De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Optische verbinding niet compatibel?

    Ik heb een nieuwe tv Samsung UE55HU7500L en een oude surroundversterker Onkyo TX-SR500E.
    omdat de surroundversterker niet beschikt over HDMI heb ik net als bij mijn oude Sony Bravia tv gebruik gemaakt van de optische verbinding voor het geluid.
    Bij de nieuwe combinatie krijg ik dit echter niet voor elkaar.
    Volgens de Samsung helpdesk chat zouden de twee apparaten gezien het leeftijds verschil niet compatibel meer zijn via de optische verbinding?
    Zijn volgende opmerking was dat ik daar met een nieuwe Samsung surroundversterker geen probleem mee zou hebben.
    Toen ik hem terug schreef dat Samsung dan eerst maar eens goede versterkers moest gaan bouwen, werd de chat verbinding meteen verbroken
    Ik ben geen leek en geef zeker niet zo maar op en heb al flink met instellingen lopen spelen maar zonder succes.
    Nu hebben ze binnen nog geen jaar al één keer de voedingsprintplaat en al twee keer het moederbord van mijn tv vervangen dus vertrouwen doe ik niets meer.
    Onder tools > geluid: kun je kiezen om de tv-speakers uit te zetten en je kunt in dat zelfde menu kiezen voor een ontvanger.
    Althans ik kan die keuze zien staan maar niet selecteren.
    Ook dit had ik bij de Samsung helpdesk chat aan gegeven maar zonder reactie.
    Er werd ook geen moeite gedaan om op afstand de instellingen van mijn tv door te lopen terwijl dit juist wel mogelijk is.

    Mijn vraag is dus, wat is er waar van zijn opmerking en kan het dus zo zijn dat optische verbindingen niet altijd samen hoeven te kunnen werken?

    Het vreemde is dat wanneer ik met de tv instellingen speel PCM of DTS dan zie ik dat de versterker dit formaat ook netjes aangeeft?
    Met andere woorden, ze zien elkaar wel degelijk denk ik dan?
    Laatst aangepast door Koperstoker : 08-03-2015 om 15:57 Reden: aanvulling op mijn bevindingen

  2. #2

    Standaard

    Als ik de handleiding van je Samsung TV doorlees, dan kom ik de volgende opmerking tegen:
    Digitale audio is alleen beschikbaar bij uitzendingen die 5.1 kanalen ondersteunen
    Zou het kunnen dat de kanalen die je wilt bekijken geen 5.1 signaal uitzenden? Ik geloof niet dat de Nederlandse netten standaard in 5.1 uitzenden, behalve films en (misschien) series.
    Het systeem werkt dus blijkbaar wel (gezien de meldingen op je AV-receiver, maar er wordt simpelweg geen geluid door je kabel gestuurd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HDTV-zenders bieden standaard Dolby Digital. SD-zenders zenden uit in (L)PCM.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Goed opgemerkt!

    En in eerste instantie zat ik te typen " bij mij niet van toepassing" maar toen ging ik twijfelen.
    Ik heb namelijk getest met 5.1 via Netflix en voor zover ik berichten heb onthouden hadden die i.v.m.
    problemen 5.1 uit gezet?
    Maar dan denk ik aan de andere kant weer, dan had er toch op z'n minst geluid uit moeten komen want
    de versterker herkent de verschillende signalen meteen als ik die op de tv kies?

  5. #5

    Standaard

    Ik blijf het vreemd vinden dat ik onder Tools > Geluid, niet voor ontvanger kan kiezen.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dus even voor de duidelijkheid, je krijgt geen geluid bij PCM en Dolby Digital?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Afgelopen week heb ik voor de tweede keer de hulp via de chat ingeroepen van Samsung.
    Voor zover ik het heb kunnen volgen (en dat was echt niet veel) hebben we niets anders gedaan dan wat ik al
    eerder had geprobeerd en toch werkte het ineens?
    Natuurlijk ben ik ontzettend blij maar toch ook erg nieuwsgierig waarom het nu wel ineens werkte.
    In ieder geval iedereen hier hartelijk bedankt voor de hulp!

  8. #8

    Standaard

    Kunstmatige intelligentie?

    Veel apparaten hebben tegenwoordig firmware die er voor moet zorgen dat deze met elkaar kunnen communiceren. Dit is niet altijd makkelijk waardoor het soms even kan duren voordat ze (weer) goed functioneren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •