De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hoe op blu ray speler opnemen van satellietontvanger

    Hallo allemaal
    het probleem dat ik heb is als volgt:
    geen opname op de harddisk van de Samsung BD-H8900 (blu-ray speler) via USB kabelverbinding met satellietontvanger M7 sat801 (Canaldigitaal).
    Slechts 1 HDMI-poort op M7 sat-ontvanger en die gaat naar TV.
    Volgens handleiding van de M7 moet USB-poort worden gebruikt voor externe opname.
    Soms meldt het display van de blu-ray dat er opname plaatsvindt, maar ik hoor niets dat daar op wijst en als ik na afloop via het blu-ray menu ‘opgenomen tv-programma’s’ kies blijkt er niets te zijn gebeurd of in ieder geval wordt aangegeven dat er geen opnames beschikbaar zijn.
    Wie weet raad?
    dank, Douge

  2. #2

    Standaard

    Ik ken het apparaat niet, maar ik las op internet dat het zelf 2 ingebouwde TV-tuners heeft. Ik denk daarom dat de opnames alleen mogelijk zijn via de ingebouwde TV-tuners en niet van een externe satellietontvanger.
    Meestal kunnen dit soort apparaten niet van een externe bron opnemen, mede ook vanwege de copyrights.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik ken het apparaat niet, maar ik las op internet dat het zelf 2 ingebouwde TV-tuners heeft. Ik denk daarom dat de opnames alleen mogelijk zijn via de ingebouwde TV-tuners en niet van een externe satellietontvanger.
    Meestal kunnen dit soort apparaten niet van een externe bron opnemen, mede ook vanwege de copyrights.

    Dank voor je antwoord en je moeite. Mijn ontvanger is de M7 SAT-801HD, die geen harddisk heeft (HD staat voor high def.), i.t.t. de M7DSR8141. Een eigen disk zit bij de 801HD dus niet in de weg, maar opnemen blijkt inderdaad niet mogelijk alleen met USB-stick of losse externe harddisk op de M7 aangesloten. De Samsung BD-H8900 is voor mij dus een miskoop. Nergens ben ik de info over deze beperking tegengekomen.

  4. #4

    Standaard

    Ik ken je woonsituatie niet, maar je hebt geen TV-kable 'uit de muur'? Mogelijk dat, ondanks dat je geen abonnement hebt, er gewoon het analoge signaal op staat.
    Daarmee zou je in ieder geval de Samsung kunnen testen of ie werkt.
    Maar wat betreft het opnemen via de satellietontvanger lijkt me dit inderdaad een 'miskoop', zoals je het zelf bestempeld.
    Wel een goed apparaat om DVDs/Blu-ray Discs mee af te spelen, overigens.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Satelliet-DVR's met interne harde schijf kennen zelfs nog wat ogen en haken omtrent het opnemen. Canal Digital zendt elke maand een nieuwe puls uit die de zenders codeert. Zelfs al zou je ontvanger kunnen opnemen doet hij dat veelal ongecodeerd. Dat houdt in dat je de opname moet decoderen terwijl je hem afspeelt. Is de code na enige tijd gewijzigd dan kan je de opname veelal niet eens meer kijken. Echter zijn er speciale Sat-DVR's die dit door middel van meerdere decoders/tuners wel kunnen. De USB-aansluiting voor een externe harde schijf op je sat-ontvanger kan (denk ik) niet meer dan data wegschrijven en wordt aangestuurd door de sat-ontvanger, daar kan je BD-recorder sowieso niet veel mee. Digitale opnames zijn echter veelal beveiligd tegen verdere distributie en kunnen dus vaak niet via een digital uitgang worden gekopieerd. Wat wel mogelijk moet het theoretisch mogelijk zijn om analoog op te nemen, zoals vroeger via de scart van een videorecorder, maar die aansluitingen zullen veelal niet meer aanwezig zijn op beide apparaten. De beste kans is om een USB-drive (met voeding) aan te sluiten en hopelijk dat een pc deze kan uitlezen als videobestanden, waarna je deze vervolgens kunt bekijken, converteren -indien nodig - of op een ander medium kunt zetten. Direct van de sat naar de Blu-ray recorder is in dit geval wellicht geen optie, tenzij uitdrukkelijk vermeldt in de handleiding (opnemen van een externe bron).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heb even de handleiding bekeken van de sat801
    https://www.canaldigitaal.nl/uploade...-m7-sat801.pdf

    Opname van de interne tuners kan dus wel mits de schijf in fat32 is geformatteerd, maar dat is het probleem ook niet.

    Bij de Samsung kun je wel een een CI-module plaatsen of een satelliet-kabel aansluiten. Bij de tweede kun je alleen free to air-zenders ontvangen, Met de CI-module werkt de Samsung als Sat-ontvanger en kun je dat ook opnemen. Opnemen van een extrene bron is inderdaad niet mogelijk, Maar de opnames van de sat-ontvangers kun je denk ik wel op de pc bewerken zoals eerder gesuggereerd.

    http://downloadcenter.samsung.com/co...03-0507_BM.pdf
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Satelliet-DVR's met interne harde schijf kennen zelfs nog wat ogen en haken omtrent het opnemen. Canal Digital zendt elke maand een nieuwe puls uit die de zenders codeert. Zelfs al zou je ontvanger kunnen opnemen doet hij dat veelal ongecodeerd.
    Je bedoelt ongedecodeerd.

    Dat houdt in dat je de opname moet decoderen terwijl je hem afspeelt. Is de code na enige tijd gewijzigd dan kan je de opname veelal niet eens meer kijken. Echter zijn er speciale Sat-DVR's die dit door middel van meerdere decoders/tuners wel kunnen.
    Meestal gaat dat om op Linux gebaseerde toestellen die door Canal Digitaal/TV Vlaanderen niét zijn goedgekeurd. Wat zever is want één van de verkoopsargumenten van de satellietboeren is net de vrije hardwarekeuze. CDS/TVV slijten liever hun eigen gebrekkige brol zoals de M7-ontvangers, of vroeger een model dat in naam alleen van Philips was maar door Pace in een niet nader genoemd oostblokland in elkaar is gedraaid. Ik heb zelf tegenwoordig een VU+Solo2 met een 2TB-schijf ingebouwd. Qua mogelijkheden een onovertroffen speler. Wel moet je een beetje handig zijn, o.a. het toestel kunnen aansluiten op je thuisnetwerk etc. want support geeft TVV daarvoor niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Je bedoelt ongedecodeerd.
    Euhm ja, what was I thinking.


    Vroeger toen ik nog sat had, had ik diverse topfields dvr's. Dat was altijd een heikel punt die opnames. Keek je een paar maanden later, dan ging hij spontaan een oude puls ophalen en werkte de nieuwe niet meer. Tegenwoordig is dat geloof ik wel een minder probleem bij sommige apparatuur.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Euhm ja, what was I thinking.


    Vroeger toen ik nog sat had, had ik diverse topfields dvr's. Dat was altijd een heikel punt die opnames. Keek je een paar maanden later, dan ging hij spontaan een oude puls ophalen en werkte de nieuwe niet meer. Tegenwoordig is dat geloof ik wel een minder probleem bij sommige apparatuur.

    Dank alledrie voor het meedenken. De Samsung Blu ray wordt volgens mij niet ondersteund door canaldigitaal, dus een Cl-module werkt dan dacht ik ook niet. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Maar er zit aan de Samsung ook geen LNB-input-connector, dus dan is satelliet al helemaal niet mogelijk.
    Wat betreft de handleiding van de M7; daar staat inderdaad in dat je ermee kunt opnemen, maar ik denk dat het een combi-handleiding is met de M7 DSR 8141, waarbij de helft vergeten is weg te halen. Ik ben er niet erg blij mee, want hij heeft van meet af aan kuren, die overigens iets minder lijken te worden.
    Laatst aangepast door Douge : 26-02-2015 om 15:52

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Officieel ondersteunen en wel werken zijn twee verschillende dingen. Meestal heb je dan een Aston-CAM (of hoe dat ding nu ook heet) nodig waar de kaart in moet, maar pin me daar niet op vast. Voordeel is dan wel dat je helemaal geen aparte box nodig hebt of anders onafhankelijk kunt opnemen en iets anders kan kijken.

    Maar de handleiding omvat verschillende modellen en ik zie inderdaad dat afhankelijk van het type je wel of niet LNB-inputs heb, dus dan gaat het hele verhaal inderdaad niet op.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •