De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Penoza

  1. #1

    Standaard Penoza



    Vanaf 12 september zendt de KRO de spannende, achtdelige serie Penoza uit. De serie speelt zich af in de wereld van de Nederlandse penoze en vertelt het verhaal van Carmen van Walraven. Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit… Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie, loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt.Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een uitzonderlijk beroep - aan het hoofd. De rol van Carmen wordt vertolkt door Monic Hendrickx. Overige hoofdrollen zijn weggelegd voor o.a. Thomas Acda, Fedja van Huet, Marcel Hensema, Tom Jansen, Johnny de Mol, Olga Zuiderhoek, Medina Schuurman, Maartje Remmers, Hajo Bruins, Raymond Thiry en Peggy Jane de Schepper. De serie is geregisseerd door Diederik van Rooijen naar een scenario van Pieter Bart Korthuis.
    Wordt op zondag uitgezonden met een herhaling op donderdag.
    Is uiteraard ook te zien op uitzendinggemist.

    Vanavond de 2e aflevering, ik vind dit goed in elkaar steken, eindelijk een serie die ik volg.

    Kijk op http://www.kro.nl/penoza/ voor meer info
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #2

    Standaard

    Beste NL-serie van dit seizoen tot nu toe. Intrigerende verhaallijnen en (zeer) goed acteerwerk (geweldige Nederlandse cast met Hendrickx, Hensema, Huet, Raymond Thiry en Hajo Bruins (en vlaming Filip Peeters steelt voor mij de show). Zelfs Johnny de Mol is acceptabel.
    4 afleveringen zijn uitgezonden en ik mag hopen dat hier een BR van uit gaat komen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    4 afleveringen zijn uitgezonden en ik mag hopen dat hier een BR van uit gaat komen.
    Ik dacht pas 3, lekker dan....
    Heb de 1e dus niet gezien, maar die is op internet gelukkig nog te bekijken
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Even een kickje over het einde. Ik heb tot het slot van gisteren niet of nauwelijks gekeken omdat ik de stukken die ik kort zag niet goed vond. Ik kijk genoeg actieserie's maar dit vond te over the top geacteerd. Maar gisteren heb ik het slot gekeken en de schrijvers hebben het blijkbaar in 2 minuten geschreven. Te afrafelend. Er was veel meer uit te halen. De zwakke punten:
    -Het overboord slaan van Carmen. Ze stond een stuk van de reling af en met een schot in je schouder strompel je niet meters door. Dan val je wel voor de reling neer.
    -Het braaf achter een muur gaan staan kletsen en ook lekker open op het balkon gaan staan.
    -De assistenten van het kartel die alleen maar rond wandelen en niet meegaan.
    -Je moeder opdracht geven dat je tegenstander omgebracht moet worden, weten dat hij die kant op is en dan braaf met de politie naar het booreiland gaan. Als je hem vreest, blijf je weg of je meldt het bij de politie.
    -En de politie die in no-time kilometers overbrugd.

    Als je zo hard ben, was een schietpartij verder in het huis beter geweest.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •