid te nemen en ging iedereen weer huiswaarts. Leuk om John, Herman en Pepijn eens echt te zien en genoeg input om eens flink over te brainstormen, beginnend met het ritje terug naar huis. Nu was ik zelf al in de markt voor een vervanging van mijn AV-receiver en heb al flink lopen wikken en wegen en gegoogled, maar de demo vandaag maakt me nog tien keer positiever, ook al zal ik waarschijnlijk niet zoveel speakers toepassen… Alhoewel, zeg nooit, nooit. Ik weet in ieder geval wat het toevoegt en dat is in mijn wereld geen beste zaak… En dan kijk je toch eens rond in je kamer.. “Maar als je dan hier dit en dan zou je eventueel daar dat… plafond… euh… “.

    Wat overblijft was een bezoek aan een film- en homecinema-liefhebber puur sang, dat is al wel heel duidelijk. John, nogmaals thanks voor je gastvrijheid en het mogen meegenieten van jouw unieke homecinema, want bijzonder is hij zeker. Dat je nog maar volop mag genieten…
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-02-2015 om 18:57 Reden: framesize
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Als ik ooit eens de lotto mocht winnen dan verhuis ik naar een villa en richt daar een volwaardige bioscoopruimte in. Ik vrees echter dat in de huidige constellatie (rijtjeshuis) een Dolby Atmos-opstelling mij niet populair zal maken bij mijn buren.
    Oh wel, dankzij artikels als deze blijft een mens natuurlijk altijd een beetje dromen
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Zo dat is snel Claudio, lekker flink stuk schrijven ook. Ik wil John ook nog even bedanken voor zijn gastvrijheid en gewilligheid ons zijn huiskamer bios te showen. Geweldig wat er mogelijk is in een huiskamer, ook groot projecteren en dan bedoel ik echt groot is dus mogelijk. Dan het geluid, ik was inderdaad zeer onder de indruk en vooral van Auro 3D, de zogenaamde 'bovenlaag' voegt echt veel toe en creëert het gevoel va werkelijkheid. Dit gebeurt vooral in de demo voor Amsterdam CS, die klinkt alsof je er echt zelf staat en dat zonder bewegend beeld!!
    De demo's van Dolby Atmos zijn ook indrukwekkend, maar de openingsscène van The Expandables 3 vind ik eigenlijk te veel een kakofonie aan geluid en daar door vind ik het geluid minder plaatsbaar worden. Qua geluid is dat eigenlijk het enige minpuntje en het zou me niet verbazen dat dat puur aan deze mix van het geluid ligt en het bij andere films veel minder zal zijn. Nog één minpuntje vind ik dat er op beide demo discs artefacten in het beeld te zien waren, dat stoort me toch enigszins en ik word er licht door afgeleid, een kleine gemiste kans van de makers..

    Verder weer een hele leuke middag en ook leuk om John en Claudio een keer in het echie te ontmoeten. Herman zag ik al weer voor de vierde keer, dat wordt inmiddels een beetje saai en dan is hij ook nog zo opdringerig om me naar het station te brengen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Wat een mooie recensies en wat leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast waren! Was een prima middag, leuk om inderdaad met gelijkgestemden te praten die je uit de klauwen gegroeide hobby kunnen plaatsen en waarderen. Dank voor de mooie films (ik ga van de week lekker uitgebreid met het verstand op nul zitten genieten van The Expendables III en ik verheug me ook zeer op Lone Survivor, de trailer beloofde alvast heel veel goeds!!) en we komen elkaar ongetwijfeld weer ergens tegen!

    Enne, die deadline van die vertaling heb ik nog keurig gehaald hoor
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en een keuze gemaakt. Echter, zo zeker als ik was om niet meer dan twee speakers te kopen, ben ik daar nu wel serieus over aan het twijfelen. Maar meer betekent een extra eindtrap. Aan de andere kant gebruik ik nu multizone voor de aansluitende keuken en ook speakers in mijn tuin is nog steeds een gewenste optie (geen must). Het zal dan wel het een of het ander worden, of gadgets of Max in de HT. Natuurlijk kan het nog later, maar als ik toch flink moet 'verbouwen'? Het wachten is echter niet op al deze keuzes, maar eerder wanneer ik er een keer tijd voor heb. Ik wil daar even goed de tijd voor nemen en met de Philips Pronto Professional ben ik al flink in de weer. Tijd is eerlijk gezegd wel schaars en als het hart van het systeem veranderd moet je alles bijna weer opnieuw uitzoeken, opbouwen en configureren. Alles bij elkaar een flinke klus. Het is nu echter wel al duidelijk dat het tussen nu en een paar weken MOET zijn...

    Sjonge, jonge, bedankt John...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    Tof Claudio! Hahahahaha enne graag gedaan

    En die Lichtmond 3D Auro3D blu-ray had ik ook nog liggen, maar ik dacht dat jullie het qua demo wel voldoende vonden vorige week Maar die is ook best wel heftig ruimtelijk gemixt.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, er was ook wel sprake van een chronisch tijdgebrek al hadden we 24 uur tot onze beschikking. Zo veel te bespreken, te beluisteren en te bekijken. Uiteraard heb ik nog lang nagenoten en uiteraard alle links die ik voor het artikel had nog eens nagelezen. Best apart dat je voor een film in Auro 3D in de bioscoop minimaal naar België moet afreizen en voor een film in Dolby Atmos ver van Amsterdam moet wezen. Maar ook dat er nagenoeg - nog - geen Auro 3D films op een medium zijn verschenen. Ik heb online het Auro 3D- (muziek) aanbod bekeken, maar het is mager en totaal niet mijn ding, denk ik... Die weg heb ik inmiddels ook te vaak bewandeld.

    Dat is wel iets zorgelijks. Nieuwe films op Blu-ray Disc worden nog steeds niet in Atmos - laat staan Auro 3D - aangeboden. Hebben ze er geen vertrouwen in of wacht men af wat DTS:X gaat doen? Krijgen we wellicht toch nog een kleine formatwar? Deze maand zullen we ook daar wat meer duidelijkheid in krijgen. Wat ik wel in het algemeen kan zeggen; je moet het écht gehoord hebben om een waardig oordeel te kunnen vellen. Ik vond dit echt een flinke stap voorwaarts. En je bent toch gauw geneigd om enige denial te vertonen. Het mooie van jou vond ik de "tja, waarom niet!?"-instelling en weet je wat, je hebt nog groot gelijk ook...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-03-2015 om 00:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ach alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen... Elke opstart heeft tijd nodig. En als het langzaam maar zeker wellicht "normaal" wordt om een Atmos track toe te voegen, dan kan het nog heel mooi worden. Het aantal films dat voor de bios in Dolby Atmos is gemixt, is namelijk echt heel behoorlijk. Kijk maar op deze site:

    http://www.dolby.com/us/en/experienc...os/movies.html

    Het lijkt mij dat het weinig moeite kost om een backwards compatible Atmos / TrueHD 7.1 track toe te voegen aan de komende blu-ray films. Je hoeft er geen extra apparatuur voor aan te schaffen; op "normale" installaties kan je het reguliere 7.1 geluid beluisteren. Als ze dat nou eens gewoon fijn gaan toepassen op alle films die nu uitkomen.... Dan breken er nog mooie tijden aan...!

    Succes met je zoektocht Claudio, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk in je thuisbios komt te staan straks!
    Laatst aangepast door John Tak : 01-03-2015 om 01:24
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #10

    Standaard

    Het aantal films dat voor de bios in Dolby Atmos is gemixt, is namelijk echt heel behoorlijk...

    Tja, het is maar wat je behoorlijk voor je is ...

    We hebben sinds mei 1999 EX, oftewel een 6.1 mx (matrix of discrete ), waarna in 2010 de eerste bioscoopfilm (TS3) in een discrete 7.1 mix is uit gebracht.
    Als je kijkt dat het aantal 7.1 mixen voor de bios nauwelijks de15-20% haalt, zal er nog veel moeten gebeuren voor Atmos echt een impact zal hebben.

    @ Claudio, je kan voor Atmos blijkbaar ook naar Hilversum .... (ik weet je locatie niet, maar misschien dichterbij)

    Als ik dit moet geloven https://www.jt.nl/bioscopen/hilversum (kijk bij faciliteiten)

    Volgens de promo binnenkort ook een Dolby Cinema zaal in Hilversum http://tweakers.net/video/9937/dolby...uisternis.html
    Laatst aangepast door Hombre : 01-03-2015 om 10:38
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zit rond Amsterdam, dus dat is redelijk dichtbij. Toch verder dan ik normaal reis om een filmpje te pakken. Daarnaast zit Pathé Arena hier letterlijk vijf minuten vandaan en als ik dan een film zie wil ik hem bij voorkeur in de IMAX-zaal zien. Niet om IMAX, maar om de kwaliteit Dat dit meebrengt in beeld en geluid. De rest van de zalen vind ik maar pover daar. Maar thanks voor de tip.

    De lijst vanaf 2012 is niet gigantisch, maar er zitten zeker wel titels bij die ik dan graag in Dolby Atmos had zien verschijnen zonder straks eventueel te moeten dubbeldippen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-03-2015 om 14:58
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Tja, het is maar wat je behoorlijk voor je is ...
    Nou zonder nou meteen in een flauwe discussie te verzanden over wat "behoorlijk" betekent.. Dat aanbod valt toch best mee?? Het formaat is nog behoorlijk nieuw en nog in opkomst. Er zijn nu zo'n 300 titelt. en dat is ieder geval allesbehalve in verhouding met wat er op dit moment aan B-titels met Dolby Atmos op blu-ray verschijnt.... Het neemt ieder jaar toe. En inderdaad Claudio er zitten een hoop leuke titels tussen die ik graag in Atmos op blu-ray zou willen hebben!

    Tot nu toe (of gepland) in 2015:

    The 33 (2015)
    No Letting Go (2015)
    Hands of Stone (December 11, 2015)
    Capture the Flag (November 30, 2015)
    Deep (November 30, 2015)
    The Man from U.N.C.L.E (August 14, 2015)
    Pan (July 24, 2015)
    Inside Out (June 19, 2015)
    Traffic (June 15, 2015)
    Main Aur Charles (May 15, 2015)
    The Avengers: Age of Ultron (May 1, 2015)
    The Age of Adaline (April 24, 2015)
    Home (March 27, 2015)
    Insurgent(March 20, 2015)
    Skammerens Datter (The Shamer's Daughter) (March 18, 2015)
    In the Heart of the Sea (March 13, 2015)
    McFarland USA (February 20, 2015)
    Kingsman: The Secret Service (February 13, 2015)
    Jupiter Ascending (February 6, 2015)
    American Sniper (January 16, 2015)
    Taken 3 (January 9, 2015)
    Tadeo Jones 2 (January 1, 2015)




    In 2014:

    Unbroken (December 25, 2014)
    Night at the Museum: Secret of the Tomb (December 19, 2014)
    The Hobbit: The Battle of the Five Armies (December 17, 2014)
    Exodus: Gods & Kings (December 12, 2014)
    Penguins of Madagascar (November 26, 2014)
    The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (November 21, 2014)
    Big Hero 6 (November 7, 2014)
    Book of Life (October 17, 2014)
    Attention, Life in Extremes (September 26, 2014)
    The Maze Runner (September 19, 2014)
    Dolphin Tale 2 (September 12, 2014)
    El Niño (September 1, 2014)
    The Expendables 3 (August 15, 2014)
    Into the Storm (August 8, 2014)
    Teenage Mutant Ninja Turtles (August 8, 2014)
    The Pirates (August 7, 2014)
    Enchanted Kingdom (August 3, 2014)
    Guardians of the Galaxy (August 1, 2014)
    The White Haired Witch of Lunar Kingdom (August 1, 2014)
    Hercules (July 25, 2014)
    Lucy (July 25, 2014)
    Kundo: Age of the Rampant (July 15, 2014)
    Dawn of the Planet of the Apes (July 11, 2014)
    Transformers: Age of Extinction (June 27, 2014)
    Jersey Boys (June 20, 2014)
    How to Train Your Dragon 2 (June 13, 2014)
    Edge of Tomorrow (June 6, 2014)
    Enchanted Kingdom 3D (June 3, 2014)
    Open Windows (June 1, 2014)
    Farewell My Concubine (May 30, 2014)
    Maleficent (May 30, 2014)
    Overheard 3 (May 29, 2014)
    X-Men: Days of Future Past (May 23, 2014)
    Coming Home (May 16, 2014)
    Godzilla (May 16, 2014)
    The Amazing Spider-Man 2 (May 2, 2014)
    The Great Hypnotist (April 29, 2014)
    Iceman 3D (April 25, 2014)
    Transcendence (April 17, 2014)
    Rio 2 (April 11, 2014)
    Captain America: The Winter Soldier (April 4, 2014)
    Noah (March 28, 2014)
    300: Rise of an Empire (March 7, 2014)
    Mr. Peabody and Sherman (March 7, 2014)
    Kano (March 1, 2014)
    Tarzan 3D (February 20, 2014)
    Gunday (February 14, 2014)
    The Monkey King (January 31, 2014)
    I, Frankenstein (January 24, 2014)
    Jai Ho (January 24, 2014)
    1-Nenokkadine (January 10, 2014)
    Jilla (January 10, 2014)
    Veeram (January 10, 2014)
    Mindscape (January 1, 2014)


    In 2013:

    Vizha (December 27, 2013)
    Mahabharat (December 25, 2013)
    The Secret Life of Walter Mitty (December 25, 2013)
    Police Story (December 24, 2013)
    Biriyani (December 20, 2013)
    Dhoom: 3 (December 20, 2013)
    The Hobbit: The Desolation of Smaug (December 13, 2013)
    The White Storm (December 5, 2013)
    Frozen (November 27, 2013)
    The Hunger Games: Catching Fire (November 22, 2013)
    Thor: The Dark World (November 8, 2013)
    En Solitaire (Turning Tide) (November 6, 2013)
    Ender's Game (October 25, 2013)
    Guadalquivir (November 8, 2013)
    Vanakkam Chennai (October 11, 2013)
    Metallica Through the Never (October 4, 2013)
    Gravity (October 4, 2013)
    Inferno 3D (September 30, 2013)
    Young Detective Dee: Rise of the Sea Dragon (September 28, 2013)
    Las Brujas de Zugarramurdi (Witching and Bitching) (September 27, 2013)
    Warning (September 27, 2013)
    Kvinden I Buret (The Keeper of Lost Causes) (September 25, 2013)
    Lost Place (September 19, 2013)
    Pizza II:Villa (September 15, 2013)
    Insidious: Chapter 2 (September 13, 2013)
    Zanjeer (September 6, 2013)
    Sholay 3D (September 2013)
    The Grandmaster (August 23, 2013)
    Madras Cafe (August 23, 2013)
    Elysium (August 9, 2013)
    Planes (August 9, 2013)
    Thalaivaa (August 9, 2013)
    Percy Jackson: Sea of Monsters (August 7, 2013)
    The Wolverine (July 26, 2013)
    D-Day (July 19, 2013)
    Mr. Go (July 17, 2013)
    Turbo (July 17, 2013)
    Bhaag Milkha Bhaag (July 12, 2013)
    Pacific Rim (July 12, 2013)
    The Congress (July 3, 2013)
    The Heat (June 28, 2013)
    Ghanchakkar (June 25, 2013)
    Monsters University (June 21, 2013)
    Man of Steel (June 14, 2013)
    Kuiba 2 (May 31, 2013)
    Epic (May 24, 2013)
    Star Trek into Darkness (May 17, 2013)
    Iron Man 3 (May 3, 2013)
    Shootout at Wadala (May 3, 2013)
    Napa Valley Dreams (May, 2013)
    Oblivion (April 19, 2013)
    Nautanki Saala! (April 12, 2013)
    Commando (April 12, 2013)
    Trance (April 5, 2013)
    G.I. Joe: Retaliation (March 29, 2013)
    The Croods (March 22, 2013)
    Aatma (March 22, 2013)
    Oz the Great and Powerful (March 8, 2013)
    A Good Day to Die Hard (February 14, 2013)
    Journey to the West: Conquering the Demons (February 10, 2013)
    ABCD—Any Body Can Dance (February 8, 2013)
    Ah Boys to Men 2 (February 7, 2013)
    Race 2 (January 25, 2013)
    Mama (January 18, 2013)
    Laatst aangepast door John Tak : 01-03-2015 om 22:08
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ga van jouw topic niet de mijne maken, maar een kleine update.

    Vandaag deze besteld (samen met een AV-receiver).
    Ik begin maar eens voorzichtig met 7.1.2. Het esthetische punt vind ik vooralsnog iets belangrijker, zeker in mijn huidige setup. Vandaar ook een witte, goede, maar relatief goedkope speaker-set. Mocht ik niet tevreden zijn, dan mag ik alsnog een andere set nemen.

    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-03-2015 om 20:12
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik zit rond Amsterdam, dus dat is redelijk dichtbij. Toch verder dan ik normaal reis om een filmpje te pakken. Daarnaast zit Pathé Arena hier letterlijk vijf minuten vandaan en als ik dan een film zie wil ik hem bij voorkeur in de IMAX-zaal zien. Niet om IMAX, maar om de kwaliteit Dat dit meebrengt in beeld en geluid. De rest van de zalen vind ik maar pover daar. Maar thanks voor de tip.

    De lijst vanaf 2012 is niet gigantisch, maar er zitten zeker wel titels bij die ik dan graag in Dolby Atmos had zien verschijnen zonder straks eventueel te moeten dubbeldippen.

    Dan zitten we niet ver van elkaar vandaan

    IMAX Pathé Arena is oke, maar niet bijzonder.
    Sowieso is het geluid bij Pathé Amsterdam niet erg goed afgeregeld en regelmatig doen kanalen het niet
    Dan is de THX bios in Almere een heel stuk beter (ondanks de verlopen certificering).

    Ik ga Hilversum eens proberen als dat lukt... (lekker dichtbij)
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dan zitten we niet ver van elkaar vandaan Ik ga Hilversum eens proberen als dat lukt... (lekker dichtbij)
    Nou word ik nieuwsgierig hoe ver.

    @ John, Auro 3D zal nog niet gaan lukken met mijn keuze, maar ik ben natuurlijk wel geïnteresseerd in die Dolby Atmos-demo, waar heb jij die vandaag? Gekocht of..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zie onderschrift.
    Alleen voor het plafond. Twee keer dus.
    Maar als het hangt (en blijft hangen ), kom je gewoon een keer kijken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Vraagje: had niemand de BD van TF4? Die heeft best een leuke Atmos track denk ik.....

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij lag er wel, maar we zijn daar simpelweg niet aan toe gekomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Lijken me heel erg geschikte speakers Claudio en esthetisch idd op z'n Hermans gezegd een 'hoog jurk gehalte'
    Overigens heb je een typ foutje in je signature...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gevonden.

    PS: ben al bezig met een eigen topic over mijn keuzes en aankopen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nou word ik nieuwsgierig hoe ver.

    @ John, Auro 3D zal nog niet gaan lukken met mijn keuze, maar ik ben natuurlijk wel geïnteresseerd in die Dolby Atmos-demo, waar heb jij die vandaag? Gekocht of..?
    PM
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Die Atmos schijf is gelukkig niet zo moeilijk aan te komen. De Auro3D demo heb ik gekregen van het bedrijf zelf maar de Atmos demo kan je via alle bekende kanalen als complete blu-ray image downloaden.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Best apart dat je voor een film in Auro 3D in de bioscoop minimaal naar België moet afreizen en voor een film in Dolby Atmos ver van Amsterdam moet wezen. Maar ook dat er nagenoeg - nog - geen Auro 3D films op een medium zijn verschenen. Ik heb online het Auro 3D- (muziek) aanbod bekeken, maar het is mager en totaal niet mijn ding, denk ik... Die weg heb ik inmiddels ook te vaak bewandeld.

    Dat is wel iets zorgelijks. Nieuwe films op Blu-ray Disc worden nog steeds niet in Atmos - laat staan Auro 3D - aangeboden. Hebben ze er geen vertrouwen in of wacht men af wat DTS:X gaat doen? Krijgen we wellicht toch nog een kleine formatwar? Deze maand zullen we ook daar wat meer duidelijkheid in krijgen. Wat ik wel in het algemeen kan zeggen; je moet het écht gehoord hebben om een waardig oordeel te kunnen vellen. Ik vond dit echt een flinke stap voorwaarts. En je bent toch gauw geneigd om enige denial te vertonen. Het mooie van jou vond ik de "tja, waarom niet!?"-instelling en weet je wat, je hebt nog groot gelijk ook...
    In Nederland is er één biscoop met Auro 3D en dat is Cinemec in Ede, maar dat is ook maar één zaal. Schijnbaar weten ze dat zelf ook niet, want je kunt daar ook heel weinig informatie over vinden. Je moet dan ook het geluk hebben dat de film die je wilt kijken in de 'grote zaal' draait.

    Over DataSat Digital Sound is ook weinig te vinden, dat is schijnbaar te indrukwekkend voor een bioscoop.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-03-2015 om 00:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Da's vreemd, want die wordt ook niet (officieel) vermeld op de Auro 3D-site...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •