De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: ~Room of dreams~

  1. #1

    Standaard ~Room of dreams~

    Hallo medehobby genoten,
    Ik zal mij allereerste voorstellen, ik ben Chris, 21 jaar en een grote hobby van me is films, en series bekijken!
    Ik heb sinds kort de zolder tot mijn beschikking gekregen, omdat broeders het huis uit is gegaan.
    Dus dit is mijn kans om mijn filmbeleving te optimaliseren en er een thuisbioscoop van te gaan maken!

    Allereerst wil ik jullie mededelen dat ik nog niet veel ervaring heb op audio gebied, en heb ik dit topic aangemaakt om inspiratie op te doen, en misschien dat jullie wat inspiratie van mijn opdoen!

    De afmetingen van de kamer zijn globaal als volgt,

    L:400CM
    B:350CM
    H:230CM

    Zoals ik al verteld heb was de kamer voorheen van mijn broer.
    Ongeveer een jaar of vijf geleden was de zolder verbouwd tot “kamer”.
    Je moet hierbij denken aan stuukwerk, verwarming geplaatst, laminaat, opbergluiken/schappen, schilderwerk etc etc.
    Maar naar een jaar of vijf vertoonde de kamer toch wel zijn plekken, en moest gewoon weer grondig aangepakt worden!
    Kwa kleur had die kamer hier en daar al wel wat weg van de “bioscoop kleuren”.

    Ik heb al een lijst gemaakt van wat de plannen zijn:

    * Schilderwerk=>(muren, plafond, houtwerk, kozijn, plinten en deuren), (kortom z.g.a. alles)
    * Plamuurwerk
    * Moderne Bioscoopstoelen(2), dit worden tweedehandse (kleur: Rood)
    * Rode gordijnen opmaat laten maken (rails monteren)
    * Audio apparaat aanschaffen (Receiver, speakers en bekabeling)
    * Muurbeugel monteren
    * Bioscoop bezoekjes plegen voor inspiratie
    * Bioscoop accessoires
    *Grondige schoonmaak
    * Mijn filmkeuze ’s uitbreiden (Netflix o.i.d.)
    *Meer audio kennis opbouwen

    Wat is mijn budget en wat heb ik al,

    Mijn budget ligt om en nabij de €1500,00, ik denk dat het met het budget wel te redden valt gezien ik al het 1 en het andere heb!

    Wat heb ik al:

    Televisie: LG Plasma 50PT250
    Blu ray speler: Playstation 3
    Gameconsole: Playstation 3 (Phat)
    Homecinema set: (Aldi) Wolfgang 5.1 (blu ray) (gaat de deur uit)


    Genoeg getypt, hier mijn updates die ik de laatste weken ondernomen heb,


    Allereerst wil ik jullie een indruk geven van hoe de kamer was,









    Zoals jullie kunnen zien heeft 't niet echt veel weg van een thuisbioscoop..

    Maar gelukkig is hier verandering ingekomen, een vriend van mij is schilder en kon zijn hulp erg goed gebruiken, de gehele kamer is geschilderd.
    Ik heb voor de volgende kleuren gekozen, rood, zwart en wit.
    Dit omdat de kleur rood toch echt een bioscoop kleur is, zwart omdat dit het contrast beter weergeeft (wand waar de televisie komt de hangen) en de kleur wit omdat dit voor een ruimtelijk effect zorgt, de kamer lijkt er groter door.

    Voor:









    Hier en daar wat plamuurwerk,







    Zoals jullie opgemerkt hebben heb ik ondertussen ook een passende muurbeugel voor mijn televisie gemonteerd!



    Opknappen die handel,






    'T resultaat,














    Na een paar dagen werk mag 't resultaat er zeker wezen, al zeg ik dat zelf.

    Maarjaa..nu mochten er wel is wat audio spullen komen,

    Ik heb in een zeer nette tweedehandse staat een Denon AVR 2807 weten te bemachtigen, inclusief originele doos, handleiding, microfoontjes etc.





    Genoeg opties dacht ik zo,



    Alleen heb ik nog weinig ervaring op audio gebied..maar gelukkig heb ik een vriend die er wel veel van af weet, en die mij ermee wilt helpen.

    Daarnaast moest ik natuurlijk ook wat goede speakers.. ik heb gekozen voor het merk "Paradigm" en een leuk setje aangeschaft!





    Om verliefd op te worden..









    Het zijn de Paradigm center speaker 1 (s.7.) in de kleur herritage cherry+ paar Atom (S.7.) ook in de kleur herritage cherry.
    Het kost wat, maar dan heb je ook wat toch!

    Daarnaast heb ik een rode gordijn opmaat laten maken, en deze gemonteerd!



    Ook is inmiddels de televisie gemonteerd.

    Daarnaast wil ik er ook wat "bioscoop" decoratie hebben,





    De kamer heeft zich al een goede weg in de richting gebaand, maar er moet nog wel 't een en 't ander nog gebeuren,

    *Receiver+ speakers aansluiten
    *Audio spullen op elkaar afstemmen
    *Meer Bioscoop decoratie
    *Bioscoopstoelen

    Verder hoop ik van jullie tips& tricks te krijgen, en natuurlijk jullie mening!
    Waar ik nog een vraag over heb, is hoe ik het geluid van de Paradigms over de playstation 3 krijg, bij bijvoorbeeld films, netflix, games?


    Updates volgen spoedig!
    Laatst aangepast door chris_is back : 18-03-2015 om 18:46

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Welcome back Chris!

    Alvorens ik wat meer zal uitwijden, eerst een opmerking.
    Drie van de vier flessenhouders zijn leeg? Probleem!

    Mooi zo'n vrijgekomen ruimte en natuurlijk leuk om dan een dedicated film/tv ruimte te maken. Ziet er al goed uit!. Natuurlijk denk ik aan bioscoopeffect-tips meteen aan een projectiescherm, maar dat komt omdat je zelf de bioscoop aanhaalt. Dat geeft natuurlijk het echte bioscoop-gevoel. Maar dat is niet je insteek. Het andere wat me opvalt is dat de tv wat hoog hangt. Lekker als je ligt, maar het lijkt me wat vermoeiend als je zit, of geeft het een wat vertekend beeld?

    Ben benieuwd hoe je het verder indeelt? Wacht de updates hier wel af.

    Nieuwe speakers en receiver heb je al of ging je die nog vervangen? Dat was me een klein beetje onduidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Claudio Santulli,

    Haha, ik zat al op een opmerking te wachten!
    Nee ik had nog maar 1 fles staan, en deze voor een foto even gemonteerd!

    Ik heb inderdaad niet gekozen voor een projectie-scherm, als ik een grotere wand had waar ik op kon projecteren had ik daar zeker voor gekozen, maar aangezien de wand waar de televisie ophangt circa 120 centimeter is kan ik daar beter mijn 50" televisie ophangen, en naar mijn weten geeft dit ook scherper beeld dan een beamer!
    In eerste instantie dacht ik precies hetzelfde als u, maar naar wat "losse montages" en het uittesten van de juiste hoogte waar de televisie zou komen bleek dit een geschikte plek.
    Tevens heeft de muurbeugel de optie om de televisie te kantelen!
    Zowel liggende als kijkend is het erg fijne positie om naar te kijken, en totaal niet vermoeiend!


    Ik had eerst alleen het "Aldi" homecinema setje, maar dit is niet echt om naar huis over te schrijven.
    Zodoende heb ik tweedehands de Denon AVR 2807 gekocht, en gloednieuw de Paradigm speakers!
    Laatst aangepast door chris_is back : 18-03-2015 om 19:26

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben niet anders hoor!
    Ik heb vooralsnog de voorkeur aan een tv-scherm. En binnen mijn kwaliteitseisen is wat ik nu heb de maximale grootte. Misschien als ik later groot ben... En als ik het goed zie is die ene fles nog leeg ook...

    Voorop gesteld, je moet gewoon blij zijn met hoe je het hebt staan en mijn reacties bieden je wellicht wat inzicht, om het maar geen wijsheid te noemen.

    Op het moment dat je gaat investeren in geluid en het filmgevoel moet je ook aandacht besteden aan het 3D-geluidsbeeld. De surround bubble zogezegd. Het nadeel van je tv zo hoog hangen is dat de speakerplaatsing dus minder optimaal is - in de ideale wereld . De center- en frontspeakers wil je het liefst op oorhoogte, dicht onder en naast het scherm hangen. De achter-surroundspeakers het liefst iets verder achter de luisterpositie. Daarom ben ik wel nieuwsgierig hoe je de speakers wil gaan plaatsen. Nu is het leven niet anders dan nu en dan een concessie, vandaar dat ik zeg de ideale wereld. Het is maar net wat jij belangrijk vindt. Wil je een optimale afstelling en opstelling of 'luistert het' niet zo nauw? De Audyssey zal in ieder geval helpen de speakers zo goed mogelijk in te stellen, alhoewel de nieuwere versie daar veel beter in zijn, dus zelf luisteren of je het mooi vind klinken. WYHIWYG. De Denon AVR 2807 is zeker geen verkeerde versterker, maar wel wat verouderd qua audioformaten en HDMI-standaard en dus de Audyssey-variant. HD-audioformaten zoals Dolby TrueHD en DTS HD kan dit apparaat niet weergeven. Dat had het bioscoop-gevoel ook een serieuze boost gegeven. Je kunt je receiver wel op multichannel-input kunnen zetten als de PS3 dat wel uitstuurt (durf ik niet te zeggen). In dat geval decodeert de BD speler - in dit geval de PS3 - de HD-audioformaten. Daarmee niet zeggende dat jouw combinatie niet goed genoeg is, want deze Denon was in 2006 best een heel goed model, maar ik ga er van uit dat je er zeker niet al teveel voor hebt hoeven betalen. Er is namelijk veel voor niet eens zoveel te koop op dat gebied. Alles voor het bioscoopgevoel zeg maar... Aan de andere kant is nieuwer ook zeker niet altijd beter.

    Op het moment dat al deze audioformaten en adviezen beginnen te duizelen, hebben wij precies de oplossing met een vers artikel over alles filmgeluid.
    Tja, en wat maakt het nog meer een sfeer ruimte die films ademt... Props en movie-items natuurlijk. Beeldjes, statues, subtiele, doch strategisch geplaatste posters enz. enz.
    Blijft de linkerkant trouwens wit of krijgt die ook nog een cinema-kleurtje, want dat maakt dat ik het een leuke kamer vindt, maar nog geen echte dedicated cinema.

    En bedenk, ik zeg maar wat ik denk.., hardop!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Claudio Santulli,

    Natuurlijk ben ik blij hoe ik het nu heb staan, maar alle tips en suggesties die u geeft zijn natuurlijk van harte welkom!

    Natuurlijk heeft de Denon AVR 2807 niet alle optie's van deze tijd, maar voor mijn aansluitingen kan ik er goed mee door!
    Zelf ben ik nog erg druk met de functie's aan het uitvogelen, op welke stand het beste beeld&geluid komt maar 't begin is er, en ik hoop naar verloop van tijd wat meer van de reciever te begrijpen!

    Bedankt trouwens voor dat artikel, ik zal het is goed doorlezen, en zal er mogelijk wel wat aanhebben!

    De linkerkant blijft inderdaad wit, de kleuren zoals die nu in de kamer zijn blijven zo.. daar in tegen blijft die wand niet "bloot", er komt daar nog wel wat decoratie te hangen, denk hierbij aan een bioscoop poster (ingelijst of iets in die richting.



    Update:


    Nadat ik de tip kreeg van lid forum Claudio Santulli, over de plaatsingen van de speakers ben ik daarmee aan de slag gegaan,
    Omdat ik de speakers op oor hoogte wil, en ik voornamelijk liggend televisie bekijk heb ik gemeten wat de hoogte was van mijn oren tot de grond, dit heb ik ook gedaan, met een oudere bioscoopstoel zittend, en hier heb ik het gemiddelde van genomen (Hierbij heb ik ook de lengte van speakers in rekening gebracht) Dit kwam uit op een lengte van 45,5 centimeter.
    Ik wou eerst de speakers op de wand hangen, maar daar is gewoonweg geen plaatst voor & zit ik met het probleem dat dan alles te dicht op elkaar zit.
    Ik heb voor de optie stands gekozen, na wat zoek werk kwam ik erachter dat dit nog niet zo goedkoop was.. dan maar aan die arbeid!











    Daarnaast kwam ik op het internet tegen dat vogelzand een betere demping geeft, zo gezegd..zo gedaan!


    Het resultaat,





    (op de foto's is de zien dat het bovenste plankje verkeerd omzat(zaagkant) dit is inmiddels omgedraaid)


    Daarnaast zoals ik al vermeld had, is een vriend van mij handig op audio gebied, en onder het genot van een pilsje wou die wel komen helpen!



    Uiteindelijk naar een middag werk is dit het resultaat,





    Het geluid gaat nu via een optische kabel via de televisie, en al het beeld word door middel van hdmi weergegeven!
    En wat komt er een heerlijk geluid van die speakers af!

    Ook had ik nog wat speakers over van het "Aldi" homecinema setje, en hier zijn al twee speakers van op aangesloten!
    Binnenkort word het systeem uitgebreid tot 7.1, en worden alle speakers goed geplaatst, en alle bedrading word netjes weggewerkt!
    Daar in tegen word de Paradigm centerspeaker wel opgehangen aan de wand, de bedoeling is dat die een centimeter of 20 onder de televisie word gehangen, of is dit niet goed?
    Ook nog een vraag aan jullie , wat zijn nou echte bioscoop decoratie items, ik hoorde beeldjes, posters etc, maar wat voor beeldjes, en items moet ik exact aan denken?

    Ik houd jullie op de hoogte, en alle tips zijn van harte welkom!





    Laatst aangepast door chris_is back : 22-03-2015 om 20:39

  6. #6

    Standaard

    Heb je ook nagedacht over een aktieve sub?

    Het lijkt er op dat je nu die van het Aldi-setje gebruikt die daar niet geschikt voor is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Netjes die speakeroplossing
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Gerco Stuivenberg,

    Ik vond ’t al zo raar dat ik de subwoofer niet aangesloten kreeg.. maar nu weet ik dat ik een aktieve subwoofer nodig heb, bedankt voor de tip!
    Zijn er ook nog specifieke eisen voor een aktieve subwoofer (kwa optie’s etc?)

    Claudio Santulli,

    Bedankt!


    Het is weer tijd voor ’n update,


    Dankzei de tip van forum lid "Gerco Stuivenberg" ben ik er achter gekomen dat ik een aktieve subwoofer nodig heb (Als ik me audio set-up natuurlijk met woofer wil).
    Ik spaar liever een paar maandjes langer dan dat ik een kwalitatief mindere subwoofer koop waarna ik in verloop van tijd spijt van ga krijgen!

    Verder heb ik de paradigm centerspeaker op de wand gehangen, ik heb hierbij de gewicht in acht genomen van de center, want 't zou enorm zonde wezen als die eraf valt!
    Een enkel beugeltje heeft een draagkracht van +-24 kilogram, dit moet dus ruim voldoende wezen.





    Daarnaast ben ik in het bezit gekomen van twee "echte" bioscoopposters, "Fast and furious 5" en Pirates of the caribbean- At worlds end".
    Formaten van de posters zijn 101 bij 70 centimeter, gelijk beide ingelijst!
    Maar dan kwam het moeilijkere werk, de posters monteren op schuinewanden(van gipsplaten), bij de lokale bouwmarkt advies ingewonnen en ze kwamen met deze hollewand pluggen aanzetten.



    Na een hoop meetwerk is dit het resultaat,






    ~Updates coming soon~

    Laatst aangepast door chris_is back : 29-03-2015 om 10:56

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •